Inför Oscarsgalan 2011
Posted 02 February 2011 - 19:30
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 02 February 2011 - 23:26
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 03 February 2011 - 01:21
Edited by Wylie Times, 03 February 2011 - 01:21.
-Gangstagrass
Posted 14 February 2011 - 08:29
Alla vinnarna listas på Collider.
Mindre än två veckor kvar så vet vi hur Oscarsstatyetterna delas ut!
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 14 February 2011 - 18:43
Winter is Coming
Posted 14 February 2011 - 18:57
Och därmed Bafta!BAFTA (British Academy Film Awards) gick av stapeln i helg och där kan vi bara konstatera att föga förvånande tog "King's Speech" (jag menar, drottningen vart ju förtjust i filmen
) hem storslam, bl a som bästa film och bästa skådis (Colin Firth). David Fincher fick regi priset för "The Social Network" och Natalie Portman blev bästa skådespelerska. "Män som hatar kvinnor" fick pris för bästa icke-engelskspråkig film. Kul!
Edited by Wylie Times, 14 February 2011 - 18:57.
-Gangstagrass
Posted 14 February 2011 - 19:01
*hämtarandaninånsekund* Rick, kul att du ändå är med på ett hörn. Vi ses väl Oscarsnatten? Här på forumet alltså!
*fortsätterhysterisktskrattaåtwylieskommentar*
Posted 14 February 2011 - 19:37
Skulle du bli förvånad om jag ringde på hemma hos dig kl 2 på natten eller?Rick, kul att du ändå är med på ett hörn. Vi ses väl Oscarsnatten? Här på forumet alltså!
Men jodå visst ska jag vara med i år också, förra gången var jag dock i nått sorts koma de sista 2 timmarna som gör att jag inte minns vad jag skrev men det får ni stå ut med
Winter is Coming
Posted 14 February 2011 - 19:49
Kul att du är med oss Rick. The more the merrier.
-Gangstagrass
Posted 14 February 2011 - 23:27
Lite...Skulle du bli förvånad om jag ringde på hemma hos dig kl 2 på natten eller?
![]()
Men jodå visst ska jag vara med i år också, förra gången var jag dock i nått sorts koma de sista 2 timmarna som gör att jag inte minns vad jag skrev men det får ni stå ut med
Najs! Och som Wylie skrev: the more, the merrier!
Posted 21 February 2011 - 18:40
Ska försöka se några till av dessa innan galan
Edited by Rick Hunter, 27 February 2011 - 02:46.
Winter is Coming
Posted 21 February 2011 - 18:51
-Gangstagrass
Posted 21 February 2011 - 20:05
Precis som Wylie säger så kommer man långt med de 10 filmerna. Hoppas du hinner se dem. Själv lär jag få köra ett filmrace i helg, men det ordnar sig nog. Bara att ladda kaffebryggaren och köra på till söndagkväll!
Posted 22 February 2011 - 18:36
Strykt en till film på min lista
Winter is Coming
Posted 26 February 2011 - 22:56
I väntan på den stora dagen (natten) så bjuder moviezine på lite trivia. Fler än jag som börjar bli taggade?
Flest Oscars för en och samma film:
"Ben-Hur" (1959)
"Titanic" (1997)
"Sagan om konungens återkomst" (2003)
Samtliga tre filmer vann 11 Oscars.
Flest Oscars till en person:
Walt Disney vann hela 26 Oscars. Han innehar också rekordet med att vinna flest Oscars under samma gala, 4 stycken samt att ha fått flest nomineringar, 60 stycken.
Flest Oscars för Bästa regi:
John Ford för "The Informer" (1935), "Vredens duvor" (1940), "Jag minns min gröna dal" (1941) och "Hans vilda fru" (1952).
Flest Oscars för Bästa skådespelare:
Katharine Hepburn för "Morning Glory" (1933), "Gissa vem som kommer på middag?" (1967), "Så tuktas ett lejon" (1968) och "Sista sommaren" (1981). Hon innehar också rekordet med längsta spannet mellan första och sista Oscarn, 48 år.
Flest Oscarsnomineringar:
"All About Eve" (1950)
"Titanic" (1997)
Båda filmerna fick 14 nomineringar.
Flest nomineringar utan någon Oscar:
"The Turning Point" (1977)
"The Color Purple" (1985)
Båda filmerna fick 11 Oscarsnomineringar, men fick trots det inte en enda Oscarsstatyett.
Flest nomineringar för Bästa skådespelare:
Meryl Streep med 16 nomineringar
Flest nomineringar för Bästa skådespelare utan någon Oscar:
Peter O'Toole med 8 nomineringar. Han fick dock en hedersoscar 2002.
Posted 26 February 2011 - 23:39
Winter is Coming
Posted 27 February 2011 - 00:11
Många filmer man borde ha sett där.
-Gangstagrass
Posted 27 February 2011 - 02:31
Ok, nu har jag betat av några filmer. Kvar att se är följande:
The Fighter
I Am Love
Kynodontas
Hors-la-loi
Fler kvar på listan, men inte fått tag på dem. Än.
Posted 27 February 2011 - 02:50
Nu blir det inge mer film för mig på ett tag, jag överdriver nog inte när jag säger att jag sett 50-60 nya filmer i år redan.
Winter is Coming
Posted 27 February 2011 - 02:52
Vänta nu... inga filmer på ett tag??
Posted 27 February 2011 - 03:02
Och jag menar när jag tar uppehåll med filmtittandet menar jag kanske en vecka eller två, finns ju tv-serier också
Winter is Coming
Posted 27 February 2011 - 05:27
TV-serier? Vad är det?
Nu börjar det närma sig... Woohoo! Men först ut är i vanlig ordning Razzie Awards som korat
Worst Picture
'The Last Airbender'
Worst Actor
Ashton Kutcher, 'Killers' and 'Valentine's Day'
Worst Actress
The Four Gal Pals, 'Sex and the City 2'
Worst Supporting Actor
Jackson Rathbone, 'The Last Airbender' and 'The Twilight Saga: Eclipse'
Worst Supporting Actress
Jessica Alba, 'The Killer Inside Me,' 'Little Fockers,' 'Machete' and 'Valentine's Day'
"Worst Eye-Gouging Mis-Use of 3-D"
'The Last Airbender'
Worst Screen Couple / Ensemble
The Entire Cast, 'Sex and the City 2'
Worst Director
'The Last Airbender,' M. Night Shyamalan
Worst Screenplay
'The Last Airbender,' M. Night Shyamalan
Worst Prequel, Remake, Rip-Off or Sequel
'Sex and the City 2'
Storslam för M. Night Shyamalan och hans Airbender - t.o.m sämre 3D än Clash of the Titans!
Posted 27 February 2011 - 13:07
Nu blir jag sugen på att se The Last Airbender också, så usel kan det väl inte vara?
Edited by Rick Hunter, 27 February 2011 - 13:08.
Winter is Coming
Posted 27 February 2011 - 14:11
Posted 03 March 2011 - 02:46
Biutiful
Hævnen (Hämnden)
Incendies
The Tempest
Barney's Version
The Way Back
Country Strong
Unstoppable
Hereafter
Let's Pollute
The Lost Thing
Måste säga att jag är riktigt nöjd med hur många jag hann se. Känns som fler än förra året. Fast jag tror det var fler filmer förra året. Trist att jag inte lyckades få tag i Biutiful eller Hämnden. Hade jag vetat vad jag vet nu hade jag gått och sett Biutiful på bio när den gick men det var ju svårt att veta då.
Slutligen vill jag bara säga att dokumentärerna som jag annars alltid brukar skippa var väldigt bra allihop och det är inget jag kommer att skippa i fortsättningen. Tvärtom ångrar jag att jag struntat i dom förut.
-Gangstagrass