@XC: Tack för dina vänliga ord.
Årets film 2009 - Diskussionstråd
Posted 07 April 2010 - 20:25
@XC: Tack för dina vänliga ord.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 07 April 2010 - 20:53
Sen vill jag rikta ett stort tack till Wylie och Georgia för deras jobb
Äntligen nån som ser min storhetEller är kanske Rick bäst som har nominerat finalparen?
Du kan räkna mig till dina vännerHmm min utslagsröst till fördel för Watchmen verkar ha givit mig både vänner och nemesis.
Winter is Coming
Posted 08 April 2010 - 05:32
Posted 08 April 2010 - 18:23
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 08 April 2010 - 18:50
@synon: det var min ide.
Posted 08 April 2010 - 19:04
Eller är kanske Rick bäst som har nominerat finalparen?
Det är betydligt enklare än att säga det flera månader (nästa nett år?) i förväg.
Sentinel är förstås bäst på att berätta för folk att han är bäst.
Klart jag måste göra. Kermit, eller någon annan, lär ju inte göra det.
Jag vet två stycken som bad Gerogia ha jour under en hel turnering för att vara på den säkra sidan.
Va? Vilka då? Jag förstår inte.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 April 2010 - 19:22
Ah, sorry! Nå, blir det nåt?@synon: det var min ide.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 08 April 2010 - 19:25
Jag har en del idéer - tyvärr inte på något forum där jag är mod.
Edited by XC, 08 April 2010 - 19:25.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 April 2010 - 19:32
Posted 08 April 2010 - 19:37
En idé som slog mig - som skulle kunna bli rätt bra är "snyggaste filmpostern".

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 April 2010 - 19:40
-Gangstagrass
Posted 08 April 2010 - 19:40
Finns ju även snyggaste DVD-boxen/omslag etc. Bästa regissör/skådis etc. Btw, stämmer listan Magnus la upp om tidigare turneringar o så? Någon som har koll av er gamla rävar?
Posted 09 April 2010 - 11:59
Annars så lät bästa filmposter som ett bra tema, har sparat på mig massor av härliga 50-60 tals posters på datorn
Posted 09 April 2010 - 12:09
Posted 09 April 2010 - 12:35
Posted 10 April 2010 - 17:21
-Gangstagrass
Posted 10 April 2010 - 18:07
Posted 10 April 2010 - 18:13
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 April 2010 - 18:24
Mina nomineringar gick ju inget vidare, men så länge jag fick någon att se en film de annars kanske inte sett är jag nöjd.
Överhuvudtaget var det bra och breda nomineringar och även prettofilm hängde med en bra bit in i tävlingen. Jag får tacka WT som nominerade The Hurt Locker som nog var den film som var den bästa för mig "okända" nomineringen. Med reservation för IB och WM är det nog turneringens bästa film. Jag får fortfarande gåshud när jag tänker på slutet som just hade en så skön nervig och närmast kubrisck känsla för jävlighetens skönhet.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 10 April 2010 - 18:46
Personligen hade jag hellre sett IB eller THL som vinnare, men självklart är det roligt att Watchmen vann.
Posted 10 April 2010 - 19:02
Är det tabu att diskutera vinnaren i årets film här?
Nej det är det inte men Wylie gjorde rätt att flytta de inläggen till filmens tråd eftersom det är några som inte sett filmen
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 April 2010 - 02:27
Posted 11 April 2010 - 04:17
Bästa med turneringen, som många redan konstaterat, är den breda smaken som trots allt visats här bland medlemmarna. Det tycker jag är jättekul. Och gör det här forumet bara än mer intressantare i mina ögon. En eloge till er!
Gillar även alla tips som jag fått om filmer att se. Nog för att jag är en sån person som vill se det mesta, men då listan tenderar att bli lite väl lång
@duke: ett exempel får jag nog lov att säga är Död snö som säkert gått mig förbi i vanliga fall. Och hade inte A Serious Man funnits med i Oscarssammanhang så hade jag säkert missat även den. Btw, hoppas du får tid att se Watchmen snart så att vi får höra vad du tycker om den. Är den Årets film 2009 i dina ögon? Ska bli intressant att få höra din åsikt.
Till sist vill jag bara lägga till sak: för min del var tidpunkten den mest besvärliga då den gick parallellt med "Inför Oscarsgalan", vilket innebar att de filmerna gick före och resultet blev att jag hade lite svårt att hänga med i turneringen då jag ej hann med att se filmerna där i tid. Lite synd kan jag tycka, men det kanske är svårt att flytta på den? (Nej, jag menar inte Oscarsgalan...haha) Nåja, en liten reflektion från min sida bara.
Posted 11 April 2010 - 10:34
Och när alla hyllat den breda smaken får jag ta tillfället i akt att göra tvärtom. Bu forumet, bu för er kassa smak! Eller nåja, så hemsk var den faktiskt inte eftersom rätt film vann.
Posted 11 April 2010 - 11:59
Och när alla hyllat den breda smaken får jag ta tillfället i akt att göra tvärtom. Bu forumet, bu för er kassa smak!
-Gangstagrass