Jump to content

Photo

Fantastic Four 2 (spoilervarning)

• Please log in to reply
75 replies to this topic

#51 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 28 May 2007 - 12:36

Och samtidigt som det hade varit coolt att se orginalformen så tror jag att en gigantisk hjälmgubbe som svävar genom universum är en aning svårsmällt för de vanliga icke-seriefanatiska biotittarna. ;)

Säg inte det. Nästa år lär vi få se en 50 m lång Dr. Manhattan ströva genom den vietnamesiska djungeln, understödd av smattrande Huey-helikoptrar och med FNL-gerillan flyendes inför honom. Zack Snyder har uttryckt en stark uppskattning för den passagen.

#52 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 May 2007 - 13:34

Nya trailer

Fyra nya TV Spots

#53 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 May 2007 - 14:59

"Sue, your on fire!"
"You think?!!!"
Heheh. :D

Väldigt bra trailer. :) Jag känner mig lite kritiskt till allt skiftande med krafter bara.

Jag gillar att Fantastic Car ser lika ful och töntig ut som den ska. (Visseligen inte som ett badkar här, men ändå) Reeds styrka ligger ju inte i design precis och jag gillar att de tar vara på det.

Kul att se dem göra loggan på himmlen. :P

Edited by Crusader, 31 May 2007 - 15:03.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#54 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 June 2007 - 13:15

Fantastic Four 2 Gets PG Rating

Hoppas att detta inte påverkar filmen som helhet. Jag har sett många PG-filmer som varit bra men jag har även sett motsatsen.

#55 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 June 2007 - 13:44

Lite komiskt att Marvel gör animerade superhjälte filmer som har högre rating än deras Live Action. :P
Men visst, lite oroande är det. Fast som du sa, det finns många som är bra också. PG betyder ju bara att de inte svär, inte visar blod & gore, inget sexuellt eller överdrivet våld. Nu är ju dessa saker inget som igentligen hör till Fantastic Four så jag tror nog det kan bli bra ändå.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#56 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 June 2007 - 15:51

Vad hade förra filmen för rating? :o

#57 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 June 2007 - 15:54

PG-13

Det står även i artikeln jag länkade till.

Jag tyckte allt var nedtonat i första filmen och nu lär det väl bli ännu mera nedtonat. Jag håller med Crusader, men man undrar ju hur t.ex. actiosekvenser och liknande kommer bli utifrån den nya PG ratingen.

Får dom slåss överhuvudtaget? :P ;)

Edited by Cartman, 07 June 2007 - 16:00.

#58 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 June 2007 - 16:34

Klart de får slåss. Folk får också dö. Batman Forever hade PG och den hade en hel del action, dödsfall och våld ändå. (Om den sedan var bra är en annan grej)

Förra fick nog PG-13 mäst pga Dr DOOMs förvandling i ansiktet. Utöver det så var där inget som förkänade PG-13. Jag tror den var gjord för PG den också igentligen.

Edited by Crusader, 07 June 2007 - 16:36.

-Sora, Kingdom Hearts

#59 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 June 2007 - 17:01

Vaaa? Var Batman Begins PG?? Ok, då är jag inte så orolig pga ratingen något mer. ;)

#60 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 07 June 2007 - 17:05

Vaaa? Var Batman Begins PG?? Ok, då är jag inte så orolig pga ratingen något mer. ;)

Han skrev Batman Forever. ;)

#61 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 June 2007 - 17:47

Ja, Batman Begins var PG-13: "Rated PG-13 for intense action violence, disturbing images and some thematic elements."

Fantastic Four var PG-13: "Rated PG-13 for sequences of intense action, and some suggestive content."
-Sora, Kingdom Hearts

#62 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 June 2007 - 15:58

Jäla' sk*t också... Nu blev jag nedstämd igen.. :(

Fast vänta... hur kan John Maclaine vara PG??

#63 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 July 2007 - 13:53

"JMS has confirmed that he's written and turned in a script featuring Marvel's Silver Surfer for Fox Studios. The film is currently slated for a 2008 release date"

JMSNews - The J. Michael Straczynski Message Archive

Karln gör ju jäkligt bra manus måste jag säga så detta låter helt klart intressant.

#64 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 03 July 2007 - 01:42

Oh ja. :) Mycket intressant, eftersom JMS av allt att döma verkligen förstår karaktärens innersta väsen. Dessutom är han ju generellt bra på att skriva science Fiction. ^^

Dessvärre blev jag lite sur när jag noterade att FF2 har blivit fördröjd i sverige till den 18'e augusti. :| Men jag antar att det är för att ge den en chans mot TRANSFORMERS och SPidde3 och Pirater3 som fortfarande går.

#65 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 July 2007 - 13:49

Jag märkte också det. Tråkigt men ingenting man kan göra någonting åt. Tror coskå att det är som du säger, att man inte vill/kan/vågar låta filmen gå upp mot andra förmodade storfilmer.

JMS har skrivit mycket inom genren som jag gillar något oerhört mycket, tror att det finns en riktigt, riktigt bra chans att den kommande filmen kan bli bra. Hoppas bara att bolaget gillar manuset och inte vill ha ett nytt eller ändrar en massa i efterhand.

Edited by Cartman, 04 July 2007 - 13:51.

#66 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 04 July 2007 - 14:06

Det fina med den nya SS-filmen, är ju att den liksom Hulk och Iron Man är producerad av Marvels egna filmproduktionsbolag, så jag skulle tro att det blir då mestadels JMS själv som gör omskrivningarna, hehe. ^^

Man får icke glömma bort att kladdandet från dom stora bolagen nu äntligen är närmast ett minne blott, nu när marvel äntligen bestämt sig för att ta sakerna lite i 'egna händer'.

#67 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 July 2007 - 14:12

Jupp, det är en av sakerna som gör att detta och framtida projekt har en bra förutsättning att bli bra. Förr var det ju inte alltför ovanligt att manus såldes till höger och vänster vilket i en del fall blve omgjorda, ibland till det sämre och ibland till det bättre.

För mig har LMS alltid varit intressant och han kommer ständigt med nya intressanta projekt. En del blir aldrig av, en del får vänta flera år och en del kommer nästan igång direkt. Just det att han inte håller sig till ett ock samma medium gör att han blir så mångbottnad och att han ständigt utveklas till det bättre, det är i alla fall vad jag känner och tror.

#68 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 July 2007 - 19:53

Alla liveaction Batman filmer, Burtons, Schumarchers on Nolans har varit PG-13- Adam West Batman var säkert PG :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#69 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 July 2007 - 20:19

Har sett FF2 nu. Och jag gillade den! Fast precis som ettan så lider uppföljaren av samma problem, den var för kort!
Ungefär 85 min bara! Så det stressas en hel del i denna också och allt händer riktigt fort. Men bortser man från det så var den bra och underhållande och Jessica Alba tröttnar jag aldrig att se på :blush:

Ganska stor spoiler om slutet.
Skiftandet med krafterna sinsemellan dem tog de vara på. Speciellt i slutstriden när Johnny har allas krafter samtidigt när han slåss mot Dr Doom som tagit Silver Surfers bräda och därmed även hans krafter :thumbsup:

Edited by Rick Hunter, 12 July 2007 - 20:19.

Winter is Coming

#70 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 July 2007 - 12:08

85 Minuter?

Det var verkligen inte mycket till speltid.

#71 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 July 2007 - 20:45

92 min är den. Fast det är med slut texterna. Åt skogen för kort.

Edited by Crusader, 13 July 2007 - 20:46.

-Sora, Kingdom Hearts

#72 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 July 2007 - 22:02

Har den redan haft premiär? Har ju inte ens sett reklam för den på TV eller nåt :blink:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#73 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 July 2007 - 03:29

De har visat reklam på TV, vad jag har sett. emn premiär i Sverige ska den inte ha fören i Augusti. I USA hade den därimot redan för över 1 månad sedan.
-Sora, Kingdom Hearts

#74 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 July 2007 - 17:26

Så.. betyder det att du varit på snabbvisit i USA då, eller kanske sett den på internetkanalen? :)

Men är gansla förvånad över att man(läs: jag) inte har sett en enda reklamsnutt för FF2 på TV- Speciellt då jag i stort sett alltid glor på TV .P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#75 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 16 July 2007 - 00:57

Jag har inte sett nåt heller... :(