Jump to content

Photo

Trivia Quiz

• Please log in to reply
799 replies to this topic

#676 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 December 2009 - 15:04

Wohoo! Jag vann Stargate trivian igår. :D

Det hade jag inte trott.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#677 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 December 2009 - 16:27

Du hade serierna färskast i minnet kanske. :) Jag var bombsäker på att Rodney var allergisk mot Citron inte det rätta svaret (har glömt bort vad det var nu)

Edited by GaterGirl, 05 December 2009 - 16:28.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#678 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 December 2009 - 16:34

Så är det nog. :) Det är förresten citrusfrukter som han är allergisk mot (jag svarade också det) men tydligen och inte speciellt förvånande är han allergisk mot fler saker.

Edited by Wylie Times, 05 December 2009 - 16:34.

-Gangstagrass

#679 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 December 2009 - 22:10

Så svarade jag också, eftersom det är det man minns och det som nämnt flest gånger, men som sagt, McKay är ju en hypokondriker så att han är allergisk mot fler saker är ju inte förvånande.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#680 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 December 2009 - 14:53

Jag vann igår! :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#681 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 December 2009 - 23:53

Trivia quiz är nu under ny ledning, nämligen undertecknad. :)

Jag tänkte försöka inrikta den här tävlingen lite mer mot Sci-fi, fantasy, skräck och andra populärkulturella fenomen som det här forumet trots allt representerar. Förhoppningsvis lockar det tillbaka lite människor eftersom vi börjar vara ganska få nu.

Om ni har förslag på ämnen får ni gärna posta här. Tänk på att det bör vara nåt som hyfsat många har någolunda koll på.

Sen kommer jag förstås inte alltid komma ihåg att ändra så det blir säkert "vanliga ämnen" då och då också. Men annars tycker jag att SFN-ligan på vetgirig fyller den allmänbildande delen av quizandet här på forumet. Eller vad tycker ni?

-Gangstagrass

#682 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 December 2009 - 00:06

Låter helt OK för mig :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#683 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 07 December 2009 - 01:58

Kör hårt. :)

Edited by Kizmiaz, 07 December 2009 - 01:59.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#684 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 07 December 2009 - 06:10

Go for it.

#685 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 07 December 2009 - 13:00

Kanske dags att komma tillbaka nu för min del ;)

#686 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 December 2009 - 13:34

Det tycker jag. :)

-Gangstagrass

#687 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 07 December 2009 - 14:18

Vem är det som är spazmo? Är det du magnus?

Gick bättre än jag trodde 10 chansningar 5 rätt.

Edited by GaterGirl, 07 December 2009 - 14:35.

#688 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 07 December 2009 - 14:33

nej jag är inte spazmo

#689 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 07 December 2009 - 14:35

ok, då är det någon annan. :)

#690 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 December 2009 - 01:23

Star Trek kan man ju :P
Har inte vunnit en quiz sen i somras tror jag, är det dags nu eller kommer nån och slår mig i sista sekunden?

Winter is Coming

#691 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 09 December 2009 - 11:33

10 chansningar, 5 rätt på 26 sekunder. :)

#692 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 December 2009 - 16:24

Har visst redan missat tre dagar utan att ens märka det. Är det mitt undermedvetna som säger mig att jag ska lägga av med detta, kanske? :unsure: ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#693 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 December 2009 - 18:57

Tyvärr är ämnena inte sådana att jag har nåt att komma med. :(
Support your local search and rescue unit - get lost.

#694 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 December 2009 - 21:03

Det var tråkigt att höra. :(

Är det fler än Marie och Fiskrens som känner så här? I så fall återgår jag till det normala upplägget.

-Gangstagrass

#695 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 December 2009 - 21:18

Jag tycker upplägget är kanon. Det är bara ämnen där mina kunskaper är obefintliga än så länge. Det ändrar sig väl. Jag gillar att du postar i shoutboxen om det. Jättebra idé. :)

Fiskrens är bara senil. :P

#696 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 December 2009 - 21:28

Vaf- Här sitter jag och svarar på ett inlägg när det var kaffe jag skulle göra? Hur kom jag hit? ;)

Inget fel på upplägget, jag kanske inte har disciplinen längre bara. Får försöka rycka mig i kragen.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#697 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 December 2009 - 22:21

Jag tycker upplägget är kanon. Det är bara ämnen där mina kunskaper är obefintliga än så länge. Det ändrar sig väl. Jag gillar att du postar i shoutboxen om det. Jättebra idé. :)

Ah, ok. :) Jag började få lite dåligt samvete över att det inte kom något ämne som du kunde nåt om.

:lol: Ta dig i kragen nu Fiskrens.

-Gangstagrass

#698 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 December 2009 - 22:42

Upplägget som det är nu är kanonbra. Visst ibland kommer det komma nått ämne man inte har en susning om men det får man ta.
För mig känns quizen mycket intressantare nu :)

Winter is Coming

#699 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 December 2009 - 13:18

Ouch, jag trodde jag skulle få mer än två rätt på Doctor Who. Jag har ändå sett dom flesta avsnitten som frågorna rörde.

-Gangstagrass

#700 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 December 2009 - 16:20

90% gissningar, resten logiska slutsatser (jag kunde inte svaret på nån av frågorna) och 5 rätt. :D