Alien-filmerna var jag livrädd för då jag såg dom första gången, men då var jag iofs bara 6 år. Jag har blivit härdad. Hade nämligen en morbror som visade alla barnförbjudna filmer han hade för mig och kusinerna när vi var i 5-6års åldern såjag blir inte så lättskrämd nuförtiden. Lite tråkigt också ibland. Har lyckats bli lite småskrämd av House on haunted hill, scenen då spökena kollar in i kameran e lite ruggig, sen lite skrämd av The Eye.
Men jag är inte rädd ofta när jag ser filmerna utan de som jag kommer ihåg som läskiga det är dom som ger en kalla kårar efteråt. Psykologiska filmer eller såna som spelar på mänskliga instinkter. Till exempel så är den film jag blivit mest påverkad av i riktiga livet Hajen. Sorgligt jag vet men jag kan fortfarande få för mig att det kommer en haj underifrån när man simmar i havet ibland. Hehe. När jag var ltien och såg den, kanske 8 år, fick jag tom för mig att det kom hajar i simbassänger hehe. Men jag visste ju såklart att det inte va så så fort jag kommit upp på land igen
Har hört att filmen Shutter ska vara riktigt läskig, har tyvärr inte sett den än.