Jag har aldrig orkat se Titanic. Eller Pearl Harbor för den delen.
Sedan har jag aldrig förstått fascinationen för sådana urtrista filmer som Sound of Music och Gone with the wind heller. *gäsp*
Jag har sett alla fyra filmerna ovan. Titanic och Pearl Harbour är orgier i publikfrieri och rekordförsök i klyschor. Dessutom är skådespeleriet tvivelaktigt. Som tidsdokument borde de ändå kunna uppfylla en funktion men frågan är exakt hur mycket dokument de egentligen är, det kan nog ifrågasättas. De två sistnämnda är ju på sätt och vis klassiker. Lite onödigt vetande: Clark Gable använde för första gången i filmens historia en svordom i borta med vinden. Inte något vulgärt direkt men "damn" var upprörande nog för den tidens moraltanter. Sound Of Music är ju ett spektakel i sig. Den fungerar väl främst som en reklamfilm för alperna.
Har ett gäng; Masjävlar, mest besviken i år över, trodde den skulle vara en kul film som jag hört av mina vänner, men jag fick ett drama som jag höll på att spy åt.
Gayniggers from Outer Space , måste bara nämna den för titelns skull också.... KAN filmer heta så???
Masdjävlar var väl ändå inte så dålig. Tyckte det var ett charmigt drama. Bra skådespel och roliga karaktärer. Lite skön redneck känsla över den. Och visst är det en oöverträffbar titel, gayniggers alltså, finns den verkligen?
Många kanske kommer hata mej för detta men, Gudfadern var en ren och skär plåga att ta sej igenom
Jag ska inte börja hata dig men Gudfadern är ju ändå ett mästerverk. Musiken, känslan, kläderna, karaktärerna, skådespelarna och framförallt Marlon Brando. Coolare än så kan det knappast bli.
tja "Dead Poets Society"...hatar den filmen, jag kan säga att visst den är välgjord och allt, men det är sådan film som jag hatar innerligt, att ha tvingats se den i skolan 3-4 gånger är också närapå traumatiskt, jag kallade det för "Porr för lärare" när jag gick åttan och min svenskalärarinna ogillade det, har fortfarande samma åsikt,typ 6 år senare
.
Den filmen liksom Robin Williams är ju extremt överskattade. Visst det är en OK film, men absolut inget utöver det vanliga. Jag fattar inte heller hur den kunde uppnå Oscars status?