Jump to content

Photo

The Walking Dead - Säsong 1

• Please log in to reply
151 replies to this topic

#51 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 28 August 2010 - 11:25

Bara för att fira att det äntligen börjar bli dags så har Levande Ljud börjag lägga ut WD-seriealbum. Som vanligt, vad jag kan se, billigast i Sverige.. :)

Vol. 1: http://shop.textalk....709&art=5404357

Vol. 2: http://shop.textalk....709&art=5404358

Mer kommer under veckan.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#52 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 September 2010 - 18:25

Kommer det vara ett album per säsong, tro? Jag vill inte spoilra TV-serien. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 September 2010 - 18:39

Jag tror nog att de blåser igenom albumen snabbare (om de över huvud taget följer dem noggrant, man vet aldrig).

Vad jag förstår så innehåller albumen 6 nummer, och det skulle nog behövas mycket utfyllnad för att fylla 45 minuter TV med mindre än iaf tre nummer, skulle jag gissa på.

Om de inte gör som normalt är brukligt, och kör sitt eget race med TV-serien efter att ha satt upp världen.

//Peak

sixty six."

#54 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 September 2010 - 19:44

Och serietidningen har ju gått typ 76 nummer nu, så jag tvivlar på att de kommer slaviskt följa det. Säkert vissa väldigt viktiga grejer kommer att tas med från serietidningen.

Trailer

Rätt bra trailer. Lite klyschigt hur noga de nämner vad människorna bakom TV-serien gjort förut, och skriver än en gång "Graphic Novel" istället för Comicbook Series ;).
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#55 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 September 2010 - 19:49

Jag skall nog köpa både albumen och se Tv-serien. För övrigt så har jag lagt in 7 album nu, för intresserade.

//Peak

sixty six."

#56 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 September 2010 - 19:52

Första säsongen är ju bara på 6 avsnitt, om det inte har ändrats eller det läggs till fler avsnitt efter premiären.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#57 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 September 2010 - 20:45

Med tanke på att serien redan har blivit klar för en andra säsong så tror jag inte att säsong 1 får fler avsnitt.
Jag blev rätt överaskad, och besviken ska jag medela, att säsong 1 bara får 6 avsnitt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#58 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 September 2010 - 17:28

Serien har inte officiellt fått en säsong 2 än

http://www.bleedingc...st-postpone-it/
Batman Begins

The Dark Knight

#59 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 September 2010 - 20:55

Jasså? För när jag läste det på Nyhetstavlan så trodde jag det var officiellt.
-Sora, Kingdom Hearts

#60 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 September 2010 - 22:48

Jag som la upp det. Och ja, då var det officiellt, men nu ser jag att artikeln blivit uppdaterad och de har lagt till ett frågetecken på en andra säsong. Här händer det saker på kort tid minsann. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#61 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 September 2010 - 22:54

Det har ju hänt förr att serier fått en ny säsong innan dom ens haft premiär. Var det Spartacus som fick det sist? Men det är väldigt ovanligt. Jag tror dom avvaktar till premiären innan nåt officiellt sägs.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#62 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 September 2010 - 23:05

Nog för att den är väldigt hypad, men jag tyckte själv det var snabba ryck att chansa på en till säsong innan den ens haft premiär... Vi får väl se vad nästa bud blir. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#63 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 October 2010 - 09:43

Om jag uppfattat det rätt så ska det finnas en PreAir version av första avsnittet på internetkanalen, kvalitén ska inte vara den bästa, men många lär väl se den ändå.
Batman Begins

The Dark Knight

#64 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 October 2010 - 11:16

Någon som vet om någon Svensk kanal har köpt upp serien (helst SVT) och tänker visa den i snabb takt efter USA? Hade varit kul att kunna se serien i HD. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#65 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 October 2010 - 20:31

Såg första avsnittet (67 minuter långt) av The Walking Dead och jag blev imponerad. Första avsnittet är välgjort och tillräckligt skrämmande. Precis som serietidningen så handlar det ju mycket om människor, och jag är glad hur trogen TV-serien är den lysande serietidningen av Robert Kirkman&CO . Finns en del ändringar, men de flesta av dem funkar bra och är rätt smarta ändringar.Britten Andrew Lincoln som spelar polisen Rick Grimes som vaknar från sin koma och märker att hans värld blivit väldigt annorlunda, övertygar i rollen. Karaktären är väldigt mänsklig, och Lincoln klarar av det. I första avsnittet så får ju han överlägset mest uppmärksamhet, så det är bra hur han säljer karaktären till publiken. Resten av rollerna är rätt bra castade också verkar det som. Budgeten verkar hög, och det är som sagt trevligt hur Frank Darabont respekterar och gillar materialet. Zombierna ser j*vligt äckliga ut, vilket är ju meningen. Första avsnittet har några scener som är jäkligt jobbiga, och gjorda på ett sånt sätt som ger lagom mycket ångest och lite klaustrofobi,och det passar ju den här genren väldigt väl. Snyggt fotad, bra musik och allmänt välgjort.

Edited by super85, 10 November 2010 - 21:53.

Batman Begins

The Dark Knight

#66 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 01 November 2010 - 19:29

Det här var bra, väldigt , väldigt bra :D

#67 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 November 2010 - 20:31

Undrar som Crusader om någon snappat upp att en svensk kanal kommer att visa den inom en rimlig framtid?

#68 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 November 2010 - 22:35

Jag har sett första avsnittet och är imponerad, riktigt imponerad t.o.m :thumbsup:
Zombies kan verkligen skapa atmosfär! Fast det är karaktärerna som kommer att vara viktigast i den här serien helt klart. Jag trodde att The Walking Dead hade kunnat bli lite väl b-filmsaktigt, men det känns väldigt påkostat och väl genomtänkt :)

Winter is Coming

#69 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 November 2010 - 23:25

101 - Days Gone Bye

Jag håller med med super85 om det mesta. Jag är också ett fan av serietidningen och piloten håller sig väldigt nära förlagan. Närmare än jag minns faktiskt. (Jag bläddrade igenom första samlingen efter jag hade sett avsnittet.) Det är ganska skönt att inte ha serien sådär jätte färskt i minnet men jag kommer kommer ändå ihåg det mesta så det är inga överraskningar direkt förutom dom små ändringar som finns, t.ex. stridsvagnen i slutet. Jag minns det också som att Morgan faktiskt bodde granne med Rick men så var det ju inte.

Andrew Lincoln är hyfsad som Rick. Inte direkt vad jag hade förväntat mig men det är väl bra förhoppningsvis bra också. I det här första avsnittet går mycket ut på att gå omkring och se chockad ut och det klarar han bra. Det är hu han hanterar Rick i kommande avsnitt som blir avgörande att se. Framför allt när serien börjar ta mörkare toner. Övriga skådespelare är med alldeles för lite men jag är ganska så skeprisk mot Sarah Wayne Callis efter att ha sett henne i Prison Break.

Tekniskt är det dock väldigt imponerande Darabont ar gjort en väldigt snygg pilot, Bear McCreary väldigt bra musik och make up/attributmakarna har gjort ett riktigt snyggt jobb med zombierna.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#70 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 10 November 2010 - 17:15

Såg första och andra avsnittet igår, riktigt bra än så länge :)
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#71 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 November 2010 - 21:59

Andra avsnittet var helt skapligt tycker jag men det tappade från första. Det är ju ofta att det färdiga pilotavsnittet känns mer påkostat än "vanliga" avsnitt men det var fortfarande helt ok. Bra foto, och kul att se flera karaktärer från serierna dyka upp. Hela det där med vad det handlar om att vara människa kommer rätt bra fram igen tycker jag :). Klart att Rick ska ta sin roll i gruppen och så men jag tyckte att hans häftiga speech kom lite för tidigt. Dialogen var inte helt hundra där. Ändringarna man gör från serietidningen är väldigt logiska(eller fortsätter vara väldigt logiska ska jag väl säga) för att få grejer att hända och att första säsongen är bara 6 avsnitt så att man vill komma fram till vissa grejer i ett snabbare tempo.

Fortfarande så är det ju här klart sevärd och creepy TV-underhållning.
Batman Begins

The Dark Knight

#72 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 November 2010 - 19:04

Andra avsnittet var inte lika fantastiskt som det första men fortfarande mycket bra! Scenen när de smorde in sig med blod och gore var riktigt jäkla äcklig, underbart :D

Winter is Coming

#73 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 30 November 2010 - 14:48

Spoilertråd på forumet: http://www.scifinytt...?showtopic=9211

TV-bloggen har idag en artikel om att det är Viasats kanal TV8 som kommer att visa tv serien "The Walking Dead" här i Sverige. Som startdatum ages: "någon gång i vår".

http://tvbloggen.tvplaneten.se/2010/11/30/the-walking-dead-till-tv8/

Stora nyheter! Tv-bloggen MicTV (http://mictv.se/dram...-till-tv8-i-vr/) har nosat reda på av Viasats presschef Max Lagerbäck att det är TV8 som kommer få äran att visa den sjukt hajpade zombieserien The Walking Dead.

Serien har varit värsta lyftet för den amerikanska tv-kanalen AMC, som också är hem för Mad Men och nyss nedlagda kritikerfavoriten Rubicon.

I USA har fem av sex avsnitt sänts. Det har beställts en andra säsong (med13 avsnitt). Den dröjer dock till nästa höst. The Walking Dead har premiär i TV8 någon gång i vår.

Edited by XC, 14 March 2011 - 16:09.

Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#74 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 November 2010 - 22:34

Hm, TV 8... Ingår den ens i basutbudet? Jo, jag har den men zappar mest förbi den. :P Och "nångång i vår" låter inte så uppmuntrande. Låååångt kvar till dess. Nåväl, förhoppningsvis släpps den på DVD innan dess.

#75 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 01 December 2010 - 16:30

Nu har båda sidorna som jag hänvisar till i mitt första inlägg tagit bort nyheten så jag vet inte hur man ska tolka det. Att dom gick ut för tidigt med informationen eller att den är felaktig?

Jag tycker inte heller om utvecklingen att alla större och intressanta tv serier förlägs till låtsaskanaler som den här och liknande.
Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood