Jump to content

Photo

Årets film 2010 - Diskussionstråd

• Please log in to reply
529 replies to this topic

#51 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 January 2011 - 19:41

Så skönt med en slappar kväll... Har sett båda filmerna och valet var enkelt: Predators!

Du kan ju passa på att sen nån film som kommer längre fram. ;) Det har iaf jag tänkt göra. För Descent 2 har jag inget intresse av att se.

Jag kunde ha sett Knight and Day igår men det kändes lite menlöst när den mötte Crazy Heart. Finns liksom ingen chans att jag skulle rösta på Tompa över The Dude.

Edited by Wylie Times, 20 January 2011 - 19:43.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#52 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 January 2011 - 21:14

Japp... Valet var enkelt - och ändå valde du fel. :P

Andra nominerade filmen från mig som åker ut nu. Men jag är van sen tidigare turneringar. Frågan är bara om nu Inception också ligger illa till bara för jag nominerade den? :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#53 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 January 2011 - 21:23

:lol:

Och vore konstigt om du själv inte röstade på filmen som du nominerat. Hehe. Jag är lite förvånad att du nominerade Inception - är ju en riktigt bra film ju! :o :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#54 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 January 2011 - 21:25

Frågan är bara om nu Inception också ligger illa till bara för jag nominerade den?

:lol:
Skulle bli väldigt förvånad om den åker ut i första ronden.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#55 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 January 2011 - 21:31

Du kan ju passa på att sen nån film som kommer längre fram. ;)

Vad tror du jag gjort de senaste kvällarna? :P Pust. Skönt med en - förhoppningsvis - tidig kväll så jag är lite piggare på jobbet imorrn... I helg blir det stora filmrejset! Yay!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#56 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 January 2011 - 21:44

Och vore konstigt om du själv inte röstade på filmen som du nominerat. Hehe. Jag är lite förvånad att du nominerade Inception - är ju en riktigt bra film ju! :o :P

Japp. Jag är inte så där överdrivet förtjust i "kvalitétsfilmer" utan tycker de är mest waste of space. Det är dock inte dominerande här på forumet tyvärr (för min del), så för mitt blodtrycks skull tar jag det här rätt lugnt och avslappnat.

Inception är dock en kvalitétsfilm som jag älskar. Shutter Island också - den skulle jag också nominerat om den inte redan blivit det. Så det är inte nödvändigtvis så att jag dissar all kvalitétsfilm, men mycket av sådant är rätt skitnödiga för mig. De är mest pretentiösa för pretentiöshetens skull och då gäspar jag. ;)

Skulle bli väldigt förvånad om den åker ut i första ronden.

Jag tror inte det (tvärtom, snarare) MEN jag skulle inte bli det minsta förvånad. Hade t.ex. Wylie nominerat Knight & Day är jag rätt säker på att den skulle klarat första rundan. Bara för att. ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#57 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 January 2011 - 22:18

Du får ju inte nominera kvalitetsfilmer, Sentinel - då avslöjas ju vår konspiration mot dig och dina filmer för lätt :P.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#58 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2011 - 22:47

För en gångs skull röstade jag mot en film jag inte har sett. Hade båda filmerna varit på samma nevå så hade jag nog aldrig gjort det. Men efter vad jag har hört om Instängd 2 (plus att jag inte hade sett 1:an ännu och inte kände för att se båda ikväll) så tvivlar jag på att det hade ändrat min röst.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#59 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 January 2011 - 23:07

Jag kommer rösta på Predators men jag tänker i alla fall se The Descent 2 men först måste jag se ettan som lyckats gå förbi mig helt :)

Winter is Coming

#60 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 January 2011 - 07:23

Nej, The Descent 2 behöver man inte rusa iväg för att se i första taget. Men vill man iaf se den är det en fördel att ha sett ettan först. Ska bli kul att få läsa vad du tyckte om dem sen, Rick. Ettan var för min del en fantastisk upplevelse att se på bio där klaustrofobin blev total. ^_^

:lol: @Fiskrens kommentar!

#61 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 21 January 2011 - 12:59

Vilken? Inception?

Iron Man 2.

#62 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 January 2011 - 14:53

Bara så ni vet så förväntar jag mig att Åsa-Nisse vinner nästa års upplaga.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#63 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 21 January 2011 - 15:07

Allt du behöver göra då Peak, är att ändra allas röster, precis innan deadline ;)

#64 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 January 2011 - 15:14

Peak: Det vore väl den stora skrällen då isf. :)

Edited by XC, 21 January 2011 - 15:14.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#65 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 January 2011 - 17:22

Då får du se till att nominera den då Peak :P sen får vi se hur långt den kommer :lol:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#66 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 January 2011 - 18:07

Jag hade tänkt att nominera Kommissarie Späck bara för att jäklas mer er ;)
Det hade väl varit på samma nivå skulle jag tro :P

Winter is Coming

#67 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 January 2011 - 22:08

Min första blankröst i denna turnering ^_^

#68 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 January 2011 - 23:05

Blankröster ska jag försöka låta bli så gott det går. Whip It gillade jag starkt så det lutar åt den men först ska jag se vad Orphan har att erbjuda, återkommer om ett par timmar B)

Winter is Coming

#69 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 January 2011 - 00:11

Bra där Rick. Jag undviker dom också i största möjliga mån. I kvällens duell var det inte så svårt Whip it var en skön feel good rulle och Orphan en besvikelse.

Edited by Wylie Times, 22 January 2011 - 00:12.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#70 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 January 2011 - 01:26

Jag kanske ska starta en facebook-grupp? "Vi som är emot blankröster" ;)

Jag gillade Orphan som det kanske framgår i senast sedda film-tråden men mot Whip it har den inte en chans, en mycket skön och rolig film :)

Winter is Coming

#71 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 January 2011 - 03:28

För min del höll inte Whip It full ut så min röst lägger jag på Orphan.

#72 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 January 2011 - 11:03

Jag kanske ska starta en facebook-grupp? "Vi som är emot blankröster" ;)

Jag går med direkt. Nästa turnering som jag anordnar ska förbjuda blankröster. Jädra otyg. :P

#73 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 January 2011 - 15:46

Jag hade missat att Orphan var en skräckfilm. Jag är inte ett dugg intreserad av att se en skräckfilm nu. Hade jag upptäkt det tidigare så hade jag sett den igår och Whip It idag. Funderar på att se Orphan en kväll istället.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#74 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 January 2011 - 21:22

Yay! Jag måste vara synsk som precis i detta nu sett färdigt "Where the Wild Things are" och innan dess även sett dess motståndaren, "The Sorcere's Apprentice". :lol:

#75 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 January 2011 - 01:02

Svårt att rösta när bägge filmerna är så pass ointressanta, valde den film som som jag åtminstone kunde hålla mig vaken till.

Winter is Coming