ARGH!/*snyft*
Posted 11 October 2007 - 18:02
Posted 11 October 2007 - 19:54
Så du bor i Linköping alltså... Har varit på Skylten en gång, det var rätt najs. Killswitch spelade här på Grönan, men jag gick inte eftersom jag måste spara cash. Skulle sett dem i vintras, men blev sjuk den dagenKillswitch Engage har ställt in sin spelning på Skylten den 18/10 här i stan.
*snyft*
Jon var namnet:
Posted 11 October 2007 - 21:23
Jag är inte motsatt till åtgärden men varför skulle de göra det?
Dels för att vi som gillar serien vill det, dels för att TV 4 vill ha stora tittarsiffror = stora reklamintäkter
Har inga exakta siffror men visst har Heroes varit en succe för Tv 4, däremot är jag ytterst tveksam till att den svenskproducerade serien Labyrint kommer bli samma succe. Gav premiären en chans men det gav ingen mersmak, annars brukar jag kunna uppskatta svenska B-thrillers. Men Labyrint kommer knappast bli en snackis på jobbet, kvällstidningarna kommer inte skriva om den osv. Kort och gott Labyrint kommer inte att komma upp i Heroes tittarsiffror vilket påverkar Tv-4 negativt i form av minskade reklamintäkter.
Men detta var bara min åsikt, Labyrint är kanske en jättehit på forumet??
Vi får se om mitt och andras klagobrev ger någon utdelning, tv4 har ju faktiskt låtit sig påverkas av s.k tittarstormar förut. Tror de var Glamour eller Kvinnofängelset som kom tillbaka i tablån efter massiva klagomål från tittarna.
Posted 12 October 2007 - 12:50
Heroes kommer precis som alla andra toppserier att gå en kväll i veckan.
Med Vänliga Hälsningar
Tittarombudsmannen
Janne Andersson
TV4
115 79 Stockholm
020/ 44 44 44
tittarombudsmannen@tv4.se
tv4.se/to
Posted 14 October 2007 - 00:31
Winter is Coming
Posted 16 October 2007 - 16:58
Förstår att det kanske inte blir Nya Råsunda men kunde dom inte välja Solna Stadion. I alla fall något som förknippar med orten.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 16 October 2007 - 17:06
Så du bor i Linköping alltså... Har varit på Skylten en gång, det var rätt najs. Killswitch spelade här på Grönan, men jag gick inte eftersom jag måste spara cash. Skulle sett dem i vintras, men blev sjuk den dagenKillswitch Engage har ställt in sin spelning på Skylten den 18/10 här i stan.
*snyft*
![]()
Jupp
Dee Snider FTW
Posted 16 October 2007 - 18:16
Pengar. Det finns redan en Swedbank Arena, i Önsköldsvik. Kan bli förvirrande.Hur kan dom döpa nya arenan i Solna till Swedbank Arena
Nu är jag trött på min dator.
Posted 16 October 2007 - 19:00
Posted 16 October 2007 - 19:20
Var dom inte kloka eller... Kunde ju ha hänt något riktigt allvarligt där.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 16 October 2007 - 19:27
Men det finns dårar som inte tänker sig för... förresten, läste inte jag om en trafikolycka i Lerum?
Small world...Riksnyheter
Lerum: Singelolycka
På eftermiddagen voltade en personbil mellan Olofstorp och Lerum. Enligt uppgift så fick två personer föras till Sahlgrenska sjukhuset med okända skador.
Publicerad av: Teija, 2007-10-16 17:19:42 (Källa)
Edited by XC, 16 October 2007 - 19:27.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 October 2007 - 19:51
Och ytterligare en är pågång i Skåne nånstans, Malmö tror jag det var.Pengar. Det finns redan en Swedbank Arena, i Önsköldsvik. Kan bli förvirrande.Hur kan dom döpa nya arenan i Solna till Swedbank Arena
För mig personligen som AIK:are så är detta bara för tråkigt. Den dagen Råsunda rivs och AIK spelar sin första match på Swedbank Arena så kommer jag gråta
Winter is Coming
Posted 16 October 2007 - 19:58
Posted 16 October 2007 - 20:33
Den trafikolyckan har jag också läst om, den inträffade på en slingrig landsväg som är så smal att den inte har ngn mittlinje målad ens. Är det rätt väder och väglag och ingen trafik så kan jag roa mig och ungarna genom att köra lite rally där. Många häftiga svängar.
Posted 18 October 2007 - 09:34
Jag är van vid att gå upp tio - Det är tidigt för mig.
Idag fick jag gå upp halv åtta för att jag hade tid med min handledare klockan nio. Så farsan fick gå upp tidigare för att skjutsa mig då bussarna går dåligt. (en i timmen och då hade jag fått välja mellan den som är inne åtta eller nio).
Kommer in kvart i nio, går upp till andra våning och väntar. Min handledare dyker upp och ser förvånad ut.
"Är du redan här?!?"
*kollar klockan, 08:55*
"Uhm.. ja?"
Tydligen hade hon pratat med mig och bokat om tiden till klockan 11 istället för 9. Jo tjenare, det hade jag kommit ihåg...
Alltid härligt att behöva gå upp tidigt i onödan när det är j*vligt kallt ute.. snuvig som Satan nu, och hade han kommit upp från 666e källarvåningen så hade han också varit väldigt snuvig...
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 18 October 2007 - 13:20
Edited by XC, 18 October 2007 - 13:21.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 October 2007 - 12:00
Tentan var i augusti.
Jag har inte ens börjat plugga än.
Jag har tentor i november och borde verkligen komplettera mekaniken innan dess, typ nästa vecka.
Jag har inte ens börjat plugga än.
Varför tycker jag att mekanik är så tråkigt??? Och varför kan jag inte bara bita ihop och sätta igång, så att jag blir av med det någon gång?
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 21 October 2007 - 01:41
Jon var namnet:
Posted 22 October 2007 - 21:04
Fick idag reda på att det är en extra omtenta i mekanik på lördag (i vanliga fall går tentorna två gånger per år, så såvitt jag visste när jag vaknade i morse så var nästa tenta i maj nästa år) . Men i alla fall, extra tenta på lördag. I ett ämne jag inte fått godkänt i än. På lördag. Hur F** ska jag hinna plugga till en tenta som är redan på lördag??? *panikångest*
I alla fall, satt i skolan mellan kvart över tio och kvart i sex och pluggade mekanik. Sedan drog jag hem med resonemanget att "jag har inte ätit något sedan halv tolv i morse, jag kan inte tänka när jag är hungrig, bäst att sticka hem och äta middag" - och så var det trekvarts förseningar på pendeltåget.
Yeaaah... jag borde ha stannat i skolan och pluggat en timme extra.
Slutsats: Mitt liv vore mycket enklare om jag var synsk. I alla fall skoldelen (which, to be honest, is the major part of my life).
Klag: Jag kommer inte få sova mer än fem-sex timmar per natt den här veckan, och det är bara måndag och jag är redan trött. Och efter lördagen har jag en vecka med bara ett prov, sedan drar min tentaperiod igång och... ja, jag kommer inte få sova ordentligt de närmsta fyra veckorna och det är upprördande.
Sömn är min hobby.
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 24 October 2007 - 12:43
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 24 October 2007 - 18:53
Posted 24 October 2007 - 19:17
Posted 25 October 2007 - 05:03
Posted 27 October 2007 - 18:06
Dude, jag är i samma situation! Weird.
Tentaångest... det jävliga är att kursen till stor del handlar om klinisk psykologi och att förebygga lidande.

This topic is locked