Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#651 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 April 2010 - 16:40

Flyttat inläggen hit.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#652 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 06 April 2010 - 17:39

Jo, tryckte på fel tråd :ph34r:

Jaja, dags att ta pingvinen i fötterna som man säger på Antarktis. Skulle behöva en hästgrogg utan dess like, men har beredskap så jag får göra det nykter, jag har choklad i alla fall :popcorn:

Hon är tillsammans med min Kusin... :blink: Och eftersom hon bodde i hans stad de sista 2 åren av vårat förhållande så får jag genast gräsliga bilder i mitt huvud :angry:

Nu behöver jag den där groggen :upset:
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#653 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 April 2010 - 17:40

:hug: till Brisingr
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#654 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 06 April 2010 - 17:46

Well, all is ok now. Life goes on and I cant get stuck up on minor bumps in the road

Edited by Brisingr, 06 April 2010 - 19:01.

#655 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 April 2010 - 20:02

Life sucks then you die :cool2:

Skämt åsido, trist. Men det låter som att chokladen och terapin i badkaret hade viss lindrande effekt iaf?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#656 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 April 2010 - 20:26

Hårda ord att höra indeed. Men samtidigt bättre att du hörde direkt från någon av dem, antar jag.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#657 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 06 April 2010 - 21:55

Jag kan tänka mig framtida släktträffar med en ny flickvän...

"det här är min kusin, jonas, och hans flickvän, anna, som även är min exfru"
Good times, good times indeed :rolleyes: Great, ännu en sak på listan över egenskaper en framtida flickvän ska ha, Tolerant :)

[There is a possibility that the real names have been changed to not cover there real identity]

#658 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 April 2010 - 17:33

jag är förkyld. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#659 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 07 April 2010 - 21:21

jag är förkyld. :(

Ta och krya på dig :)

#660 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 April 2010 - 10:39

vad i he.... fick pappren från skatteverket idag... 7000 spänn mer i skatt ska jag betala. :o :angry: förra året betalde jag ca 1800.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#661 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 April 2010 - 11:35

:o Trist :(

pst. Tack för påminnelsen: har glömt bort att öppna den ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#662 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 April 2010 - 16:06

Har nyligen haft ett utbrott av bibliska mått på ett annat forum jag besöker regelbundet. En medlem har sedan tidigare i veckan uppfört sig rejält lågt mot några andra genom att använda sig av personangrepp och fult språk. Till slut sprack det för mig, så jag förvandlades till en korsning mellan Happy Gilmore och Leonidas från 300 och gav honom en rejäl avhyvling. Jag har varit medlem där i mer än 3 år och det stället betyder väldigt mycket för mig, så jag sa rent ut att hans uppförande är skadligt för forumet och att han borde bannas om han inte skärper till sig. Å ena sidan känns det skönt att få ut de gammastrålarna ur mig, men jag oroar mig en smula för efterspelet.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#663 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 April 2010 - 16:56

@GG f*n vad trist. Åkte också på kvarskatt :( men inte så mycket.

#664 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 09 April 2010 - 16:59

Här uppe i nårr har vi inte fått sånna nymodigheter som kvarskatt :P

#665 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 April 2010 - 12:59

Verkar som att 'min' sajt där jag beställt R1 filmer (utan att tullen blandat sig i) har gått omkull :upset:
Tyvärr tyder alla tecken på det: ej levererat något på över en månad, sajten ligger nere, går ej att kontakta dem varken via mejl eller telefon...

#666 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 April 2010 - 09:07

NOOOOOOOOO - min guru, mentor och kollega ska lämna mig (ja, och firman då) för Eniro :angry:
Så tråkigt, jag kommer verkligen att sakna honom :upset:

#667 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 April 2010 - 12:29

Synon: Ouch! Inget trevligt när ett företag går omkull så snabbt. Jag hoppas att dom inte hann att dra pengar för det du hade tänkt att köpa.

Nääää, så tråkigt GaterGirl. :( :hug:

Edited by Cartman, 15 April 2010 - 12:30.

#668 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 April 2010 - 12:57

Verkar som att 'min' sajt där jag beställt R1 filmer (utan att tullen blandat sig i) har gått omkull :upset:
Tyvärr tyder alla tecken på det: ej levererat något på över en månad, sajten ligger nere, går ej att kontakta dem varken via mejl eller telefon...

Synon: Jag kan, genom min amerikanska grossist, få tag på R1-DVD:er om du är intresserad. Har gjort det åt en del personer redan.

Lovar dessutom att vara väldigt human med priserna.. :) Tullfritt och fraktfritt.

Det kan ta 1-2 veckor extra, eftersom de oftast inte har filmerna på lager, men hittills har jag fått alla jag beställt.

Inget jag lägger ut på siten naturligtvis, dels för att jag säljer ljudböcker (och seriealbum), dels för att det är lite vanskligt med R1-DVD:er eftersom det blir olagligt att sälja om det finns en distributör för filmen i fråga i Sverige.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#669 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 April 2010 - 13:13

Ah, då kanske jag kan återkomma när det är dags så ser jag vad du kan erbjuda? :) Tack för tipset!

#670 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 April 2010 - 13:25

Jodå, det är bara att PM:a eller maila titlar så kan jag ge priset.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#671 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 April 2010 - 13:37

Härligt, Peak :)

#672 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 April 2010 - 22:21

Snart fyller man 30 och det känns som om jag inte har något koll på det överhuvudtaget. Jag, som brukar ha mina födelsedagar, planerade i minst 1 år i förväg har inga planer alls. Jag hade planer. Sedan 17 år tillbaka så visste jag hur jag ville fira min födelse dag. En helg med hela familjen i Liseberg, precis som min storasysters 30-årsdag för 17 år sedan som var en helg som pratades om i många år efteråt och fortfarande man minns.
De senare åren har jag känt att det måste inte vara jusdt Liseberg. Bara hela familjen reser någonstanns och har roligt. Jag har tillochmed avsagt mig alla födelsedagspresenter för det. Faktum är att jag hade redan sett ut vandrarhem och allt.
Men när jag förra året presenterade min mångårigt gammla plan så visade det sig att de godkände inte det utan sa klart och tydligt att om där skulle vara någon resa eller så, då fick inte jag planera den.

Nu sitter jag här. Ett par veckor från min födelsedag. Vet inte vad som ska hända. Kan inte planera in något kalas för alla helger är upptagna och den närmaste lediga är ca 1 månad senare. Jag hoppades att de skulle planera något men nu har min familj börjat fråga efter vilket datum jag ska ha mitt kalas och jag känner mig förvirrad och kluven. Just nu mår jag skit. Det hela kommer ned till det faktum att jag har svårt att lita på någon, ens min familj. Jag har blivit sviken så många gånger under mitt liv, framför allt av min familj, att jag vågar inte lita på att de kommer fixa den där drömfödelsedagen jag har drömt om. Jag vill att min 30-års dag ska bli den bästa födelsedagen i mitt liv. Något jag kan minnas i många år framåt. Men jag vågar inte lita på att det blir så. Jag antar att det är orsaken att jag alltid vill planera allt själv. Jag kan inte ens göra som jag brukar och planera in ett Biobesök på min födelsedag för jag vet ju inte om det kommer någon eller inte. Jag har inga vänner kvar. En efter en har de alla vänt mig ryggen. Jag ringde alltid dem, de hörde aldrig av sig själva. När jag slutade ringa så hörde jag aldrig av dem mer. De har aldrig gratulerat mig på min födelsedag trots att jag alltid försökt gratta dem. Min så kallade bästa vän har jag inte träffat på 5 år och jag har inte hört av henne på 3 år. Min familj är det ända jag har kvar och sviker de mig så kommer jag bli förkrossad. Det är väl därför jag är så nedstämd just nu. Jag är rädd för att bli besviken och att min dröm om en perfekt födelsedag ska gå i kras.

Tänk vad mycket tankar som kommer upp när man bara skulle skriva en liten klagosång. Känns iallafall bra att få det ur mig. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#673 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 April 2010 - 22:49

Tråkig sits du hamnat i Crusader. Jag kan känna igen mig en del i det du skriver också. Hoppas allt löser sig till de bästa :)

Winter is Coming

#674 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 April 2010 - 22:50

Tråkigt att höra, Crusader :hug:

Fast jag skulle inte se riktigt så mörkt på det: du verkar ju i alla fall ha gjort klart för familjen att du vill göra något, och de att de i så fall ska fixa det. Än finns det hopp. Och om det nu skulle vara så att det inte blir något exakt runt födelsedagen, se till att det blir någonting senare under året - för egentligen har du ett år på dig.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#675 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 April 2010 - 23:31

En stor :hug: till dig, Crusader. Och 'lyssna' på Fiskrens kloka ord.