Jump to content

Photo

Lost Säsong 1

• Please log in to reply
711 replies to this topic

#701 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 October 2005 - 12:09

Håller med om att avslutning var bra, både komisk och spännande på sina håll. Äntligen fick de upp luckan men var finns där nere?

Om jag ska försöka mig på en gissning så finns det ett låst rum därnere. I finalen i sässong 2 lyckas de öppna dörren och finner en lång och mörk koridor. I sista avsnittet på sässong 3 tar de sig fram till slutet av koridoren, finner en olåst dörr, när de öppnar den så befinner de sig på flygplatsen igen...

:lol: Isf hade jag blivit synnerligen upprörd om jag varit en av karaktärerna som utsatts för detta "experiment"! :lol:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#702 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 October 2005 - 15:55

Håller med om att avslutning var bra, både komisk och spännande på sina håll. Äntligen fick de upp luckan men var finns där nere?

Om jag ska försöka mig på en gissning så finns det ett låst rum därnere. I finalen i sässong 2 lyckas de öppna dörren och finner en lång och mörk koridor. I sista avsnittet på sässong 3 tar de sig fram till slutet av koridoren, finner en olåst dörr, när de öppnar den så befinner de sig på flygplatsen igen...

:lol: Isf hade jag blivit synnerligen upprörd om jag varit en av karaktärerna som utsatts för detta "experiment"! :lol:

Men det är faktiskt inte SÅ osannolkikt...även om de inte lägger ner en massa säsonger på att beskriva vad som händer i komplexet under ön kan de faktiskt komma att dyka upp på flygplatsen i slutet...konstigare saker har hänt :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#703 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 07 October 2005 - 15:58

låter som en häftig teori :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#704 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 07 October 2005 - 16:33

Kittlande teori så god som någon... :D

How would you cope if your life were thrown into total chaos?
What if your life was turned upside down?
What if your fantasy actually became a reality?
What if you found yourself in The Twilight Zone.?
You're entering another dimension...
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#705 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 October 2005 - 15:36

Feed: Digital Spy – Digital Media and Entertainment News
Title: 'Lost' star admits cast are unhappy

'Lost' star admits cast are unhappy
Saturday, October 8 2005, 14:21 BST -- by Daniel Kilkelly

Posted Image

Lost's Matthew Fox has admitted that the show's cast-members are unhappy that they are receiving no recognition from the ABC network.

The actor's character Jack Shephard has managed to take charge on the island, and now the programme's stars are beginning to treat him as a leader when the cameras stop rolling.

Fox's castmates have expressed frustration after hearing that the stars of Desperate Housewives, which also airs on ABC, received bonuses and gifts for their hard work, while they have not enjoyed the same treatment.

"The difference between how ABC has treated Lost and Desperate Housewives has been night and day," Matthew is quoted by The Mirror as saying.

"There's a perception among the guys that we're busting our asses on the island and not getting a lot of recognition for it. I've told the cast to keep their heads down, stay positive and it will all work out in the end."

Keyword Television
Actions Read on | Comments

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#706 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 08 October 2005 - 17:15

inget nytt :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#707 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 October 2005 - 17:26

Då sätter vi punkt för den här tråden och låter säsong 2 av Lost få en ny tråd istället. Blir för rörigt att vara kvar i en såhär lång tråd... :)
*Hockey och superhjältar*

#708 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 October 2005 - 18:17

Vi kan ju låta ev. snack om Destination Lost på tisdag hamna i den här tråden också. Det programmet är ju mer eller mindre en sammanfattning av s. 1 vad jag förstår. :)

Men annars tycker jag också att s. 2 får sin egen tråd. Det blir lättare att hantera så.

Edited by Marie Morot, 08 October 2005 - 18:18.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#709 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 11 October 2005 - 22:22

Det programmet är ju mer eller mindre en sammanfattning av s. 1 vad jag förstår.

Och så mycket mer blev det inte...
men imorron är det dags :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#710 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 12 October 2005 - 05:31

Destination Lost var lika värdelöst som Lost: The Journey och varför visade Tv4 det öht? Det var ju menat som en sammanfattning av s1 innan s2 startade i USA för det gått flera månader sedan säsongsfinalen, nu var det inte ens en vecka sedan den visades på Tv4... :rolleyes:

#711 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 12 October 2005 - 08:39

mm den var ganska onödig... :rolleyes:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#712 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 January 2010 - 10:05

tv400 har börjat visa Lost från början, förra fredagen visades del 1 och 2. Nu på fredag kl 20 visas del 3 och 4, det verkar vara dubbelavsnitt varje vecka.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier