Jump to content

Photo

Senast sedda film v.3 OBS! Läs första inlägget

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#676 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2010 - 16:43

Carty: Det var ett helt gäng filmer som följde efter serien, tror den första hette "Hart to Hart Returns" och spelades in 93.

Så det finns fler filmer än dom som Voddler tänker erbjuda? Det var väl 4 som man skulle kunna se gratis har jag för mig att du nämnde.

Par i Hjärter är guld! :D En riktigt bra serie som man sällan missade ett avsnitt av. Givetvis är jag nyfiken på dessa filmer. Känns det som en film när man ser den, eller är det mer som att man har satt ihop 2-3 avsnitt av tv-serien och kallar det för film?

Jag gillade också Par i hjärter när jag var liten. :) Lustigt att ni nämner det nu också, dom gjorde en parodi/hyllning till den serien i senaste avsnittet av Chuck.

Hehe, det var ett kul klipp. Man kände ju igen vad dom hade låtit sig inspireras av. :)

Kul att du också gillade Par i Hjärter.

Fanns det någon mer seri(er) som du tyckte om och följde från den tiden?

Waltz witch Bashir har jag hört mycket gott om och jag såg en hel del trailers då dom kom. Filmens verkar riktigt intressant och ser ut att vara väldigt snygg. Jag har den hemma i hyllan. Fortfarande inplastad. :blush: Jag får se till att åtgärda det framöver.

Det tycker jag du ska göra. Det gäller även dig Synon. ;)

Ja, jag och Synon får väl påminna varandra medans du eldar på oss med jämna mellanrum så kanske det blir någon ordning. ;)

På tal om animerade filmer med anknytning till krig. Jag antar att du har sett Persepolis? Är den bra? :)

Jag var på väg att se In the Electric Mist för ett tag sedan, men det blev annat istället. Den verkar intressant

Det är många bra skådisar med iaf. Kelly MacDonald alone gör det värt att kolla upp.

Instämmer. Hon är riktigt bra och alltid sevärd. Iaf i det som jag har sett med henne hittills.

Jag såg även att John Goodman är med i In the Electric Mist. Jag började undra vart han hade tagit vägen. Jag hörde något (rykte?) om att han var sjuk. Sedan så har jag väl inte haft ögonen öppna tillräckligt mycket efter hans filmer. Speed Racer är väl det senaste som jag såg med honom. Jag har hört att han ska vara med i Treme. :)

På tal om TLJ och krig så är han ju med i den sista och minst kända i Oliver Stones Vietnam trilogi, Heaven & Earth

Jag vill även minnas att jag tyckte den filmen var riktigt bra då jag såg den. Betydligt bättre än dom andra två filmerna i tirlogin.

Mycket möjligt men jag skulle behöva se om både den och Plutonen för att avgöra. Born on the 4th of July gillade jag däremot inte.

Jag skulle väl behöva se om alla tre filmerna. Fast jag är rätt säker på att jag kommer att ogilla både Plutonen och Född den fjärde Juli även dessa gånger. Men man vet aldrig. Sedan är det ju trevligt att se hela trilogin i ett svep någon gång för att se hur helheten fungerar.

#677 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 May 2010 - 16:53

Carty: Det var ett helt gäng filmer som följde efter serien, tror den första hette "Hart to Hart Returns" och spelades in 93.

Så det finns fler filmer än dom som Voddler tänker erbjuda? Det var väl 4 som man skulle kunna se gratis har jag för mig att du nämnde.

»"Hart to Hart" (1979) Followed by:
Hart to Hart Returns (1993) (TV)
Hart to Hart: Home Is Where the Hart Is (1994) (TV)
Hart to Hart: Crimes of the Hart (1994) (TV)
Hart to Hart: Old Friends Never Die (1994) (TV)
Hart to Hart: Secrets of the Hart (1995) (TV)
Hart to Hart: Two Harts in 3/4 Time (1995) (TV)
Hart to Hart: Harts in High Season (1996) (TV)
Hart to Hart: Till Death Do Us Hart (1996) (TV)«
[Källa]

(Länkar de filmer som finns på voddler). Vet inte om det är rätt ordning på dem, jag fick intrycket av Crimes of the Hart släpptes efter Harts to Hart returns. INte för att det spelar någon roll, det är ju avslutande filmer. :)

Edited by XC, 07 May 2010 - 16:54.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#678 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2010 - 18:12

Yikes! Det var inte lite tv-filmer det. Det skulle ju onekligen vara kul att lägga beslag på alla samt hela tv-serien, men det lär väl aldrig hända. Man kan iaf hoppas på att Voddler ser till att erbjuda dom övriga filmerna framöver. Fint att du letade upp info och delade med dig. :)

#679 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2010 - 00:22

Remington Steele: The Steele That Wouldn't Die

TV-film som tar vid där TV-serien slutade. De nygifta Remington och Laura Steele åker till Mexico på en överaskningsbröllopsresa från deras kompanjon, Mildred Krebs. Men snart visar det sig att resan är allt annat än lyxig rofylld smekmånad. Inte nog med att resan var helvetisk och att hotellet ligger mitt ute i ingenstanns, hans ständiga nemesis Norman Keyes är hack i häl för att bevisa att Remington Steele är en bedragare. Dessutom träffar Laura den stillige äventyraren Tony Roselli.

Långsam, om än underhållande, början. Det tar halva filmen innan de kommer till själva poängen, att Steele blir ditsatt för mord.
Men ändå underhållande och det blir mer fart sedan. Dessutom är den lite mer filmisk än de vanliga avsnitten och det känns bra med att det hela blir en slutgiltlig uppgörelse mellan Steele och Keyes även om mordet i slutet kändes onödigt.

7/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#680 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 08 May 2010 - 14:27

Yes, Wylie, jag ska se Waltz with Bashir. Behöver bara lite påminnelser då och då. Carty, vi får väl annars göra gemensam sak av det hela och se den tillsammans? Lebanon är jag oxå nyfiken på efter att läst vad Wylie skrev om den.

Carty: vad är det med Plutonen som du inte gillar? Det är nämligen en av mina favoritfilmer och scenen med Dafoe är en klassiker och som fortfarande ger mig rysningar. Dock blev inte heller jag imponerad av Född den 4 juli.

Edited by Synon, 08 May 2010 - 14:29.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#681 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 May 2010 - 00:15

Hehe, det var ett kul klipp. Man kände ju igen vad dom hade låtit sig inspireras av. :)

Kul att du också gillade Par i Hjärter.

Fanns det någon mer seri(er) som du tyckte om och följde från den tiden?

Massor. Hm. Förutom alla såpor som Dallas och Falcon Creast som man följde så såg jag förstås V (the original and best), Familjen Macahan, Magnum, Miami Vice
osv.

Men det där är serier som många såg på och ofta pratar om när dom blir nostalgiska. Jag menar jag ser Miami Vice skymta förbi på nätterna och härom dan satt jag och sneglade på boxen med hela serien. :)

Men för att ta upp ett par lite mer "bortglömda serier" så skulle jag vilja nämna Automan, Tales of the Gold Monkey (Guldapans hemlighet) samt Bring 'Em Back Alive (Uppdrag i Singapore) Härliga äventyrsserier som jag älskade när jag var liten. En annan lite mer känd är The Greatest American Hero med den minst lika klämmiga svenska titeln "Titta han flyger"

En serie som jag egentligen var för liten för men som jag tror att jag möjligen skulle uppskatta mer nu är Secret Army (Hemliga Armén) I Sverige är nog parodin "'Allo 'Allo" mer känd.

På tal om animerade filmer med anknytning till krig. Jag antar att du har sett Persepolis? Är den bra? :)

Grymt bra. Snyggt animerad och en riktigt bra story. Väldigt otypisk för animerad film.

Jag såg även att John Goodman är med i In the Electric Mist. Jag började undra vart han hade tagit vägen. Jag hörde något (rykte?) om att han var sjuk. Sedan så har jag väl inte haft ögonen öppna tillräckligt mycket efter hans filmer. Speed Racer är väl det senaste som jag såg med honom. Jag har hört att han ska vara med i Treme. :)

Stämmer, han är riktigt bra i Treme. :) Han bor i New Orleans så det var väl passande att casta honom. :) Sen har jag inte hört nåt om någon sjukdom.

Yes, Wylie, jag ska se Waltz with Bashir. Behöver bara lite påminnelser då och då.

Hm, "då och då" :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#682 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 09 May 2010 - 11:37

Köpte den på blu-ray.
Jag hade inte sett den tidigare, mest av ren jäkla lathet. Och det är något jag ångrar i nuläget. Skulle ha sett den i 3D när jag hade chansen.
Storyn är inget speciellt, jag tycker att det som sagts på nätet stämmer ganska bra; Att det i princip är Pocahontas i rymden.
Men vet ni vad? Jag sk*ter i det. Alla miljöer var så oerhört vackra, så jag hann inte fokusera på storyn.
Men utöver storyn, så fanns det en del saker som störde mig. De mänskliga soldaterna såg väldigt plastiga ut i vissa utomhussekvenser, var kom vattenfallen från på de flytande öarna? osv.

allt som allt en underhållande film, helt klart!
9/10

The Hurt Locker

Filmen följer en bombröjningsgrupp under deras tjänstgöring i Irak. Den var laddad (no pun intended), och skådespelarna gjorde i mitt tycke ett bra jobb. Dokumentärkänslan höjde filmen för mig.

8/10

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#683 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 09 May 2010 - 16:26

Inglorious Basterds (2009)

Det är en bingo, som Hans Landa uttrycker det själv vid ett tillfälle i filmen. För en som mer eller mindre växt upp med Tarantino som en självklar referens, som minns Pulp Fiction-fenomenet, som älskar Kill Bill och som blev irriterad på hur svag Death Proof var, är det svårt att skriva om en ny (dessutom hyllad) Tarantino-rulle på ett neutralt sätt.

Läs mer här

Lifeforce (1985)

Såg också om Lifeforce, tycker ungefär samma som förra gången så jag länkar till min första kommentar:
http://www.scifinytt...ndpost&p=175045

Galen och skruvad, fullt med action, men verkligen hafsigt berättad är väl kontentan. Sköna effekter också. :)

Edited by dukeofnewyork, 09 May 2010 - 16:42.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#684 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 May 2010 - 20:28

@duke: jag klickade mig vidare dit du länkade och såg att du där även skrivit om The Happening: visst var det en riktigt dålig film :urk: Håller med dig fullständigt i det du skriver där. Starship Troopers 3: Marauder hade jag helt glömt bort för nu minns jag att Carty nämnt den till mig så den får jag ta tag i vad det lider. Kul att läsa det du skrev om The Shining där din kärlek till den fullkomligt lyser igenom, underbart! (Och ja, det är en helt fantastisk film rakt igenom)

Btw, tack för att du gjorde mig uppmärksam på den gamla tråden för den ska jag se till att kolla igenom vid tillfälle. Glömmer bort den hela tiden. Missat en massa sköna filmer där har jag en känsla av.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#685 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2010 - 20:43

Då har du rejält med läsning och se fram emot! :D Bara att skriva ut och läsa på bussen! ;)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#686 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 09 May 2010 - 21:22

Köpte den på blu-ray.
Jag hade inte sett den tidigare, mest av ren jäkla lathet. Och det är något jag ångrar i nuläget. Skulle ha sett den i 3D när jag hade chansen.
Storyn är inget speciellt, jag tycker att det som sagts på nätet stämmer ganska bra; Att det i princip är Pocahontas i rymden.
Men vet ni vad? Jag sk*ter i det. Alla miljöer var så oerhört vackra, så jag hann inte fokusera på storyn.
Men utöver storyn, så fanns det en del saker som störde mig. De mänskliga soldaterna såg väldigt plastiga ut i vissa utomhussekvenser, var kom vattenfallen från på de flytande öarna? osv.

allt som allt en underhållande film, helt klart!
9/10

The Hurt Locker

Filmen följer en bombröjningsgrupp under deras tjänstgöring i Irak. Den var laddad (no pun intended), och skådespelarna gjorde i mitt tycke ett bra jobb. Dokumentärkänslan höjde filmen för mig.

8/10

Du stör dig på vart vattnet kommer ifrån men inte hur öarna kan sväva?? :rolleyes:

Edited by Brisingr, 09 May 2010 - 21:23.

Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#687 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 May 2010 - 22:02

Då har du rejält med läsning och se fram emot! :D Bara att skriva ut och läsa på bussen! ;)

Skriva ut? Vad är det? Låter lite old school ;) En annan kör ju med sin iPhone i så fall. Så klart. :D

#688 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 09 May 2010 - 22:23

Du stör dig på vart vattnet kommer ifrån men inte hur öarna kan sväva?? :rolleyes:

Sa jag ordagrant att jag inte reagerade på att öarna svävade? Nej just det. ":rolleyes:"
Men det kom de åtminstone med nån slapp mumbo-jumboförklaring, magnetfält eller vad det nu var. Bättre än bara slänga in vattenfall på öarna och sen inte något mer.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#689 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 May 2010 - 08:39

Grizzly Man (2006)

Werner Herzog gör en vacker och tankeväckande skildring av Timothy Treadwell's - det här är min högst personliga tolkning - missriktade försök att "bli ett" med björnarna och naturen i Alaska efter ett antal personliga misslyckanden och felsteg. Han tror sig kunna bli vän med naturen samtidigt som han som människa härskar över den och bli en "god härskare". Varvat med halvårslånga vistelser där uppe missionerar han på skolor o dy. Felet är ju att hans världsbild är så skev, han ger björnarna "disneyfierade" namn (som om de skulle bry sig) och tror sig finna vänskap hos djuren när de bara tänker på det de måste: överlevnad.

Det fina med dokumentären är att Herzog så lite som möjligt dömer Treadwell's gärningar utan bara försöker förstå. Han visar stor respekt för filmaren, och undviker rätt mycket de otäckare detaljerna. Det berättas om dem, och det är hemskt nog.

Betyg: BRA+
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#690 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 May 2010 - 09:00

Skriva ut? Vad är det? Låter lite old school ;) En annan kör ju med sin iPhone i så fall. Så klart. :D

Pah. Jag tänkte ju på effekten. En eller två pärmar är lite mer i ögonfallande än en liten iFån. ;) Kunde du ju göra lite reklam för forumet samtidigt... :P Jag har ju till och med fixat ett omslag åt dig:

[attachment=1272:sfn_ser_på_film.jpg]

Edited by XC, 10 May 2010 - 09:04.

fqq5BYam.jpg

#691 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 May 2010 - 09:05

Underbart, XC :lol2:

Nästan, men bara nästan, som jag blir sugen. Och du har rätt i att det skulle vara mer iögonfallande för vem läser dylika böcker nuförtiden när vi har internet? :blink: :lol:

Edited by Synon, 10 May 2010 - 09:05.

#692 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 May 2010 - 11:23

@XC: :lol:

Men borde det inte var en älg på framsidan? ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#693 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 May 2010 - 11:31

@Synon: Förtå vilken konversation som skulle uppstå:

- "Krig och Fred"?
- Nope, kör tyngre litteratur än så: "Senast Sedda Film-tråden" från Sci-fi Nytts Forum.

@Fiskrens: Fanns ingen älg eller något som liknade en älg. :( Gick inte att ladda upp egen bild heller.

fqq5BYam.jpg

#694 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 May 2010 - 23:51

Spirited Away

Chihiro och hennes föräldrar kör vilse när de ska flytta och kommer till en mystisk tunnel som de går in i. På andra sidan blir Chihiro fast i en mystisk värld full med Gudar och fantastiska väsen.

En film som jag blev tippsad av Synon... eller rättare sagt av hennes gammla avatar. :P
En mycket underlig, galen och fantastisk film så som bara Japaner som Hayao Miyazaki kan skapa. Ett Oscarbelönat mästervärk på många plan även om det ibland nästan blir förmycket. Det är nästan så man får ont i huvudet när man ser den. :P

8,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#695 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 May 2010 - 07:37

Kul att min gamla avatar gav dig inspiration! :thumbsup: Underbar film helt enkelt och härligt att du sett den och även gillade den.

#696 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 11 May 2010 - 15:51

@duke: jag klickade mig vidare dit du länkade och såg att du där även skrivit om The Happening: visst var det en riktigt dålig film :urk: Håller med dig fullständigt i det du skriver där. Starship Troopers 3: Marauder hade jag helt glömt bort för nu minns jag att Carty nämnt den till mig så den får jag ta tag i vad det lider. Kul att läsa det du skrev om The Shining där din kärlek till den fullkomligt lyser igenom, underbart! (Och ja, det är en helt fantastisk film rakt igenom)

Kubrick är i alla fall för mig en husgud, en mästarnas mästare som få om någon kan mäta sig med. Från Ärans Väg och framåt, bara rena mästerverk. The Shining är ett sådant och det faktum att det är hans enda skräckfilm ger den en speciell plats hos mig. Det är också den av hasn filmer tillsammans med 2001 och A Clockwork Orange jag sett flest gånger.

Starship Troopers 3: Marauder är en skön rulle, en lysande ironi och klart underskattad.

The Happening, ja, vad fan var det egentligen? :upset: :lol: Sablar vad jag störde mig på Zooey Deschanel i den filmen, eller ja, soppan till film. Iofs, den enda M. Night Whatever-film jag gillat är The Village, och det mycket tack vare känslan som den har och som fotot verkligen förmedlar (älskar spelet med färger) samt bra skådespeleri från Bryce Dallas Howard och Adrien Brody. Iofs är skådespeleriet generellt bra i den filmen, men de två sticker ut imo.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#697 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 May 2010 - 08:47

Nu är jag riktigt nyfiken på hur många gånger du egentligen har sett filmerna, duke? :)

M.Night Shyamalan imponerade stort när The Sixth Sense kom (tycker jag iaf), men sen blev det inget mer. Snacka om one hit wonder. Jag väntade länge på att han skulle få till det igen, men efter alla dessa år och mediokra filmer har jag gett upp. The Village som du nämner var även den en besvikelse imo, dock inte lika usel som vissa av hans andra filmer.

Starship Troopers 3 är noterad, men vad sägs om Starship Troopers 2: Hero of the Federation? Är den något att ha? Behöver man se den innan 3:an eller är de fristående so to speak?

#698 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2010 - 11:51

Carty, vi får väl annars göra gemensam sak av det hela och se den tillsammans? Lebanon är jag oxå nyfiken på efter att läst vad Wylie skrev om den.

Det låter som en bra idé. Det är bara trevligt att se film tillsammans. :) Lebanon är även jag sugen på. Den släpps för övrigt på svensk dvd/Blu-ray den 4/8.

DVD: http://www.discshop....?lang=&id=81474
Blu-ray: http://www.discshop....?lang=&id=81475

Carty: vad är det med Plutonen som du inte gillar? Det är nämligen en av mina favoritfilmer och scenen med Dafoe är en klassiker och som fortfarande ger mig rysningar. Dock blev inte heller jag imponerad av Född den 4 juli.

Jag gillar inget i den filmen. En krigsfilm som jag inte vill ha den, med en massa skjutande och sprängande till höger och vänster. Karaktärerna må vara rätt intressanta och välspelade, men jag fastnar aldrig för dom så att jag bryr mig och handlingen tycker jag inte alls engagerar. Jag har gett den flera försök, men det fungerar bara inte.

Men för att ta upp ett par lite mer "bortglömda serier"

Hmmm. Många där som jag inte har sett tror jag. Eller så kommer jag inte ihåg dom. Jag vill minnas att jag en gång i tiden har sett hela eller delar av Guldapans hemlighet & Uppdrag i Singapore. Men det kan vara värt att kolla upp dom och dina andra förslag lite närmare. :)

Grymt bra. Snyggt animerad och en riktigt bra story. Väldigt otypisk för animerad film.

Läst serien med antar jag? Är den också bra?

Jag ska försöka se filmen vid ett bra tillfälle. Jag var på väg ett tag när Kårullen här i stan visade den, men annat kom i vägen.

Stämmer, han är riktigt bra i Treme. :) Han bor i New Orleans så det var väl passande att casta honom. :) Sen har jag inte hört nåt om någon sjukdom.

Det där med att han skulle vara/ha varit sjuk kanske bara var ett rykte. :) Jag visste dock inte att han bodde i New Orleans.

Starship Troopers 3: Marauder hade jag helt glömt bort för nu minns jag att Carty nämnt den till mig så den får jag ta tag i vad det lider.

Mitt exemplar ligger ju hemma hos dig, så det är bara att lägga den i spelaren och trycka på play. ;) Jag har även film 1 vid intresse. :)

Som duke säger så är det en skön rulle. Du kan se filmerna som fristående (det är iaf så jag uppfattar dom som att vara). Personligen gillar jag den första mest, men hoppar gärna över film 2 då den inte är speciellt bra och del 3 är inte fullt lika bra som den första filmen, men bra mycket bättre än den andra.

@Fiskrens: bra skrivet om Grizzly Man. Jag såg den när SVT visade den och instämmer helt i det du säger. Väldigt bra och intressant dokumentär om en minst lika intressant människas liv och leverne.

Edited by Cartman, 12 May 2010 - 12:13.

#699 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 May 2010 - 12:24

Talladega Nights: The ballad of Ricky Bobby (2006) [Mer info]
Den här filmen pit chades med 6 ord: "Will Ferrell som en NASCAR förare". Det var väl inte direkt det utan snarare något i Cartys recension som tilltalade mig. Inte rakt av, men ett glimmer av intresse fanns det för filmen, och när TV6 nyligen valde att visa den så tyckte jag att det var bäst att passa på. Den är förvånansvärt underhållande, bjuder till och med på några skratt - trots att mitt intresse för racing är ungefär lika högt som mitt intresse för fotboll och ishockey. I överlag bra insatser framför ochbakom kameran, även om jag personligen tyckte att Girard var lite för over-the-top. Var orolig att filmen skulle tappa rytmen när motgångarna börjar komma för Ricky men man håller ihop filmen riktigt bra. -- OK.

Edited by XC, 12 May 2010 - 12:24.

fqq5BYam.jpg

#700 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2010 - 12:49

Åh så filmen föll i god jord hos dig alltså. Så kul. :) Jag vet ju att du är lite svårflirtad när det gäller komedier (vilket bara är bra IMO) så jag var inte helt säker på om den här skulle passa dig. Jag kan hålla med om att Girard var en aningen over-the-top och Sacha Baron Cohen öht har jag lite svårt för. Jag har iofs inte sett mycket med honom men i Sweeney Todd visar han ju upp att han kan, bara han vill och får rätt förutsättningar. I den här filmen får han bara till det till viss del.

Btw, håller du med mig i det som jag skrev om att det är en lite annorluda humor i den här filme mot vad man kanske är van vid? :)