Tru Calling
Posted 08 April 2005 - 14:02
Posted 21 April 2005 - 18:31
Tru Calling Dead Again
Fox has again pulled the plug on Tru Calling, taking the supernatural series off the air after the April 21 episode, meaning that viewers who were trying to catch up with the canceled series' last six episodes will miss the final one, TV Guide Online reported. Fox had been airing all second-season episodes completed before Fox decided the first time that it wanted to kill the series, which stars Eliza Dushku as a young morgue attendant who can rewind time.
Fox was burning off the remaining Tru Calling episodes in the timeslot originally occupied by its ill-fated Point Pleasant. Next week, Fox will air The Simple Life: Interns instead of Tru Calling in the Thursday 9 p.m. ET/PT slot.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 21 April 2005 - 19:04

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 April 2005 - 16:36

I heal and hide...
Posted 30 April 2005 - 12:26
Åååh, du menar Early Edition (jag minns inte vad den fick för usel svensk titel) som gick på trean för några år sedan! Den var så söt och rolig också, med en katt som levererade tidningen till Kyle Chandler varje morgon.
![]()
Jaså det var så den hette, ja den var rätt ok faktiskt...huruvida han var snygg eller inte låter jag vara osagt...
Desstom fanns ju liknande "Seven days " ("7 dagar").
Vad var det? Känner inte igen titeln överhuvud taget ?
Posted 30 April 2005 - 13:48
Jaså det var så den hette, ja den var rätt ok faktiskt...huruvida han var snygg eller inte låter jag vara osagt...
Åååh, du menar Early Edition (jag minns inte vad den fick för usel svensk titel) som gick på trean för några år sedan! Den var så söt och rolig också, med en katt som levererade tidningen till Kyle Chandler varje morgon.![]()
![]()
"Morgondagens Hjälte"... Hette den på svenska har jag för mig... (Titeln har gnakt på mig sedan jag läste Marie Morots inlägg.)

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 30 April 2005 - 14:24
Posted 30 April 2005 - 14:48
Edited by XC-SE, 30 April 2005 - 14:48.

Posted 06 May 2005 - 07:45
Avsnittet bygger visserligen fortfarande på samma mall - att Tru inte lyckats med första räddningen var väl ingen överraskning. Men det var en välkommet överraskande twist att Jen och Amy var de förälskade tu. Kul att man också lyckades dölja upplösningen hela avsnittet ut.
Subploten tar sig, Harrisson blir en allt starkare karaktär. Vet inte att jag vill kalla det en twist när... jo kanske...
Bästa avsnittet hittils, 4 upprepade dagar av 5 möjliga.
Edited by XC-SE, 06 May 2005 - 10:33.

Posted 06 May 2005 - 08:37
Posted 11 May 2005 - 09:41
Tjat. Tjat. Tjat. Tru Calling har nu fått ett forum som kan hittas här.
Edited by XC-SE, 11 May 2005 - 09:43.

Posted 13 May 2005 - 07:20
Lösningen fanns framför Tru hela tiden, men vem skulle koppla Sams misslyckade tenta till Mickes död? Tru måste å andra sidan sova rätt tungt, för jag har svårt och tro att Micke lagt sig ned tyst och smidigt.
Harrisson och Lindsay tycks vara en av de där somanserna som är dömda att misslyckas. Som i det här avsnittet - köper Harrison fel present så blir hon sur och ger han henne rätt present så tappar han intresset.
På det hela taget så tycker jag att det här var ett trögare avsnitt än de tidigare och innehöll ingen riktig twist. Om man inte räknar in att Tru passade in på profilen som dödade Micke dvs.
Betyg: 3.25 Blodiga Knivar av 5 möjliga

Posted 20 May 2005 - 08:22
Ytterligare ett avsnitt som avvek från mallen. *Hurra* Fast delar av avsnittet var ju förutsägbart ändå. Tex att man fick se hur Jake dog påvisade ju att avsnittet inte skulle behandla hur Jake skulle räddas - utan det som Jake var så besatt av att utföra. Av de inledande minuterna så vet vi också att något är väldigt, väldigt fel med Jake.
Att Bridgets pappa spelade in i "brytningen" mellan Jake och Bridget var väl i det närmsta uppenbart, att hon skulle ta sitt förnuft till fånga och åka till sjukhuset likaså. Ändå var det lite förvånande att Jake knäppte av på operationbordet... Ibland är jag bara så hopplöst fäörtjust i Disney slut...
Annars så var det ett lite småmysigt avsnitt, ingen twist som direkt ruckade världens grundvalar, men var helt ok och faktiskt bättre än förgående avsnitt.
Betyg: 4 Dödssjuka Romeos av 5 möjliga.

Posted 27 May 2005 - 09:03
Davies blir skjuten, en viktig detalj då vi för första gången får följa Tru rädda ett liv för sina egen egoistiska skäls skull.
Att Justin inte var mördaren misstänkte jag från början, däremot så uteslöt jag inte möjliheten om att han dödat henne av msstag. Att Justin sedan gjort slut med flickvännen ... ledtrådarna fanns kaske där men jag tror jag missade dem.
Harrisson tror på Tru tillslut. Men för att vara ärlig så kan det vara till mer skada än nytta. Hoppas för hans egen skull att han inte litar blint på att Tru kan hoppa tillbaka ett dygn för att rädda hans skin. Men p andra sidan så kanske Tru håller honom så upptagen med annat så han inte ar tid att hitta på ofog.
Meridith ... Tru har ju misstänkt länge att M inte är så "ren" som hon vill framstå som. Men Tru har, kanske ofrivilligt, hjälpt M att dölja det också. (Här tänker jag främst på det drogtest som M misslyckades med och andra rundan var förvarnad). Tru kan inte göra annat än hoppas på att M kommer till insikt nu. Och kanske gör on det, hon bad ju om hjälp - alltid något. Kan inte låta bli att undra om M våldtogs elle om hon "bara" misshandlades.
Davies slut ord, det är andra gången mitt liv räddats... Han kan kanske räddats tidigare av någon med Tru's gåva? Eller kanske bara misstäkt att en gåva som hennes finns.
Avsnittet innehöll ingen direkt twist, om man inte räknar skotten som avlossas i början av avsnittet, men storyn är bra - följer mallen om man säger så. Och även om man hade sina misstankar så kunde man inte vara helt säker på vad som skulle hända. (Att Tru skulle lyckas övertala Justin att lägga ned pistolen i slutet av avsnittet var däremot uppenbart.)
Betyg: 4.25 SkjutGlada F.D. Flickvänner av 5 möjliga.

Posted 03 June 2005 - 08:40
Alltid kul och få möta huvudkaraktärens förflutna. Det är ganska intressant och se hur man lyckas fäta in ledtrådarna utan att de direkt märks. Det flesta avsnitten lyckas bra med att dölja mördaren så man inser ungeför samtidigt som Tru vem mördaren är... Kul upplägg-
Då C knuffades i poolen och Tru "räddar" henne tänkte jag först "men herregud - det är aldeles för tidigt"... Davies hade mig faktiskt nästan lurad där med sin förklaring om att omständigheterna kan ha varit anorlunda.
Ingen åteförening av de en gång så nära vännerna... Fast det är ju C's förlust - inte Tru's. Gullig gest att ge tiaran till Judy, men jag misstänkte det i Judys tårfulla lilla tal til Tru. Att Luc skulle skulle lyckas få Harrisson på andra tankar var inte alls väntat men en trevlig liten twist.
Japp... Ett avsnitt som tillhör de bästa hittis.
Betyg: 4.00 Stulna BokManuskript av 5 möjliga.

Posted 03 June 2005 - 09:42
Posted 03 June 2005 - 09:50
det är subploten - den med det mer dagliga livet och hur Tru's gåva påverkar det som är det intressanta. Annars skulle jag nog ha tappat intresset för länge sen.

Posted 03 June 2005 - 10:11
Det kan nog vara så som du säger att det var därför FOX valde att lägga ner den...och angående kultjägarna har jag ingen aning, har sett ett avsnitt men tyckte det var alldeles för B för att vara sant, tanken med en indy-doftande tv-serie är ju givetvis väldigt bra men då måste man satsa lite mer pengar och kvalitet på det hela...
Posted 03 June 2005 - 13:31
Nu har jag kanske fel... Men är det inte så att många av de kultförklarade serierna har producerats i väldigt få avsnitt?

Posted 03 June 2005 - 20:00
Det är väldigt lite , men jag finner inget som stödjer att kultserierna skulle vara korta sådana. Både X-Files och Buffy var serier med lång livstid så det tycks säga emot det påståendet.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 03 June 2005 - 20:13

Posted 03 June 2005 - 22:11
Däremot gillar jag också såpan, men jag er den inte riktigt som kult på något sätt. Antar att du inte vill komma hem till mig och se igenom de sjuttiofem Long Play-banden med Sunset Beach som jag har i garderoben?
För att fortsätta vidare på kultserier - Star Trek (flertal serier), Dr. Who (tjugosju säsonger) för att att nämna några. Jag tror inte det är många. Jag tror det är en okej blandning av både långa och korta helt enkelt. (Sedan kommer ju bedömningen in av vad osm är kult och inte).
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 04 June 2005 - 12:19
"Smaken är som Baken ... delad".

Posted 04 June 2005 - 14:33
Posted 04 June 2005 - 14:42