Själv har jag en stark känsla av att något måste vara fel när jag inte har minst en smiley med i mina inlägg!
Edit: Läckert om man skriver smilykoden innom citatstecken så infogas ingen smiley
Edited by XC-SE, 08 October 2005 - 13:07.
Posted 08 October 2005 - 13:06
Edited by XC-SE, 08 October 2005 - 13:07.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 October 2005 - 15:33
Supertreck: Vi känner oss minst lika billiga som missuppfattar dig hela tiden. Största problemet är kanske att du inte riktigt bekänner färg.
Försök peta in en smiley tex: "
" eller "
" för att ta udden på allvaret i dina skämt.
![]()
Själv har jag en stark känsla av att något måste vara fel när jag inte har minst en smiley med i mina inlägg!![]()
Edit: Läckert om man skriver smilykoden innom citatstecken så infogas ingen smiley
Edited by Supertreck, 08 October 2005 - 15:46.
Posted 08 October 2005 - 15:48
Vad då inte bekänner färg?

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 October 2005 - 17:15
Smileys kom just för att kunna förmedla känslor i text. Jag menar inte att man ska avluta varje mening med en liten smiley, men i vissa fall för att undvika att inlägget betraktas som ett personligt på hopp...
Tex:Vad då inte bekänner färg?
Du måste erkänna att meningen får lite olika innebörd beroende på vilken smiley du hittar efter frågetecknet.
- Vad då inte bekänner färg?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Moderatorn får ursäkta mitt lilla OT inlägg... Jag är grymt bra på att hamna OT.![]()
Posted 08 October 2005 - 17:25

Posted 08 October 2005 - 17:56
*rycker på axlarna*
Ingen kommer tvinga dig till att använda smilys.![]()
Jag tror att de flesta förr eller senare lär känna ditt sätt att utrycka dig, och därmed kommer hackandet att minska. Men du kan väl inte påstå att det har hackats hela tiden på dina inlägg eller att det aldrig uppstår missförtånd på andra forum?
Posted 08 October 2005 - 18:15
SFN är ett öppet forum. Detta är en öppen tråd. Det står alla registrerade medlemmar fritt att uttrycka sina åsikter och ifrågasätta andras inlägg.
Men du kan väl inte påstå att det har hackats hela tiden på dina inlägg eller att det aldrig uppstår missförstånd på andra forum?
Nej så klart du har rätt i båda frågor men man känner sig inte lika förföljd på andra forum.
Här tycks det vara vanligt att folk tar för sig och talar för andra innan person i frågan fått säga sitt.
På andra forum tycks det inte vara så då den i frågan själv sagt ifrån och brister ut
utan att massa anda behövt lägga sig i så mycket.
Andra kan ju inte heller veta om personen i frågan uppfattar det illa.
Att ta ut något i förskott borde väl vara fel om det sen visar ser att någon inte
alls tog illa vid sig ut av ett något fräckt uttryck.
Edited by XC-SE, 08 October 2005 - 18:16.

Posted 08 October 2005 - 18:30
Posted 08 October 2005 - 18:38

Posted 08 October 2005 - 18:42
SFN är ett öppet forum. Detta är en öppen tråd. Det står alla registrerade medlemmar fritt att uttrycka sina åsikter och ifrågasätta andras inlägg.
Men du kan väl inte påstå att det har hackats hela tiden på dina inlägg eller att det aldrig uppstår missförstånd på andra forum?
Nej så klart du har rätt i båda frågor men man känner sig inte lika förföljd på andra forum.
Här tycks det vara vanligt att folk tar för sig och talar för andra innan person i frågan fått säga sitt.
På andra forum tycks det inte vara så då den i frågan själv sagt ifrån och brister ut
utan att massa anda behövt lägga sig i så mycket.
Andra kan ju inte heller veta om personen i frågan uppfattar det illa.
Att ta ut något i förskott borde väl vara fel om det sen visar ser att någon inte
alls tog illa vid sig ut av ett något fräckt uttryck.
Posted 08 October 2005 - 19:05
Det var absolut inte avsett som en kuggning. Det var bara ett konstaterande av ett faktum och ett (tydligen) värdelöst försök och avsluta en diskussion som inte leder någonvart. Det börjat kännas som om du medvetet försöker hålla den här diskussionen vid liv.Tack så mycket för att du kuggar mig. Du valde att ta till med annat än att spela på egna strängar.

Posted 08 October 2005 - 19:27
Posted 08 October 2005 - 19:34
Posted 08 October 2005 - 19:46
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 October 2005 - 19:51

Posted 08 October 2005 - 20:11
Edited by Marie Morot, 08 October 2005 - 20:13.
Posted 08 October 2005 - 20:18
Posted 08 October 2005 - 20:44
Det var absolut inte avsett som en kuggning. Det var bara ett konstaterande av ett faktum och ett (tydligen) värdelöst försök och avsluta en diskussion som inte leder någonvart. Det börjat kännas som om du medvetet försöker hålla den här diskussionen vid liv.Tack så mycket för att du kuggar mig. Du valde att ta till med annat än att spela på egna strängar.
![]()
Edited by Supertreck, 08 October 2005 - 20:45.
Posted 09 October 2005 - 00:31
men snälla supertreck kan du inte bara droppa det? det är ju bara du som vill fortsätta en väldigt onödig disskussion som inte leder nån vart
Posted 09 October 2005 - 01:58
men snälla supertreck kan du inte bara droppa det? det är ju bara du som vill fortsätta en väldigt onödig disskussion som inte leder nån vart
Posted 09 October 2005 - 08:44
bra! nördar gillar jag!
Posted 09 October 2005 - 13:53
Posted 09 October 2005 - 14:29
Bra, Thrai. Skönt att någon rycker in och tar tag i det här. Och det menar jag på riktigt.![]()
Jag är en jäkel på kroki.![]()
precis som kermit säger, vad är skillnaden då? tror nog att vi menade samma sak
bra! nördar gillar jag!
Nerd är jag inte nörd. Det har två olika betydelse