Jump to content

Photo

Senast sedda film

• This topic is locked This topic is locked
1027 replies to this topic

#676 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 October 2008 - 14:02

Perfume: The Story of a Murderer (2006)
Den var med i förra årets filmturnering. Blev intresserad av den redan då men sedan föll den mer eller mindre bort. Sprang på den nyligen för ett bra pris. Och då köpte jag den. Bra story och den rubbade Jean-Baptiste Grenouille spelas aldeles utmärkt av Ben Whishaw. (Det enda som jag kanske inte köper till 100% är att någon borde reagerat på hans beteende - kanske dolde han det allt för väl när andra människor var närvarande. Bra skådespel även i övrigt. I efterhand fundrade jag på om han försökte skapa den ultimata parfymen eller om han försökt återskapa den som fick förlorad. Bortsett från att jag har aningen svårt för att gilla slutet (även om jag skulle köpa att en parfym skulle kunna ha den effekten så inte 1 droppe på så många på så stort avstånd). -- BRA.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#677 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 October 2008 - 02:16

The Fall
Alldeles underbart snyggt gjord film. Regissören Tarsem Singh (som tidigare gjort The Cell) har ett väldigt unikt öga för det visuella. Dessutom är Lee Pace och den mest imponerande barnskådisen jag sett sen Pans Labyrint med.

8/10

Dracula 2000

Bra skådisar som Christopher Plummer, Jonny Lee Miller och Omar Epps är helt bortkastade i den här soppan. Ytterst menlöst och misslyckat försök att uppdatera Dracula till nutid.

2/10

Buffalo Bill and the Indians, or Sitting Bull's History Lesson
Rätt seg film som visserligen har sina poänger men det blir för långt och ojämnt. Paul Newman är dock som alltid bra. Inte en av Altmans bättre filmer direkt.

5/10

Stagecoach
Charmig och klassisk western på alla sätt och vis. John Ford och John Waynes genombrottsfilm är underhållande men faller på en alldeles för lättvindig och banal story. Även om det väl till viss del är det som är meningen.

6/10

Vampyr
Väldigt snyggt och suggestivt foto i den här gamla tyska art skräckfilmen från 1932. Carl Dreyer skapar en riktigt eerie och kuslig stämning men att försöka begripa sig på storyn är nästan omöjligt. Vilket iofs till stor del har att göra med att jag såg filmen med dansk text (från 30-talet) som man sällan hann med att läsa. Men även om man bortser från det så är det en märklig film. Svårt att betygsätta.

6/10

Babylon A.D.
Som en fattig mans Children of Men fast med antagligen mycket mer pengar som man gjort mycket sämre saker med. ALLT är sämre. Jag vill inte ens jämföra filmerna om det inte fanns en sån uppenbar koppling mellan dom. Inte ens actionscenerna är bra och det är väl det som jag kanske ändå hade trott skulle vara bra med filmen med tanke på att Vin Diesel och Michelle Yeoh är med. Jag har aldrig sett Yeoh så stel, eller rättare sagt så dåligt använd i fighting scener. Storyn är dessutom helt obegriplig.

2/10

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#678 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 October 2008 - 10:29

Fast tydligen var Babylon AD drabbad av Producer-sickness. Regissören var ju inte alls nöjd med filmen och nästintill uppmuntrade folk att bojkotta den, så du är inte ensam om att ogilal filmen, Wylie. Regissören står på din sida. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#679 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 October 2008 - 15:22

Legend of Earthsea [IMDb|scifi.com]
Sci-fi Channel (och Hallmark tydligen) adaption av Ursula K LeGuins "Övärlden". Den är inte dålig... inte egentligen men det är ju inte direkt mästerverk heller. Vissa element känns igen från böckerna, andra känns påklistrade. Hela storyn, om man bara ser till böckerna, känns som en krossad glasruta där inte alla bitarna satts fast på rätt ställe. Rent kliniskt skall det dock sägas att om "earthsea" elementen ta bort och man ser på storyn som ett dåligt dolt plagiat, ja då är storyn inte så pjåkig. Ytterligare en sådan där film där det är plågsamt uppenbart att hela storyn skulle tjänat på om man brytt sig om och utveckla egna karaktärer och backstorys. Trevlig musik, snygg rent visuellt tycker jag annars. -- OK.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#680 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 October 2008 - 16:26

Fast tydligen var Babylon AD drabbad av Producer-sickness. Regissören var ju inte alls nöjd med filmen och nästintill uppmuntrade folk att bojkotta den, så du är inte ensam om att ogilal filmen, Wylie. Regissören står på din sida. ;)

Jag är inte förvånad. Jag skulle inte heller rekommendera den om jag hade gjort den. Men jag måste säga att jag har svårt att se vart ens potentialen för den här filmen finns. Hur mycket bättre kunde den ha blivit?

-Gangstagrass

#681 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 October 2008 - 16:32

The Fall
Alldeles underbart snyggt gjord film. Regissören Tarsem Singh (som tidigare gjort The Cell) har ett väldigt unikt öga för det visuella. Dessutom är Lee Pace och den mest imponerande barnskådisen jag sett sen Pans Labyrint med.

Är den mer än bara ögongodis? Vet om att XC har sett den och jag har den liggandes men inte haft tid/lust att se den än. Gillade inte hans tidigare The Cell, då den var visuellt underbar men handlingen riktigt ointressant och trist. Får sådana vibbar även av denna film efter det jag har läst och sett hittills.

#682 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 October 2008 - 23:28

Den är absolut mer än bara ögongodis. Jag håller med dig om att The Cell inte var mer än det men den The Fall har en riktigt bra story också. Och ännu mer ögongodis. Och Lee Pace!

Finns ingen anledning att låta den ligga längre. ;)

All That Heaven Allows
Familjemelodram med Jane Wyman och Rock Hudson. Färgsprakande Technicolor i ett underbart studiebygge. Det är en fröjd att titta på men storyn är väl lite väl skrattretande som det brukar vara i ett klassiskt överdrivet Hollywood melodrama. Douglas Sirk påstås ska ha varit ironisk med den här filmen men jag ser inga spår av det. Dock kan jag ändå se charmen med såna här filmer.

5/10

Walk Hard - The Dewey Cox Story
Underbar liten parodi på musik biopics i allmänhet och Walk the Line i synnerhet. John C. Reily är så sjukt underskattad i Hollywood. Han kan spela både drama och komedi lika bra men får sällan några huvudroller. Judd Apatow har nog aldrig skrivit ett så bra filmmanus förrut. Antagligen tack vare Jake Kasdan. Filmen är dessutom fullpropppad med roliga kändiscameos.

7/10

-Gangstagrass

#683 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 16 October 2008 - 00:33

Såg tidigare ikväll Arkiv X: I Want to believe (inget vidare, jag vill ha en "riktig" Arkiv X story).

Just nu tittar jag på Tron. Den är ju... kul :popcorn:
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#684 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 October 2008 - 12:06

Tack för feedback Wylie. Ska försöka se den snarast. :)

===

Star Trek III: The Search for Spock ~ Trailer

En av dom sämre långfilmerna med Star Trek. Christopher Lloyd som Kruge är så extremt irriterande med sitt extrema överspel att hans blotta närvaro sänker filmen för mig. Lägger man sedan till hela idéen med att låta Spock "dö" i film 2 för att "återuppstå" i film tre som sätter man ytterliggare en spik i kistan. Är inte heller speciellt förtjust i arcen med David som Kirk's son.

#685 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 October 2008 - 19:07

[Western/Äventyr/Stumfilm]Mark of Zorro [imdb.com]
Ja... Var börjar man? ^_^ Det är ju inget mästerverk, kliché-artad story. Hyffsad musik men som inte riktigt passar in. Men bildkvaliteten är tipptopp (eller var säkert när den släpptes 1920 - själv hade jag svårt och hålla reda på om det var dag eller natt). Men jag tycker ändå att den är charmig och även om den inte åldrats allt för väl så funkar den. Douglas Fairbanks lyckas relativt bra med rolltolkningen av Zorro, och framför allt att framställa Zorro och Diego som två olika personer. -- OK.

Edit: Filmen är Public Domain och finns för gratis nedladdning/streaming på Archive.org. Länkar dit med rubriken.

Edited by XC, 16 October 2008 - 19:08.

fqq5BYam.jpg

#686 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 October 2008 - 18:51

[Skräck/Fantasy]Magus (2008)
Halvdan story med (i överlag) dåliga kvarts-skådespelare som lämnar en besk eftersmak. Bjuder inte på några överraskningar och det haglar klichéer filmen igenom. Bäst: Special effekterna som på många sätt känns inspirerade från 80-talet. Sämt: "Kärleksintrigen" mellan Claudia och Jeff (känns som om de implementerat den för att det skall finnas en kärlekshistoria där den fyller ingen som helst funktion för storyn). -- Dålig.

Edited by XC, 17 October 2008 - 18:53.

fqq5BYam.jpg

#687 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 October 2008 - 09:11

[Skräck, Mysterie]Secret Window (2004)
Välbalanserad historia om författaren Mort som anklagas för plagiering. Ju närmar bevisen till Morts fördel kommer desto mer aggressiv blir mannen som anklagar honom. Ett ganska bra slut, även om man inte blir överraskad. -- BRA.

fqq5BYam.jpg

#688 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 October 2008 - 11:54

^Oj, vad produktiv du har varit. :D

Den sistnämnda gick väl på TV för typ någon dag sedan eller så?

#689 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 October 2008 - 12:09

INte en aning - jag hade den inspelad från TV6 när den gick för några månader sedan. Men det är väl ingen omöjlighet. :)

fqq5BYam.jpg

#690 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 October 2008 - 11:39

^Den visades tydligen i Fredags på TV3. ;)

===

Star Trek IV: The Voyage Home ~ [Trailer]

Star Trek V: The Final Frontier ~ [Trailer]

Inte direkt mina favoriter bland Star Trek långfilmer. Har aldrig riktigt gillat dom och dessutom tycker jag inte att dom står sig väl i tiden utan känns utdaterade. Star Trek IV är ju en av filmerna som många finner rolig, medans jag inte alls fastnar för "homorn" som finns i filmen, handlingen känns även väldigt ointressant och löjeväckande. Löjeväckande är ett ord man även kan använda i samma mening när man beskriver Star Trek V, dock inte bara handlingen utan hela filmen.

#691 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 October 2008 - 11:49

Vilken timing! Jag såg hälften på torsdagen och andra halvan på fredags. :lol:

fqq5BYam.jpg

#692 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 October 2008 - 13:37

Bigger Than Life
James Mason spelar en lärare och familjefar som har det svårt ställt. Han tvingas ta ett andra jobb på en taxistation och till råga på allt så drabbas han av hjärtfel som gör att han måste ta kortison för att slippa smärtorna. Han överdoserar dock och blir allt mer psykotisk och hotfull mot sin familj. Melodramatiskt så det förslår med stigande psykologisk thriller mot slutet. Det här gör tyvärr filmen ganska seg under den första halvan men resten är rätt bra.

5/10

War Inc.
Vad man skulle kunna kalla en uppföljare till Grosse Point Blank. Syskonen Cusack spelar i stort sett samma karaktärer. Dan Aykroyd dyker upp i en cameo och Marisa Tomei spelar Minnie Drivers roll. Fast i en helt annan setting och med pålagd politisk satir. Det är det senare som inte riktigt funkar. Man har försökt göra en riktigt skruvad alternativ värld som filmen utspelas i men det blir lite för mycket over the top humor som clashar ganska ordentligt med storyn. GPB är en av mina favoritfilmer så måhända var mina förväntningar för hörga eller så förväntade jag mig en film mer i still med GPB vilket det här bara delvis är. Cusacks är ändå riktigt bra i sina roller och så även Ben Kingsley men det är också det enda som är riktigt bra.

5/10

Edited by Wylie Times, 26 October 2008 - 00:43.

-Gangstagrass

#693 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 October 2008 - 13:09

The Mist ~ [Trailer]

Läs i forumets tråd för filmen vad Carty tycker om den.

===

Black Sheep ~ [Trailer]

Läs i forumets tråd för filmen vad Carty tycker om den.

===

Inside (À l'intérieur) ~ [Trailer]

Så här tyckte Carty förra gången han såg fimen.

Jag tycker att den växer för varje gång man ser den. Väldigt "nasty" film som absolut inte är för alla. Jag kan med enkelhet se hur många skulle ta illa upp av att se den. Själv har jag sett så mycket i mina dagar att jag är rätt avtrubbad mot den här typen av film. Tycker fortfarande att den är ett intressant tillskott i "Home Invasion" genren och även om den lämnar en del att önska, som logiska luckor i handlingen (om polisen har omhändertagit en yngre pojke för att köra honom till polisstationen så stannar man nog inte vid huset man ska bevaka, man tar säkert inte heller med sig personen in i huset i handfängsel, skulle nog tro att man skilljer dessa saker åt även i frankrike. Där en patrull gör det ena och en annan gör det andra) men jag tycker alltså fortfarande att den är klart sevärd trots sina brister och står absolut ut från mängden. Syrran gillade den dock inte, men det har säkert med att göra att hon har barn själv och inte är lika intresserade av "child in peril" filmer som jag är.

#694 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 October 2008 - 14:56

The Incredible Hulk (2008)
Mnjäe, jag tycker den här var snudd på ett bottennapp. Rätt trist och förutsägbar handling, för mycket i mitt tycke fåniga luckor i handlingen och dåligt utnyttjande av skådisförmågor - alla huvudskådisar känns som om de går på tomgång. Effekterna är inget outstanding med dagens mått, och det mesta av grundproblematiken med Hulken (ett monster som vill göra gott men som förstör och skapar skräck) syns inte ett spår av. Säga vad man vill om Ang Lee's version, men den biten hade den i alla fall. Kanske hade den fått ett snäpp högre om jag sett den på bio/större skärm men inte mycket mer.

Betyg: 3/10

Get Smart
Fånig Agentkomedi som funkar bättre än väntat just för att den inte tar sig själv på allvar (till skillnad från Hulken). Steve Carrell är faktiskt rätt kul den här gången :o

Betyg: 5/10

W
Riktigt bra 'nästan-dokumentär', ett måste om man är lagd åt det hållet. Josh Brolin är läskigt bra i huvudrollen (de flesta andra med, för den delen), och Stone's bild av W är mer komplex än väntat, man kan verkligen förstå vad som kan ha drivit en sån 'looser' att bli president och hur han kunde lyckas. Kanske lite segt mittenparti, men klart underhållande.

Betyg: 7/10
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#695 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 October 2008 - 15:08

W. ser jag fram emot. Jag gillar Oliver Stone som regissör och den här filmen ser ut att bli en av hans bättre dom senaste åren.

#696 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 October 2008 - 00:37

Journey to the Center of the Earth (2008)
Modernisering av Jules Vernes klassiker, med en twist. Huvudpersonerna upptäcker att Vernes bok är på riktigt och gör om samma resa som huvudpersonen i boken. Typ. Säkert kul för dom yngre men själv hade jag gärna sett att den varit mer trogen förlagan och utspelat sig på 1800-talet. Steampunk FTW.

3/10

Out of the Past
Väldigt cool och snyggt gjord film noir med allt man kan begära från genren (Om det nu är en genre) En lagom släpig Robert Mitchum perfekt i deckarrollen och som laid back VO. Snyggt svartvitt foto, snårig intrig och inte en utan två femme fatales. :)

8/10

Johnny Guitar
Udda western i melodrama kläder. Joan Crawford är magnifik i huvudrollen som tuff casino ägare och är bra matchad mot Sterling Hayden i titelrollen. Snyggt technicolor foto. Brister dock en aning mot slutet som de flesta melodramer tenderar att göra..

7/10

Whatever Happened To Baby Jane?
Bette Davis är batshit crazy och gör det förstås strålande. Joan Crawford är också riktigt bra men hon spelar inte i samma liga som Davis vilket iofs har en del med rollerna att göra. Spännande, otäckt och tragiskt. Det är förresten inte svårt att dra paralleller mellan Bette Davis här och Gloria Swanson i Sunset Boulevard.

7/10

Wanted
Bygger på serietidningen (miniserie) av Mark Millar och J.G. Jones som jag skrev om här. Det jag tyckte var riktigt coolt med serien var själva grundpremissen, att världens superskurkar någon gång på 80-talet slog sig samman och utplånade världens superhjältar och sedan ändrade verkligheten så att alla utanför organisationen inte kommer ihåg att det någonsin existerat vare sig superhjältar eller superskurkar. Den idén har man helt skrotat i filmen så redan där faller den. Den andra ganska coola och originella saken med serien är hur huvudpersonen reagerar när han får reda på att hans far är världens främsta lönnmördare. Han blir en bad guy själv som njuter av att ha ihjäl folk. Givetvis är det ändrat i filmen för så får man ju bara inte göra i Hollywood. Nä här har man gjort hela organisationen till en välmenande grupp människor som bara dödar bad guys. Iom att man ändrat dom här grundprinciperna så faller resten av storyn som ett korthus. Den brutala träning han får känns t.ex. mer som Karate Kid än den faktiskt mer genomtänkta träningen i serien. Så varför ens bry sig om en story och inte istället göra som i t.ex. Shoot em up? You got me... Som det är räddar iaf en del snygga actionsekvenser den här soppan från bottenbetyg.

2/10

-Gangstagrass

#697 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 October 2008 - 01:13

Hur mycket bättre kunde den ha blivit?

Enligt regissören? Typ världens bästa film. ;)

Så som jag förstod det fanns det en hel filosofisk aspekt som skulle skapa en djupare eftertanke hos filmen, medan bolaget ville ha en rak actionfilm. Har itne läst boken så jag vet inte om det stämemr eller ej.

War Inc.

Jag måste bara fråga... Hur pass stor roll har Hilary Duff i den här filmen?

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#698 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 October 2008 - 04:46

Hur mycket bättre kunde den ha blivit?

Enligt regissören? Typ världens bästa film. ;)

Så som jag förstod det fanns det en hel filosofisk aspekt som skulle skapa en djupare eftertanke hos filmen, medan bolaget ville ha en rak actionfilm. Har itne läst boken så jag vet inte om det stämemr eller ej.

Ah, den är baserad på en bok. Ja då kan jag förstå om mycket gått förlorat. Även om det nu var filmbolagets fel. Det kanske kommer en director's cut när filmen blivit så illa bemött?

War Inc.

Jag måste bara fråga... Hur pass stor roll har Hilary Duff i den här filmen?

Ganska stor men hon är inte så hemsk som man skulle kunna tro. Filmen har helt klart större problem. (Jag antar att det var därför du frågade...)

Edited by Wylie Times, 26 October 2008 - 04:46.

-Gangstagrass

#699 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 October 2008 - 11:33

Ah, den är baserad på en bok. Ja då kan jag förstå om mycket gått förlorat. Även om det nu var filmbolagets fel. Det kanske kommer en director's cut när filmen blivit så illa bemött?

Möjligt. Den blev ju rätt rejält nedklippt, vilket det skrevs om rätt mycket här på forumet om i dess tråd. Men som jag förstod det fick han inte ens filma allt heller, utan han blev bunden innan det gick till filmningen också.

Ganska stor men hon är inte så hemsk som man skulle kunna tro. Filmen har helt klart större problem. (Jag antar att det var därför du frågade...)

Jag gillar Hilary Duff, men filmen har inte låtit så intressant så för mig är det en motivation att se filmen om hon har en stor roll i den. (Hade rollen varit liten hade jag kunnat glömma bort den. ;) )

#700 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 October 2008 - 13:29

Frostbiten ~ [Trailer]

-Ja, vad ska man säga? Finns en hel del att säga egentligen men jag orkar inte med någon längre utläggning kring filmens vara eller icke vara. Tycker att vissa delar av den fungerar rätt bra men att filmen i sig lämnar en hel del att önska och som helhet inte riktigt fungerar som en seriös film och inte heller som en bra B-film.

Once Upon a Time in the West ~ [Trailer]

En väldigt bra film av Segio Leone som bara blir bättre och bättre med tiden. Perfekt längd och avvägt tempo ger tillsammans med underbara miljöer, en fantastisk handling och riktigt vassa skådespelare en nästan perfekt film. Charles Bronson gör en av sitt livs bästa roller IMO och han ger ett liv åt sin karaktär Harmonica på ett sätt som jag inte tror att någon annan skådespelare i hans plats hade kunnat göra någon som helst rättvisa. Se och njut.

A Fistful of Dynamite ~ [Trailer]

Ytterligare en till riktigt bra film av Sergio Leone. Ungefär av samma anledning som det jag skrev om ovanstående film. James Coburn och Rod Steiger är perfekta i sina roller. Se och njut.

Edited by Cartman, 27 October 2008 - 13:30.