Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft*

• This topic is locked This topic is locked
1002 replies to this topic

#676 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 11 October 2007 - 18:02

Jag är inte motsatt till åtgärden men varför skulle de göra det?

#677 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 11 October 2007 - 19:54

Killswitch Engage har ställt in sin spelning på Skylten den 18/10 här i stan.

*snyft*

:upset:

Så du bor i Linköping alltså... Har varit på Skylten en gång, det var rätt najs. Killswitch spelade här på Grönan, men jag gick inte eftersom jag måste spara cash. Skulle sett dem i vintras, men blev sjuk den dagen :(
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#678 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 11 October 2007 - 21:23

Jag är inte motsatt till åtgärden men varför skulle de göra det?

Dels för att vi som gillar serien vill det, dels för att TV 4 vill ha stora tittarsiffror = stora reklamintäkter

Har inga exakta siffror men visst har Heroes varit en succe för Tv 4, däremot är jag ytterst tveksam till att den svenskproducerade serien Labyrint kommer bli samma succe. Gav premiären en chans men det gav ingen mersmak, annars brukar jag kunna uppskatta svenska B-thrillers. Men Labyrint kommer knappast bli en snackis på jobbet, kvällstidningarna kommer inte skriva om den osv. Kort och gott Labyrint kommer inte att komma upp i Heroes tittarsiffror vilket påverkar Tv-4 negativt i form av minskade reklamintäkter.

Men detta var bara min åsikt, Labyrint är kanske en jättehit på forumet??

Vi får se om mitt och andras klagobrev ger någon utdelning, tv4 har ju faktiskt låtit sig påverkas av s.k tittarstormar förut. Tror de var Glamour eller Kvinnofängelset som kom tillbaka i tablån efter massiva klagomål från tittarna.

#679 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 12 October 2007 - 12:50

Fick precis svar från tittarombudsmannen angående Heroes sändningstid.

Heroes kommer precis som alla andra toppserier att gå en kväll i veckan.

Med Vänliga Hälsningar
Tittarombudsmannen
Janne Andersson
TV4
115 79 Stockholm
020/ 44 44 44
tittarombudsmannen@tv4.se
tv4.se/to

#680 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 October 2007 - 00:31

Jag och en kompis delade på en flaska Finlandia ikväll och jag är förbannad, det är den svagaste sprit jag någonsin druckit! 37,5% alkohol my ass :angry:

Winter is Coming

#681 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 October 2007 - 16:58

Hur kan dom döpa nya arenan i Solna till Swedbank Arena :angry:
Förstår att det kanske inte blir Nya Råsunda men kunde dom inte välja Solna Stadion. I alla fall något som förknippar med orten.
:angry:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#682 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 October 2007 - 17:06

Killswitch Engage har ställt in sin spelning på Skylten den 18/10 här i stan.

*snyft*

:upset:

Så du bor i Linköping alltså... Har varit på Skylten en gång, det var rätt najs. Killswitch spelade här på Grönan, men jag gick inte eftersom jag måste spara cash. Skulle sett dem i vintras, men blev sjuk den dagen :(

Jupp :) Född, uppvuxen och bor i Linköping. Kul att du har varit här. Linköping är en mycket fin och trevlig stad IMO. Har aldrig sett Killswitch men hade tänkte mig det nu när dom kom så nära där jag bor och allt, det blev ju tyvärr inte så dock. Får tillbaka pengarna för den inställda konserten och funderar på att ta med mig polaren och åka och se dom här istället. Visst, det är inte samma sak men det är fortfarande bra musik.

Dee Snider FTW :)

#683 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 October 2007 - 18:16

Hur kan dom döpa nya arenan i Solna till Swedbank Arena

Pengar. Det finns redan en Swedbank Arena, i Önsköldsvik. Kan bli förvirrande.

Nu är jag trött på min dator. :( Ska köpa nytt........
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#684 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 October 2007 - 19:00

Var med om en ruggig skräckupplevelse idag på eftermiddagen. Körde på motorvägen här utanför, nästan ingen trafik (hade en långtradare och en personbil ett par hundra meter bakom mig och ingen framför mig inom 1 km), så låg nog i 130 när det helt plötsligt ur en lucka i mitträcket kommer inkörande en annan bil från motsatta körbanan och som svänger runt och börjar köra åt samma håll som mig fast i ytterfilen! :o Den har varningsblinkersen påslagen för att visa att den gör ngt riskfyllt :rolleyes: och fortsätter att köra i ytterfilen i 50 km/h. Jag fick ju ställa mig på bromsen såklart och hängde på signalhornet dessutom (så bilarna bakom uppmärksammade situationen de med och kunde sakta farten). Jag visste ju inte vad den här galningen skulle ta sig till heller, så jag gled ut på vägrenen och körde långsamt om därute och lämnade idioten bakom mig. I bilen satt två herrar i 40-50-årsåldern och pratade. Vad f*n? Var de ute på sighseeing eller?!! :angry:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#685 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 October 2007 - 19:20

:wacko:
Var dom inte kloka eller... Kunde ju ha hänt något riktigt allvarligt där.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#686 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 October 2007 - 19:27

Missat en avfart antagligen... :rolleyes:

Men det finns dårar som inte tänker sig för... förresten, läste inte jag om en trafikolycka i Lerum? :unsure:

Riksnyheter
Lerum: Singelolycka
På eftermiddagen voltade en personbil mellan Olofstorp och Lerum. Enligt uppgift så fick två personer föras till Sahlgrenska sjukhuset med okända skador.
Publicerad av: Teija, 2007-10-16 17:19:42 (Källa)

Small world...

Edited by XC, 16 October 2007 - 19:27.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#687 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 October 2007 - 19:51

Hur kan dom döpa nya arenan i Solna till Swedbank Arena

Pengar. Det finns redan en Swedbank Arena, i Önsköldsvik. Kan bli förvirrande.

Och ytterligare en är pågång i Skåne nånstans, Malmö tror jag det var.

För mig personligen som AIK:are så är detta bara för tråkigt. Den dagen Råsunda rivs och AIK spelar sin första match på Swedbank Arena så kommer jag gråta :(

Winter is Coming

#688 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 October 2007 - 19:58

Jag är inte AIKare, fast jag är uppvuxen och bott större delen av mitt liv i Solna, och i stort sett bara ett stenkast från Råsunda, och nya stadion kommer väl ligga ett stenkast åt andra hållet. Men blir så irriterad att dom ska döpa nya arenan efter en j*vla bank. Och som ni skriver, finns ju redan en rink och en pågående stadio som redan heter så.

#689 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 October 2007 - 20:33

Nästa avfart var typ 3-4 km längre fram för dem och spelar det ju ingen roll, man gör inte sådär. är ju för f*n helt livsfarligt. :angry:

Den trafikolyckan har jag också läst om, den inträffade på en slingrig landsväg som är så smal att den inte har ngn mittlinje målad ens. Är det rätt väder och väglag och ingen trafik så kan jag roa mig och ungarna genom att köra lite rally där. Många häftiga svängar. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#690 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 18 October 2007 - 09:34

Jag hatar arbetsförmedlingen...
Jag är van vid att gå upp tio - Det är tidigt för mig.
Idag fick jag gå upp halv åtta för att jag hade tid med min handledare klockan nio. Så farsan fick gå upp tidigare för att skjutsa mig då bussarna går dåligt. (en i timmen och då hade jag fått välja mellan den som är inne åtta eller nio).
Kommer in kvart i nio, går upp till andra våning och väntar. Min handledare dyker upp och ser förvånad ut.
"Är du redan här?!?"
*kollar klockan, 08:55*
"Uhm.. ja?"
Tydligen hade hon pratat med mig och bokat om tiden till klockan 11 istället för 9. Jo tjenare, det hade jag kommit ihåg... <_<
Alltid härligt att behöva gå upp tidigt i onödan när det är j*vligt kallt ute.. snuvig som Satan nu, och hade han kommit upp från 666e källarvåningen så hade han också varit väldigt snuvig...

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#691 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2007 - 13:20

Stackars Hoff. :hug: (på behörigt avstånd från snuvan förstås).

Edited by XC, 18 October 2007 - 13:21.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#692 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 20 October 2007 - 12:00

Argh! Jag var på gränsen till godkänt på mekaniktentan (ett poäng ifrån...), så läraren låter mig kompletter till godkänt. Allt jag behöver göra är att plugga en massa, kontakta honom närhelst jag är redo, och sedan komma och göra ett prov för att få godkänt.

Tentan var i augusti.

Jag har inte ens börjat plugga än.

Jag har tentor i november och borde verkligen komplettera mekaniken innan dess, typ nästa vecka.

Jag har inte ens börjat plugga än.

Varför tycker jag att mekanik är så tråkigt??? Och varför kan jag inte bara bita ihop och sätta igång, så att jag blir av med det någon gång?
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#693 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 21 October 2007 - 01:41

Åh! :( Kom hem från London i onsdags kväll, fick på torsdagen reda på att jag har prov i fysik på måndag och två omprov på torsdag. Det på måndag har jag knappt pluggat alls till och kan inte komma åt lösningarna till uppgifterna i boken, eftersom skolans sajt är nere. Omprov har jag för att jag missade ett och på det andra fick mitt första IG sen typ högstadiet (bortsett från ett kemi-prov, men det är en helt annan sak :P ). Jag som vill lira Unreal Tournament 3 demo, Half Life 2 Episode 1 + 2, Portal, Team Fortress 2, Hellgate London och som vanligt Battlefield 2... Suck :(
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#694 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 22 October 2007 - 21:04

Dude, jag är i samma situation! Weird.

Fick idag reda på att det är en extra omtenta i mekanik på lördag (i vanliga fall går tentorna två gånger per år, så såvitt jag visste när jag vaknade i morse så var nästa tenta i maj nästa år) . Men i alla fall, extra tenta på lördag. I ett ämne jag inte fått godkänt i än. På lördag. Hur F** ska jag hinna plugga till en tenta som är redan på lördag??? *panikångest*

I alla fall, satt i skolan mellan kvart över tio och kvart i sex och pluggade mekanik. Sedan drog jag hem med resonemanget att "jag har inte ätit något sedan halv tolv i morse, jag kan inte tänka när jag är hungrig, bäst att sticka hem och äta middag" - och så var det trekvarts förseningar på pendeltåget.

Yeaaah... jag borde ha stannat i skolan och pluggat en timme extra.

Slutsats: Mitt liv vore mycket enklare om jag var synsk. I alla fall skoldelen (which, to be honest, is the major part of my life).

Klag: Jag kommer inte få sova mer än fem-sex timmar per natt den här veckan, och det är bara måndag och jag är redan trött. Och efter lördagen har jag en vecka med bara ett prov, sedan drar min tentaperiod igång och... ja, jag kommer inte få sova ordentligt de närmsta fyra veckorna och det är upprördande.
Sömn är min hobby.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#695 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 23 October 2007 - 15:30

Aw, fett jobbigt! Inte så man blir sugen på högskolan direkt :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#696 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 24 October 2007 - 12:43

bah. La mig tidigt igår, tyckte jag (tolv :P ), trodde jag skulle vakna hyfsat tidigt.. Vaknade nyss :/

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#697 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 October 2007 - 18:53

har köpt ny hårddisk 250 GB men bara 130 GB dyker upp i windows. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#698 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 October 2007 - 19:17

Har du kollat vad som står i 'Datorhantering/Diskhantering' ? Kanske disken inte är partionerad rätt, så att de 120GB som saknas finns där och behövs partioneras.

#699 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 25 October 2007 - 05:03

det ordnade sig. :D tack ändå Georgia.

#700 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 27 October 2007 - 18:06

Dude, jag är i samma situation! Weird.

:lol: Samma här, planeringen verkar vara åt helvete lite varstans. Har suttit från morgon till kväll sedan i onsdags, inte lämnat lägenheten på tre dagar.

Tentaångest... det jävliga är att kursen till stor del handlar om klinisk psykologi och att förebygga lidande. :D
Climbing to the Moon...