Vad läser du just nu?
Posted 31 December 2007 - 00:10
Posted 31 December 2007 - 02:30
Vore underbart att få se honom som en Spidde närmare det man minns.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 31 December 2007 - 11:16
@Hofling. Om de håller på med Back in black nu borde det inte dröja särskilt länge innan One more day publiceras här. Kan tänka mig att de vill bli klar med de här serierna så fort som möjligt eftersom de allmänt anses vara en svacka. Antar att de hoppas på en ökad försäljning av tidningen iom Brand new day, och det lär inte vara någon risk att vi hinner ikapp de serierna eftersom det ska komma nytt varje vecka i USA
last.fm Filmtipset
Posted 31 December 2007 - 11:41
Posted 01 January 2008 - 18:56
Posted 02 January 2008 - 13:36
Edited by Hofling, 02 January 2008 - 13:36.
Posted 02 January 2008 - 13:44
Nu beror det visserligen på hur det fortsätter, men med tanke på vad Quesada sagt så är jag inte direkt positiv.
Tur att jag är mer av en X-Men-fan än en Spidde-fan ändå.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 02 January 2008 - 14:56
I min återupptagna läsning av Marvel och DC från början så har jag nyss kommit fram till:
Tales To Astonish 70 (Hulk/Namor-historia, fortsättning följer så vi får se hur det urartar sig i slutet)
Detective Comics 052 (Ja, enda intressanta i de där är ju absolut Batman, även om jag inte är sådär jätteförtjust i tidiga Batman om jag skall vara helt ärlig.)
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 03 January 2008 - 16:27
Dels bankar jag huvudet i väggen, då jag inte tänkte på att Hush var en hyffsat lång story ohch uppdelad i flera volymer. Nåja, bara att beställa resten
Har ju redan läst den storyn så jag behöver inte bita på naglarna precis.
Lee's stil är som vanligt underbar och så extremt härligt mörk så man får ju bara mersmak
Superman: Red son har jag inte läst tidigare, däremot. Tyckte det var intressant att få se en Stålis som kommunist. Jag gillar hur de inte tvingar in alla i sina tidigare roller i SRS, utan att de går utanför ramarna med vad de har för liv/yrken.
Som att Jimmy Olsen inte är en stirrig fotograf, utan jobbar för Staten och senare blir chef för CIA
Det var roligt med lite återseenden i nya tappningar med gamla medlemmar från JLA, och hur deras ursprung skiljer sig från originalen.
Slutet var intressant, och knyter samman det bra, i en ond cirkel.
Stilen i SRS var helt ok. Extra roligt med skisser på olika idéer för dräkterna i slutet.
Posted 10 January 2008 - 14:28
Veckans största release är helt klart Brand new day som så här några timmar senare bara känns bättre och bättre. Riktigt trevlig läsning! (och fan så snyggt det var
Messiah Complex börjar närma sig slutet och börjar äntligen bli lite intressant. Slutet kan nog bli riktigt bra, men jag tycker det har varit en rätt medelmåttig serie hittills. Det är dags att det börjar hända nåt med X-Men. När Astonishing X-Men tar slut i slutet av månaden finns en risk att hela skiten stagnerar. De andra titlarna är rätt dåliga egentligen, imo.
En skum serie jag läste var Hulk 01. Vet inte om det är någon omstart, men speciellt jättebra var den inte.
JMS fortsätter göra serier efter Spidde och den här veckan är det premiär för hans nya maxiserie The Twelve om gamla superhjältar från WWII i nutiden. Helt OK
Fortfarande ser jag mest av allt fram emot finalen av Y i slutet av månaden. Det KOMMER bli grymt
last.fm Filmtipset
Posted 16 January 2008 - 19:50
Posted 16 January 2008 - 21:44
Resurrection handlar om en värld som varit belägrad av utomjordingar i fem år. Nu är kriget plötsligt över och världen ligger i spillror. Folk vågar sig utom hus för första gången på åratal. En lite annorlunda spin på invasionstemat alltså som börjar is lutet istället för i början av invsionen. Stämningsmässigt påminner det om det postapokalyptiska i The Walking Dead och Y - The Last Man. Mer den senare faktiskt eftersom hotet från i det här fallet utomjordingar tycks vara över. Huvudpersonerna, en man och en kvinna som beger sig mot Washington hinner man inte skaffa sig så bra uppfattning om eftersom mycket är set up för själva världen. Men det verkar helt klart bra.
Infinite Horizon är en miniserie på sex delar. Den utspelar sig i en nära framtid där en Kapten och hans soldater på väg hem från krig i mellanöstern. efter att ha blivit strandsatta där måste dom ta sig hem på egen hand. Hemma i USA väntar hans fru och son på honom medan de lokala ungkarlarna börja svärma runt henne. Låter det bekant? Det rör sig om en s.k. "re-imagining" av den klassiska Odyséen och börjar faktiskt riktigt lovande.
Edited by Wylie Times, 16 January 2008 - 21:44.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 16 January 2008 - 21:50
Messiah CompleX är väl okej, typisk crossover som det ju var ganska längesen man såg nu...kan inte påstå att jag har saknat dem. Fast det är kul att få lite koll på hur x-grupperna ser ut just nu, och dessutom porträtteras Cyclops väldigt bra här.
Hur portätteras Cyclops? Jag vill att han ska vara lite småtjurig och inte särskilt utåtriktad, dock inte reserverad på något sätt. Och en resultatinriktad och krävande men inte särskilt högljudd ledare. Det är min Cyclops.
Posted 16 January 2008 - 21:58
Edited by Kermit, 16 January 2008 - 22:00.
Posted 17 January 2008 - 02:41
Hann läsa igenom tredje Sleeper-samlingen också. Den fortsätter ruskigt bra och som tur beställde jag den fjärde och sista samlingen också. Sen blir det att sätta tänderna i Criminal. Ed Brubaker FTW!
-Gangstagrass
Posted 18 January 2008 - 11:09
Den här veckan har det kommit en hel del bra. Jag gör en liten lista på vad jag gillade mest.
1. Amazing Spider-man. Brand new day fortsätter. Snyggt som få, och Spidde är återigen som jag vill ha honom. Inte så mycket Peter Parker i detta nummer som jag hade velat, men en rätt schysst cliffhanger. Brand new day gör tydligen succé i USA (iaf bland köparna) och första upplagan av första numret sålde tydligen slut väldigt snabbt
2. Catwoman. Catwoman är riktigt, riktigt bra för tillfället. Till en början var jag lite förvirrad av detta nummer. Bakgrunden verkar man få i en annan serie, men det går helt klart att läsa och förstå iaf. Catwoman dyker upp på en främmande planet tillsammans med en massa superskurkar. Väldigt välskriven, snyggt och klassiskt DC. Underhållande som få!
3. Umbrella Academy. En ganska skum och annorlunda superhälteserie som rekommenderas till alla som vill läsa något "nytt". Den här serien verkar gå hem hos alla recensenter, men jag är lite tveksam. Grymt snyggt är det i alla fall
4. The Sword. The Sword är en rätt klyschig serie om en rullstolsbunden tjej som hittar ett uråldrigt, magiskt svärd som gör henne riktigt spektakulära krafter. Trots att storyn känns igen är det välskrivet, underhållande, ganska spännande och hyfsat snyggt. Fyra nummer hittills och jag tycker helt klart den är läsvärd
5. Immortal Iron Fist. Har lite svårt för senaste arcen, men det är helt klart en välgjord och läsvärd serie.
6. Marvel Illustrated: The picture of Dorian Gray. Marvel gör serie av en mina favoritböcker, och det är ingen riktig höjdare. Känns lite som gamla hederliga Illustrerad Klassiker som jag brukade läsa när jag var liten (min farsas gamla serier
7. Cemetery Blues. En ny indieserie i snyggt svart-vitt med ganska mycket humor och vampyrjägare
8. Messiah Complex. Ingen höjdare alls. Ganska menlös story, tycker jag. Gillar inte actiondrivna serier med X-Men...tycker karaktärerna ska vara i fokus. Lite för mycket action och fart och fläkt här. Växlar mellan tusen olika karaktärer och hur intressant är storyn egentligen? Med Brand new day har Marvel visat att de hur lätt som helst kan göra en total reset med gott resultat så varför hålla på fram och tillbaks med såna här mer mer eller mindra värdelösa storys? Ett nummer kvar nu, och lite spännande är det väl trots allt. Och det här numret lät de Marvels sämsta teckare tecka. SMART!
last.fm Filmtipset
Posted 18 January 2008 - 14:05
-Gangstagrass
Posted 26 January 2008 - 13:35
Annars har jag läst sista numret av Messiah Complex. En enda lång jaha-upplevelse som varken var dålig eller bra. Slutet var dock lite oväntat, men "död" behöver ju inte betyda DÖD i Marvels universum (snarare regel än undantag att någon som dör kommer tillbaks en månad senare
Sen har jag också läst sista numret av Astonishing X-Men. Jag blev faktiskt lite irriterad när jag i slutet insåg att det här inte alls var slutet och att det kommer en jävla fortsättning i en Giant size Astonishing X-Men. Bah! Nästan så att jag ser fram emot tills den här serien slutar. Den har varit bra, men känns faktiskt jäkligt överskattad.
last.fm Filmtipset
Posted 31 January 2008 - 17:25
Jag lyste nyss ut Y - The Last man #60. Det allra sista numret. Det sista numret av Vertigos bästa serie (jepp, så här i efterhand håller jag faktiskt Y högre än Sandman. SÅ bra är den!). Jag hade väntat mig ett välgjort lyckligt slut. Och på sätt och vis fick jag väl det. Men slutet var bättre, mer oväntat, mer välskrivet, vackrare, sorgligare (jag satt flertalet gånger med en tår i ögat) än jag någonsin hade kunnat hoppas. Vilket lysande slut. Läs, läs, läs! Det här är en serie jag förmodligen aldrig kommer glömma och det skulle inte förvåna mig om jag vid årets slut skulle ranka det här som årets bästa serie. Och ett dubbelnummer var det också.
Jag kommer läsa mer nya serier under kvällen och kommer nog uppdatera den här posten lite
last.fm Filmtipset
Posted 31 January 2008 - 18:13
Om du gillar Y: The Last Man kanske du vill läsa den här artikeln?
Intressant. Om det görs bra kan Y faktiskt funka riktigt bra som film. Håller tummarna
last.fm Filmtipset
Posted 01 February 2008 - 07:41
Captain America - När jag läste det senaste numret (det sista i en arc på sex nummer) förstod jag till slut varför serien blivit så lovordad på sistone. Jag har inte riktigt fattat grejen i tidigare nummer, men det här var verkligen sjukt välgjort och bra. Jag kommer fortsätta läsa den här serien nu. For sure
Batman- Grant Morrisons Batman är grym. Välskriven, cool och han lyckas uppdatera riktigt skumma gamla grejer på ett schysst sätt. Dock blir jag aldrig riktigt engagerad, vilket är lite synd. Men det är alltid läsvärda Bat-serier som Morrison leverar
Ultimate Spider-man - En ny arc börjar med detta nummer och det verkar kunna bli riktigt schysst. Mer tonårsångest än vanligt, och sånt kan vara kul. Alla som givit upp hoppet om USM bör kolla in den igen. En helt OK serie
Daredevil - Äntligt börjar det hända något kul. Final i nästa nummer som nog kan bli rätt spännande
Suburban Glamour - Ett nummer kvar av denna miniserie. Den är snygg, och trots emo-aktiga karaktärer har den en smårolig story. Gillas!
Crossing Midnight - Senaste numret var verkligen skitfult (under all kritik) men spännande var det trots allt. En av de bättre Vertigo serierna just nu
I'll be back next week with more comix
last.fm Filmtipset
Posted 01 February 2008 - 14:35
Posted 01 February 2008 - 14:45
Posted 01 February 2008 - 14:46
Tänkte ta mig en titt på den och det kan vara bra att veta lite mer om vad det är jag säker efter när jag besöker den lokala butiken nästa gång.