Cappy! vad gör du här?
Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 01 November 2006 - 20:42
Cappy! vad gör du här?
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 01 November 2006 - 20:49
*flyttar på sig så Georgia får sin plats*
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 01 November 2006 - 20:55
Edited by XC, 01 November 2006 - 20:56.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 01 November 2006 - 20:57
Posted 01 November 2006 - 20:58

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 01 November 2006 - 20:59
Jag tjööötar inte. Honest.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 02 November 2006 - 23:25
Men där Dead Like Me saknar riktigt grymma storyarcs så har Lois & Clark i alla fall haft det. Så därför faller min röst till slut till deras fördel, även om DLM kanske är ett bättre hantverk än L&C.
Posted 02 November 2006 - 23:33
Dead Like Me är lysande.
Posted 03 November 2006 - 00:51
Jag trodde definitivt vi skulle ha fått mer sådant i DLM efter jag såg piloten. Jag fick en underbar bild om grymlingarna som härjade, men det infriades inte. Tyvärr.
Posted 03 November 2006 - 09:24
FX röstade på den bortskämda snorungen!
Posted 03 November 2006 - 15:39
FX röstade på den bortskämda snorungen!
Valget stod mellan pest eller kolera , så jag valgte pesten
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 03 November 2006 - 16:00
Posted 03 November 2006 - 18:12
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 04 November 2006 - 12:44
Vad är en grymlig? Om vi pratar svenska termer var det väl ändå gravling. Inte så bra koll på serien med andra ord.
Posted 04 November 2006 - 12:54
Och nej, DLM har ingen storyarc. Det har en storyline. Big difference.
Posted 05 November 2006 - 00:58
Posted 05 November 2006 - 08:15
Värt att säga är att Lois & Clark egentligen inte är en storyarc-serie, men använde sig ibland av storyarcs. Dead Like Me kan, med stor vilja, försöka att peta in lite sådant tänkande i slutet av serien. Men det drivs där primärt av storyline-tänkande, än storyarctänkande. Det är en enorm skillnad.
Posted 05 November 2006 - 20:35
Edited by Illyria, 05 November 2006 - 20:36.
Posted 05 November 2006 - 20:58
Du sätter storyline/arc som likvärdiga, men det är två vitt skilda saker och två olika sätt bygga serierna på. Det vem som helst som läst på sig inom filmvetenskap att det skiljer sig hur man bygger serier.
Tyvärr är min erfarenheten att det inte är mödan värt att försöka bevisa det för dig. Oavsett om du får källor eller liknande, så kör du ditt eget race eller, som är mer vanligt, ignorerar du bara debatten och då har man spenderat timmar som varit bättre placerad på annat i onödan. Så du har fel, så enkelt är det.
Posted 05 November 2006 - 21:10
Marie röstar på:
Pang i bygget
Marie röstar på:
Pang i bygget
Okänd?
Posted 05 November 2006 - 21:11
Vrålade?Eftersom XC praktiskt taget trcyker ned mig i stolen och vrålar i mitt öra att jag skall se BSG, så röstar jag på Battlestar Galactica

Posted 05 November 2006 - 21:13
Cappys hemlighet i hur han ska få mer poster är avslöjad
Marie röstar på:
Pang i byggetMarie röstar på:
Pang i bygget
![]()
![]()
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 November 2006 - 21:32
Vrålade?
![]()
Jag sade bara att med din förkärlek till storyarc så skulle du älska bsg.
Okej, vrålade var väl fel ord. Viskade vackra små ord om BSG i mitt öra då så attj ag inte kan motstå börja att se serien
Posted 05 November 2006 - 21:36

Posted 05 November 2006 - 21:36
Okej, tar förklaringen igen. Min lina suger.
Jag vet

This topic is locked