Funkar det? Är det inte någon slags kugghujlsmekanism på vreden? (Eller lossas det av myntet kanske...)Hahaha, det kanske man borde prova!
Annars går det att borra hål i ett mynt, det vet jag folk som har gjort. (Vuxna
![]()
) Hade förresten aldrig tänkt på att de krossas i maskinen...
Bash.org, warpdrive.se, tjuvlyssnat.se
Posted 03 August 2006 - 14:09

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 August 2006 - 14:14
Har faktiskt gjort en sån grej i min ungdom
Snöre fasttejpat på ett mynt och sen iväg till en fotoautomat
Att burkar krossas vet jag men att PET-flaskor gör det var nytt för mig.
Dom ska väl återanvändas?
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 August 2006 - 14:55
Att burkar krossas vet jag men att PET-flaskor gör det var nytt för mig.
Dom ska väl återanvändas?
Beror på vilken sorts petflaskor det är. Det finns ju både 1, 2 och 4 kr-flaskor. 1 och 2 kr-flaskor krossas, medan 4 kr återanvänds. På Ica här lägger man in 4 kr-flaskors i samma automat som glasflaskorna, på ett rullband. Hmm... kanske skulle funka...
När jag gjorde lumpen här i stan, hade vi en telefonautomat på översta våningen i kasernen som användes flitigt av de värnpliktiga, men av någon konstig anledning var den i princip alltid tom när den skulle tömmas...
Edited by rino, 03 August 2006 - 14:56.
Okänd?
Posted 03 August 2006 - 15:09

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 August 2006 - 17:53
<Rudestroem> haha. hände en kul grej inatt oxå, efter krogen... vi satt vid torggrillen ett gäng och softade
<Rudestroem> en bit bort står en tjej och en kille och myser lite tätt in på varandra
<Rudestroem> en hel torggrillskö tittar på spektaklet.. och ptja.. killen är lite försiktig och blyg
<Rudestroem> till slut vrålar, och då menar jag verkligen vrålar, en a-lagare "MEN KYSS HENNE NÅN JÄKLA GÅNG!"
<Rudestroem> då kom den stackars killen av sig helt och blev jättestressad. så han lyckas på nåt sätt skalla tjejen
<Rudestroem> jubel utbrister
<Rudestroem> tjejen blir skitförbannad och kallar honom för "jävla idiot!" och drar iväg
<Rudestroem> kvar står en stackars kille och ser helt jätteledsen
<Rudestroem> han fick min cola som tröst
Herregud, killen skulle ha behövt något starkare än cola
Okänd?
Posted 03 August 2006 - 20:29
Well, It's Like I Always Say: Children Come First
Male bank president: My daughter's gonna letter in high school track this year.
Female vice president: Oh?
Male bank president: Yeah, she's a runner. All year I've been taking her out on country roads to let her spread her legs.
Female vice president, under her breath: Putz!
1105 Vargas Street
Atwood, Kansas

Posted 04 August 2006 - 06:48
Nä, stackarnWarpdrive
<Rudestroem> haha. hände en kul grej inatt oxå, efter krogen... vi satt vid torggrillen ett gäng och softade
<Rudestroem> en bit bort står en tjej och en kille och myser lite tätt in på varandra
<Rudestroem> en hel torggrillskö tittar på spektaklet.. och ptja.. killen är lite försiktig och blyg
<Rudestroem> till slut vrålar, och då menar jag verkligen vrålar, en a-lagare "MEN KYSS HENNE NÅN JÄKLA GÅNG!"
<Rudestroem> då kom den stackars killen av sig helt och blev jättestressad. så han lyckas på nåt sätt skalla tjejen
<Rudestroem> jubel utbrister
<Rudestroem> tjejen blir skitförbannad och kallar honom för "jävla idiot!" och drar iväg
<Rudestroem> kvar står en stackars kille och ser helt jätteledsen
<Rudestroem> han fick min cola som tröst
Herregud, killen skulle ha behövt något starkare än cola![]()
Jon var namnet:
Posted 05 August 2006 - 22:37
(@damned) one time, my mom asked me if she copied something, and then unplugged the mouse and plugged it into another computer she could paste it
Posted 05 August 2006 - 22:39
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 06 August 2006 - 01:30
Kanske man skulle prova...?Från Bash:
(@damned) one time, my mom asked me if she copied something, and then unplugged the mouse and plugged it into another computer she could paste it
![]()
Jon var namnet:
Posted 06 August 2006 - 08:58
Technophobic lady: There was some crazy lady talking to herself in the bank.
Tech-Savvy lady: Are you sure? Did she have a Bluetooth?
Technophobic lady: I don't think she had any teeth.
--54th & 10th

Posted 06 August 2006 - 19:24
<Rainmaker> En eftermiddag då jag var ute och klippte gräsmattan så ser jag hur en unge som inte kan ha varit äldre än 3 år gammal stirrar på mig oavbrutet, hon såg så förbannad ut att man började undra om hon var besatt av nått ont väsen.
<Rainmaker> Hur som helst så ser man hur hon sticker iväg, och kommer tillbak någon minut senare med en sånn här jättestor vattenpistol och står och stirrar igen samtidigt som hon pumpar upp trycket i flera minuter.
<Rainmaker> Så jag tänkte, men hon kan väll ändå inte tänkt skjuta på mig? Men det är där jag har fel. Det ser ut som vad än som har besatt henne nu satte henne till verket, hon springer in på vår gård och lägger av hela vattenpistolen mot ansiktet på mig
<Rainmaker> Och det är en sånn här vattenpistol som är så enorm att man undrar vad fan de som tillverkat dem tänkt, nå i stil med: ”Neh nu jävlar ska barnen göra illa varandra”
<Rainmaker> Hursomhelst så lyckas jag kräka ur mig: Meeh va håller du på med? Men ingen reaktion, hon står och stirrar lika förbannat på mig fortfarande, sen så vänder hon bara på sig och går iväg igen, och jag tänkte typ: Men helvete vilken unge.
<Rainmaker> Men som om de inte vore nog, när hon kommer tillbaka senare så har hon minst 10 lika små anhängare med sig, en del med vattenballonger och flera stycken med vattenpistoler av samma kalibern som hon just besprutat mig med.
<Rainmaker> Så jag gör vad var man borde gjort i den situationen, jag slår av gräsklipparen och springer in för glatta livet. Nu förstår jag hur häxorna på 1500 talet kände sig när byns befolkning gjorde uppror på gatorna med facklar och högafflar för att driva bort dem.
<Deo> HAHAHHAH! That’s just fucking evil.

Posted 06 August 2006 - 20:00
<Rainmaker> Men som om de inte vore nog, när hon kommer tillbaka senare så har hon minst 10 lika små anhängare med sig, en del med vattenballonger och flera stycken med vattenpistoler av samma kalibern som hon just besprutat mig med.
<Rainmaker> Så jag gör vad var man borde gjort i den situationen, jag slår av gräsklipparen och springer in för glatta livet. Nu förstår jag hur häxorna på 1500 talet kände sig när byns befolkning gjorde uppror på gatorna med facklar och högafflar för att driva bort dem.
Posted 09 August 2006 - 16:48
Från warpdrive:Rejected New Fall TV Shows
11. Trading Infections - People with various diseases rub open wounds on each other. Whoever survives, wins.
10. Red Green's Anatomy - Red Green gets naked and explores his anatomy.
9. America's Next Top Kiss Ass - The best brown nosers vie for a mediocre job.
8. Law and Order: Special Ed Unit - Mentally challenged adults try to solve crimes, but instead get frustrated and bang their heads on tables.
7. L3tt3rs - An English professor uses his knowledge of grammar and Shakespeare to solve crimes in Omaha.
6. American Family Dad Guy - An animated series with a dysfunctional family composed of a heavy-set dad, a hot wife, a talking sea anemone, siamese twins, and a anorexic baby.
5. Extreme Makeover: Whore Edition - NYC prostitutes get makeovers then star on the next season of The Bachelor.
4. Lost: Sahara - Ten survivors of a Saharan plane crash slowly die of hunger and dehydration.
3. CSI: Akron - Crime scene investigators solve their toughest cases yet in this glitzy and glamorous city.
2. Deal, No Deal, or Sex with the Woman Holding the Briefcase - What will these men do? Will they take the money and run, or will they take their chances with the hotties holding the case.
1. America's Fattest Losers - Stand up comedians poke fun at fatties until they cry. The comedian who gets them to cry first wins.
Från bash:<ziwx> Jag är nog den som inte kommer få jobba kvar på mitt nuvarande jobb nästa sommar =P
<Jameson> va er d e för jobb?
<PaaDii> inte jag heller, läkarbrist så de måste ställa av ordinär personal tillochmed
<ziwx> Har lyckats med, Somnat på jobbet så chefen väckt en, tagit lunch i 2 timmar, chefen ringde och anmärkte att vi hade lunch i 45 minuter.. :/ Surfat på arbetstid så chefen tyckte att "det där gör vi på matrasten", slagit sönder ett elskåp med en slägga.. hur fan skall jag fatta att han skämtade, "-skall du verkligen sitta där å skruva med en skruvmejsel, hämta släggan istället", kommit 1,5 timme försent dom 3 första veckorna vid 2 tillfällen..
<ziwx> hade 5 timmar - i min flex första månaden :/
* | gets lazy
* | is now known as _
Från tjuvlyssnat:
Mer lättroad än så här blir man inte
Blå linjen
(Mamma 40+ sitter mittemot sin dotter 18+. Mamman gömmer försiktigt sin mobil bakom väskan och slår in ett nummer.)
Dottern: Vad gör du?
Mamman: Öh, va?! Ingenting..
(Dotterns mobil börjar att ringa).
Dottern: Men MAMMA!
Mamman: BAHAHAHA!
Posted 09 August 2006 - 17:35
Det hade ju inte varit helt fel.(@damned) one time, my mom asked me if she copied something, and then unplugged the mouse and plugged it into another computer she could paste it
Lätt sätt att göra backup på!
Posted 10 August 2006 - 10:01
< sp3tt> JAG ÄR MATEMATIKSTUNDENT JAG RÄKNAR VARJE DAG, JAG KAN INTEGRERA DERIVERA KVADRATKOMPLETTERA JAG!
< sp3tt> JAG RÄKNAR I SÖMNEN, JAG RÄKNAR DÄR JAG GÅR, OCH VAD JAG SÄGER ÄR DET INGEN SOM FÖRSTÅR!
-!- sp3tt was kicked from #matematik by zinspojke^ [min cp-o-meter sprack köp en ny åt mig tack]
(och på vers dessutom *skrattar så tårarna kommer*)
Edited by rino, 10 August 2006 - 10:04.
Okänd?
Posted 22 August 2006 - 07:40
Post-skilsmässosyndrom
(Det finns två köer. En till posten och en till Svensk Kassaservice. Kön till posten är jättelång men det är ingen kö till Svensk Kassaservice.)
Kille: Hej. Jag skulle vilja ha lite frimärken.
Kassörska: Ja då blir det kön till Posten.
Kille: Vaddå? Kan jag inte köpa frimärken här?
Kassörskan: Nej. Det här är Svensk Kassaservice. Kön till posten är därborta.
Kille: Men vafan! Det är ju samma jävla ställe! Ge mig frimärken!
Kassören: Kan inte det. Det DÄR(pekar) är som sagt posten det HÄR är Svensk Kassaservice. Vi är skilda sen flera år.
Kille (argt): Måste ha varit en jävligt uppslitande skilsmässa så jävla bitter som du är!
(Går ut ur lokalen ropandes) Ni borde pröva lite familjerådgivning nästa gång så kanske ni kan få delad vårdnad om frimärkena!!
Postutlämning, Döbelnsgatan

Posted 22 August 2006 - 07:51
Posted 22 August 2006 - 08:12
delad vårdnad om frimärkena
Posted 25 August 2006 - 08:34
<TiAMO> det ända som irriterar mig med att jag vet att jag kommer dö, är att jag kommer göra det mitt i nån sci-fi serie som jag inte kommer få se hela av ...
Posted 25 August 2006 - 09:16
Posted 25 August 2006 - 09:33
<djinn_wd> va i.. det åkte precis förbi 12 STORA flyttlastbilar på vägen utanför
<djinn_wd> några av dom kunde man se in i och det vara bara arkivskåp i!
<djinn_wd> man kan ju inte göra något annat än att undra vem som behöver flytta på så mycket papper..
<AutoPlay^> Nej se på fan, intresseklubben byter visst lokaler .
Edited by XC, 25 August 2006 - 09:33.

Posted 25 August 2006 - 09:48
<fjortistjej 1>: I Danmark kan de inte stava.
<fjortistjej 2>: Vaddå?
<fjortistjej 1>: Ja, du ser ju hur de skriver. Det är inte svenska.
(Sedan har de ju rätt i attdanskan är ett hemskt språk
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 25 August 2006 - 09:50

This topic is locked