Jump to content

Photo

skryt...

• Please log in to reply
124 replies to this topic

#51 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 October 2005 - 13:06

Supertreck: Vi känner oss minst lika billiga som missuppfattar dig hela tiden. Största problemet är kanske att du inte riktigt bekänner färg. ;) Försök peta in en smiley tex: " :) " eller " ^_^ " för att ta udden på allvaret i dina skämt. :)

Själv har jag en stark känsla av att något måste vara fel när jag inte har minst en smiley med i mina inlägg! :lol:

Edit: Läckert om man skriver smilykoden innom citatstecken så infogas ingen smiley

Edited by XC-SE, 08 October 2005 - 13:07.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#52 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 October 2005 - 15:33

Supertreck: Vi känner oss minst lika billiga som missuppfattar dig hela tiden. Största problemet är kanske att du inte riktigt bekänner färg. ;) Försök peta in en smiley tex: " :) " eller " ^_^ " för att ta udden på allvaret i dina skämt. :)

Själv har jag en stark känsla av att något måste vara fel när jag inte har minst en smiley med i mina inlägg! :lol:

Edit: Läckert om man skriver smilykoden innom citatstecken så infogas ingen smiley

Vad då inte bekänner färg? Om man lägger in en smiley så kanske folk uppfattar det som
väldigt utstickande sarksam. b
Beroende vilken smiles man tar i sammanhanget så kanske ingen riktigt
passar in i tillfället.

Jaså! Använder jag inga smilisar. Jag har tyckt att jag använt sånna den senaste tiden
fast inte ofta. Det ser snyggare ut med ett inlägg som är fläckfri från smilisar.
Om man vill att inlägget ska ha en mera allvarlig riktning och inte ska ha några
tecknade figurer.

Smilisarna har ju något för överdrivna miner. Finns det inga med mera autentiska drag?

Dessutom verkar det ju räcka utan smilisar i allafall för att folk ska uppfatta det
som fräcka uttryck om det var sarksam i Smallville-tråden som folk blev upprörda över.

Edited by Supertreck, 08 October 2005 - 15:46.

#53 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 October 2005 - 15:48

Smileys kom just för att kunna förmedla känslor i text. Jag menar inte att man ska avluta varje mening med en liten smiley, men i vissa fall för att undvika att inlägget betraktas som ett personligt på hopp...

Tex:

Vad då inte bekänner färg?

• Vad då inte bekänner färg? :unsure:
  • Vad då inte bekänner färg? :angry:
  • Vad då inte bekänner färg? :blink:
  • Vad då inte bekänner färg? :evil:
  • Vad då inte bekänner färg? :upset:
  • Vad då inte bekänner färg? :urk:
  • Vad då inte bekänner färg? :ph34r:
Du måste erkänna att meningen får lite olika innebörd beroende på vilken smiley du hittar efter frågetecknet. :)

Moderatorn får ursäkta mitt lilla OT inlägg... Jag är grymt bra på att hamna OT. :P

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#54 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 October 2005 - 17:15

Smileys kom just för att kunna förmedla känslor i text. Jag menar inte att man ska avluta varje mening med en liten smiley, men i vissa fall för att undvika att inlägget betraktas som ett personligt på hopp...

Tex:

Vad då inte bekänner färg?

• Vad då inte bekänner färg? :unsure:
  • Vad då inte bekänner färg? :angry:
  • Vad då inte bekänner färg? :blink:
  • Vad då inte bekänner färg? :evil:
  • Vad då inte bekänner färg? :upset:
  • Vad då inte bekänner färg? :urk:
  • Vad då inte bekänner färg? :ph34r:
Du måste erkänna att meningen får lite olika innebörd beroende på vilken smiley du hittar efter frågetecknet. :)

Moderatorn får ursäkta mitt lilla OT inlägg... Jag är grymt bra på att hamna OT. :P

Så kan det hända att man bara är så inne i diskussionen och varken tänker på att
sätta ditt smilisar. Nycket märkligt att detta fenomen inträffar här. På andra forum har
man kunnat diskutera utan att någon anmärkt hur man uttryckt sig.
Ämnerna har flödat helt hackfria.

Är det kanske för att dom jag diskuterat varit lika bra nerd som jag häpp :blink: :blush: :huh:

#55 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 October 2005 - 17:25

*rycker på axlarna*

Ingen kommer tvinga dig till att använda smilys. :)

Jag tror att de flesta förr eller senare lär känna ditt sätt att utrycka dig, och därmed kommer hackandet att minska. Men du kan väl inte påstå att det har hackats hela tiden på dina inlägg eller att det aldrig uppstår missförtånd på andra forum?

fqq5BYam.jpg

#56 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 October 2005 - 17:56

*rycker på axlarna*

Ingen kommer tvinga dig till att använda smilys. :)

Jag tror att de flesta förr eller senare lär känna ditt sätt att utrycka dig, och därmed kommer hackandet att minska. Men du kan väl inte påstå att det har hackats hela tiden på dina inlägg eller att det aldrig uppstår missförtånd på andra forum?

Nej så klart du har rätt i båda frågor men man känner sig inte lika förföljd på andra forum.
Här tycks det vara vanligt att folk tar för sig och talar för andra innan person i frågan fått säga sitt.
På andra forum tycks det inte vara så då den i frågan själv sagt ifrån och brister ut
utan att massa anda behövt lägga sig i så mycket.

Andra kan ju inte heller veta om personen i frågan uppfattar det illa.
Att ta ut något i förskott borde väl vara fel om det sen visar ser att någon inte
alls tog illa vid sig ut av ett något fräckt utryck.

#57 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 October 2005 - 18:15

Men du kan väl inte påstå att det har hackats hela tiden på dina inlägg eller att det aldrig uppstår missförstånd på andra forum?

Nej så klart du har rätt i båda frågor men man känner sig inte lika förföljd på andra forum.
Här tycks det vara vanligt att folk tar för sig och talar för andra innan person i frågan fått säga sitt.
På andra forum tycks det inte vara så då den i frågan själv sagt ifrån och brister ut

Att ta ut något i förskott borde väl vara fel om det sen visar ser att någon inte
alls tog illa vid sig ut av ett något fräckt uttryck.

SFN är ett öppet forum. Detta är en öppen tråd. Det står alla registrerade medlemmar fritt att uttrycka sina åsikter och ifrågasätta andras inlägg.

Edited by XC-SE, 08 October 2005 - 18:16.

fqq5BYam.jpg

#58 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 October 2005 - 18:30

Jag vill bara att ni ska skryta! :P
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#59 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 October 2005 - 18:38

OK... Jag är grymt duktig på strunta i diskussioner som inte kommer någon vart! ;)

fqq5BYam.jpg

#60 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 October 2005 - 18:42

Men du kan väl inte påstå att det har hackats hela tiden på dina inlägg eller att det aldrig uppstår missförstånd på andra forum?

alls tog illa vid sig ut av ett något fräckt uttryck.

SFN är ett öppet forum. Detta är en öppen tråd. Det står alla registrerade medlemmar fritt att uttrycka sina åsikter och ifrågasätta andras inlägg.

Tack så mycket för att du kuggar mig. Du valde att ta till med annat
än att spela på egna strängar. Bara för att det råkar stå i reglerna så tycks det
befria dig från själva frågan.

Men reglerna är ju inte så specifka på vad man kan ifrågasätta.
I så fall tilltåter ju reglerna automatisk off topic.

#61 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 October 2005 - 19:05

Tack så mycket för att du kuggar mig. Du valde att ta till med annat än att spela på egna strängar.

Det var absolut inte avsett som en kuggning. Det var bara ett konstaterande av ett faktum och ett (tydligen) värdelöst försök och avsluta en diskussion som inte leder någonvart. Det börjat kännas som om du medvetet försöker hålla den här diskussionen vid liv.
Posted Image Posted Image

fqq5BYam.jpg

#62 Herr Grå

Herr Grå

Cadet Third Year

• Members
  • 17 posts

Posted 08 October 2005 - 19:27

Jag är miljonär :D

#63 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 October 2005 - 19:34

Jag har världens finaste nya bil! :wub:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#64 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 October 2005 - 19:46

Jag kan väl skryta med att jag hade fördelen att tillbringa varje sommarlov (10 veckor) i grekland när jag gick i skolan (grund & gymnasium) :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#65 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 October 2005 - 19:51

Jag har också en grymt snygg bil:

Posted Image

fqq5BYam.jpg

#66 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 October 2005 - 20:11

Min bil:
[attachment=382:attachment]

Edit: Det är till och med rätt fälgar på bilden, men min bil är en mörkare gråmetallic i lacken. :lol:

Edited by Marie Morot, 08 October 2005 - 20:13.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#67 Jaja

Jaja

Lieutenant

• Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 08 October 2005 - 20:18

Jag har vunnit på skollotteriet 5 år i rad, C:arna (tyrrannerna, allmänt hatade) kallar mej "Kronér"... ^_^

#68 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 October 2005 - 20:44

Tack så mycket för att du kuggar mig. Du valde att ta till med annat än att spela på egna strängar.

Det var absolut inte avsett som en kuggning. Det var bara ett konstaterande av ett faktum och ett (tydligen) värdelöst försök och avsluta en diskussion som inte leder någonvart. Det börjat kännas som om du medvetet försöker hålla den här diskussionen vid liv.
Posted Image Posted Image

Sa du inte "Det står alla registrerade medlemmar fritt att uttrycka sina åsikter och ifrågasätta andras inlägg"
I och med det så tar mig den rättighet att göra detsamma.
Ojsan :wub: Jag är antagligen den enda som inte får det :(

Titta som det blev. Men när andra gör det så står alla bakom och är överens.

Jag skryta med att min värderingar är lika toma oavsett vilka ord jag väljer :mellow:

Edited by Supertreck, 08 October 2005 - 20:45.

#69 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 October 2005 - 00:02

men snälla supertreck kan du inte bara droppa det? det är ju bara du som vill fortsätta en väldigt onödig disskussion som inte leder nån vart
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#70 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 09 October 2005 - 00:31

men snälla supertreck kan du inte bara droppa det? det är ju bara du som vill fortsätta en väldigt onödig disskussion som inte leder nån vart

Men snälla Thrai du borde väl förstå att jag faktisk är en riktig nerd :blush:
Nerdar kan inte förstå att det inte går att komma fram till horisonten, och med det
beror det nog på att jag inte har en 19tum TFT ännu, om tre veckor
men mina slantar springer iväg så fort :o

Jag kan ju skryta med att jag är helt värdelös på allt som sker
via datorn ut på nätet.

Titta ett till nerdinlägg :D

#71 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 09 October 2005 - 00:37

bra! nördar gillar jag!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#72 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 October 2005 - 01:58

Bra, Thrai. Skönt att någon rycker in och tar tag i det här. Och det menar jag på riktigt. :)

Jag är en jäkel på kroki. :)
*Hockey och superhjältar*

#73 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 09 October 2005 - 08:44

bra! nördar gillar jag!

Nerd är jag inte nörd. Det har två olika betydelse

#74 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 October 2005 - 13:53

Vad är skilllnaden?
*Hockey och superhjältar*

#75 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 09 October 2005 - 14:29

Bra, Thrai. Skönt att någon rycker in och tar tag i det här. Och det menar jag på riktigt. :)

Jag är en jäkel på kroki. :)

sweet jesus! kermit sa "bra, thrai"! detta ska jag inte glömma!

bra! nördar gillar jag!

Nerd är jag inte nörd. Det har två olika betydelse

precis som kermit säger, vad är skillnaden då? tror nog att vi menade samma sak
The sky's the limit.

Jon var namnet: