Sen har vi ju enskilda insatser som "Data" i TNG och Doktorn i VOY
Bästa Komedi tv serie
Started by Forever Xena, Apr 26 2004 11:40
57 replies to this topic
Posted 07 December 2005 - 12:09
Simpsons & Futurama!
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)
Posted 07 December 2005 - 12:20
För min del jämt skägg mellan Seinfield eller Fawlty towers, den senare fick rösten
12 högklassiga avsnitt av ren engelsk humor och John Cleese's, Basil's dårpippi är en ren njutning
glömmer inte heller Manuels ´"que?" heller som gick som en farsot vid den tiden...
12 högklassiga avsnitt av ren engelsk humor och John Cleese's, Basil's dårpippi är en ren njutning
glömmer inte heller Manuels ´"que?" heller som gick som en farsot vid den tiden...
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 11 December 2005 - 11:54
Jag kan inte bestämma mig för om jag ska lägga min röst på "The Simpsons" (de tidiga säsongerna, alltså) eller "Monty Python's Flying Circus", båda var ju så bra. Vidare undrar jag varför "That 70's Show" inte finns med här?
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".
Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.
Väntar på: Skurkturneringen
Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.
Väntar på: Skurkturneringen
Posted 11 December 2005 - 13:45
Jag röstade alternativ annat. Tycker Vänner är bland de roligaste. Tillsammans med Simpsons och Monty Python
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 11 December 2005 - 13:59
Jag röstade på alternativ annat. Enligt mig är A.L.F. en av tidernas bästa serier.

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way!
Posted 11 December 2005 - 14:37
Svårt val måste jag erkänna vilket gjorde att jag valde Annat. Red Dwarf är en av mina absoluta favvo komediserier men jag kan inte säga att jag inte är väldigt förtjust i dom flesta andra serierna som har tagits upp.
"There once was a man from Nantucket..."
Posted 13 December 2005 - 17:16
Jag röstade på Fawly Towers bland alternativen där. Men jag är väldigt förvånad över att inte Friends fanns med som alternativ. Den hade troligtvis fått flest röster..
Posted 15 December 2005 - 18:37
South Park är ju bara helt klockrent...