Jump to content

Photo

Vilken Tv serie ser du helst blir genoplivat ?

• This topic is locked This topic is locked
59 replies to this topic

Poll: Vilken Tv serie ser du helst blir genoplivat ? (56 member(s) have cast votes)

Vilken Tv serie ser du helst

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#51 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 January 2006 - 22:12

:blink: Är Lost och 24 nedlaggda? :huh:

Man kan ju luras på ämnestiteln. raden under brukar jag inte titta lika mycket på. ;)

Du har kanske rätt... Har ändrat trådtiteln nu och slagit ihop de båda raderna - borde vara mer tydligt nu. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#52 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 02 January 2006 - 22:12

Ja, varför nämnde jag inte Carnivàle? Wonderfalls, Firefly och Carnivále!

#53 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 02 January 2006 - 22:33

Ja, varför nämnde jag inte Carnivàle? Wonderfalls, Firefly och Carnivále!

Oh, vad är Wonderfalls? Låter spännande! vad har jag nu missat? :unsure:
Posted ImagePosted Image

#54 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 02 January 2006 - 23:27

Oh, vad är Wonderfalls? Låter spännande! vad har jag nu missat? :unsure:

Wonderfalls är en härlig liten serie som Fox bestämde sig för att totalmangla efter 4 avsnitt. Nu finns dvdn ute med alla 13 gjorda avsnitt och det är en av de bästa serier någonsin. Bakom serien står Tim Minear, känd från Buffyverse, och framför kameran finns Caroline Dhavernas som Jaye. Hon jobbar i presentbutiken i Niagra Falls, bor i en husvagnspark och bryr sig inte speciellt mycket om någonting. En dag börjar ett litet plastlejon prata med henne och ge henne instruktioner som leder till helt galna saker. Rekommenderas varmt. :)

#55 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 02 January 2006 - 23:34

Jag sa nog aldrig vilken serie jag helst ser återupplivad.

Utan tvekan Carnivále. När den kommer på SVT kommer ni alla att hålla med mig.

Carnivale var en fruktansvärt bra serie. Finns det någon information om när säsong 2 kommer på DVD?
"There once was a man from Nantucket..."

#56 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 02 January 2006 - 23:37

Finns det någon information om när säsong 2 kommer på DVD?

Har inte hört något, väntar också på info om just det. Iom att HBO har lagt ner serien ser de kanske det inte som någon brådska att ge ut dvdn... :angry:

#57 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 02 January 2006 - 23:39

Finns det någon information om när säsong 2 kommer på DVD?

Har inte hört något, väntar också på info om just det. Iom att HBO har lagt ner serien ser de kanske det inte som någon brådska att ge ut dvdn... :angry:

Ja, jag har börjat få samma tankar om andra säsongen av Jeremiah även fast det var MGM som stod för den serien.

#58 leeloo

leeloo

Cadet Fourth Year

• Members
  • 23 posts

Posted 06 January 2006 - 11:33

Jag valde annat, jag skulle vilja se en till säsong av Firefly! hmm..har bara sett första avsnittet av Carnivàle, borde kanske se resten också ^_^

#59 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 06 January 2006 - 16:33

Jag valde annat, jag skulle vilja se en till säsong av Firefly! hmm..har bara sett första avsnittet av Carnivàle, borde kanske se resten också ^_^

Absolut.

#60 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 07 January 2006 - 23:21

I like Buffy. Det vet alla taxichaffisar i Värnamo som kört förbi byggställningen vid Ordenshuset på kräftskivan frimurarna ordnade sist :-)

Men jag skulle vilja se en nyversion av nån gammal klassiker som Star man, eller liknande. Dock inte Knight Rider 2000...
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image