Firefly
Posted 14 January 2005 - 21:18
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 14 January 2005 - 21:24
En slags lyxprostituerad. Mer "geisha"-stuken än gatuflickestuket dock, med guilds och sånt
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 14 January 2005 - 21:28
Jag skrattade högt flera gånger. Jag uppskattade också att de inte översatt replikerna på kinesiska. Man blev helt ställd där, först.
Inara var väl en sorts uppsökande glädjeflicka och fungerade som någon som kunde öppna dörrar när de kom till ställen som inte var så gästvänliga. Så uppfattade jag det.
Gillade den delvis annorlunda filmningen också. Kostymerna var bra. Set-byggandet var bra. Såg inte ut som kartong. Bra manus. Dialogerna glimrande.
Posted 14 January 2005 - 22:09
Jo, Inara är väl den mest "respektabla" på skeppet (ja, utom möjligtvis Book, prästen, då).
//Peak
sixty six."
Posted 14 January 2005 - 23:28
nån som kan berätta? och har cappys namn nåt med det att göra?
Jon var namnet:
Posted 14 January 2005 - 23:47
Får väl ta och plocka fram skivorna som jag har det brännt på, så att jag hänger med i diskussionerna
Vilket avsnitt var det dom visade ikväll? Serenity?
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 January 2005 - 23:57
//Peak
sixty six."
Posted 15 January 2005 - 00:00
Edit 1: Thrai: Det började med en lång (nåja) stridsscen som ägde rum i vad som mest liknade ett månlandskap. Det var filmat med handycam, darrigt och hoppigt och dant. Det var mörkt och rök och pangandes fram och tillbaka. Mal ledde en grupp som "skulle hålla dalen" och som lyckades förhållandevis bra med det ända tills de plötsligt fick veta (via radio) att det understöd de väntade på inte skulle komma, utan att de istället skulle överlämna sig till Alliansen. De tittar upp över kanten på det stenröse de gömmer sig bakom och hela himlen är fylld med rymdskepp från Alliansen som sänker sig ned mot marken.
Där var det slut på flashbacken och vi förflyttas sex år (?) framåt i tiden.
Men signaturen kom inte här heller, väl? Nån annan kan beskriva vad som hände fram dit.
Edit 2: Namnet Capshaw nämndes av en av besättningen på Firefly, men vi vet inte vem det är eller om vi kommer att få se vem det är i framtiden.
Grodan: Vad synd. Men ni får väl bestämma ny tid då. Det här var det bästa jag sett på tv på länge. Nu ser jag med stor förväntan fram emot filmen i september.
Edited by Marie Morot, 15 January 2005 - 00:09.
Posted 15 January 2005 - 00:03
Posted 15 January 2005 - 01:52
För övrigt, om jag inte har helt fel heter dalen där i flashbacken 'Serenity Valley' (Det är iaf en av de sista stora striderna i kriget, och rebellerna fick ordentligt med stryk där).
Man märker en massa småsaker i avsnittet om man tittar riktigt noggrant, som till exempel helt tydligt Mals aversion mot präster (han har ett kors under flashbacken). Nån mer än jag som märkte en frekvent ME gästskådis i avsnittet...
För övrigt kan jag ju avslöja:
http://firefly.scifinytt.se
Inte riktigt full med info än, men jag har haft fullt upp med att handkoda php:n. Mer info dyker upp de närmaste veckorna.
//Peak
sixty six."
Posted 15 January 2005 - 02:07
Posted 16 January 2005 - 23:23
Posted 17 January 2005 - 11:42
last.fm Filmtipset
Posted 17 January 2005 - 19:02
edit: nån annan som också inbillar sig att de vet något kan ju också svara
edit igen: och sen undrar jag varför du har länkat till tv-lands forum istället för detta?
Edited by Thrai, 17 January 2005 - 19:10.
Jon var namnet:
Posted 17 January 2005 - 19:31
Länken går till Tv-land därför att serien har ett helt eget forum där.
Posted 17 January 2005 - 19:39
Annars skulle den inte ha fått det (kravet för ett forum där är: antingen en site som kan kopplas till forumet alternativt 15 stycken som röstar för ett forum).
Vi måste ju försöka balansera alla eländiga såpaforums med nåt vettigt..
//Peak
sixty six."
Posted 17 January 2005 - 20:06
Nu vet jag vart Capshaw fåt namnet ifrån
![]()
Eh, say what? Inte från Firefly i alla fall... Marie vet exakt var jag fått det ifrån. Andra som bryr sig, http://www.inthedark.nu
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 17 January 2005 - 20:16
Posted 18 January 2005 - 20:30
//Peak
sixty six."
Posted 18 January 2005 - 20:45
Posted 18 January 2005 - 20:45
Capshaw , jag vet du har ditt namn från en karaktär , det var bara så påfallande när man hörde en av Fireflys karaktärer hette Capshaw
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 18 January 2005 - 20:56
//Peak
sixty six."
Posted 19 January 2005 - 19:51
vad listig du ärJo, siten är mitt extremt listiga sätt att få ett forum på Tv-land för serien..
Bra nyheter: Uppernbarligen kommer Firefly-filmen att ha biopremiär i Sverige under "senhösten 2005" enligt en postare på buffyforum.se som frågat UIP.
vilka är UIP? Underbart Intelligenta Pangare? kan man lita på dom? kan man fråga dom när blade trinity kommer till sverige?
Jon var namnet: