Jump to content

Photo

Vilken film köpte du senast?

• This topic is locked This topic is locked
1029 replies to this topic

#676 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 April 2008 - 12:34

Har en västern period just nu, och tyckte det var dags att införskaffa klassikern How The West Was Won. Skitbra västern!

Den är bra. Väldigt episk. :) Fast trist att John Ford delen är så kort.

Edited by Wylie Times, 03 April 2008 - 12:35.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#677 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 03 April 2008 - 19:48

Superman IV: The Quest for Peace. Det var rea på Discshop. Var länge sen jag hade sett den på TV, så jag hade liksom glömt bort kvaliteten. Nu kommer jag ihåg den, i alla fall. :mellow: Nåja, jag ska nog se från den ljusa sidan. Nu har jag åtminstone alla fyra Superman-filmer med Christopher Reeve.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#678 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 April 2008 - 21:10

Superman här också men inte de med Reeve utan den animerade "Superman Doomsday"

Winter is Coming

#679 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 April 2008 - 13:05

5 för 199 kronor.

Pan's Labyrinth, Säg att du älskar mig, Hot Fuzz, Babylon 5 - The Lost Tales och Believers.

Jag är så förtjust över att jag fann Babylon 5 - The Lost Crusade i lådan och slet åt mig den snabbt. Mys för mig i dag! ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#680 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 April 2008 - 00:20

Futurama Benders Big Score
Justice League The New Frontier

Winter is Coming

#681 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 April 2008 - 11:15

Gjorde en repris från förra veckan, so to speak. Då köpte jag den sämsta Superman-filmen, nu blev det den sämsta Batman-filmen, Batman & Robin 2-disc Special Edition. Så nu är även den filmsamlingen komplett. Och det var en dansk utgåva som jag hittade på Sandvikens Vårmarknad för bara 30 spänn.

Dessutom köpte jag ett par skitbilliga DVD-er på Dollar $tore med en japansk tecknad serie om Peter Pan för bara 20 kronor styck. Det ska bli en present till min systerson på hans 4-årsdag.

Rick Hunter, var The New Frontier som du köpte importerad eller den svenska utgåvan? Bara funderar, för jag hade tänkt köpa den, men vet inte vilken version jag ska ha.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#682 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 April 2008 - 22:21

Rick Hunter, var The New Frontier som du köpte importerad eller den svenska utgåvan? Bara funderar, för jag hade tänkt köpa den, men vet inte vilken version jag ska ha.

Den svenska, den verkade inte skilja sig från den importversionen. Dock så har jag inte kollat igenom den ännu.

Winter is Coming

#683 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 13 April 2008 - 11:33

Okej. Jag undrade mest för att den svenska tydligen bara har en skiva och saknar en del av det amerikanska extramaterialet, bland annat tre avsnitt av Justice League Unlimited. Kanske inte är hela världen om man blir utan disc 2.

#684 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 14 April 2008 - 14:11

Har en västern period just nu, och tyckte det var dags att införskaffa klassikern How The West Was Won. Skitbra västern!

Den är bra. Väldigt episk. :) Fast trist att John Ford delen är så kort.

Ja, det är mycket som trycks in i filmen så det blir att en del grejer hade man gärna velat se mer av. John Ford segmentet hade absolut fått vara lite längre. Men den är väldigt bra berättad. Imponerande skådespelarlista också. :)

#685 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 April 2008 - 23:02

Okej. Jag undrade mest för att den svenska tydligen bara har en skiva och saknar en del av det amerikanska extramaterialet, bland annat tre avsnitt av Justice League Unlimited. Kanske inte är hela världen om man blir utan disc 2.

Aha, mig gör det dock inte nått. På den svenska är det ett par kommentatorspår och nån minidokumäntär, det räcker tycker jag. Och JLU har jag redan alla avsnitt på dvd redan.

Winter is Coming

#686 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 April 2008 - 04:05

Fyndat på CDON:

The Sand Pebbles
Heaven Knows, Mr. Allison
The Bravados
The Sons of Katie Elder
Warm Springs
Takeshi's

för 19 kr styck och

Classic Award Winners Collection (5 disc):
All about Eve
Gentleman's agreement
How Green Was My Valley
The grapes of wrath
Zorba the greek

för 29 kr :)

-Gangstagrass

#687 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 April 2008 - 09:51

Nu måste ja j uigå oc hse om jag kan finan något fynd där... :P

Stardust
Turistas
House of 1000 Corpses
The Breach
Next

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#688 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 May 2008 - 20:58

Hittade några filmer på No 1:s filmrea på Götgatan när jag hade fem minuter över innan hämtande på dagis:
Jindabyne
Death of a President
Seraphim Falls

Alla för 19:- styck. Ska ta mig dit igen i morgon tror jag. :)

De brukar ha rätt bra rea där, ett tips till er andra 08:or alltså.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#689 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 May 2008 - 21:44

An Affair to Remember

-Gangstagrass

#690 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 May 2008 - 09:52

The Three Musketeers (1973)
Indiana Jones Adventure Collection - Steelbook edition (förhandsbokning)
Stargate Continuum (R1 förhandsbokning)

Edited by GaterGirl, 06 May 2008 - 10:04.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#691 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 May 2008 - 10:10

The Hills Have Eyes 1
The Hills Have Eyes 2
Dawn of the Dead (Remake)
Silent Hill

#692 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 May 2008 - 13:34

DVD

Beowulf - Directors Cut (2-disc) [99:- på PC City]
Guldkompassen (2-disc) [149:- på El Giganten]

VHS - 4 för 50:-

Serial Killer (Ted Bundy)
Dahmer
Ed Gein
Witchblade

Ska ge bort alla VHS till en vän.

#693 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 May 2008 - 15:51

Indiana Jones Adventure Collection - Limited Steelbook (3 disc)
The Good, the Bad and the Ugly / For a Few Dollars More (2 disc)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#694 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 May 2008 - 23:23

Lovade mig själv att jag inte skulle köpa Batman Forever S.E och Batman & Robin S.E p.g.a att jag helt enkelt tycker de är usla. Forever är väl okej men den andra :urk: (Man kan ju i alla fall njuta av Schwarzeneggers överspel :P ). Film nummer ett och två såg så ensamma ut så jag slog till innan de försvinner helt. Jag får skylla på det.

Winter is Coming

#695 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 May 2008 - 04:30

Hitman: Unrated (2007)
Shrek The Third: Collector's Edition (2 Disc)
Sonic The Hedgehog - The Complete Series Of 26 Episodes (Mer känd som SatAM)

Jag har fått lite av köpmani på sista tiden vilket börjar bli lite av ett problem. Den här gången köpte jag iallafall bara DVDer jag inte sett/verkligen vill se nu. ;)

Edit: Åhåhåhuhuh! Jag plågas! :upset:
Indiana Jones Adventure Collection som jag köpte 15:e Maj för 269 kr på CDON, kollade precis min mail (vilket jag inte gör så ofta) och upptäcker att 15:e Maj fick jag ett specialerbjudande och rabattkod där jag kunde köpa Indiana Jones Adventure Collection för 149 kr just den dagen. <_<

Edited by Crusader, 19 May 2008 - 04:43.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#696 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 May 2008 - 09:03

Jo, jag har också fått en släng av köpmani och lider med dig... :P

Mycket, mycket tråkigt det där med att missa utnyttja erbjudandet. :(

#697 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 May 2008 - 13:05

Lite begagnad hyrfilm i fint skick. 1 för 49:- 3 för 99:-

Pathfinder: Extended Edition
Blood & Chocolat
Zathura - Ett rymdäventyr: Special Edition

Deep Fear (Unearthed)
Devil's Child (Joshua)
Outbreak (Mammoth)

Jag undrar vad det är för nötter som sitter och hittar på alternativa (och i många fall sämre) "svenska" titlar på filmer? Som i dom tre sista fallen här ovan.

Edited by Cartman, 19 May 2008 - 13:06.

#698 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 May 2008 - 16:39

Mm... Det kan jag också undra. En sak som om de döps till svenska, men engelska? Nej tack. :angry:

Jag vill ha samma butik som Carty köper sina filmer från hos mig... :upset:

#699 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 May 2008 - 16:48

Det lustiga är att med t.ex. filmen Unearthed så finns inte den svenska titeln "Deep Fear" ens som alternativ titel på filmen. En del gånger händer det ju att dom väljer den alternativa titeln istället för originaltiteln. Samma sak med Joshua. Den har ingen alternativ titel. Det har däremot Mammoth vars internationella titel faktisk är Outbreak. Men eftersom filmen handlar om det filmen heter i original så är det ju jäkligt lustigt att den svenska distributören (Atlantic) anser att den internationella titeln skulle vara bättre än originalet?

Måste även lägga till denna skönhet i min samling.

Click ~ Me

Den kostade ett par kronor men det var det värt.

Edited by Cartman, 19 May 2008 - 16:50.

#700 Kidnero

Kidnero

Commander

• Members
  • 225 posts
  • Interests:Böcker (mest sci/fi och fantasy, men även annat som deckare m.m.), film, musik och min älskade yngsta dotter. Fiske och skogsliv är inte dumt heller.

Posted 19 May 2008 - 23:20

Lite blandat från Discshop:

Legender från Övärlden
Asterix och Obelix Uppdrag Kleopatra / Möter Ceasar
Martian Child
Graven - Vol 1
Graven - Vol 2
Graven - Vol 3
Graven - Vol 4
Snoken - Säsong 1 del 1
Snoken - Säsong 1 del 2
Kvinna med födelsemärke (Van Veeteren)
Återkomsten (Van Veeteren)

Har nästan alla Van Veeteren efter detta.
Oh... and at six o'clock every day, without fail, with no excuses, he must go home and read Where's My Cow?, with all the right farmyard noises, to his little boy.

There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)