Jump to content

Photo

Indiana Jones 4 - the Kingdom of the Crystal Skull

• Please log in to reply
347 replies to this topic

#51 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 May 2007 - 12:46

Så här skulle Indiana Jones and the spear of Destiny ha sett ut, fanns tydligen redan en serietidning.

Posted Image

http://www.darkhorse....php?sku=92-411

#52 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 May 2007 - 21:26

Om filmen ska följa Indy 1 och 3 så lär det bli något med den Kristna tron. Eller, Indy 1 var ju inte enbart kristet, men ni fattar. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 May 2007 - 21:48

Fast Temple of Doom hade ett annat tema, och det som det står om i spoilers här skulle i alla fall jag kunna tänka mig passa både på Indy och framförallt Spielberg. :)

Fast fler filmer med hans arvtagare? Det känns lite mer tveksamt...hoppas det är ett rykte.
*Hockey och superhjältar*

#54 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 May 2007 - 23:02

Om filmen ska följa Indy 1 och 3 så lär det bli något med den Kristna tron. Eller, Indy 1 var ju inte enbart kristet, men ni fattar. :)

Om det ska följa något mönster, så borde det inte vara kristet jox nu. Tvärtom, det är dags att följa upp mytologin från tvåan istället. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#55 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 May 2007 - 23:12

Om det ska följa något mönster, så borde det inte vara kristet jox nu. Tvärtom, det är dags att följa upp mytologin från tvåan istället. ;)

1:an -Judendom ( några uns kristendom)
2:an - Hinduism (med betoning på Kalidyrkan)
3:an - Kristendom

I de längre serierna har han rört sig kring Buddismen, bråkat med japaner om Buddas magiska testamente. Återstår väl egentligen bara islam av de stora religionerna, men finns det några magiska artefakter där? Tror i för sig inte de vågar beröra islam i dags läget.

#56 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 May 2007 - 23:28

Kanske en film där det förklaras hur alla dessa gudar kan finnas jämte den ända guden. ;)
Eller varför inte leta efter Mjölner i Nordiska mytologin och åka runt i Sverige. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#57 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 May 2007 - 23:48

Eller varför inte leta efter Mjölner i Nordiska mytologin och åka runt i Sverige. :P

Skrev faktiskt det i ett tidigare inlägg...leta efter Tors hammare alltså. Ok att se Dr. Jones springa omkring i Stockholm 1950 är kanske ingen hit.

Indy - Can you show me to the Royal Library?

Stockholmare - Ja hajjar inte tugget pysen. Prata lite långsammare.

Indy - Eeeh?! Skodemoode what?! Boring conversation anyway..ill try that blond instead..

To (not) be continued..

Däremot kan faktiskt mjölnir funka som jakt-relik, skulle kunna utveckla ett synopsis men jag det får nog vänta..

#58 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 May 2007 - 00:29

Kanske i Skåde då?...:

Indy: Do you speak English?
Skånsk bond: Nä, ja spigar laodor.
Indy: Ah, yes.
Skånsk bond: Naj, aut hönsen.

:P

Fast nu pratar ju Indy flytande Svenska... eller så flytande som en Amerikan kan. :D Och han har varit i Stockholm ett flertal gånger på sina resor. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#59 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 23 May 2007 - 00:37

Återstår väl egentligen bara islam av de stora religionerna, men finns det några magiska artefakter där?

Det finns ju Kabas svarta sten, som enligt legenden gavs till Ishmael av ärkeängeln Gabriel. Den är visserligen inte förlorad utan uppvisas offentligt i Mecka men den lär också vara resten av en meteorit och om de ska göra en story om Area 51 så kan de ju knyta ihop de två trådarna på nåt sätt.

Eller kanske inte. ;)

#60 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 June 2007 - 09:39

SvD: Connery inte med i Indiana Jones-film

Sean Connery har tackat nej till att medverka i den fjärde Indiana Jones-filmen. Det meddelade den 76-årige skådespelaren nyligen på filmens webbplats. Anledningen är att han trivs alldeles för bra med att ha gått i pension.

Sean Connery spelade Indiana Jones far, Henry Jones, i den förra filmen "Indiana Jones och det sista korståget" som kom 1989.

"Indiana Jones 4" saknar än så länge titel och handlingen är höljd i dunkel. Klart är dock att den har premiär i maj 2008. Steven Spielberg regisserar och George Lucas producerar. I huvudrollen syns som vanligt Harrison Ford. Andra namn i rollistan är Cate Blanchett, John Hurt, Ray Winstone och Shia LaBeouf. (TT Spektra)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#61 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 June 2007 - 12:37

Det var verkligen en tråkig nyhet. Gillade hans insats i senaste filmen och det hade varit ett annat kärt återseende om han nu hade varit med i filmen. Men man kan inte få allt. :)

#62 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 June 2007 - 12:40

Det var verkligen tråkigt men väntat. Tyvärr så betyder det här att manuset måste skrivas om... igen. :(
-Sora, Kingdom Hearts

#63 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 June 2007 - 12:46

Hoppas bara att det faktum inte ställer till med mer problem än nödvändigt. Jag vet att både Spielberg och Lucas är perfektionister vilket inte alltid är till en fördel. Men har jag väntat så här länge på filmen kan jag vänta lite till.

#64 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 June 2007 - 12:57

De sa att det bara krävdes en snabb omskrivning, men som du sa så är de perfektionister båda två.
Men jag tycker det verkade som att de var berädda på att han inte skulle vara med så jag gissar på att de har skrivit manuset så att hans karaktär kan lät strykas och förberätt det lite i förväg eller kanske redan skrivit ett extra manus.

Edited by Crusader, 08 June 2007 - 12:58.

-Sora, Kingdom Hearts

#65 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 June 2007 - 15:57

Ingen Sean Connery? Tråkigt :( Men som sagt väntat

Winter is Coming

#66 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 June 2007 - 07:38

First Official Indiana Jones 4 Photo! - ComingSoon.net

The Man With the Hat is Back! For the first time since 1989, Harrison Ford dons the familiar costume on Thursday, June 21, 2007, as the upcoming "Indiana Jones" adventure begins production under the direction of Steven Spielberg. The new "Indiana Jones" movie is set in the 1950s and stars Shia LaBeouf, Cate Blanchett, John Hurt, Ray Winstone and Jim Broadbent. The Lucasfilm Ltd. production will be released by Paramount Pictures worldwide on May 22, 2008. The photo was taken by Spielberg!

[img]http://imgred.com/http://comingsoon.net/nextraimages/firstindy4pic.jpg[/img]

Och jag läste idag:
Indiana Jones 4 to Film at Hamakua Coast, Hawaii

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#67 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 June 2007 - 14:58

Hawaii? Jungel eller Söderhavs äventyr, tro?

Heh, när jag såg bilden så tänkte jag på en sån där gammal sydstats gubbe som sitter på sin stol på en varandra och tittar misstänksamt på folk. :P
Men igentligen så ser det rätt ut. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#68 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 June 2007 - 14:32

Video: First Day of Shooting

"Monday, June 18, 2007 marked the first day of principal photography of the new Indiana Jones film. Director Steven Spielberg shares with us a brief video from that day.

The new Indiana Jones movie is a Lucasfilm Ltd. Production, directed by Steven Spielberg and distributed by Paramount Pictures. Frank Marshall returns as producer with Kathleen Kennedy joining George Lucas as executive producer. It is planned for worldwide release on May 22, 2008."

#69 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 June 2007 - 14:39

Intresant att Shia LaBeouf fick rollen. Han försökte få upp ett intresse genom att själv starta ett rykte om att han skulle vara med och det verkar som det lyckades. :D

Jag ser fram mot att få höra titlen. Är det verkligen "Indiana Jones and the City of the Gods" som rapoterades tidigare?

Verkligen synd ang. Connery. Men bra att de redan börjar filma och att ingen större omskrivning behövdes.
Vad Connery sa var visst:

"I get asked the question so often, I thought it best to make an announcement. I thought long and hard about it and if anything could have pulled me out of retirement it would have been an Indiana Jones film. I love working with Steven and George, and it goes without saying that it is an honor to have Harrison as my son. But in the end, retirement is just too damned much fun."

Edited by Crusader, 26 June 2007 - 14:47.

-Sora, Kingdom Hearts

#70 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 28 June 2007 - 20:59

Den där bilden är så läskigt bra. Indy är tebax :D

Längtar som fan till att se resultatet. Det här är en film jag verkligen tror på
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#71 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 June 2007 - 09:17

First pictures of the cast in action on the set of Indiana Jones!

Shia LaBeouf worked his perfect pompadour and leather jacket while riding on a motorcycle with co-star Harrison Ford on Friday. Both stars were attached to dangling steel cables.

Posted Image

The Disturbia star filmed a scene on the Connecticut set of his new movie — the fourth installment of the Indiana Jones adventures.

No wonder why he’s been looking a little bit greasy with his hair slicked back! (Källa)

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

fqq5BYam.jpg

#72 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 30 June 2007 - 10:31

Wow Ford ser verkligen gammal ut. Hoppas då verkligen sista filmen nu blir ett sista "final chapter" och ett värdigt avslut.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#73 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 June 2007 - 11:36

Nja, han är bara 65. Jag tycker att han kan få ut minst 3 filmer till. :P Men visst, sista filmen får bli en bra avslutning.
-Sora, Kingdom Hearts

#74 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 30 June 2007 - 23:51

Wow Ford ser verkligen gammal ut. Hoppas då verkligen sista filmen nu blir ett sista "final chapter" och ett värdigt avslut.

Inget fel med en Indy 4 men de kom igång alldeles för sent. Det hade varit bättre om filmen kommit runt år 2000, den då 58-årige Ford såg betydligt yngre ut än 65-åringen med vit skäggstubb och grått hår.

http://www.pathguy.c...es/bed_talk.jpg En bild från -Dolt under ytan 2000 med en Ford i minst sagt bra form ;)

Edited by Walker, 30 June 2007 - 23:53.

#75 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 July 2007 - 16:15

Indiana Jones to get married?

fqq5BYam.jpg