En tråd om väder
Posted 08 December 2006 - 11:23
Jag tänker då inte låta mina ofödda barn missa chansen i alla fall.

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way!
Posted 08 December 2006 - 17:01
Om jag är deppig, så vad ska inte mina barn bli? Det känns själviskt av mig att skaffa barn som kommer att få lida.
jag kan förstå din tankegång Freja.har själv den många gånger under årerne.
Det kanske ändrar sig om jag blir mer optimistiskt lagd...men inte just nu.
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 13 December 2006 - 18:04
Har ni klarat er från översvämningarna?
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 December 2006 - 18:21
Hur går det gör er som bor i Göteborgs trakten?
Har inte varit specifikt i Götet men i resten av västsverige så ser det blött ut.
Blir lite orolig för Trollhättan/Vänersborg...och massor av varningar i Dalsland där mina föräldrar bor.
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 13 December 2006 - 18:53
Nej, vi har inte klarat oss. Det är för mycket vatten överallt nästan. Säveån som det talas om i nyheterna rinner igenom Lerum på sin väg till Partille och Göteborg och det är dessutom väldigt lerigt här (duhHur går det gör er som bor i Göteborgs trakten?
Nu kommer det mera regn i natt säger de. Plus att det blåser väldigt mycket, vilket trycker upp vattnet ännu mera.
Posted 13 December 2006 - 19:00
Tack och lov att jag här ute i buschen är väl förskonad från sådant.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 13 December 2006 - 19:04
Sen kom jag att tänka på att ni har ju ingen å som passerar förbi precis vid ert hus. Jag såg i alla fall ingen när jag var på besök
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 December 2006 - 19:06
Posted 13 December 2006 - 19:07
BraMitt hus är inte utsatt för någon som helst risk att rasa eller glida iväg på leran.
Posted 13 December 2006 - 19:23
Winter is Coming
Posted 17 December 2006 - 12:18
Det verkar nu väldigt troligt att jag ska klara mej utan att se snö före jul den här vintern
Posted 17 December 2006 - 14:10
Btw, det regnar idag också.
Posted 17 December 2006 - 17:33
Och här verkar det som det kommer att va relativt molnfritt under de kalla dagarna
Posted 17 December 2006 - 17:38
Jag vill inte att det ska vara halt!
Posted 17 December 2006 - 17:42
Posted 17 December 2006 - 19:00
Jag har önskat mig en sådan där väderstation dock.
Posted 17 December 2006 - 19:20
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 17 December 2006 - 19:30
Posted 18 December 2006 - 08:00
Sämre nyheter
Miljökatastrof hotar efter översvämningar
Borås kan stå inför en miljökatastrof på grund av de höga vattenflödena i Viskan. Extremt farliga tungmetaller och dioxiner kan frigöras från botten och spridas till de områden som nu är översvämmade.
Det är i Djupasjön, Guttasjön och Rydboholmsdammarna nedströms från Borås som tungmetaller och dioxin finns i botten, skriver Borås Tidning.
Med de stora vattenmängderna riskerar dessa att frigöras och spridas i de områden som är översvämmade. Det skulle bland annat innebära att åkermark förstörs av miljögifter.
- Det finns en risk att de sedimenteras i de områden i Viskadalen som nu är översvämmade, säger Tobias Olsson på Borås kommuns miljöskyddskontor.
Flera hundra ton
I värsta fall kan det röra sig om flera hundra ton miljöfarliga ämnen som börjar sprida sig med vattnet, enligt BT.
Och nu måste något göras. Miljöskyddskontoret har länge krävt att föroreningarna muddras bort. Än har dock inget hänt.
- Vi måste titta på det här, säger kommunalrådet Morgan Hjalmarsson (fp) till BT.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 19 December 2006 - 08:54
- 5 och den ljuvliga ljudet av bilfönstra som skal skrabas
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 19 December 2006 - 09:31
Posted 19 December 2006 - 10:34
Ledsen FX, men det är bara tillfälligt. Min väderwidget säger att det kommer att vara 10+ på julafton.
Posted 19 December 2006 - 10:58
Okänd?
Posted 19 December 2006 - 12:41
Posted 19 December 2006 - 14:56
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter

This topic is locked