Vad spelar du just nu?
Posted 29 December 2008 - 19:05
Posted 31 December 2008 - 15:54
Förstår att de ändrade om för att de som redan visste slutet skulle kunna överaskas men det här slutet var en aning ologiskt och konstigt. Inte alls lika bra som det igentliga var.
Sedan känns det lite som att bytet av mördare var något de kom på senare.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 January 2009 - 00:34
Kommande året har jag 21 spel att klara och mest just nu har det blivit Sudeki, ett beat-em-up/shoot-em up-rollspel i tredje och första persons vy beroende på karaktärens vapen.
Spelar också Secret of Mana, det spel som fick mig att gå från att gilla att spela tv-spel till att ha det som hobby. Jag kan konstatera att om jag spelat det idag för första gången så skulle jag inte vara lika imponerad. Mycket av det som jag såg för första gången här har jag sedan dess sett många gånger, speciellt i Squares andra spel.
Har klämt några bossar i en av mina tre surdegsspel Breath of Fire 3 och jag har bara upploppssträckan kvar fram till slutbossen (var tvungen att gamefaq:a). Har hållt på med spelet av och till sedan det kom runt 96-97, fast det har i princip varit de sista 10 timmarnas spelande som tagit lång tid på grund av storstryk av diverse bossar.
Edit: Det nya årets första klarade spel blev ovan nämnda Sudeki. Storyn som kändes ganska blasé i början fick faktisk ordentlig fart de sista 5 timmarna av 25. Spelet var kompetent grafiskt och spelmässigt men karaktärerna hade för det mesta ganska irriterande röster och mannér vilket gjorde att man hade svårt att riktigt fästa sig vid dem. Hade storyn vart lika tajt rakt igenom och karaktärerna trevligare hade det kunnat bli en 6:a. Nu får det nöja sig med en svag 5:a istället.
20 spel kvar!
Edited by DanielSchenström, 03 January 2009 - 12:12.
Posted 05 January 2009 - 19:11
Nja, jag tror inte riktigt på det ryktet. Första Teasern till Mass Effect 2 sägs komma denna månaden. Och DLC har BioWare sagt att de tänker dra ut på det istället så att de släpps inför Mass Effect 2 för att hålla intresset igång. Nästa ska komma typ till sommaren, om jag inte minns fel och ska, om jag fattat rätt, utspela sig mellan 1:an och 2:an som en brygga.Det tråkigaste ryktet jag läst är att försäljningen inte levde upp till Biowares förväntan och därför ligger i dvala, och det skulle också vara skälet att vi inte sett mer än en DLC.
Det vore verkligen synd för spelet är bra... Så långt jag spelat det förstås.
Dessutom har de ju också sålt filmrättigheterna.
Edited by Crusader, 05 January 2009 - 19:12.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 January 2009 - 19:20
Jag vet att DLC:erna var menade som en brygga mellan delarna, men personligen hade jag hoppats på fler (typ en i kvartalet hade vart lagom), speciellt som den första var så kort..
Posted 05 January 2009 - 20:12
I alla fall, klarade av Mass Effect och Fable 2 under mitt maraton, så 2 spel varvade i år för min del. Inte för jag kommer att slå Herr Schenströms antal i slutänden.
Jag är djupt förtjust i både Mass Effect och Fable 2 och blev mycket nöjd med det. Mycket fluff i Fable 2 som jag skulle kunnat gå djupare på. Mass Effect var troligen en av de mer draatiska upplevelserna. Slutet var riktigt stakt och kändes verkligen filmiskt. Klara Babylon 5-vibbar och jag rös, grät och njöt. Bland de bästa scenerna efter ett färdigklarat spel i min åsikt. Mycket nöjd!
Nu måste jag bara skaffa mig en X-Box 360 så jag kan spela dem här och samla ihop achievements.
Har påbörjat Metroid Prime 3: Corruption, men efter att spelat Mass Effect nyligen känns det ganska beiget.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 January 2009 - 21:01
DLC är vad?
Downloadable Content, iirc
Har själv inte klarat Mass Effect än. Nåt annat spel kom imellan (minns inte vilket) och sedan har det helt enkelt inte blivit av.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 January 2009 - 21:42
Jag känner igen det där. Samma sak hände mig i våras med Jade Empire men jag började spela igen igår så att jag hinner klara ut det innan min 360 kommer på posten.Har själv inte klarat Mass Effect än. Nåt annat spel kom imellan (minns inte vilket) och sedan har det helt enkelt inte blivit av.
Edited by Wylie Times, 05 January 2009 - 21:43.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 05 January 2009 - 23:23
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 06 January 2009 - 00:06
Har själv inte klarat Mass Effect än. Nåt annat spel kom imellan (minns inte vilket) och sedan har det helt enkelt inte blivit av.
Spela klart det, dammit! Jag vill veta vad du tycker om slutet! ^^
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 06 January 2009 - 00:42
Jepp. Ett extra uppdrag där man ska stoppa terrorister från att kracha en meteor på en rymdkoloni.Tack försvaret. Hur fungerar det? Extra missions som man kan ladda ned och spela i MAss Effect, eller?
Den är en av DLC som ligger på halva priset på XBox Live nu.
Typ nästan alla spel har DLC i någon form. (kan vara uppdrag, nya kartor, rustningar, vapen, karaktärer osv)
Heh, jo jag känner typ själv att jag vill spela klart det. Ska bara tummarna ur också och tid.Har själv inte klarat Mass Effect än. Nåt annat spel kom imellan (minns inte vilket) och sedan har det helt enkelt inte blivit av.
Spela klart det, dammit! Jag vill veta vad du tycker om slutet! ^^
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 January 2009 - 13:15
På just Xboxen görs det bättre i Fable och Dreamfall (även om det sistnämnda är adventure och inte rpg).
Sämst är nog Morrowind och Arx Fatalis på just den aspekten av de spelen jag spelat. Det hjälper ju inte att man spelar ur ett perspektiv som inte tillåter en att se sina egna reaktioner till olika saker.
Fallout 3 tycker jag är det bästa av förstapersonsperspektivsrollspelen jag spelat när det gäller att få en att gilla sin karaktär och motivera storyn utan att offra valfriheten i resten av spelet.
DLC betyder DownLoadable Content som Crusader skrev.
Posted 06 January 2009 - 14:16
Jag tycker att man genom alla cutscenes i Mass Effect ändå får väldigt bra koll på karaktären och dess känslor.
Posted 06 January 2009 - 16:08
Posted 06 January 2009 - 16:31
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 January 2009 - 00:25
Stilen är lite svår att vänja sig vid då man nu är van vid helsa som automatiskt återhämtar sig (helsan och medpacks försvinner lite väl snabbt) och att enklare kunna ta skydd.
Har velat spela spelet ett tag nu. Prövade demot när spelet skulle släppas men jag var inte så värst imponerad.
Det var inte fören jag prövade demot till F.E.A.R. Files som jag fick mersmak och köpte både spelen.
Har tänkt att även köpa F.E.A.R. 2: Project Origin nu när det släpps i början av nästa månad.
Utöver detta så spelar jag fortfarande Fallout 3, som vanligt. Svårt att tröttna på det.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 January 2009 - 01:04
Eftersom jag inte spelat nåt av Biowares ännu tidigare spel så kan jag inte uttala mig om det är en uppåtgående trend eller ett trendbrott. Jag vet också att speciellt Kotor-spelen har väldigt många fans så jag är inte rätt person att bedöma det.
Men jag var mer nyfiken på vad du tyckte om Mass Effect gentemot just de spel du dissade. Alltså inte vad andra tycker.
Utöver detta så spelar jag fortfarande Fallout 3, som vanligt. Svårt att tröttna på det.
![]()
Svårt att förstå charmen i det för mig. Jag började spela det, men efter Mass Effect kändes det beiget. Styrkontrollen var en segare variant och det var svårt att komma in i storyn. Hookade mig inte alls.
Posted 07 January 2009 - 03:15
Det är därför man har dubböa saves - om den ena blir corrupt.
Jo, och givetvis var det just vid den här perioden som jag inte gjorde det.
FM 09. Sjukt beroendeframkallande, precis som alla andra FM-spel har varit.
Amen. Har själv svårt att få ÖSK att lyfta men jag gillar det nya 3D-läget samt all info man får från assisterande under match.
Själv spelar jag mest Civ3 (PC), Shining force 3(Saturn), FM09 (PC) samt GTA: San ANdreas just nu.
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 07 January 2009 - 06:52
Men jag var mer nyfiken på vad du tyckte om Mass Effect gentemot just de spel du dissade. Alltså inte vad andra tycker.
Jag tyckte att Mass Effect var ett riktigt bra spel, 07:s bästa. Och att kalla ett spel för medel är inte en diss i mina ögon, för mig betyder det att det är värt att spela. Om man har väldigt begränsad tid till spelande ska man nog sikta på lite högre nivå än medel för att få riktigt bra upplevelser.
Posted 07 January 2009 - 10:24
Sorry, var inte meningen att lägga ord i din mun som du inte menade. Uppfattade det bara som en diss. Tack för att du rättade mig.
Posted 07 January 2009 - 11:17
Storyn håller jag med om att det tar väldigt lång tid innan den kommer igång på riktigt men när den väl gör det så blir det rätt bra. Men styrkontrollen har jag inget mot. I grunden ett riktigt kul spel att spela.Utöver detta så spelar jag fortfarande Fallout 3, som vanligt. Svårt att tröttna på det.
![]()
Svårt att förstå charmen i det för mig. Jag började spela det, men efter Mass Effect kändes det beiget. Styrkontrollen var en segare variant och det var svårt att komma in i storyn. Hookade mig inte alls.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 January 2009 - 13:00
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 07 January 2009 - 14:11
Ska du skaffa The Lost And The Damned?Blev precis klar med GTA4. Underbart spel. Nu ska man bara flyga runt Liberty city och dregla över hur snygg staden är.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 January 2009 - 14:25
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 07 January 2009 - 14:39
Riktigt positivt överraskad, då det förra spelet i Prime-trilogin inte var riktigt så bra som man kunnat önska. Men den här sista delen känns desto bättre, mer utökat, bättre karaktärer coolare miljöer. Ja allt känns bättre. En värdig avslutning på trilogin, av allt att döma.
Höll på med Super Turrican till NES, men det spelet var nog ändå ingen höjdare... vissa självklara förbättringar i spelmekaniken finns med, men det finns en massa underliga buggar, allt för hög svårighetsgrad, dålig balansering och så vidare. Väldigt underligt hur det kunde gå på det viset. Förvisso kanske man inte får döma för hårt, då spelet är programmerat och gjort av EN enda man...! Manfred Trenz själv.
Blir nog att ta sig en titt på Turrican 3 inom kort dock, vilket kan bli intressant.

This topic is locked