Jump to content

Photo

Film med cgi före cgin lades på...

• Please log in to reply
53 replies to this topic

#51 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 August 2014 - 22:21

En fråga som piskat oss alla ända sedan 1997 är givetvis:
hur ser hela Divans scenframträdande från 5e Elementet ut egentligen?

Flickor! Det fulla 5minuters framträdandet har släppts på den stora tuben!
  • »The voice you hear isn't Besco's (who is lip-syncing), but Albanian opera lyric soprano Inva Mula's. The aria she's performing is "Il Dolce Suono."« — [Källa]

fq72alnznpdpolmahswi.gif

Jäkligt kul att få se, just Divans framträdande är något av en favoritscen.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#52 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2014 - 11:25

Hallå? Testing, testing... Bertil 2, enkel 2a, Sigurd 82, 8a 2a...

Här kommer ett coolt klipp från Roger Rabbits tidigaste barndom. Det här är test-foto från en version av filmen från 1984, den här versionen blev aldrig av och 1988 släpptes den version som vi kommit att se som en självklar del av våra filmotek.

• »This unmade version of the film would’ve reportedly been helmed by Darrell Van Citters, with animator Mike Giamo and producer Marc Sturdivant attached. Oh, and Paul Reubens (Pee-wee Herman) voiced Roger Rabbit. The visuals are basic, but they do establish a baseline for the look they eventually landed on.« — [Källa]

En del finns kvar, beskrivningen av Roger tex, och annat har ändrats, som Jessica Rabbit som känns helt annorlunda jämfört med den färdiga filmen.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#53 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 07 September 2014 - 22:18

Hallå? Testing, testing... Bertil 2, enkel 2a, Sigurd 82, 8a 2a...

Något sådant här? ;)

Det var ett intressant klipp som du tipsar om. Speciellt att man får se lite hur man går tillväga, men även att man får se lite hur det var tänkt innan man tog det stora steget fullt ut för att göra filmen. Den här typen av klipp är riktigt intressanta just därför. Och kanske speciellt när man gillar en film riktigt mycket.

Samma sak kan sägas om dansscenen från Det femte elementet. Liksom, wow! :D

#54 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 September 2014 - 09:01

Det var ett utslag för den fantastiska postningsfrekvensen här just nu ja. :)

Det är alltid kul när det dyker upp gamla klipp och bakom-scener från de äldre klassikerna, innan extramaterialet producerades med avsikt för att kränga så många versioner av köpfilmen sedan. :) Extra kul är det givetvis att se Roger Rabbitt i sin linda. :)

fqq5BYam.jpg