John Ajvide Lindqvist
Posted 14 June 2008 - 14:28
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 24 June 2008 - 17:49
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 24 June 2008 - 17:53
Posted 24 June 2008 - 19:29
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 25 June 2008 - 11:39
Posted 08 July 2008 - 13:27
Posted 14 August 2008 - 20:27
Jag pratade med chefen där (Glenn? Ja, heter inte alla manliga göteborgare det?
Ska försöka hinna läsa boken innan mässan, men jag lämnar inga garantier. Har rätt fullt på mitt bord just nu med olika arbeten och tid att läsa får jag stjäla till mig i korta pass.
Posted 15 August 2008 - 11:53
Posted 25 August 2008 - 22:20
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 14 September 2008 - 10:56
Posted 15 September 2008 - 14:52
Posted 26 September 2008 - 09:11
Posted 15 October 2008 - 16:30
Här är en trevlig sammanställning för oss som gillar annorlunda omslag till favoritböckerna.
Posted 28 October 2008 - 15:51
JAL har rätt ofta fått epitetet "Sveriges Stephen King", men det var väl inte förrän i Människohamn han gjorde sig "förtjänt" av detta (vare sig man räknar det som en fördel eller nackel. Jag är stor King-beundrare som gillar de flesta av hans böcker, så jag ser det som positivt).
Nu pratar jag inte så mycket om själva innehållet, även om historien i sig är väldigt King med "Den ensamme människan mot någon större kraft" (Tänker till exempel på "Bag of Bones), utan själva strukturen med flashbacks och olika infallsvinklar, med allt som knyts ihop på slutet.
Inte lika bra som "Låt den rätta...", men näst bäst av hans böcker är den nog.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 28 October 2008 - 16:30
Kul att du läst Människohamn nu Peak och att du inte blev besviken.
Posted 26 November 2008 - 20:44
Elib | Låt den rätte komma in

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 18 May 2010 - 17:18
Klockren rysare från tonårsland - Kultur - www.arbetarbladet.se
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 18 May 2010 - 17:45
//Peak
sixty six."
Posted 18 May 2010 - 17:57
Lika bra att du kör lite "smygreklam" när det finns chans till det.
Posted 18 May 2010 - 18:27
Måste uppdatera infon bara, nu när den kommit ut.
Sådär.
//Peak
sixty six."
Posted 18 May 2010 - 18:36
Posted 18 May 2010 - 20:30
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 19 May 2010 - 10:38
Posted 22 November 2010 - 17:10
Låt den rätte som teater [101116]
Efter bok- och filmsuccéerna går Låt den rätte komma in nu upp på teatern. Den 16 mars 2011 får den premiär på Uppsala stadsteater, skriver TT Spektra. Jakob Hultcrantz Hansson har bearbetat boken och regisserar själv uppsättningen.
Ajvide släpper vampyruppföljare [101120]
Författaren John Ajvide Lindqvist släpper i januari en ny bok som bland annat innehåller fortsättningen på "Låt den rätte komma in", enligt TT Spektra. Det mesta i boken är skrivet i novellform och består av både nytt och gammalt material. Titelnovellen "Låt de gamla drömmarna dö" beskrivs som en epilog till "Låt den rätte komma in". Här kan fansen följa Oskar och Eli på vägen bort från händelserna i Stockholmsförorten Blackeberg.
"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood