Jump to content

Photo

Filmturnering diskussions tråd

• This topic is locked This topic is locked
82 replies to this topic

#51 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 22 March 2005 - 10:50

Just det :P

älskar rave musik :)

Gikk på en och annan rave party då jag bodde i London ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#52 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 March 2005 - 11:01

Rave i sig är det inget fel med, men kombinerat med ultravåld blir det bara dåligt. Ungefär som Mortal Kombat-filmen. Uäk. :P

(Fast wow, du är rätt cool, du) :)
*Hockey och superhjältar*

#53 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 04 April 2005 - 16:00

(jag vägrar spela intelektuell och rösta på Clockwork orange)

Måste man spela intellektuell för att gilla "A Clockwork Orange"? Räcker det inte med att man gillar filmen? :P

#54 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 04 April 2005 - 16:13

Håll diskussioner i den här tråden...

(men både star trek first contact OCH alla evil dead har ju åkt ut sad.gif och evil dead dessutom mot något så tråkigt som star wars cries.gif )

Fast nu är det många som inte tycker Star Wars är tråkigt. Och då gick den vidare. Att inte acceptera det är småsint. :P
(För övrigt tycker jag att Star Trek är tråkigt). :P

#55 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 May 2005 - 14:52

vad har hänt? inga nya ronder på 2 dar.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#56 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 13 May 2005 - 17:16

Det er jag som slarvar , mycket på jobbet just nu och barnen , har nästan ingen dator tid kvar.

men skal ta i tur med det i dag :)

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#57 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 May 2005 - 17:54

Det er jag som slarvar , mycket på jobbet just nu och barnen , har nästan ingen dator tid kvar.

men skal ta i tur med det i dag :)

<{POST_SNAPBACK}>

okej, I see. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#58 OnO

OnO

Commander

• Members
  • 203 posts

Posted 15 May 2005 - 15:08

Sagan om filerna mot x-men filmerna. Ucsh så svårt att välja. Nästan brottsligt att para ihop dessa... ;)
Gene Roddenberry 19 Augusti 1921 - 24 Oktober 1991

Posted Image

#59 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 15 May 2005 - 16:47

Ja jag vet :lol:

Min avatar samling

#60 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 May 2005 - 17:29

Om jag har räknat rätt så borde väl två wars filmer hamna mot varandra också?

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#61 OnO

OnO

Commander

• Members
  • 203 posts

Posted 15 May 2005 - 20:04

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, definitivt kriminellt... Fast det verkar ändå lättare att veta vilken SW film man tycker är bäst än att sätta upp två helt underbara OLIKA filmer mot varandra. Då blir man liksom snurrig... :wacko:
Gene Roddenberry 19 Augusti 1921 - 24 Oktober 1991

Posted Image

#62 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 May 2005 - 08:00

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, definitivt kriminellt... Fast det verkar ändå lättare att veta vilken SW film man tycker är bäst än att sätta upp två helt underbara OLIKA filmer mot varandra. Då blir man liksom snurrig... :wacko:

<{POST_SNAPBACK}>

FX kanske är en sadist? :) Sitter säkert och njuter nu av bara vetskapen att alla SFN medlemmar sitter och våndas över LotR vs Xmen... :D

Posted Image <-- FX Posted Image

Edited by XC-SE, 16 May 2005 - 08:10.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#63 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 May 2005 - 13:55

Posted Image Posted Image Posted Image

Yep thats me the sadist :evil:

Min avatar samling

#64 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 May 2005 - 14:11

Grimas-smileyn!!!! :lol: :lol: :lol:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#65 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 19 May 2005 - 18:18

:upset: jag får inte vara med och avgöra filmturneringen, ska flytta på lördag och vet inte hur det blir med internet. *snyft*

edit: stavfel.

Edited by GaterGirl, 19 May 2005 - 18:19.

#66 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 May 2005 - 19:36

Du kan ju lägga dina röster i förväg ... Om du inte vill posta nu kan du ju alltid skicka PM till FX t ex med dina röster. :)

Flyttar du för studier eller för någon annan orsak? *alltid nyfiken* ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#67 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 20 May 2005 - 12:46

Du kan ju lägga dina röster i förväg ... Om du inte vill posta nu kan du ju alltid skicka PM till FX t ex med dina röster. :)

Flyttar du för studier eller för någon annan orsak? *alltid nyfiken* ;)

<{POST_SNAPBACK}>

andra orsaker. :P

nån som kan rösta åt mig :)

semifinal 2 röstar jag på
star wars VI

om star wars V och VI möts i finalen röstar jag på

SW V

annars den star wars film som går vidare

#68 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 23 May 2005 - 17:20

tack FX för att du röstade åt mig. :wub:

jag är tillbaka tidigare än väntat. :thumbsup:

#69 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 02 June 2005 - 18:26

Eller Sauron djupare än Darth Vader?

Har Sauron djup ens? Har läst alla Tolkiens Arda böcker, med undantag för delar ur The Lost Tales och The Unfinished tales, och Sauron är så tvådimensionell man kan bli. Sen han gick över på Melkors sida har han varit ond och inget annat. Man vet inte varför han är det, bara att han är elak och vill ha makt. Jämfört med Vader, som vi vet mycket mera om, är Sauron en pappdocka. En cool sådan, men tråkig om man vill ha motiv och liknande.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#70 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 02 June 2005 - 18:39

Okej, Sauron är nog inte särskilt djup. Men det är å andra sidan inte kejsaren i SW heller :P

Naturligtvis överdrev jag i mitt påstående om att SoR skulle vara djupare och bättre i allt. Men ni kan väl knappast ha missat hur illa George Lucas hanterar filmernas dialogdrivna partier? SoR är en överlägsen produkt i den mån att Peter Jackson håller en genomgående jämn hög standard, till skillnad från Lucas. Sen om man föredrar fantasy framför scif-fi är en helt annan femma, jag föredrar t ex det senare (sci-fi).
------>Sci-Fi Nytt <-------

#71 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 02 June 2005 - 19:20

Om vi pratar om dialogen så är LotR långt överlägset Star Wars. Visst, Star Wars har vissa bra repliker, men för det mesta så klarar Tolkien av att använda sej av ord på ett mycket bättre sätt. Detta betyder inte att jag ogillar Star Wars, bara att jag tycker att dialogen är väldigt stel ibland.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#72 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 02 June 2005 - 19:25

jag är ju inte förvånad över det faktum att lucas bästa ögonblick kammar hem jackpotten i en tävling här på scifi nytts forum, men ändå i en turnering där bästa film ska koras? Är verkligen star wars den bästa filmen? Inte ens om man begränsat tävlingen till science fiction/fantasy är star wars den bästa filmen...

#73 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 June 2005 - 19:59

Tydligen tycker ju många att så är fallet. Svårt att acceptera det? :P

#74 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 03 June 2005 - 07:37

japp....

#75 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 June 2005 - 08:06

Håller med Jazzdevil det finns många filmer som är bättre än SW.

fqq5BYam.jpg