Jo ni, Tom och David, Turrican 2 har ett enastående soundtrack.
Amigan tycks ha haft ett mycket bra ljudchip av allt att döma.
Japp, bortsett från SID-chippet med sitt speciella sound så är Amigans ljud det klart skönaste av den tidens konsoller och datorer. (Visst. Atari STE:n ligger med där också, men det var alldeles för lite mjukvara som stödde den förbättrade STE:n hårdvara.)
Har haft en hel del problem och buggar med Turrican2 dock, mestadels pga fel i konfigurationen, många spel funkar bara med just en sorts konfiguration, till och med ökning av ram-minnet kan påverka kompatibiliteten... Har dock fått hjälp av English Amiga-forum, som har lite utvecklare och annat kunnigt folk som hänger där.
Jo, som jag skrev tidigare är problemet lite at man måste veta precis vilken Amiga som spelet fungerar med. Vad det gäller hjälp med alla möjliga emuleringsfrågor rekommenderar jag Emulator Zones forum?. Mycket kunniga människor och oftast väldigt god stämning. Dessutom har de till skillnad från Ngemu och andra större forum inga dumma regler om vilka emulatorer som får diskuteras.
Yes, en hel A500, och en där diskettsstationen är trasig som reserv.
När det där hände en kompis amiga körda han bara in en platt skruvmejsel och drog den från ena kanten till den andra. Sedan funkade diskdrajven igen
Jag vill helst ha alla maskiner jag har spel till då emulatorer förutom att vara i lagliga gråzoner sällan fungerar smidigt. Jag vill ha alla maskiner också, och alla spel, och en herrgård med plats för alla. Nån som kan fixa?
Det är ingen som helst gråzon vad det gäller emulatorer. Dessutom fungerar de smidigt till de flesta konsoller från N64:an och bakåt. Jag skulel vilja ha alla maskiner också, men för mig är det fråga om utrymme. Dessutom tycker jag inte att äldre spel och konsoller är värda de priser man ofta ser dem betinga.

This topic is locked