Jag håller väl lite med. Jag gillade Man of Steel men den var för "alternativt universum" för att vara den "officiella" versionen som ska räknas i framtiden
Kan du förklara hur du tänker här? Bortsett från förhållandet mellan Lois och Clark (som visserligen är en stor ändring) så var ju "Man of Steel" på de flesta sätt en trognare version av Superman än Donner/Lester/Singer filmerna. Och Smallville (rys) kändes för det mesta som en lång "apa efter Donner" serie. Möjligtvis att Lois&Clark var den trognaste versionen av Superman från den tidens serietidningar, men där var ju problemen att den var gjord med skosnöre-budget och såg rent allmänt ut som billigt ski*t.
Vi får en gammal Batman som redan har varit hjälte i många år och därmed redan har träffat alla sina huvudfiender, med Nightwing redan existernade och flera Robins i bakgrunden och han presenteras inte ens i sin egen film.
Vi får en äldre rutinerad Batman. Det står inget om gammal. Ben Affleck är väl 40 bast och spelar in filmen redan. Sen vet vi inte heller något om vem och vilka skurkar den versionen av Batman mött och om det funnits Robin eller Nightwing etc. Sen har man rätt nyligen gjort 3 extremt populära Batman filmer så jag tror att publiken vet nog vem den karaktären är. Allt måste inte ha ett origin.
Vilka är de karaktärer? möjligtvis Flash?
Dessutom tyder nu allt på att Arrow och Flash TV-seriena inte kommer kopplas till filmerna så de karaktärerna kommer också säkerligen bara dyka upp.
Jag vet att vi alla har väntat på en Batman v Superman film och en Justice League film och framförallt ett gemensamt DC universum men det här är helt utan uppbygnad. De gjorde en Superman-film och sedan var det allt
Jag är nöjd att DC inte valt att apa-efter Marvel. Man har gjort flertalet försök med både Wonderwoman film/tv-serier och försök med Flash osv som inte gått hem speciellt bra. Green Lantern (som är en helt vanlig medelmåttig superhjälterulle) gjorde de en Origin-film på och det blev ingen höjdare. Tycker att det är helt rätt att man väljer att lita på sina stora karaktärer som Batman och Superman, och troligtvis introducera Wonder Woman på ett coolt sätt.
Plötsligt så ska där nu finnas ett gemensamt filmuniversum med en massa superhjältar och istället för att presentera dem i sin egen film så får de flesta en cameo i Batman v Superman.
Ja, små cameos i Dawn of Justice. Superman och Batman har stora roller, WW säkert en mindre, och de andra är väldigt små cameos. Därför så försenades ju projektet lite, man ville göra klart med skådespelare för framtida möjliga uppföljare.
Tänk om Marvel hade gjort samma sak och bara gjort Iron Man innan Avengers. Filmen hade fortfarande varit lika bra men hade man brytt sig så värst mycket om karaktärerna då man inte fått någon chans att lära känna dem först eller se deras origin?
Jag brydde mig om Catwoman i The Dark Knight Rises(min favoritversion live action, överlägset) fast man visade inte hennes ursprung. Jag tyckte även att Jokern i TDK var en fantastiskt spännande och välgjord skurk utan att jag fick veta vart han handlar sina kalsonger ifrån. Så länge skådespelarinsatsen är bra och karaktären skrivs bra så behövs inte 2 timmars ursprungs-filmer för alla karaktärer.
Edit: Fast lite goda nyheter. Batman har ingen body armor i filmen utan det är bara en dräkt. Så för första gången i Batman's filmhistoria så är han som han ska vara!
Kevin Smith gillar att säga saker. Dräkten kanske är menad att inte ha någon body armour och vara i "vanligt tyg" men den enda officiella bilden vi har så är det ju klart och tydligt en "muscle suit" som framäver och hjälper till att göra skådespelaren större. Notera Batmans biceps/triceps och t ex hur magen är på den bilden
. Affleck är en stor kille som tränat hårt för rollen, men det är inte riktigt tights eller spandex som han har på sig på bilden
.
Edited by super85, 17 July 2014 - 12:33.