Jump to content

Photo

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

• Please log in to reply
51 replies to this topic

#51 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 April 2005 - 16:14

Ja vi får väl hoppas Rotten Tomatoes vet vad de säger :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#52 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2012 - 18:57

Liftarens Guide till Galaxen / Hitchhiker's Guide to the Galaxy, the (2005) [US/UK]
VAD? Modern fyverkeri-adaption av Douglas Adams minst sagt klassiska bok om Arthur Dent som precis undkommer med livet i behåll när jorden demoleras för att göra plats åt en rymd-motorväg.
VEM? Warwick Davis spelar den manodepressiva roboten Marvin, dock så görs dennes röst (Marvins alltså) av Alan Rickman.
VAR? Där, där och hit och dit.
HUR? Jag var väl inte så överdrivet imponerad av den här första gången jag såg den, och nu när jag ser om den så även om den var bättre än jag mindes den så är den inte så bra som jag skulle vilja. (Jag kanske skall sticka in här att jag inte läst böckerna). Filmen är genomgående underhållande och rolig som toppas av bra casting. Men bitvis känns humorn väldigt intern, som om man ibland försöker peta in så mycket "klassiska passager" från boken/böckerna som det är huvudtaget möjligt. Det gör att man i vissa scener känner sig lite utanför, och andra att humorn blir lite för påträngande. Dock är helheten klart godkänd. Marvin är och förblir filmens roligaste karaktär, och inte bara för Alan Rickmans vassa prestation på röstsidan. Visuellt är filmen riktigt bra och special effekterna är övertygande.
NÄR? Ja OK, jag har läst några sidor i början av den första boken (typ ett dussin eller så) och gillade vad jag läste. Jag skall försöka köa in dem här på läs-listan.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)