Nu saknar jag bara 5:an (som är slut?), Halloween II (som finns att beställa till ord.pris) och Resurrection som jag inte hittar på någon svensk sajt. ??
Halloween Party
Posted 27 October 2010 - 16:21
Nu saknar jag bara 5:an (som är slut?), Halloween II (som finns att beställa till ord.pris) och Resurrection som jag inte hittar på någon svensk sajt. ??
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 27 October 2010 - 17:38
5:an köpte jag på CDON.
Säg till om du hittar Resurrection för jag letar också efter den.
Jag hade härliga Halloween drömmar inatt. Michael Myers jagade mig typ hela natten. Först bara som ett tillfälligt offer men sedan som hämnd för att jag besegrade honom ett par gånger (bla krossade honom med en stor sten). Kusligt, spännande och skrämmande.
Det intresanta var att han såg mer och mer ut som Jason i Friday the 13th för varje gång han återvände och blev bara större och kraftigare. (Fast i slutet såg han ut som en Supermutant från Fallout och pratade likadant) Tillsist var han så stark att han kunde slå sig genom betångväggar.
Jag lyckades alltid gömma mig och slinka undan när han hittade mig (vilket han typ gjorde alltid) och tillfälligt besegra honom. Men tillsist fick han tag på mig i ett köpcenter i Göteborg och ströp mig. Givetvis vaknade jag då.
Hoppas jag drömmer mer sådant här igen. Det är roligt och spännande.
Edited by Crusader, 27 October 2010 - 17:48.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 October 2010 - 17:55
Collecting Michael Myers: Three Decades of HALLOWEEN Memorabilia!

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 October 2010 - 18:05
Tack för tipset om 5:an, var ju inne där men fokus var på Resurrection.
Och tack till XC för länken: alltid intressant med samlarprylar och sånt.
Edited by Synon, 27 October 2010 - 18:08.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 27 October 2010 - 19:31
Posted 27 October 2010 - 21:46
Tunnare story än första filmen trots att vi här får förklaringen till varför Myers är ute efter Laurie. (Vilket jag även kom ihåg ska tilläggas.) Mycket beroende på att fokus ligger mer på att han har ihjäl så många som möjligt på sin väg och undan går det. Sedan stör jag mig på scenerna från sjukhuset som är föga realistiska. Eller jag hoppas i alla fall att de inte är det. Sjuksköterskan som varken har koll på vilka rum som patienter finns i och som även lämnar patienterna (inklusive spädbarnen) obevakade för en herdestund med sin älskare. Och inte bara en snabbis, nej här ska badas i bubbelpoolen. Lite too much. Sen var sjukhuset väldigt nedsläckt och gav mer intryck av en övergiven byggnad än ett akutsjukhus.
Även jag tycker det var synd att sheriffen försvann så snabbt ur bilden för han och Loomis var ett radarpar som jag gärna sett mer av.
Den största floppen här var att de lät The Shade träda ur skuggorna denna gång vilket förtog den skrämmande känslan som fanns i första filmen då han såg ut att sväva fram ur skuggorna. Ett skrämmande, mystisk väsen. Ansiktslös.
På tal om ansikte och masken som han bar: det är samma som i första läste jag på imdb, dock har den ju åldrats något plus att det är en ny skådespelare som bär den som har annan ansiktsform vilket tänjer masken på ett annat sätt. Så därav det lite annorlunda utseendet på masken.
Gillar filmen som visades på TV: "Night of the Living Dead". Såg Carpenters "Assault on Precinct 13" och där anar man influenser från Romeros film så lite kul att det plockas upp även här. Även menyn till DVD:n spelar upp ljud från den filmen "They're coming to get you, Barbara!"
Något som även var bra gjort var hur de i början så smidigt plockade upp storyn från första filmen. Bara Jamie Lee Curtis annorlunda hår som störde (peruk).
Tydligen ansågs Rick Rosenthals version vara för tam så Carpenter spelade in några extra scener med lite mer blod i: Man kan ju gissa vilka, men någon som vet med säkerhet vilka det var?
Posted 27 October 2010 - 21:52
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 October 2010 - 21:55
Posted 27 October 2010 - 21:58
Inte så vanligt med en direktfortsättning på det här sättet. Tyvärr drar det ner också då det snabbt blir sämre på så många punkter. Rick Rosenthal gör ett halvhjärtat försöka att emulera Caprenters stil men det faller såklart kort. Musiken är inte heller lika bra trots samma tema. Eftersom det är en direkt fortsättning och därmed inte har någon uppbyggnad som förra filmen så blir det istället ett par passager där den här filmen går på rejäl tomgång som t.ex. då säkerhetsvakten på sjukhuset irrar omkring och blir mördad efter vad som kändes som en evighet. Tanken med att göra en direkt fortsättning var god men utförandet blev inte helt lyckat.
Undrar hur Loomis överlevde den där explosionen? Myers är ju typ immortal så det är säkert inga problem. Jag trodde det var i ettan man fick veta att Laurie är Michaels syster så jag satt och väntade på det där. Jag skulle också ha velat veta hur deras föräldrar dog. (Eller vart Laurie var i början av ettan)
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 27 October 2010 - 22:22
Jag hade också velat veta lite mer om familjen Myers: föräldrarna och Laurie som liten. Kändes väldigt luddigt.
Glömde ju nämna att jag gillade hur pumpan i förtexterna sakta gick isär och en dödskalle uppenbarade sig.
Posted 27 October 2010 - 22:22
Ambulanskillen som tuppade av i bilen efter att ha halkat...dog han eller?
Och jag är också säker på att han var 23 i förra filmen. Eller rättare sagt är jag säker på att dom sa att han var 8 när han mördade sin syrra.
Intressant att man aldrig får Lauries reaktion på att hon är Michaels bror heller. Inte förän i H20.
-Gangstagrass
Posted 27 October 2010 - 22:26
Men sa inte Loomis att Myers var bara sex år när han mördade sin syster?
Posted 27 October 2010 - 22:31
Crusader skrev att Jimmy dog men man får väl egentligen inte veta det. Jag gissar att han fick en hjärnskakning. Jag skrattade också när han halkade, väldigt komiskt.
-Gangstagrass
Posted 27 October 2010 - 22:34
Hon var ju bara 2 år så troligen låg hon och sov. Storasyster var ju barnvakt.(Eller vart Laurie var i början av ettan)
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 October 2010 - 22:36
Kan inte någon se om filmerna och berätta exakt vad som sägs rörande hans ålder?
Edited by Synon, 27 October 2010 - 22:37.
Posted 27 October 2010 - 22:41
Han stod som 23 i sluttexterna på första filmen.I den här filmen kanske Loomis sa sex men jag är ätt säker att han sa 8 i förra filmen. För jag minns att jag räknade på det och kom fram till 23.
Crusader skrev att Jimmy dog men man får väl egentligen inte veta det. Jag gissar att han fick en hjärnskakning. Jag skrattade också när han halkade, väldigt komiskt.
Med tanke på att man inte såg något av honom i slutet (Tagen i ambulans eller så) och hur huvudet hängde så antog jag rätt mycket att så var fallet.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 October 2010 - 22:43
Tänkte att det kanske var så men varför dödade han inte henne då? Har han nån sort moralisk kod mot småbarn? Han dödade ju iofs inte pensionärerna som han stal kniven från så det är väl inte helt otänkbart. Men lite konstigt ändå.Hon var ju bara 2 år så troligen låg hon och sov. Storasyster var ju barnvakt.
(Eller vart Laurie var i början av ettan)
Edited by Wylie Times, 27 October 2010 - 22:43.
-Gangstagrass
Posted 27 October 2010 - 22:47
Eller så kanske de inte hade tänkt ut att han skulle ha en lillasyster ännu.
Done. Han var 6 år gammal när han dödade sin syster men 23 år gammal under första filmen. Så felet låg nog där.Så här står det i första filmen: "In the opening scene, he is called a POV until he is revealed at age 6"
Kan inte någon se om filmerna och berätta exakt vad som sägs rörande hans ålder?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 October 2010 - 23:07
Från det ena till det fjärde: nu har ju även Crusader en ny, tjusig avatar såååå... Georgia?
Posted 27 October 2010 - 23:21
That's what I'm thinking.Eller så kanske de inte hade tänkt ut att han skulle ha en lillasyster ännu.
-Gangstagrass
Posted 28 October 2010 - 15:58
Edited by dukeofnewyork, 28 October 2010 - 16:04.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 28 October 2010 - 22:12
Från det ena till det fjärde: nu har ju även Crusader en ny, tjusig avatar såååå... Georgia?
Ja precis, nu får du ju ställa upp lite Georgia.
Nöjda nu
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 October 2010 - 22:15
Posted 28 October 2010 - 22:40
Edited by Wylie Times, 28 October 2010 - 22:41.
-Gangstagrass
Posted 28 October 2010 - 23:39
I never tellHm... Har jag Rick att tacka för att jag har filmerna hemma nu?
Winter is Coming