Jump to content

Photo

Arkiv X/The X-Files: I Want to Believe

• Please log in to reply
278 replies to this topic

#51 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 April 2007 - 18:00

Själva konspirationsintrigen, ja. Men Invasionshistorian känns som den bara har börjat. 2012 så inträffar den och vad händer då? Och vad händer efter? Stoppas den eller blir mänskligheten utrotad/förslavad?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#52 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 April 2007 - 18:05

There’s no getting plot details out of her (“I keep in email contact with Chris but he won’t talk about it. At all”), but Anderson was able to say that it’s unlikely we’ll see the return of the little grey aliens at the heart of the series’ long-running conspiracy thread. “All Chris says is that he wants to make a really scary horror, like a stand-alone episode. I don’t think they’re interested in touching on any of the conspiracy stuff.” (Källa)

(Det var denna artikel som SFX sammanfattade ovan.)

Det är fullt möjligt att man kanske hade den idén i bakhuvudet - men jag får intrycket av att man inte är intresserad av små gröna män (eller gråa i det här fallet) eller konspitationsteorier iöht. (Och det passar mig utmärkt).

Edited by XC, 03 April 2007 - 18:07.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#53 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 April 2007 - 18:12

Rubriken kanske skulle uppdateras?

Ge mig ett förslag så ändrar jag :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#54 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 April 2007 - 18:15

"Ny Arkiv-X film" Kanske?

Kanske spelar det ingen roll - men just nu hintas det ju om att det inte kommer att vara en direkt uppföljare...

Edited by XC, 03 April 2007 - 18:16.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#55 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 April 2007 - 09:03

SCI FI Wire | Spotnitz: X-Files 2 In Works

Former The X-Files executive producer Frank Spotnitz confirmed on his official blog that a second movie is in the works. "It's true," Spotnitz wrote on April 17.

"Several people have e-mailed to ask about reports that the second X-Files feature is finally in the works," Spotnitz wrote. "A script is indeed in development, but I'm afraid that's all I can say. Thanks for your good wishes and support all these years."

Spotnitz, a longtime X-Files producer and writer, also came up with the story for the first X-Files movie in 1998 with series creator Chris Carter.

In recent weeks, former star David Duchovny has said the second film is moving forward and that an announcement may come soon. His co-star, Gillian Anderson, has expressed interest in returning to her role as FBI Agent Dana Scully, alongside Duchovny's Fox Mulder.

fqq5BYam.jpg

#56 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 23 April 2007 - 17:16

SCAAAAAARY. En ny film säger ju mig bara att dom vill föra vidare franchisen. Det vore ju inte direkt att det kommer en ny film för att "knyta dom lösa knutarna".
"There once was a man from Nantucket..."

#57 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 23 April 2007 - 19:28

Den gör sig inte så bra utan Fox Mulder eftersom det var han som letade så intensivt
och var huvudpersonen, tycker jag. Allt utan Fox Mulder så blir det bara överslätat och saknar
sin unika charm vilket Fox Mulder gjorde det hela.

Hur kan Fox Mulder återkomma som dog nånstans i öknen eller förgiftad av något?

Har jag missat något?

#58 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 April 2007 - 19:35

Ja, det har du nog, för Mulder var med i det sista avsnittet av Arkiv X t. ex.
*Hockey och superhjältar*

#59 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 23 April 2007 - 19:44

Alltihop slutade med att Mulder och Scully hade flytt och satt på ett hotellrum nånstans i USA, har jag för mig.
Så möjligheten att ha med honom finns ju.
Var ett tag sen jag såg det sista avsnittet, så kan ha fel.

Edited by Hofling, 23 April 2007 - 19:47.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#60 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 April 2007 - 19:57

Nej du har inte fel, det slutade precis som du skrev :)

Winter is Coming

#61 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 April 2007 - 20:26

Mötte de väl Cigarette-man i en grotta ute i öknen - inte sant? :unsure:

fqq5BYam.jpg

#62 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 23 April 2007 - 22:24

Jupp, det gjorde de

Edited by Hofling, 23 April 2007 - 22:24.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#63 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 April 2007 - 16:41

Och han blev sprängd så att man så att köttet brändes bort från hans ben och hans skelett sprängdes i småbitar... bara för att visa att han verkligen dog den här gången. :D

Usel avslutning på serien, men jag hoppas den nya filmen blir bättre. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#64 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 July 2007 - 12:27

Second X-Files Movie Moving Forward - ComingSoon.net

The X-Files star David Duchovny indicated Saturday during the Television Critics Association press tour that a sequel to the first feature is one step closer to becoming a reality.

"I'm supposed to see a script next week," Duchovny said, adding that creator Chris Carter and Frank Spotnitz wrote the screenplay and that Carter is set to direct.

Duchovny also reiterated past remarks that he and "X-Files" co-star Gillian Anderson "are on board" the follow-up to the 1998 film and the series that ran on Fox from 1993 to 2002.

Duchovny was at TCA promoting his upcoming Showtime comedy series "Californication," which debuts August 13.

fqq5BYam.jpg

#65 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 July 2007 - 18:13

Dags att börja se om serien & första filmen då, så kanske man har hunnit med det innan filmen dyker upp på en bio hemma hos Georgia :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#66 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 July 2007 - 12:52

Enligt samma nyhet fast från AICN så ryktas det om en release av filmen under 2008. Källan är ju knappast den mest trovärdiga men om det ligger någon som helst sanning i det är det hög tid att börja se om serien och FTF för en mer helhetsupplevelse.

För övrigt är det länge sedan jag såg både serien och filmen att det i alla fall är dags snart igen. :)

Edited by Cartman, 17 July 2007 - 13:30.

#67 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2007 - 13:19

Har börjat lite smått med att köpa serien på DVD nu. :)

fqq5BYam.jpg

#68 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 July 2007 - 13:37

Kul. Hur många säsonger har du köpt? Vilka utgåvor? :)

Själv har jag nu bara säsong 9 kvar och väntar ett tag tills jag hittar ett bra pris på den brittiska eller amerikanska utgåvan.

Just att det rör sig lite på filmfronten gör att jag faktiskt börjar få upp suget på att börja se om serien från början igen. :)

#69 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2007 - 13:56

Första säsongen - brittiska tror jag (den var billig på DiscShop) 1 vecka efter att jag fick hem den släpptes svenska för bokning. :rolleyes: Så nu är jag i valet och kvalet hur jag skall göra byta till svenska eller fortsätta med de jag börjat på. :P *ågren*

fqq5BYam.jpg

#70 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 July 2007 - 14:13

Har också funderat på att köpa men det är rätt dyrt just nu. Sedan så ska jag se om filmen blir fortsättning på själva storyn eller ett stand alone äventyr som de sa innan.
-Sora, Kingdom Hearts

#71 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 July 2007 - 14:19

XC, hittar du dom brittiska utgåvorna eller dom amerikanska om du har en regionsfri spelare, billigt, så kanske det är läge att satsa på dom. Dom svenska är ju rätt dyra för tillfället. Det skiljer sig lite i utgåvorna om man jämför dom via DVD Compare. Det beror lite på om du bara vill ha avsnitten eller om du vill ha extramaterial också. Sedan kan ju även kvalité på bild och ljud spela in.

Hoppas du kommer underfund med vilka utgåvor du vill ha. :)

Edited by Cartman, 17 July 2007 - 14:21.

#72 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2007 - 14:29

I början tyckte jag det var viktigt med extra matreal - men skall jag vara ärlig så bryr jag mig inte så värst om det längre. För skall jag vara ärlig så är det väldigt sällan som jag tittar på det. Jag är i första hand intresserad och ha bra serier på ett TV4 fritt medium. :) Och nu när du säger det - jo min nya DVD är faktiskt regionsfri. :P

fqq5BYam.jpg

#73 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 August 2007 - 19:16

Movies - News - Gillian Anderson quits film for 'X Files' - Digital Spy

Gillian Anderson has pulled out of a low-budget movie weeks before shooting started after discovering that it clashed with the new X Files film.

The actress has quit her starring role in Helen, a drama about a professor struggling with mental illness, reportedly throwing the future of the production into doubt.

Her spokesperson insisted that Anderson had been forced to make a difficult decision and wished the film's makers well.

Gillian, who recently starred in BBC One's Bleak House, played FBI agent Dana Scully in The X Files for nine years from 1993.

Despite previously claiming that she would not reprise the role, she told the Daily Express: "It was not something I longed for on a regular basis but as soon as we start talking about doing it again, I get very excited.

"A lot has happened in the past few years but we are excited by each other's company and I think it will be loads of fun."

Låter som om det börjar rulla igång... Lite konstigt samtidigt då DD sade bara här om dagen att han inte sett något manus ännu (sablar att man inte kan komma ihåg var man läser saker och ting)...

Edit: Hittade den... Google Reader behöver en sök funktion... NU!

Edited by XC, 21 August 2007 - 19:20.

fqq5BYam.jpg

#74 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 August 2007 - 20:21

För er som är sugna på att köpa serien släpps snart det här monstret:

http://www.tvshowson...cfm?NewsID=7905

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#75 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 August 2007 - 20:53

Jag köpte första säsongen... Nu vete sjutton om jag inte väntar med att köpa resten... :P

fqq5BYam.jpg