Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#676 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 December 2008 - 00:04

Jag spelar förresten Fahrenheit på xbox också. Det kan vara väldigt frustrerande ibland men storyn engagerar iaf. Lite Max Payne stämning över den. Minus all action då...

En tråkig sak med Kane's Wrath är att det är väldigt enkla uppdrag. I expansioner brukar det nästan alltid i min erfarenhet vara svårare än i originalspelet men inte här. Inte i närheten. Jag börjar ångra att jag inte spelade på hard men med tanke på hur grymt svåra dom sista banorna i Tiberium Wars var på normal så hade jag aldrig kunnat föreställa mig att det skulle bli så här lätt i KW. Eller så har jag blivit härdad.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#677 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 08 December 2008 - 00:09

Yoshi's Story - N64
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#678 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 08 December 2008 - 07:03

Klarade Bard's Tale igår och i och med det så ligger jag jämnt med förra årets antalet klarade spel, 19 stycken. Bard's Tale är ett simpelt hack and slash på samma nivå som första Diablo där man spelar en spydig bard som ska rädda en av druider infångad prinsessa. Mitt slutbetyg får bli strax under medel och det är humorns som räddar betyget. Det är klassiska sarkasmer och bisarriteter ála Black Adder.
Ett extra plus för att det finns tre slut som alla är lätta att få då man sparar strax innan man ska välja dem.

Jag har suttit fast ett bra tag i Morrowind, och det av ren klantighet, har sprungit omkring i ett grottkomplex förbi alldeles för farliga monster i jakt på en skatt bara för att upptäcka att den fanns mycket tidigare i komplexet. Vi snackar kanske 15-20 timmars tid i onödan...aaargh. Det är första gången sen jag missade att hitta en väg i Final Fantasy VII 1997 så jag gör inte så grova misstag för ofta iaf :)

Klarade huvuduppdraget i expansionen Shivering Isles nyligen och slutet var så otroligt enkelt att jag inte trodde det var sant. Av det jag spelat av Shivering Isles tycker jag att förutom inledningen så var det ganska tråkigt. Vi får se om det finns småuppdrag som är lika coola som huvudspelets bästa.

Fallout 3 åker in lite då och då, alla dem som jag vanligen spelar rollspel (penn och pappersvarianten) med spelar det nu så det är lite inbördes tävling om mest hittade Bobbleheads, och mycket snack om vad man gjort innan rollspelandet kommer igång. Länge sedan jag körde ett spel så intensivt och gillat det, det var nog GTA San Andreas och Mass Effect förra året.

#679 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 December 2008 - 08:13

MEd Bard's Tale menar du det nya spelet som kom för ett par år sen och inte de riktigt gamla?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#680 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 08 December 2008 - 08:35

Jupp, det senaste, som vad jag läst på wikipedia i princip bara har namnet gemensamt med föregångarna.

#681 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 08 December 2008 - 09:30

De första spelen var ju spelbara på en 486:a och var inte egentligen så mycket story vad jag förstått, så det är inte konstigt. Började spela det (nya alltså) på min brors dator då vi var iväg på semester förra året. Det var en härlig humor i det måste jag säga, men det fångade mig aldrig utan blev mest intetsägande så jag fortsatte aldrig.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#682 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 December 2008 - 13:59

Sentinel of Dreams: Så lite så. Bara trevligt att kunna hjälpa till. Hoppas du testar spelet vid något tillfälle framöver. Med lite tur har du en slant över någon gång och springer på det billigt nytt eller begagnat. Alternativt får chansen att prova på det hos några vänner eller så. :)

#683 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 December 2008 - 04:05

Jag har börjat spela Red Alert 3 nu.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#684 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 13 December 2008 - 04:22

Klarade huvuduppdraget i expansionen Shivering Isles nyligen och slutet var så otroligt enkelt att jag inte trodde det var sant. Av det jag spelat av Shivering Isles tycker jag att förutom inledningen så var det ganska tråkigt. Vi får se om det finns småuppdrag som är lika coola som huvudspelets bästa.

Själv hade jag en save som jag vårdat långsamt under flera års tid. Sedan installerade jag expansionerna och råkade på en jättebugg i mainquesten för ena expansionen (på ön i norr) och tog till slut beslutet att börja om från början. Inte roligt alls. Jag hade på min tidigare save en stav som gjorde att jag kunde flyga långa sträckor. Nu får jag springa dit jag ska. Det är ju pissjobbigt :P

F ö spelar jag Shining Force 3 på Saturn just nu!
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#685 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 13 December 2008 - 10:11

Det är därför man har dubböa saves - om den ena blir corrupt. ;)

#686 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 December 2008 - 11:28

FM 09. Sjukt beroendeframkallande, precis som alla andra FM-spel har varit. :)
*Hockey och superhjältar*

#687 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 13 December 2008 - 12:07

Dubbla saves? Jag brukar köra med sådär en 10-20 saves. Hatar spel som tvingar en att använda en enda save, som Fable II. Speciellt Fable II som är så buggigt.

Har börjat spela Dreamfall, som är ett av de sista spelen som jag har på inköpslistan till första Xboxen. 3 timmar in så tycker jag att det känns sympatiskt. Det är det första spelet på ett bra tag där klurigheterna känns naturliga, dvs att det jag tänker ska vara lösningen är lösningen. Grafiken är helt okej även om miljöerna är snudd på klaustrofobiska, men inte lika illa som Deus Ex Invisible War exempelvis. Det känns som det har potential att hamna i toppen bland förra generationens äventyrsspel som Shenmue och Omikron The Nomad Soul.

#688 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 December 2008 - 17:38

Jag kan förstå att de valde att bara ha 1 save i Fable II så att man inte kan ändra sig ang. beslut men som du säger, spelet är för buggit vilket leder till att det blöire gamebreakers vid vissa tillfällen. T ex den ökända Bloodstone buggen som är orsaken att jag inte vågat mig dit än fören patchen kommer.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#689 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 15 December 2008 - 07:03

Jo, jag förstår också idén med en save i Fable II, men jag tycker ändå inte det var ett smart drag här.

Dreamfall klarade jag igår och det var ett spel som verkligen växte för varje spelad minut, tills slutet då det dök ganska rejält, det är nämligen ett slut på samma sätt som slutet på The Empire Strikes Back. Man kan säga att det varit höstens trend i de spel jag spelat, slut som inte gör mig nöjd.
Miljöerna varierade mer allt eftersom, dialogerna är sjyssta och även när de är väldigt långa så irriterar dem mig aldrig, vilket de annars lätt gör i äventyrsspel. Finns en del riktiga pärlor till karaktärer och jag funderar på om man inte ska ge sig på Dreamfalls föregångare, The Longest Journey.

Klarade även Phantasy Star IV igår. Jag tycker såhär när jag spelat genom all de fyra första delarna i serien att första och tredje delen är de bättre även om den fjärde är den som har mest story. Jag är ganska mätt på japanska rollspel nu i alla fall.

#690 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 December 2008 - 12:12

Varvade MGS4 i torsdags.Jäklar så långt det sista klippet var, men det var helt klart värt det.
Detta var ett värdigt slut på Solid Snakes era, i mitt tycke. Och en del av mig hoppas innerligt att de inte använder sig av honom i en eventuell 5:e del i serien. Medans en annan givetvis vill ha mer Snake-action.

Vissa saker reagerade jag lite på i spelet bara... Varför var dendär dräkten vara så jäkla tajt så att hans gubbstjärt riktigt putade ut? :P

Underbart spel hursomhelst, och jag harnu gett mig in på att köra det på Big Boss-nivån.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#691 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 December 2008 - 12:11

Spelade ps3 demot till Lego Batman, rätt kul faktiskt. :) Blir kanske ett köp så småning om.

Edited by GaterGirl, 16 December 2008 - 12:11.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#692 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 December 2008 - 12:26

Spelade ps3 demot till Lego Batman, rätt kul faktiskt. :) Blir kanske ett köp så småning om.

Visst är det kul. :D Tror också att jag ska köpa det senare när det blir lite billigare. Musiken gör mycket av spelet IMO.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#693 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 December 2008 - 18:27

Var lite Star Wars sugen så jag körde igenom Republic Commando nyligen och nu kör jag lite Battlefront :)

Winter is Coming

#694 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 December 2008 - 22:25

Spelar MAss Effect på brorsan Xbox 360 - vid sporadiska tillfällen - som i dag. I love that game! :D

#695 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 December 2008 - 22:42

Spelar MAss Effect på brorsan Xbox 360 - vid sporadiska tillfällen - som i dag. I love that game! :D

Trevligt att höra. :) Älskar också Mass Effect. Önskar bara att de inte var så lata när de gjorde utforskningsplaneterna. <_<
-Sora, Kingdom Hearts

#696 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 19 December 2008 - 06:53

Den stora förhoppningen är väl att de kommer vara mer utvecklade i uppföljaren. Jag har läst en del rykten om tvåan, men man vet aldrig hur sanna rykten är, och ibland har ju företagen planer som inte hinns med. Det jag har läst är iaf att man kommer kunna slå upp typ miningbaser och att styrningen av ens bil ska vara tweakad.

Det tråkigaste ryktet jag läst är att försäljningen inte levde upp till Biowares förväntan och därför ligger i dvala, och det skulle också vara skälet att vi inte sett mer än en DLC.

#697 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 23 December 2008 - 20:07

Vilar upp efter maten, tröttnat på tv:en så då ska man slå igen super Nintedo 64
Velade mellan : Super Mariokart & Super Mario all Stars. Men det blir "biltävling" alltså Mariokart, det var ett tag sen man spelade men så underhållade spel

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#698 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 December 2008 - 15:56

Agatha Christie - And Then There Where None...
-Sora, Kingdom Hearts

#699 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 29 December 2008 - 18:21

Fick en del spel i julklapp och har nött igenom Guitar Hero: Legends of Rock på lätt svårighetsgrad. Rätt okej partyspel. En del sköna låtar också, särskilt den mot Djävulen. Dragonforces avslutande låt är dock sjuksvår. :P

Har även spelat igenom SpiderWick som visade sig vara ett trevligt nostalgiminne. Härligt Sierra-typ av spel, vilket dock var väldigt lätt uppbyggt. Inga enorma klurande eller ologiska gåtor, utan allt gick på räls.

Trevligt att höra. :) Älskar också Mass Effect. Önskar bara att de inte var så lata när de gjorde utforskningsplaneterna. <_<

Har hört andra säga det också, men eftersom jag spelar på begränsad tid har jag inte direkt utforskat så mycket så jag har inte märkt av det direkt.

Ska sitta husvakt från och med i morgon under några dagar så då räknar jag gå igenom hela spelet (och sen fortsätter jag med Fable 2 och Fallout 3, ingen sömn här inte! :P ).

Den stora förhoppningen är väl att de kommer vara mer utvecklade i uppföljaren. Jag har läst en del rykten om tvåan, men man vet aldrig hur sanna rykten är, och ibland har ju företagen planer som inte hinns med. Det jag har läst är iaf att man kommer kunna slå upp typ miningbaser och att styrningen av ens bil ska vara tweakad.

Dela gärna med dig av ryktena, även om det är just rykten.

Det tog mig en hel del tid innan jag blev vän med bilen nog för att ens kunna köra den. Inte det enklaste. :P

Det tråkigaste ryktet jag läst är att försäljningen inte levde upp till Biowares förväntan och därför ligger i dvala, och det skulle också vara skälet att vi inte sett mer än en DLC.

Det vore verkligen synd för spelet är bra... Så långt jag spelat det förstås.

DLC?

#700 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 29 December 2008 - 18:55

Downloadable Content, iirc

Testa Dragonforce på expert en gång, dina fingrar kommer blöda :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<