Jump to content

Photo

Diskussionstråd om Årets film - Nytt format?

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#51 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 February 2015 - 01:09

Nej, att tjata är inte så produktivt, det kan jag hålla med dig om. Och det är väl bara bra att du ventilerar dina åsikter om det hela, det är ju det som den här tråden är till för. :)

Faktum är i vilket fall, att ingen visade något som helst intresse efter att XC hade gjort sitt inlägg, vilket väl talar sitt tydliga språk. För om tillräckligt många verkligen hade varit intresserade så hade dom enkelt kunnat påpeka det igen här i tråden lite senare eller skickat en förfrågan om det hela direkt till någon av dom som hade uttryckt sig att vilja hålla i/hjälpa till att genomföra det hela. Så den enda tolkningen som man kan göra, vilket kanske även är den som XC gjorde, att det helt enkelt inte fanns något fortsatt intresse för det hela.

Jag tror inte att XC fick eller har dåligt samvete för att det inte blev av förra året. Framförallt så ska hon inte ha dåligt samvete i mitt tycke, för allt ska inte behöva stå och falla med henne. Det är lite som det jag var inne på i mitt förra inlägg, om det är någon här som vill ha något sådant här riktigt mycket så är det ju bara att greppa och ta tag i det själv istället för att förlita sig på att andra ska göra det åt en. :) Känner man att man inte vill eller kan ta på sig en sådan uppgift själv utan behöver lite hjälp så kan man ju fråga om det för att se om någon annan är intresserad av det.

#52 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 February 2015 - 10:16

Jag hade mycket riktigt långt gångna planer på att köra en turnering med nytt upplägg förra året, men som Garm sade tog det emot när det helt enkelt inte var så många som är in här dagligen... Kort sagt, jag började ifrågasätta om det ens var tillräckligt med folk för att få en bra mix på de nominerade och då svalnade mitt eget intresse.

Och i år är det ju ännu färre här känns det som. Och jag vet inte om en turnering skulle locka så mycket folk till forumet så det skulle vara värt besväret. Sorry.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#53 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 03 February 2015 - 16:23

Ja det är ju egentligen ingen hard feelings från min sida när det gäller detta, men jag tycker det är synd att det inte blev av. Det är ju trots allt en av de få saker som vi gjort tillsammans och som garanterat uppskattas även av många som inte varit med själva. Annars blir det ju mest enstaka inlägg i allehanda trådar som det sällan blir någon respons på.
Det jag saknar är inte så mycket turneringen i sig som diskussionerna som uppkommer om de olika filmerna. Det är också mycket intressant att se vilka filmer som är mest uppskattade av andra.

Vi kanske kan göra något så enkelt som att lista våra favoritfilmer från de gångna två åren? För mig var ju Gravity den bästa filmen från 2013 och Oblivion var god tvåa. Vad gäller 2014 har jag inte lika god koll på vilka filmer som var nya men jag såg ju Interstellar på bio och det var ju årets filmupplevelse. Tyvärr fick jag en plats längst fram i salongen vilket medförde nackspärr och lomhördhet, men jag tänker se om den så småningom under lugnare former här hemmavid. Det ser jag framemot.

Så låt höra! Är det några filmer som jag missat som ni tycker var bättre än dessa?

Edited by Garm, 03 February 2015 - 16:58.

#54 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 February 2015 - 17:00

Vi kanske kan göra något så enkelt som att lista våra favoritfilmer från de gångna två åren?

Det kan vi absolut göra, men inte i den här tråden. :) Den är ju mera till för diskussioner om själva turneringarna än om filmerna i sig. Jag skapar en ny tråd för ändamålet istället.

Edit: Och här finns den tråden.

Edited by Garm, 03 February 2015 - 17:07.

#55 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 03 February 2015 - 21:18

Jag kan ju också föreslå att Crusader tar på sig att ordna något till nästa år. Han brinner ju för det här.

Kom med ett färdigt förslag i tid så att nomineringarna kan börja redan i början av januari.

Edited by Libby, 03 February 2015 - 22:10.

#56 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 February 2015 - 22:26

Ja, det är fritt fram för vem som helst som känner sig manad att greppa det hela. :) Det är bara att använda den här tråden om man vill bolla tankar och funderingar kring det hela och sedan när det är dags, dra igång det hela. :) Och behövs hjälp, fråga gärna.