Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#676 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 April 2010 - 00:05

Tack. :hug: Jo, jag ska tänka på det. Känns lite bättre nu när jag har drukit en Cola och tagit mina tabletter. :P Blev lite extra jobbigt eftersom jag alltid brukar vända mig till min hund vid sådana tillfällen och nu när han inte finns kvar så blev det hela extra tungt. Man känner sig så ensam, som ni säkert kan förstå.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#677 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 April 2010 - 10:26

:hug: till Crusader

Vaknade med jätteont i halsen i morse :( inte kul alls, och nu verkar det som om jag åkt på en förkylning igen :upset: hoppas att det bara är tillfälligt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#678 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 April 2010 - 10:35

Och stackars Georgia (nu förstår jag att du är online så här mitt på dagen ;)) Krya på dig :hug:

Crusader, vad skönt att det kändes lite bättre sen. Jag förstår att det blev extra tungt när din gamle vän inte finns kvar så du kunde söka tröst där. De små liven betyder så mycket för en och det är jobbigt när de inte finns med en längre.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#679 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 April 2010 - 13:44

Jag kan identifiera mig i det där med vänner. Att man har varit med om både det ena och det andra på den punkten under årens lopp och att det egentligen inte är så lustigt att jag ser mig själv som en ensamvarg. Visst, det är självval och jag klagar inte.

Crusader, här på SFN har du alltid vänner i många av oss andra. Jag säger samma sak som jag gjorde till Kermit för ett tag sedan. Även om vi kanske inte känner varandra så bra i verkliga livet, så har man med åren lärt känna dig och utvecklat en form av vänskap över nätet. Det kanske inte är samma sak som att ha en massa vänner i verkliga livet, men det är trots allt en form av vänskap. Så tänk på det om/när det känns tungt, att det alltid finns någon här som bryr sig om dig. :hug:

Jag hoppas att det ordnar till sig, så att familjen har planerat in något riktigt fint till din födelsedag. :)

Georgia: krya på dig. :hug:

Edited by Cartman, 22 April 2010 - 13:47.

#680 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 April 2010 - 21:46

Fick en otrevlig överaskning på posten idag. En tullavgift på 333kr för mitt Lovecraft paket. :(
Jag misstänkte att paketet hade fastnat i tullen när leveransen tog sådan lång tid och nu är det bekräftat. Inte alls kul. <_<

Edit: Kollade upp lite och såg nu att de hade försökt lämna paketet 3 gånger men den Svenska tullen hade vägrat att ta mot paketet. Trolligen kom avgiften pga det.

Edited by Crusader, 29 April 2010 - 21:57.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#681 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 April 2010 - 21:58

Usch då. Tullen kan vara en kalldusch ibland. Har själv råkat ut för det en hel del gånger förr i tiden.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#682 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 29 April 2010 - 22:18

Jag med. Efter att råkat ut för det tre ggr på raken efter att beställt filmer från amazon.com så gav jag upp. Runt 700 vart det sista gången i tullavgift :angry: Inte undra på att de ej får tag på allt knark och så för de är ju fullt upptagna med alla filmpaket :rolleyes: :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#683 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 April 2010 - 22:30

Från USA var jag rätt så förskonad, faktiskt. Värre med grejer från Japan, faktiskt.

Nåväl, nu vet ni väl vart ni kan vända er utan risk för tull.. :P

//Peak

sixty six."

#684 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 29 April 2010 - 22:37

Peak träder in som en räddande ängel :thumbsup:

#685 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 April 2010 - 22:47

Japp. The Savior, det är jag det.. :P

//Peak

sixty six."

#686 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 April 2010 - 15:59

Delade lite diskussioner om ljudböcker och önskemål och la den på Levande Ljuds forum.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#687 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 May 2010 - 00:46

Svar på Syons fråga om arbetssitvasion från Babylon 5 tråden:

Arbetslös här också fast pga Aspergers och psykiska problem så jag får ersättning som jag kan köpa TV-serier och Filmer för. ;) Inte för att det betyder att livet leker. Visst har man frihet att göra vad man vill när man vill men samtidigt finner jag det också väldigt ensamt och långtråkigt. Fast just nu mår jag värre på de flesta arbetsplatser så planen är att hitta någonstanns där jag kan passa in och trivas i samhället. Hade kanske varit lättare om jag inte bodde i en liten by som bara har fabriks- och mat/klädesbutiks- arbetsplatser. <_<
Nu fyller man ju 30 också nästa vecka så det hela känns ju inte precis som den sitvasionen jag hade hoppats att jag skulle befinna mig i när jag nådde den här åldern. Jag skulle vara en erfaren skådespelare mitt uppe i att bilda en karriär som regisör, inte en patetisk arbetslös 30-åring med psykiska problem som bor på föräldrarnas vind och mäst bara umgås med sin mamma. Vi vet ju alla hur det brukar sluta *Host*Psycho*Host*. :ph34r:
-Sora, Kingdom Hearts

#688 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 01 May 2010 - 11:10

Crusader framför sin vindsvåning... :P

Posted Image

Edited by Kizmiaz, 01 May 2010 - 11:13.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#689 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 01 May 2010 - 11:56

Själv planerade jag en karriär som erfaren cirkusdvärg... men det gick inte som jag hade tänkt. Jag växte och blev 1,80. :(

#690 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 May 2010 - 12:00

Allt hänger på marknadsföringen... "Världens längsta dvärg" kanske funkar?

//Peak

sixty six."

#691 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 May 2010 - 12:41

@Crusader: Låter som att du har det riktigt tufft, men jag är glad att du har ditt film/tv-serie/spel intresse som lyser upp din tillvaro. Och att du hänger här med oss på forumet. Jag tycker det är starkt av dig att du är så öppen med dina problem också. Sedan hoppas jag verkligen att din födelsedag blir underbar och att du får lite glädje den dagen. :hug:

Du får då alltid till det, Kizmiaz :lol:

Själv skulle jag bli astronaut, men jag får väl nöja mig med att se sci-fi filmer/tv-serier som tröst :P

Edited by Synon, 01 May 2010 - 12:43.

#692 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 May 2010 - 21:31

Tycker också att det är starkt av dig att vara så öppen med hur du känner, Crusader. Bry dig inte om Kizmiaz, han är bara avis på din fina vindsvåning :P.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#693 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 02 May 2010 - 22:41

Crusader, känner igen mig en hel del i din situation. Även jag lider av Aspergers. Vet hur det känns. Som sagt starkt av dig att vara så öppen med det, önskar jag vore det också.

Winter is Coming

#694 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 06 May 2010 - 16:18

:( Fick min nya soffa idag, 3 veckor för tidigt, var planerat så att jag skulle hinna få en till lön att betala med. Så nu är jag pank :(
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#695 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 May 2010 - 20:11

Jaså, nu förstår jag vad du menade när du skrev att du fick dra ner filminköpen i en annan tråd... ;)

Skämt åsido, trist när ens fina planering spricker. Hoppas du är nöjd med soffan iaf?

#696 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 07 May 2010 - 16:07

Kanonsoffa, satt och mös i den och läste massor med nummer av Spawn via ps3an, samt bra musik, ville inte gå och lägga mig :D

#697 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2010 - 16:08

Kan du inte bo i soffan helt och hållet om den är så bra? ;) :D

Edited by Cartman, 07 May 2010 - 19:40.

#698 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 07 May 2010 - 19:37

*soffan

Jo, men man vill ju undvika att svetta ner den allt för mycket då den är ny ;)

#699 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2010 - 19:43

Ja, jag skrev väl soffan. :P

Det är sant. Men kan du inte bädda ner dig helt med lakan, kudde och påslakan? Samt kanske försöka spänna fast någon filt eller två över den så det känns som att du har tak och väggar? ;)

#700 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 May 2010 - 19:43

Men den är väl fortfarande inplastad? ;)