Jump to content

Photo

Rambo 4 - Komplett med Stallone

• Please log in to reply
87 replies to this topic

#51 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2007 - 13:57

Ny poster:
[img]http://imgred.com/tn/http://moviesmedia.ign.com/movies/image/article/827/827933/rambo-to-hell-and-back-20071016065215700.jpg[/img]
(Via: IGN: Rambo to Hell and Back Image).

Edited by XC, 18 October 2007 - 13:59.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#52 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 November 2007 - 11:36

Underground online har en ny poster för filmen:
Posted Image

Gillar färgsättningen och känslan i den. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#53 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 November 2007 - 16:33

Meh, så trista alla posters hittills har varit. Fast dom återskapar ju den rätta Rambo feelingen iaf. Synd bara att dom inte kan vara lite nyskapande på samma gång.

#54 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 November 2007 - 14:11

ComingSoon.Net - Official Rambo Site Online

Source: ComingSoon.net on November 13, 2007

Lionsgate has launched the official website for Sylvester Stallone's Rambo, coming to theaters on January 25. The R-rated action-thriller co-stars Julie Benz, Matthew Marsden, Graham McTavish, Rey Gallegos, Jake LaBotz, Tim Kang and Paul Schulze.

So far, only the trailer is available at the site, but stay tuned for much more here!

#55 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 22 November 2007 - 19:19

Se en ny Tv-Spot.

Ser grymt häftigt ut. B)

#56 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 16:40

Filmen ser ut att leva upp till hur dom var när serien startade. MPAA skriver följande:

Title: Rambo To Hell And Back (2007)
Rating: R
Rating Reason: Rated R for strong graphic bloody violence, sexual assaults, grisly images and language.
Distributor: Lionsgate
Alternate Titles: John Rambo; Rambo 4

#57 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 26 November 2007 - 16:48

"Rating: R"...

:D

Take that, Die Hard 4!

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#58 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 November 2007 - 16:47

ComingSoon.Net - Official Rambo Site Active

November 28, 2007

Lionsgate has launched the official website for Sylvester Stallone's Rambo, coming to theaters on January 25. At the site, you'll find the story, a gallery, video, cast & crew info, downloads and more.

Edited by Cartman, 28 November 2007 - 16:47.

#59 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 January 2008 - 18:38

Carty noterade mig om att SF nu hade släppt ett premiärdatum. 7e Mars börjar John Rambo massakera terrorister på svenska biografer.

Biotider.se - Rambo (2008)

fqq5BYam.jpg

#60 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 January 2008 - 01:17

Intresant att de nu bestämt sig för att filmen bara ska heta Rambo. Var ju mycket ändingar ang. titlen.
Jag ser verkligen fram mot det här. :) En ny Rambo-film i djungelmiljö har varit min dröm sedan jag såg Rambo II som barn. :D Jag älskade alla 3 filmerna men Rambo II var min klara favorit. (Måste se om de 3 gammla filmerna innan dess)

Känns skönt att det är Sylvester Stallone som skrivit manuset. De filmerna han skriver manuset till själv är oftast de som bli bäst (Rocky filmerna, Cobra, Rambo 1-3, Cliffhanger) så det minskar nervösiteten ang. filmen IMO.
Rocky Balboa ska ju vara bra (har inte sett den än men laddar ner den just nu) så han är nog fortfarande en duktig manusförfattare och regisör liksom skådespelare.

Vad tycker ni om en Rambo 5: Old Fiends där Rambo återvänder till Afghanistan för att ta ut de Talibaner (Mujahideen) som han hjälpte i Rambo 3? :P Ledaren för dem kunde ju vara den unga pojken från 3:an. :D
Skämtåsido, det hade varit en intresant historia med honom behöva kämpa mot gammla vänner men det hade nog tagit mycket av "skadeglädjen" ur filmen som Rambo-filmerna brukar ha. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#61 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 January 2008 - 09:37

IMDb har följande titlar registrerade som arbetstitlar:

John Rambo (USA) (working title)
Rambo IV (USA) (working title)
Rambo IV: End of Peace (USA) (working title)
Rambo IV: Holy War (USA) (working title)
Rambo IV: In the Serpent's Eye (USA) (working title)
Rambo IV: Pearl of the Cobra (USA) (working title)
Rambo: To Hell and Back (USA) (working title) (Källa)

Den sistnämnda fick flera film-skribenter och skrika rätt ut. Och om jag inte minns fel nu så slopades "John Rambo" därför att man ansågs det vara för likt "Rocky Baloba".

fqq5BYam.jpg

#62 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 January 2008 - 13:59

IMDb har följande titlar registrerade som arbetstitlar:

John Rambo (USA) (working title)
Rambo IV (USA) (working title)
Rambo IV: End of Peace (USA) (working title)
Rambo IV: Holy War (USA) (working title)
Rambo IV: In the Serpent's Eye (USA) (working title)
Rambo IV: Pearl of the Cobra (USA) (working title)
Rambo: To Hell and Back (USA) (working title) (Källa)

Jaså, inte fler? ;)

Tycker att Rambo känns som en rätt bra titel för den nya filmen. Alla vet ju ungefär vad man kan förvänta sig iaf oavsett om dom skulle lagt till någon form av undertitel.

#63 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 January 2008 - 17:48

Nytt klipp från filmen.

Klippet verkar taget från IGN och dom har ett nytt som återfinns här i betydligt bättre kvalité.

Never Give Up (January 14, 2008)

#64 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 January 2008 - 13:20

Bloody Disgusting har recenserat filmen och ger den 4 av 5. Dom har även fyra lagt upp 4 klipp från filmen. Dom finns att se här.

Rambo: Clip #1 - Never Give Up

Rambo: Clip #2 - First Encounter

Rambo: Clip #3 - Shockwave

Rambo: Clip #4 - The Savior (super bloody!)

--

EDIT:

Ain't It Cool News har fått in en massa recensioner från personer som har sett filmen.

Klart intressant läsning och filmen verkar ju bli något utöver det vanliga.

Edited by Cartman, 24 January 2008 - 15:23.

#65 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 January 2008 - 16:43

Nu är jag ingen fan av splater men det som var ultravåldsamt och blodigt i de gammla anses inte vara det idag så jag antar att för att få filmen att anses vara riktigt våldsam och hemsk så behövde de gå ett steg längre.
Bra verkar den iallafall. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#66 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 January 2008 - 14:48

Nya Rambo har högst "Body Count" av alla filmerna. :lol:

Posted Image

Källa: Dark Horizons

#67 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 January 2008 - 19:07

Så många dödade väl inte ens Jason Voorhees och Freddy Kruger tillsammans någonsin :o !

Winter is Coming

#68 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 January 2008 - 16:56

Hahah, sista var ju roligast. :P

Men 220... efter Vietnam. Imponerande. Nu så vet vi ju inte hur många Freddy dödade bakom kulisserna då han rensade Elm street totalt. Men on screen så ja, deffinitivt något rekord.
-Sora, Kingdom Hearts

#69 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2008 - 14:30

Jag har omvärderat mina åsikter om denna film något och kan tänka mig att se den. Dock får det bli när den kommer ut på DVD för jag betalar inte pengar för att se den på bio.

#70 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 January 2008 - 20:43

Kommer se den på bio, troligtvis på premiären. Verkar vara en riktigt hederligt våldsam brutal film.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#71 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 January 2008 - 21:06

Måste vara svårt att räkna hur många som dör i explosioner. Men kul statistik. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#72 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 January 2008 - 09:51

Rambo rår inte på Spartanerna.

fqq5BYam.jpg

#73 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2008 - 14:06

Det var rätt oväntat att Meet the Spartans skulle knipa den första platsen.

#74 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2008 - 15:46

Dark Horizons - Fifth Rambo Planned, Fourth Divides

Monday, January 28th 2008

Harvey Weinstein tells Deadline Hoolywood Daily that another "Rambo" sequel is already planned and will involve "bringing the character back to the United States."

The comments come after the fourth film "Rambo" opened to a solid but unspectacular $18.1 million and second place spot over the weekend. Weinstein is bullish over its economic prospects, despite "Rambo III" taking in $53m domestic back in 1988 - an amount this "Rambo" isn't expected to top despite two decades of inflation.

Weinstein's hopes lie in the international market as the "Rambo" films, like the James Bond series, have consistently made 75% of their profit overseas - a quite different margin than other action franchises like superhero films or the Jason Bourne series which earn notably more domestically than internationally.

Yet analysts predict Harv may be disappointed with global totals considering the political climate change in the past two decades, and the anti-American sentiment (or more specifically the anti-Bush sentiment) that has pervaded even other Western cultures in the post-Iraq environment.

Even more fascinating however is the line between critic and audience reaction to the film. Critics have been mixed/mildly negative with a 37% rank and a 4.9/10 score for the film on Rotten Tomatoes, and a 46% rank on Metacritic. Audience results however have been bullish with a 9.1/10 user rank on Metacritic and a 8.5/10 score from 4,000 votes on The IMDb..

#75 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2008 - 20:40

snabbskriven recension efter att ha sett den på bio igår

http://www.scifinytt...?showtopic=7613
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight