Jump to content

Photo

Rykten & spekulationer om ev. kommande filmer

• Please log in to reply
172 replies to this topic

#51 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 March 2010 - 14:39

Zombieland 2 i 3D

Ytterligare en överraskning. Not. Nåja. Detta kanske kan glädja alla älskare av första filmen? Själv har jag inte hunnit se den än, men den ligger där hemma och väntar så snällt :)

How Zombieland 2 takes 3-D lessons from Avatar
03/15/10

Director Ruben Fleischer said that he's creating the sequel to his hit horror comedy Zombieland for 3-D as a way to heighten the undead-infested world of the original and added that he even took some lessons from the creators of Avatar.

"We're writing it with 3-D in mind," Fleischer said Saturday at a panel for the South by Southwest film festival in Austin, Texas. "I took the writers to the 3-D workshop. We're really going to try and make it something that's intentional, as opposed to some of the movies where it's just another component to market or a way to make more money at the box office. For us, we really want to make it something that just elevates the entertainment value of the film."

That 3-D workshop Fleischer mentioned has also inspired him to think of what, um, depth he could bring to Zombieland 2. "I've been going to all these 3-D [workshops], like the guys who did Avatar have something and now Sony has something," Fleischer said. "When I watch their demos and things like that, I get so fired up. I think it looks amazing, so I'm excited to make Zombieland 2 in 3-D and I think it'll really hopefully enhance it.

Fleischer has already imagined how he can make the kills more interactive in a 3-D sequel. "When I look at Zombieland and I think about some of the cool shots that I'm proud of in the movie, I think about how much cooler they would have been if they'd been in 3-D," he said. "For example, the woman flying through the windshield is the best example. I can only imagine how cool that would look in 3-D, or some of the splatter gore or whatever. Without being gratuitous, I think it's just a cool way to make it more entertaining."

Three-D makes sense to Fleischer as a stylistic choice. Zombieland itself was modeled after an amusement park ride, where the film's characters had fun dispatching zombies in the wasteland of America.

"I think Zombieland, what it's best at is just being pure entertainment," he said. "I feel like 3-D has that component of, in a way like a ride at an amusement park, it's just a form of entertainment. To me, it enhances entertainment value, especially with a movie with the tone of Zombieland."

Zombieland 2 is due out in 2011.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#52 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 March 2010 - 12:27

Intressant, en film om häxor :thumbsup:

The Last Witch Hunter och regissör blir Timur Bekmambetov.

Summit Be-'Witch'ed By 'Wanted' Timur
March 15, 2010

EXCLUSIVE: Made flush by vampires and werewolves, Twilight Saga maker Summit Entertainment is trying witches. Summit made a pre-emptive mid-six figures acquisition of The Last Witch Hunter, a Cory Goodman pitch that has franchise potential, and the attachment of Wanted director Timur Bekmambetov. The protagonist is one of the last remaining witch hunters, a breed that keeps the population of witches and warlocks in check. They are about to repopulate in a major way unless he can stop them. Bekmambetov is making a deal to produce and be attached as director. Adam Goldworm is exec producer. Goodman’s credits include the upcoming Paul Bettany-starrer Priest and a Spyglass remake of David Cronenberg’s The Brood. WME and Aperture made the sale.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#53 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 16 March 2010 - 18:18

Jag såg att Matt Dillon (ni vet, han från Rumble Fish) ska spela in Gunsmoke, och funderar då givetvis på om han ska axla James Arness' paradroll. :P
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#54 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 March 2010 - 18:53

Matt Dillon som Matt Dillon? Så tokroligt. :rolleyes:

BTW, jag gillar att du valde Rumble Fish som Dillon referens. :)

Edited by Wylie Times, 16 March 2010 - 18:54.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#55 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 March 2010 - 09:46

Posted Image

I måndags var det smygpremiär för Neil Marshalls nya film Centurion på SXSW Film Festival, USA. Tidigare har Marshall gjort Dog Soldiers, The Descent och Doomsday (eh). Filmen har premiär i USA 15 april 2010.

The picture focuses on a splinter group of Roman soldiers (eventually led by Fassbender) who lose their General (West) and then fight for their lives behind enemy lines after their legion is decimated in a devastating guerrilla attack which is led by a traitorous super solider named Etain (Kurylenko) who is a mute, wolf-like unstoppable warrior.

Artikelförfattaren, som var med på premiären, var inte direkt nådig och kallade filmen för: "Centurion' Another Bloody, Yet Soulless Neil Marshall B-Movie" :)

Läs artikeln

...

Rumble Fish? Ah, det var länge sen. Den vill jag se igen. Hm, får kolla med min medpassagerare om intresse finns.

#56 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 March 2010 - 17:26

Denna tråd kommer bli hopslagen med denna Kommande filmer under kvällen

Visste att vi hade något liknande men kom inte på vad den hette.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#57 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 March 2010 - 11:07

Ok, förstår varför jag inte hittade rätt... Bra tänkt, Georgia, med hopslagningen. Jag hade ingen aning om att det fanns en liknande tråd. Sorry. Fast notisen Idétorka i Hollywood fabriken känns lite missvisande för det handlar ju även om filmer utanför drömfabriken :P

...

Stan Winstons projekt Speed Demon är på tapeten igen
Då Stan Winston gick bort lades projektet på is, men nu har Paradox Entertainement plockat upp den igen.

FORMER STAN WINSTON PROJECT “SPEED DEMON” REVS UP AGAIN

Before his death in 2008, FX legend Stan Winston (pictured) had been developing a horror/action movie called SPEED DEMON, and now it’s getting back on the road to the screen.

Variety reports that Paradox Entertainment has optioned SPEED DEMON, which is about a mobster tracking a small-time criminal through the desert who discovers that he himself is being stalked by a mysterious monster. Winston had been working on the project with director Peter Winther and creature creator Patrick Tatopoulos, both of whom remain attached; Mike Sorrentino and Randy Vampotic wrote the script. “SPEED DEMON is more than a classic creature feature and has great merchandising potential, making it a perfect match for Paradox,” Fredrik Malmberg, who’ll produce the film, tells the trade. Winther’s directing credits include the popular TV movie THE LIBRARIAN: QUEST FOR THE SPEAR, and he was a producer on EIGHT LEGGED FREAKS, GODZILLA and other Roland Emmerich epics; Paradox is also developing new big-screen versions of CONAN and BUCK ROGERS.

...

Män som hatar kvinnor, aka The Girl With The Dragon Tatto, blev totalsågad i Playlist...Oj :P

SXSW Review: 'The Girl With The Dragon Tattoo' Is A Big Fail
3/18/2010
/../
Immediately we now know three things:

1) Mikhail Blomqvist isn't a journalist; he's a superjournalist!
2) Mikhail Blomqvist is a lone wolf!
3) Mikhail Blomqvist is a martyr!
/../
As the wheels on this overlong, pretentious piece of garbage begin spinning, Blomqvist is three months away from prison when his superjournalism is needed by the wealthy Vanger family.
/../
All the way through it's altogether uninspired serial killer climax, everything about "The Girl With The Dragon Tattoo" is secondhand pop psychology, a poor excuse to delve into the same mass murderer tropes that Ed Gein and his ilk have been fueling for decades. This wouldn't be especially galling had the finale, and the revelation of the flowers, not been such a howler of a revelation. With such an ineffectual resolution, "The Girl With The Dragon Tattoo" finally distinguishes itself from the equally retarded "The Da Vinci Code," in that it's got a longer run-time. Early word is the sequels are worse. We can't imagine. [D-]

Läs hela artikeln

Edited by Synon, 19 March 2010 - 11:07.

#58 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 March 2010 - 11:09

Tror underrubriken är kvar från min tråd. Och det kommer sig av att den ursprungligen hette just "Idétorka i drömfabriken" och sedan döptes om till "Kommande filmer" där den gled utanför de remakes, reboots, reimaginations, sequel och prequels som vi helst hade velat slippa. :) Jag brukar lägga in gamla rubriken i underrubriken i sådana fall för att de skall vara lättare att hitta. :)

Ingen fara Synon jag hade full koll på läget och PMade G när jag orkade leta reda på gamla tråden.

Edited by XC, 19 March 2010 - 11:10.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#59 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 19 March 2010 - 12:29

Comics Continuum skriver att en till tecknad Green Lantern-film ska göras.

A Green Lantern animated project is in the works at Warner Bros. Animation, The Continuum has learned.

According to sources, it will be part of a direct-to-video project that will be timed for release of the live-action Green Lantern movie in the summer of 2011.

A representative of Warner Home Video said the studio will not comment on any film that hasn't been announced as in production.

According to sources, the new Green Lantern animated project takes a look at the origins of the Green Lantern Corps, including the first ring wielders.

At Emerald City Comic-Con last weekend, DC Comics' Geoff Johns hinted at a Green Lantern animated series, which would appear to be a different project.

En sak som gör mig smått förbryllad är att de varken nämner den tidigare Green Lantern: First Flight eller den kommande episoden av DC Showcase (tecknade kortfilmer om mindre kända figurer) som ska handla om GL [Korrigering: Det var inte Green Lantern, utan Green Arrow som skulle få ett eget DC Showcase. Sorry.] Anledningen till att jag inte gör en hel tråd är att jag misstänker att de kan ha fått det hela om bakfoten. Om uppgifterna stämmer, är ju frågan om det är en uppföljare till First Flight, eller en tie-in till live action-filmen i stil med Batman: Gotham Knight, eller en helt egen grej.

Edited by SwedishSuperhero, 19 March 2010 - 20:10.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#60 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 March 2010 - 22:13

Rumble Fish? Ah, det var länge sen. Den vill jag se igen. Hm, får kolla med min medpassagerare om intresse finns.

Jag skulle gissa att intresse finns.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#61 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 March 2010 - 01:22

Yes, härligt :)

...

Edit: flyttade trailern

Edited by Synon, 23 March 2010 - 09:41.

#62 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 March 2010 - 07:37

Var inte den här tråden menad för rykten och spekulationer om ev. kommande filmer. Inte filmer som redan finns.
Trailers kan postas här: Officiella trailer-tråden
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#63 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 March 2010 - 09:58

Sant. Sorry, gick av bara farten. Lite förvirrande kanske med den nya rubriken "Kommande filmer" :unsure: Inte vant mig.

...

Karl-Alfred a.k.a Popey ska bli upphottad med CGI och 3D :)

POPEYE Going CGI and 3D
Posted:March 22nd, 2010 at 10:44 pm

Sony is getting ready to power up freakishly forearmed sailor Popeye and giving him the CGI and 3D treatment. Variety reports that Spider-Man producer Avi Arad is on the project with Mike Jones set to write the script. Says Arad:

“Scott called me and said, ‘I have something for you,’” said Arad, who grew up watching Popeye shorts in movie houses in his native Israel. “I literally started singing the famous Popeye song (after securing the rights). What always blew me away is the level of the animation. It was so beautiful and unbelievably detailed.”

I’m going to go ahead and believe that was the case at the time Arad saw those shorts. The character was adapted into a live-action film in 1980 starring Robin Williams and directed by Robert Altman. Sony is already getting into the classic cartoon re-adaptation business with The Smurfs set to hit theaters on July 29, 2011. For more on the history of the sailor man, hit the jump.

Here’s Variety’s solid summation of the character’s background:

Created by E.C. Segar, Popeye first appeared in the already established “Thimble Theater” comicstrip in 1929. Introduced as a walk-on character, Popeye eventually became the strip’s star.

The spinach-loving hero, who spawned the longest-running series of talking animated shorts, is considered a merchandising gold mine, with Popeye toys, books, puzzles, and games. Studio says the character, whose likeness is used widely to hawk green veggies, is the world’s No. 1 licensing character in food.

And here’s a realistic rendering of the character by Academy-award winning make-up artist Rick Baker. Sony probably won’t go with this look for their movie.

Edited by Synon, 23 March 2010 - 09:58.

#64 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 23 March 2010 - 10:48

Finns det inte redan en datoranimerad Karl-Alfred?

#65 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 March 2010 - 11:01

Finns det? :unsure: Men inte att förglömma det magiska ordet 3D...Snart blir vi förvånande om en film enbart görs som 2D...

Edited by Synon, 23 March 2010 - 11:03.

#66 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 23 March 2010 - 11:23

The Quest for Pappy hette den visst. Ordet 3d kan man använda om man vill. Den är ju alltså 3d-animerad. Där emot tror jag inte att den är tredimensionell på det sätt allt önskas vara efter Avatar. Men eftersom den är gjord på det sätt den är borde det inte vara alltför svårt att uppdatera den till det... om man tycker att det är värt det... vilket jag betvivlar att det är. Men jag har inte sett den.

#67 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 March 2010 - 12:14

Toppraffel hade en rätt skön kommentar om Karl-Alfred i 3D:

»Först är det Sony som ska göra en animerad långfilm om Karl-Alfred - i 3D. Känns ju rätt gjutet att köra den figurenn i 3D. Vågar man hoppas på spenat i knäet[Källa]

:lol:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#68 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 March 2010 - 13:14

Den var bra :lol:

The Quest for Pappy hette den visst.

Se där. Tack för infon :)

#69 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 April 2010 - 21:29

Då var vi där igen :P

Ändrade rubriken i detta ämne.
Kommer flytta Synons senaste inlägg till egen tråd eftersom det faktiskt är en film som verkar vara klar.

#70 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 April 2010 - 21:31

Men, men premiären är ju först i juni? :unsure:

Jaha, du menar så. Men alltså om jag fortsättningsvis inte vill skapa en egen tråd för en film då får jag alltså inte lägga den här? För det var lite tanken när jag skapade "min del" av tråden förut.

Edited by Synon, 05 April 2010 - 21:34.

#71 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 April 2010 - 21:39

Filmen är ju färdig och ett premiärdatum satt eller hur? Inget det spekuleras om, om den ska göras eller inte.

Finns det en trailer (som det fanns här) så kan alltid du posta i trailer tråden.

Förstår inte det där med att inte vilja skapa ett nytt ämne? Är det en film i genre med forumet (Sci-Fi, Fantasy, Skräck) är det ju bra om filmen uppmärksammas. Annars kan man ju missa den/t ^_^

#72 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 April 2010 - 21:42

Ok. Och om det inte är en genrefilm? Även där en egen tråd? Vill bara kolla så att ingen blir putt om jag skulle skapa nya trådar för en massa filmer typ ;)

#73 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 April 2010 - 21:53

Du får skapa så många nya ämnen du vill :P genre eller inte genre är sak samma faktiskt, plus att det är lättare för oss Moderatorer att flytta ämnen till rätt forumdel efter sverigepremiär än att hålla på att dela ämnen där ett inlägg kan innehålla diskussion om flera filmer :)
Och nu pratar vi ju om filmer som redan är bestämda att göras eller är klara med ett premiärdatum satt.
Annars är det ju bara fortsätta posta här om det ryktas om något.

#74 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 April 2010 - 22:05

Tack fröken mod för klargörandet :P Och ja, jag ser poängen med att det även underlättar för er i långa loppet.

#75 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 April 2010 - 10:21

Vad sägs om en Mulholland Drive 2?

Själv älskar jag Mulholland Drive (David Lynch) som gjorde ett riktigt bra jobb med att få igång ens hjärnceller :D
Vet inte vad jag själv skulle säga om en uppföljare, men då det faktiskt gått några år sen ettan så ser jag inga problem med en uppföljare. Så länge det inte handlar om en remake, men så verkar inte vara fallet, tack och lov, för det vore hädelse. :angry:

Ryktet uppstod iom en intervju med Laura Harring som lite kryptisk svarade på frågan om en 2:a: "I'm very sure it's coming, it's being born. I cannot really tell you how I know."

Källa