Jag får uppfattningen att det är Clark själv som skickat
sig tillbaks från framtiden där han förbrukat sina krafter
och på nåt sätt hamnat i rullstol.
JAg får uppfattningen att du inte riktigt förstår Superman eller mytologin.
Posted 06 August 2005 - 19:03
Posted 06 August 2005 - 21:16
JAg får uppfattningen att du inte riktigt förstår Superman eller mytologin.
Edited by Supertreck, 06 August 2005 - 21:17.
Posted 06 August 2005 - 21:23
Posted 07 August 2005 - 18:34
Posted 07 August 2005 - 21:22
Men kära nån då. Följer du inte serien så väl? De avsnitt har ju redanBörjade själv kolla på smallville i höstas och blev mycket positivt överaskad.
Jag anser att den stora styrkan i serien är clarks relationer till de andra karaktärerna, speciellt den med Lex. Men även att man får se en häjte utan "pyjamas" men ändå med superkrafter.
Ni pratar om ett par avsnitt som Reeve medverkar i innan han gick bort. Är det någon som vet vilka avsnitt det var?
Edited by Supertreck, 07 August 2005 - 21:22.
Posted 08 August 2005 - 21:15
Posted 08 August 2005 - 23:10
Måste du vara så spydig när du svarar?Men kära nån då. Följer du inte serien så väl? De avsnitt har ju redan
varit och den sista precis nyligen med Christopher Reeve.
Posted 09 August 2005 - 02:22
Måste du vara så spydig när du svarar?Men kära nån då. Följer du inte serien så väl? De avsnitt har ju redan
varit och den sista precis nyligen med Christopher Reeve.![]()
Posted 09 August 2005 - 08:31
Posted 09 August 2005 - 10:22
Edited by Supertreck, 09 August 2005 - 10:23.
Posted 09 August 2005 - 11:45
Posted 09 August 2005 - 14:28
Man kan ju välja att låta bli att tänka högt i sina undringar också och inte komma med sådana påståenden som uppenbarligen syftar till att irritera, provocera eller såra ...
![]()
Posted 09 August 2005 - 14:51
Man kan ju välja att låta bli att tänka högt i sina undringar också och inte komma med sådana påståenden som uppenbarligen syftar till att irritera, provocera eller såra ...
![]()
Posted 09 August 2005 - 14:56
![]()
Förstår inte.
Det här väl tråden Smallville anknytning till tv3. Ja eller nej?
Då diskuterar man väl antagligen om pågående serie runt omkring. Ja eller nej?
Gissa vad du just gör. Du provocerar mig att bli förbannad om inte du
sänker din översittande attityd
Här ställer man en fråga till anledning att avsnitten precis redan varit.
Så blir man anklagad.
Fy fa vilken lågt forum det här är där folk inte visar
hänsyn tiil att alla inte kan skriva så formellt petimesigt korrekt
Posted 09 August 2005 - 15:11
Posted 09 August 2005 - 17:05
![]()
Förstår inte.
Det här väl tråden Smallville anknytning till tv3. Ja eller nej?
Då diskuterar man väl antagligen om pågående serie runt omkring. Ja eller nej?
Gissa vad du just gör. Du provocerar mig att bli förbannad om inte du
sänker din översittande attityd
Här ställer man en fråga till anledning att avsnitten precis redan varit.
Så blir man anklagad.
Fy fa vilken lågt forum det här är där folk inte visar
hänsyn tiil att alla inte kan skriva så formellt petimesigt korrekt
Det var väl ingen översittarattityd där? Hon bad dig att tona ner dig och det tycker jag som serieforumets mod också att du ska göra. Du har en för otrevlig ton. Huvudfrågan i hennes inlägg handlar om din ton, inte hur du stavar.
Posted 09 August 2005 - 17:15
Posted 11 August 2005 - 17:48
Posted 11 August 2005 - 21:01
Men nu till det märkliga. Bara för att Lana ska flytta till Paris så får Clark
för sig att avslöja sig.
Någons fria vilja kan man ju inte påverka oavsett om man äntligen efter lång tid tar det rätta
plåster på såret, så har nog det hela blivit permanent och nått ett annat mål och
prioritering i livet.
Posted 11 August 2005 - 21:54
Men nu till det märkliga. Bara för att Lana ska flytta till Paris så får Clark
för sig att avslöja sig.
Någons fria vilja kan man ju inte påverka oavsett om man äntligen efter lång tid tar det rätta
plåster på såret, så har nog det hela blivit permanent och nått ett annat mål och
prioritering i livet.
Som jag ser det tyckte Clark att det var sista chansen för honom att avslöja sin hemlighet för Lana. På sätt och vis var det ett själviskt beslut med tanke på vilket enormt ansvar det är att hålla en sån sak hemlig. Det var det främsta skälet till att Pete valde att lämna Smallville, för att han inte pallade trycket. Speciellt inte efter vad den där FBI-agenten gjorde med honom.
Dessutom är det rätt sorgligt, det här med Clark och Lanas ostadiga relation med tanke på att alla som kan Supermans bakgrund utantill (inklusive undertecknat) vet om att de aldrig kommer få varann på slutet, utan att det är Lois som blir Clarks käresta.
Supertreck, jag hoppas jag tolkade det du hade skrivit rätt. Om jag missförstod något får du mer än gärna reda ut det åt mig.
Posted 12 August 2005 - 16:36
Enligt vad nån sa så var det sista avsnittet han avslöjade sig.
Det finns väl bara tre säsonger?
Hmm. Det där med Lois hör väl till en annan tv-serie
Posted 12 August 2005 - 17:42
Enligt vad nån sa så var det sista avsnittet han avslöjade sig.
Det finns väl bara tre säsonger?
Jag snackade om John Byrnes mini-serie (serietidning i 6 delar, även publicerad i Svenska Stålmannen serietidningen 1987) "Superman:Man of Steel" där Clark berättar för Lana att han har superkrafter natten innan han flyttar från Smallville. Och nej, Smallville TV Serien har hittils gjorts i 4 säsonger och den femte säsongen börjar i höst på Amerikansk TV. Anledningen att jag tog upp serietidningen var att vi diskuterade varför vissa grejer är som de är i Smallville, och jag använde serietidningskontinuiteten som hjälp här.Hmm. Det där med Lois hör väl till en annan tv-serie
Som fortfarande handlar om samma karaktärer och samma djävla mytologi. Det finns en jäkla massa likheter med Christopher Reeves Superman filmer, Smallville, Lois&Clark, animerade Superman serien som går på helgmornarna på Kanal 5.
I ett avsnitt av Lois&Clark så är Lana med och presenteras som Clarks gamla flickvän från Highschool, Lana presenteras så i stort sett alla versioner av Superman, och Lois är alltid kvinnan i hans liv när Clark är vuxen, jobbar på Daily Planet och är Superman....
Posted 12 August 2005 - 18:05
Nu drar det ju iväg off topic här, men de kommersiella kanaler - har de någonsin varit seriösa i den meningen? Reklampengarna styr ...Var har dom seriösa kanaler tagit vägen?
Posted 12 August 2005 - 18:07
Det är säsong 4 som går nu på TV3 och ZTV med ett par avsnitt emellan. Tror ZTV ligger 2-3 avsnitt före.Va. Finns det flera säsonger av Smallville. Tv3 verkar inte ha visat dom
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.