Vad spelar du just nu?
Posted 08 December 2008 - 00:04
En tråkig sak med Kane's Wrath är att det är väldigt enkla uppdrag. I expansioner brukar det nästan alltid i min erfarenhet vara svårare än i originalspelet men inte här. Inte i närheten. Jag börjar ångra att jag inte spelade på hard men med tanke på hur grymt svåra dom sista banorna i Tiberium Wars var på normal så hade jag aldrig kunnat föreställa mig att det skulle bli så här lätt i KW. Eller så har jag blivit härdad.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 08 December 2008 - 00:09
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 08 December 2008 - 07:03
Ett extra plus för att det finns tre slut som alla är lätta att få då man sparar strax innan man ska välja dem.
Jag har suttit fast ett bra tag i Morrowind, och det av ren klantighet, har sprungit omkring i ett grottkomplex förbi alldeles för farliga monster i jakt på en skatt bara för att upptäcka att den fanns mycket tidigare i komplexet. Vi snackar kanske 15-20 timmars tid i onödan...aaargh. Det är första gången sen jag missade att hitta en väg i Final Fantasy VII 1997 så jag gör inte så grova misstag för ofta iaf
Klarade huvuduppdraget i expansionen Shivering Isles nyligen och slutet var så otroligt enkelt att jag inte trodde det var sant. Av det jag spelat av Shivering Isles tycker jag att förutom inledningen så var det ganska tråkigt. Vi får se om det finns småuppdrag som är lika coola som huvudspelets bästa.
Fallout 3 åker in lite då och då, alla dem som jag vanligen spelar rollspel (penn och pappersvarianten) med spelar det nu så det är lite inbördes tävling om mest hittade Bobbleheads, och mycket snack om vad man gjort innan rollspelandet kommer igång. Länge sedan jag körde ett spel så intensivt och gillat det, det var nog GTA San Andreas och Mass Effect förra året.
Posted 08 December 2008 - 08:13
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 December 2008 - 08:35
Posted 08 December 2008 - 09:30
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 December 2008 - 13:59
Posted 12 December 2008 - 04:05
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 13 December 2008 - 04:22
Klarade huvuduppdraget i expansionen Shivering Isles nyligen och slutet var så otroligt enkelt att jag inte trodde det var sant. Av det jag spelat av Shivering Isles tycker jag att förutom inledningen så var det ganska tråkigt. Vi får se om det finns småuppdrag som är lika coola som huvudspelets bästa.
Själv hade jag en save som jag vårdat långsamt under flera års tid. Sedan installerade jag expansionerna och råkade på en jättebugg i mainquesten för ena expansionen (på ön i norr) och tog till slut beslutet att börja om från början. Inte roligt alls. Jag hade på min tidigare save en stav som gjorde att jag kunde flyga långa sträckor. Nu får jag springa dit jag ska. Det är ju pissjobbigt
F ö spelar jag Shining Force 3 på Saturn just nu!
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 13 December 2008 - 10:11
Posted 13 December 2008 - 11:28
Posted 13 December 2008 - 12:07
Har börjat spela Dreamfall, som är ett av de sista spelen som jag har på inköpslistan till första Xboxen. 3 timmar in så tycker jag att det känns sympatiskt. Det är det första spelet på ett bra tag där klurigheterna känns naturliga, dvs att det jag tänker ska vara lösningen är lösningen. Grafiken är helt okej även om miljöerna är snudd på klaustrofobiska, men inte lika illa som Deus Ex Invisible War exempelvis. Det känns som det har potential att hamna i toppen bland förra generationens äventyrsspel som Shenmue och Omikron The Nomad Soul.
Posted 13 December 2008 - 17:38
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 December 2008 - 07:03
Dreamfall klarade jag igår och det var ett spel som verkligen växte för varje spelad minut, tills slutet då det dök ganska rejält, det är nämligen ett slut på samma sätt som slutet på The Empire Strikes Back. Man kan säga att det varit höstens trend i de spel jag spelat, slut som inte gör mig nöjd.
Miljöerna varierade mer allt eftersom, dialogerna är sjyssta och även när de är väldigt långa så irriterar dem mig aldrig, vilket de annars lätt gör i äventyrsspel. Finns en del riktiga pärlor till karaktärer och jag funderar på om man inte ska ge sig på Dreamfalls föregångare, The Longest Journey.
Klarade även Phantasy Star IV igår. Jag tycker såhär när jag spelat genom all de fyra första delarna i serien att första och tredje delen är de bättre även om den fjärde är den som har mest story. Jag är ganska mätt på japanska rollspel nu i alla fall.
Posted 15 December 2008 - 12:12
Detta var ett värdigt slut på Solid Snakes era, i mitt tycke. Och en del av mig hoppas innerligt att de inte använder sig av honom i en eventuell 5:e del i serien. Medans en annan givetvis vill ha mer Snake-action.
Vissa saker reagerade jag lite på i spelet bara... Varför var dendär dräkten vara så jäkla tajt så att hans gubbstjärt riktigt putade ut?
Underbart spel hursomhelst, och jag harnu gett mig in på att köra det på Big Boss-nivån.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 16 December 2008 - 12:11
Edited by GaterGirl, 16 December 2008 - 12:11.
Posted 16 December 2008 - 12:26
Visst är det kul.Spelade ps3 demot till Lego Batman, rätt kul faktiskt.
Blir kanske ett köp så småning om.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 December 2008 - 18:27
Winter is Coming
Posted 18 December 2008 - 22:25
Posted 18 December 2008 - 22:42
Trevligt att höra.Spelar MAss Effect på brorsan Xbox 360 - vid sporadiska tillfällen - som i dag. I love that game!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 December 2008 - 06:53
Det tråkigaste ryktet jag läst är att försäljningen inte levde upp till Biowares förväntan och därför ligger i dvala, och det skulle också vara skälet att vi inte sett mer än en DLC.
Posted 23 December 2008 - 20:07
Velade mellan : Super Mariokart & Super Mario all Stars. Men det blir "biltävling" alltså Mariokart, det var ett tag sen man spelade men så underhållade spel

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Posted 29 December 2008 - 15:56
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 December 2008 - 18:21
Har även spelat igenom SpiderWick som visade sig vara ett trevligt nostalgiminne. Härligt Sierra-typ av spel, vilket dock var väldigt lätt uppbyggt. Inga enorma klurande eller ologiska gåtor, utan allt gick på räls.
Trevligt att höra.
Älskar också Mass Effect. Önskar bara att de inte var så lata när de gjorde utforskningsplaneterna.
Har hört andra säga det också, men eftersom jag spelar på begränsad tid har jag inte direkt utforskat så mycket så jag har inte märkt av det direkt.
Ska sitta husvakt från och med i morgon under några dagar så då räknar jag gå igenom hela spelet (och sen fortsätter jag med Fable 2 och Fallout 3, ingen sömn här inte!
Den stora förhoppningen är väl att de kommer vara mer utvecklade i uppföljaren. Jag har läst en del rykten om tvåan, men man vet aldrig hur sanna rykten är, och ibland har ju företagen planer som inte hinns med. Det jag har läst är iaf att man kommer kunna slå upp typ miningbaser och att styrningen av ens bil ska vara tweakad.
Dela gärna med dig av ryktena, även om det är just rykten.
Det tog mig en hel del tid innan jag blev vän med bilen nog för att ens kunna köra den. Inte det enklaste.
Det tråkigaste ryktet jag läst är att försäljningen inte levde upp till Biowares förväntan och därför ligger i dvala, och det skulle också vara skälet att vi inte sett mer än en DLC.
Det vore verkligen synd för spelet är bra... Så långt jag spelat det förstås.
DLC?
Posted 29 December 2008 - 18:55
Testa Dragonforce på expert en gång, dina fingrar kommer blöda
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<

This topic is locked