Star Trek Next Generation
Posted 09 May 2006 - 18:19
Posted 09 May 2006 - 19:00
Lt Yar.Vissa karaktärer kändes inte så bra spelade, som... hon med ljust hår. (kommer inte på namnet, men det var kort)
Posted 09 May 2006 - 19:31
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 09 May 2006 - 19:48
För att vara från -87 så såg specialeffekterna riktig bra ut.
Nä... De är fortfarande hemska.
*ryser*
Jag håller med om dialogen, den lät lite träig
Jag tyckte den lät värre än träig - konstlad är rätt ord.
och vad alla såg unga ut speciellt Worf och O'Brien
Jag tyckte Mr. O'Brien såg ut som vanligt jag. Riker däremot...
O'Brien dyker upp lite då och då men det tar lång tid innan han ens får ett namn.
Det var helt okej, kändes lite off emellanåt och mycket introduktion. Vissa karaktärer kändes inte så bra spelade, som... hon med ljust hår. (kommer inte på namnet, men det var kort)
Tasha Yar. Så underbart vackert namn.
Överspel håller jag med om - men hon var långt ifrån den enda som gjorde det. De flesta, inklusive Piccard, gör det. Det märks att de inte är varma i rollerna ännu.
Som Peak skrev - det märks att Q-plotten blev påhittad för den är rysligt konstlad. Så för att summera - det ser hemskt ut, det är konstlat och dåligt skådespel. I can't wait for more
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 May 2006 - 20:24
Nåja, du får njuta i två säsonger iaf..
//Peak
sixty six."
Posted 09 May 2006 - 20:30
Perfekt skådespelare för Data ivarjefall.
Posted 09 May 2006 - 20:35
Lite underligt det där. Många av skådisarna är ju klassiskt tränade (Han som spelar Georgi var ju han som spelade Kunta Kinte (eller vad han nu hette) i Rötter och Patrick Stewart (Picard) har ju spelat Shakespeare och teater i herrans många år och ändå så har de så svårt.
Tror att en av orsakerna också är att det tydligen var rätt så mycket krångel bakom kulisserna. Roddenberrys hälsa började vackla efter ett tag, och hans advokat var tydligen inte att leka med.
//Peak
sixty six."
Posted 09 May 2006 - 20:58
De enda som jag tyckte spelade bra i detta första avsnitt var skådisarna för Riker och Data. Sedan fanns det givetvis några som inte var särskilt hemska heller. De värsta var de som Illy räknade upp. Och givetvis - bästa skådespelarinsatsen får vi inte glömma. O'Brien
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 May 2006 - 21:03
Bästa kommentaren i dagens avsnitt var ialla fall Worfs: Jag är en Klingon... (ja, ni som såg avsnittet vet nog vad jag menar, kommer inte riktigt ihåg rätta frasen)
Han är bäst
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 May 2006 - 21:33
Klingoner backar aldrig undan en fajt var det han syftade på iaf.Cappy är kär i O'Brien, Cappy är kär i O'Brien ...
![]()
![]()
Bästa kommentaren i dagens avsnitt var ialla fall Worfs: Jag är en Klingon... (ja, ni som såg avsnittet vet nog vad jag menar, kommer inte riktigt ihåg rätta frasen)
Han är bäst
Posted 09 May 2006 - 21:33
O'Brien har ju varit med i DS9 - klart jag är kär i honom!
Posted 09 May 2006 - 21:34
worf har ju också varit med i DS9Worf is boring. Klingon is boring.
O'Brien har ju varit med i DS9 - klart jag är kär i honom!
Posted 09 May 2006 - 21:41
//Peak
sixty six."
Posted 09 May 2006 - 21:46
Edited by Thrai, 09 May 2006 - 21:47.
Jon var namnet:
Posted 09 May 2006 - 23:01
worf har ju också varit med i DS9
Men har är en fejk DS9:are... Inte en äkta.
Worf rockar..
Har alltid gillat Klingonerna. Grym ras..
Grymt dålig och överskattad, ja. Håller helt med.
Posted 10 May 2006 - 12:33
Men det var ett kärt återseende och det är aldrig fel med lite Star Trek på Svenska tv.
Och så fick jag ju se lite av min älskade Tasha Yar. Har fortfarande inte kommit över att hon inte kommer vara med i serien länge. Mycket synd då jag tycker att den karaktären hade potential att bli något riktigt bra och intressant .
Men iom att TNG visas på tv så har mitt Star Trek intresse fått ett ordentligt uppsving och jag lär vilja se mer och mer och mer.....
Edited by Cartman, 10 May 2006 - 12:36.
Posted 10 May 2006 - 16:05
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 May 2006 - 16:50
Fast det var bättre än första avsnittet i alla fall. De verkar sakta hitta in i sina Karaktärer. Inte lika mycket överspel här. Och lite mer Karaktärinteraktioner här. Verkar som om det här blir behagligare att följa
Posted 10 May 2006 - 16:57
Positiva saker: Tja, storyn fortsätter i sista avsnittet av serien, så då får man veta vad Q ger för domslut..
//Peak
sixty six."
Posted 10 May 2006 - 19:05
Winter is Coming
Posted 10 May 2006 - 19:34
Nåja, Wesley blir vettig när de väl får förstånd att peta in honom i bakgrunden och tona ner det där Wonderboy-stuket på honom..
//Peak
sixty six."
Posted 10 May 2006 - 19:54
Idioti. *skakar på huvudet*
Sedan kanske det blir så längre fram, men redan? Nej, han har fått för lite screentime för det.
Peaky: Du får gärna spoilermarkera saker då du slänger in kommentarer. Spoilertaggade den hursomhelst nu så inga fler får spoilers framslängda.
Posted 10 May 2006 - 20:29
Jag önskar jag hade tid och bra minne för att kunna se om TNG...
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 May 2006 - 20:43
Nåja..
//Peak
sixty six."