Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#651 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 05 October 2011 - 17:45

Det vore kanske en chans att komma med i Guiness rekordbok, i MAXX 9 1987 har Scott McCloud gjort en 3D serie som på svenska heter MOSA som går från sidan 35 till 84 och är i stort sett slagsmål hela tiden

#652 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 06 October 2011 - 09:47

Kul idé. Antar att tanken är att så många som möjligt ska medverka med sina egna teckningsstilar.

#653 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 06 October 2011 - 10:58

Absolut! Jag mailade Tfels och han är också intresserad! Det är bara några frågor som måste lösas
Jag tänkte mig en eller två sidor där kombatanterna presenteras, innan denne ene ger sig på den andre
Vilka karaktärer skall vi välja? De skall helst inte vara så svåra att rita, så att det inte avskräcker! En fördel vore om båda är snabbläkande, men inget krav tycker jag
Var skall det publiceras, helst inte på ett forum eftersom då sidrytmen störs av eventuella kommentarer, eller så kan man göra som på Serieforum där, Serieforumsserien ligger i en tråd och kommentarerna i en annan, eller så kan man lägga serien på SSS hemsida
Liggande A4 tycker jag är bästa formatet, då det är bäst anpassat till skärmen, så att man läser från höger till vänster istället för uppifrån och ned!
Något annat vi bör tänka på?

#654 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 06 October 2011 - 12:14

Vi kan väl lägga upp det på Svenska Superseriers Facebook-sida...

Om det ska handla om att de slåss med varandra kanske det bör inledas och/eller avslutas med en förklaring till varför de slåss. Man skulle därför kunna använda sig av två personer som man kan hitta på en bra motivering till. Eller så presenterar vi bara en väldigt fånig anledning till att de slåss. Det kan också vara skoj. Eller så förklarar vi helt enkelt aldrig varför de slåss, men i så fall tycker jag att det ska göras något kul av just att man inte gör det.

En sak som påverkar vad bilderna kan föreställa är förstås vilka superkrafter kombatanterna har. Det kan vara värt att fundera över.

#655 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 October 2011 - 18:04

Kul idé! Jag är med!

Kan man efter ett tag slänga in ytterligare figurer som fajtas, så att det blir två lag? Och ännu längre fram går striden över till alla kämpar mot alla? Man kan dessutom ändra miljön efter hand. Olika miljö passar ju olika krafter och olika typer olika bra. Och som nåt lite kul, ibland gör nån av kombatanterna ett hjältedåd och räddar någon civil person i nöd också (av bara farten). Lite idéer, vad tycks?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#656 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 07 October 2011 - 00:29

Börjar man introducera en massa permanenta figurer så tror jag att serien kvickt tappar tråden, eftersom det är tänkt som en stafett serie bör man hålla det så enkelt som möjligt. Två karaktärer som slåss, däremot ser jag inget problem med gästspel och cameos. När det gäller figurer vore det inte kul med två kvinnor som slåss så stickorna ryker. t.ex. Superstjärnan mot någon annan kvinna.
En idé till sida ett
Man skulle kunna tänka sig en första sida där kvinna B stöter på någon kille Superstjärnan är intresserad av
Superstjärnan dyker upp, klappar till B så hon far in i en buss
I bussen frågar chauffören B om hon köpt färdbiljett

B bör också vara superläkande

#657 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 07 October 2011 - 11:19

Variation av miljön är nästan en nödvändighet för att det ska bli intressant. Såvida man inte tycker att själva grejen är att man vill se samma plats tolkad av olika personer eller att man vill utmanas genom att få så mycket som möjligt att hända i ett enda rum (vilket kanske förvisso går emot tanken lite). Jag tänker mig att de boxar ut varandra genom fönster, faller ner mot gatan och fortsätter slåssandet genom staden, demolerar saker i förbifarten och så småningom tar sig vidare till andra platser. Till att börja med på liksom normalt vis, och så småningom kanske med mer speciella metoder (som kanske inte är helt frivilliga). I variation av miljö ingår väl också att andra personer blir indragna i slagsmålet. Fast de kanske håller sig ganska passiva. De råkar ut för slagsmålet men tar nog inte ställning i det, och blir lättade när slagsmålet flyttas (men troligtvis samtidigt frustrerade om något redan har hunnit förstöras för dem). Och om de faktiskt lägger sig i, blir de ivägkastade eller på annat sätt förhindrade att följa med när händelserna rör sig iväg till andra platser.

#658 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 07 October 2011 - 13:40

Jo det skulle ju inte vara så kul om det hela utspelade sig i en boxningsring, utan det bör förflytta sig som du skriver, in och ut i diverse byggnader och har de superkrafter kan de också klappa till varandra med diverse tillhyggen som Folkvagnar och liknande.

#659 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 07 October 2011 - 22:12

Jag tycker man skulle kunna ha ett "staffetslagsmål" där antingen andra "tar över" slagsmålet, eller att de blir fler och fler inblandade.
Tex att Lon står i kön till en korvkiosk och får en av kombatanterna över sig och på så sätt blir indragen i slagsmålet.

#660 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 07 October 2011 - 22:20

Faktum är att jag gillar Sir-L:s idé
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#661 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 07 October 2011 - 22:37

[...] Det gav mig idén att det kanske vore en idé att starta en stafettserie som skall leda till seriehistoriens längsta slagsmål mellan två karaktärer i Nordens Stjärnor! [...]

Fast mina förslag går emot grundidén ser jag nu. Så det får bli en uppföljare :)

#662 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 07 October 2011 - 23:24

Det är säkert en bra idé om en serieskapare skall göra det, men eftersom det är tänkt som en stafettserie tycker jag det bör hållas så enkelt som möjligt. Blandar man in fler permanenta karaktärer så tror jag det blir svårare att ta emot stafettpinnen och historien riskerar tappa sitt tema.
När det gäller format föreslår jag liggande format och en kortare presentation av tecknaren till höger om sidan med avatar och några få korta meningar om dennes serieskapande

#663 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 07 October 2011 - 23:26

En egen tråd på forumet angående stafett slagsmålserien? Idéern är så intressant så jag tycker den kan behöva en egen tråd här i forumet då den här tråden är för karaktärerna.

#664 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 08 October 2011 - 00:51

Tack gärna!
När det gäller figurer är jag fortfarande inne på Superstjärnan, finns det några andra förslag?
Väljer vi Superstjärnan så tycker jag hennes motståmdare vör vara hennes absoluta motpol. Sofia har svart hår och ljus dräkt, motständaren bör ha vitt hår och svart dräkt.
"Sofia är en mycket ansvarstagande och initiativrik person, Trots sin unga ålder, trots sin unga ålder ser folk upp till henne och hyllar henne som en ledare och moralisk förebild"
Motståndaren bör vara en halvgalen psykopat, tänk Harley Quinn.
En kul grej, Sofia har en läkande effekt på folk i sin närhet, Har motståndaren samma förmåga så läker de varandra. Ju mer de klappar på varandra desto bättre läker deras skador.

#665 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 October 2011 - 08:30

Jeanne Nocturne vore kul att se!

Måste det vara två figurer? Blir det inte mer möjligheter och kombinationer om det är tre eller fyra?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#666 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 08 October 2011 - 22:10

Min första tanke gick förstås mot Jeanne Nocturne, men som jag förstår det är skaparen av Jeanne Nocturne väldigt beskyddande av sin karaktär på samma sätt som jag är när det gäller Lila DeLila!

#667 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 October 2011 - 22:49

Låter som en väldigt kul idé! =) En idé för hur man skulle kunna använda så många och skiljda idéer som möjligt är två grejor, som bygger på samma ting, att en bov brutit sig in i ett hemligt labb, och stjäl en experimentell warp-sele, med en kvantumtillståndmanipulator, som gör att man byter "kausualitetsposition", man fasas med andra ord till en annan verklighet, när man använder den.

Självfallet så blir det fel på den, och kombatanterna hamnar i en hel radda med OÄNDLIGA världar! ^^

Det tillåter tecknarna att rita i princip vad som helst som dom kan tänka sig, till och med sånt som inte borde existera enligt hur vi själva uppfattar Universum! Eller vad sägs att hamna i en värld med annan gravitation, så rymden befolkas av lösa stenblock istället för stora planeter? En där enkla geometriska former INTE kan få form, utan enbart fraktaler?? Eller ett helt omateriellt Universa, bestående av psykisk energi?? Ett astral-plan!

Möjligheterna är oändliga. ^^

En annan, enklare idé, är förstås att det bara rör sig om ett teleport-harnesk, som gör att hjälten och skurken flyttas runt på den otroliga värld som är NS enbart. =) Kan vara kul att visa lite olika locations!

Jag skulle kunna föreslå BLOODhand som boven, och Orientens Pärla som hjälten! =) Dom kan behöva lite mer fokus båda två. OP är väldigt heroisk, en av dom renaste själarna bland NS, medans Bloodhand är en av dom nedrigaste av alla bovarna.

Får jag föreslå att Bloodhand kör med RÖTT SKÄGG, bare-chested Battle-armour, och en stor cyber-yxa som mundering under uppdraget i fråga?? Han testar en lite ny stil, helt enkelt. ^^

Ciseron för det hela kan vara Spore, som kontaktar OP genom kvantum-energiburen-telepati, kommenterar och försöker vägleda OP hem under fightens gång. Skapar lite av en röd tråd under hela förloppet.

Spores huvud och hår skulle kunna synas som en del av rutornas kanter en gång per sida, som en tuff liten detalj.

#668 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 08 October 2011 - 23:10

Rött skägg? Varför i hela friden skulle han få rött skägg ifrån? Fast det hade varit kul att se en av de bästa skyttarna i NS universumet skulle sköta en sådan långt slagmål mot någon med superstyrka. Han är ju bara en vanlig människa i grunden. Och vad gör honom till den en av de nedrigaste av skurkarna? Inte för att det stör mig men jag vill veta för skoj skull.

#669 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 October 2011 - 23:29

Jag antog bara att han var en av dom nedrigaste, då han väl är Herr Vit's främsta enforcer?

Fick för mig att han var en sorts BULLSEYE, och sen inklämt med lite Carnage, med tanke på att han heter Bloodhand. =) ( fick då oerhört gräsliga associationer, att det är ett smeknamn som är väldigt, väldigt välförtjänt, så att säga.)

Tänker mig att han skickar honom oftast att göra det absolut kladdigaste skitgörat, då nånting har klantats till rejält av underhuggare, så det måste rensas upp in i det yttersta, och statueras rikligt med exempel.

#670 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 09 October 2011 - 00:37

Med tanke på att han tar 50 miljoner dollar så har Herr Vit råd med honom. Namnet är förtjänat, han må vara en av världens bästa skyttar säkert uppe i topp 5 av världens skyttar, men om uppdraget kräver det så går han i närkamp och det slutar sällan bra för dem som är i hans väg. Inte ens jag vet hur många han har dödat, tänk på att han har dödat sedan tonåren. Du gör rätt i att ha gräsliga associationer med det namnet.

#671 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 October 2011 - 08:11

Diskussionen om stafettserien fortsätter i en egen tråd, här. http://www.scifinytt...showtopic=10586
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#672 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 October 2011 - 16:51

Tänkte påminna om den här listan med oritade eller ofärglagda eller otuschade figurer:

Akki
Bloodhand
Bobby
Dockhan
Doktor Dedrup
Dödsskuggan
Face
Ghast (skulle vara sjysst om den kunde färgläggas och eventuellt tuschas.)
Grav
Grotesko
Herr Vit
Ingen
Jeanne Nocturne (antingen ny bild eller DarkPaladin300:s svartvita bild färglagd.) -Viktor Matiesen!
Johnny Boy (färgläggning och eventuellt tuschning.)
Järnängeln
Lady Lynx -Viktor Matiesen!
Liemannen (färgläggning och tuschning.)
Marshall Thunder (ny bild eller fixning och färgläggning.)
Moose (färgläggning.)
Nattkatten
Nekro
Omnus Infernata
Orientens Pärla
Orm
Pantern -Viktor Matiesen!
Personligheten
Puttetorpa Here
Spegel
Svarta örnen
Tin (ny eller fixning och färgläggning.)
Jag tänkte göra ett bättre försök på Qlipothen som min nästa.

#673 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 October 2011 - 22:29

Om du ska göra ett nytt försök på Qliphothen, Daniel, så kan nog det här vara till hjälp! =)

Mitt koncept-art på fulingen:

SKÅDA!! 0_o ONDSKAN *SJÄLVT!!*

OSTOPPBAR! ALLSMÄKTIG! OFÖRSTÖRBAR! ALLSEENDE! ALLHATANDE! EVIG!!

Posted Image

610 meter hög... 100 000 ton av vrålande oerhörd vrede... Solens strålar lyser inte upp hans hy... utan svärtar den som mahogny... Svart... som dess ANTI-SJÄL!

Tänker mig att förutom denna neutrala form, då dess onda komponenter befinner sig i balans, så har den 10 stycken till former, som tar över ibland. Dessa är mer groteska, och baserade på dom onda ultra-varelser som utför dess 10-delade kärna. Närhelst en av dom står i kontroll, så tar den deras form, fast i svart-vitt och med en enorm qliphoth-harnesk fastnitad i "köttet".

Edited by PredaBot, 18 October 2011 - 22:29.

#674 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 October 2011 - 09:55

Nice, ska se om jag hinner med Qlipothen ikväll.

#675 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 19 October 2011 - 22:04

Det här blir spännande... ^^ Tänk om Daniel får till honom att bli skrämmande?? Det hade ju varit drömmen, för trots att han ser ganska timid ut i bilden, så är ju Qliphothen så fruktansvärt ond som man kan bli.

M ao, det döljer sig nånting ofattbart under dom där fastnitade runda plattorna...