Sedan vill jag klaga på att Melodifestivalseländet är igång igen...
Gruppen/ musikken du kan spy på
Posted 10 October 2006 - 17:29
Sedan vill jag klaga på att Melodifestivalseländet är igång igen...
Posted 10 October 2006 - 17:55
Annars hatar jag Broder Daniel, Håkan Hellström, Bad Cash Quartet, Kent, The Ark med mera.
each pray'r accepted and each wish resign'd
Posted 10 October 2006 - 17:57
Annars hatar jag Broder Daniel, Håkan Hellström, Bad Cash Quartet, Kent, The Ark med mera.
Ingen ovanlig åsikt på det här forumet...
Posted 10 October 2006 - 18:31
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 October 2006 - 19:51
Edited by Illyria, 10 October 2006 - 19:51.
Posted 10 October 2006 - 19:58
Det finns inga korrekta åsikter om musik.
Word!
(Fast jag gillar Bd, Kent, Håkan Hellström osv)
Posted 10 October 2006 - 20:08
Posted 10 October 2006 - 20:15
Posted 10 October 2006 - 20:19
Några nya "fenomen" jag inte hört talas om?Le Flashbic med Les Mini-Stars
Posted 10 October 2006 - 20:59
Va? Men mina åsikter är ju korrekta!!!
Posted 10 October 2006 - 21:07
Dummer. Det är klart det finns, allting är korrekt om det tillskrivs rätt doxa och kontext.
Sedan är det som med all smak, subjektivt.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 October 2006 - 21:10
Vet inte att jag hört låten med Cascada som FX spyr över heller, men skrattade när jag var ute på Mom's Taxi Service för en stund sedan och hörde att jag just missat den när jag satte på radion i bilen.
Posted 11 October 2006 - 07:44
Några nya "fenomen" jag inte hört talas om?Le Flashbic med Les Mini-Stars
De var populära omkring mitten av 80-talet, tror de bara var i stort sett kända i Frankrike. Det är inget märkvärdigt band.
Posted 11 October 2006 - 08:10
De är på min KOS-lista
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 11 October 2006 - 15:42
Och ni ska inte ta det som står överst seriöst. Jag känner mig väldigt djup just nu och har funnet ett intresse för politik, men det skyller jag på Guillous böcker.
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 11 October 2006 - 16:07
Posted 11 October 2006 - 17:56
Också kände jag mig tvungen att göra ett lamt förslag att utropa mitt förtroende eller fandom eller vad man ska säga för Kent
Edited by Robban, 11 October 2006 - 18:00.
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 11 October 2006 - 18:00
Själv brukar jag säga att det finns två sätt att dela in musik: Bra/Ok/Dålig alternativt instrumental/icke-instrumental musik.Jag har alltid tyckt att det är farligt med ett smalt genretänkande och har alltid i mitt liv –genom mitt eget exempel – försökt motarbeta denna begränsning. Medvetet. Ingenting är tråkigare än den musikaliska snobbismen eller besserwisser attityden. /…/ Jag brukar säga att det finns bara två kategorier inom musik: dålig musik och bra musik och det gäller alla genrer. All ärlig musik som berör någon är bra musik – för den som blir berörd.
Edited by XC, 11 October 2006 - 18:02.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 October 2006 - 18:11
Till exempel kan vi ta hårdrockare v.s synthare-gruppen på åttiotalet. Hårdrock var rätt och synth fel, enligt hårdrockarna och vice versa. Det blev doxa så att säga - och därmed korrekt i deras mening.
Precis. Synthen var (och är
Det var på den gamla goda tiden det, nu är man väl lite mer öppen när det gäller andra musikgenrer.
Finns undantag förstås (Hip-hop, rap och lite till som ger öronen skavsår)
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 October 2006 - 18:17
Jo, det är samma sak här. Men det är alltid så i början - man blir så inne i en stil att man automatiskt skärmar sig mot andra. Men så växer man förhoppningsvis upp och mognar och inser att bra musik alltid är bra musik - oavsett vilken genre den är i
Posted 11 October 2006 - 18:18
Amen. Det är en väldigt liten del av nämnd genrer som når upp till min OK lista.Finns undantag förstås (Hip-hop, rap och lite till som ger öronen skavsår)

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 October 2006 - 18:35
Posted 11 October 2006 - 18:38
Till XC:s inlägg, alltså. Marie trängs i kön
Posted 11 October 2006 - 20:16
Så känner många fans också. Hiphopen har blivit så överexponerad de senaste 10 åren att vilket skräp som helst blir populärt. Det är på undergroundscenen talangen finns.Amen. Det är en väldigt liten del av nämnd genrer som når upp till min OK lista.
Posted 12 October 2006 - 16:30
Jag lyssnar ju 100 gånger hellre på hiphop och rap än på schlager/dansband och dragspel.
Amen
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill