Jump to content

Photo

Hoffs Tatueringstråd


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#51 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 25 December 2006 - 00:00

Jäklar vad snygg! :thumbsup: Jag vill också ha en tatuering! Men har inte bestämt mig exakt för vad än... Har lite olika idéer dock, lär väl beta av några av dem genom livets gång ^_^


Batgirl ska väl ha en liten :batman: tatuerad på skulderbladet ;)
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#52 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 25 December 2006 - 07:00

Najs. :thumbsup:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#53 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 18 March 2007 - 02:25

Lekte "camwhore" idag, och insåg att jag glömde att ladda upp en bild på själva tatueringen när jag gjorde den i december :P
Shame on me..

så här är den; Posted Image
sorry för att bilden är lite suddig, inte lätt att trycka på knappen och få undan handen :P

edit; Här är en tydligare bild mor min tog någon vecka efter att den var klar och hade läkt.

Edited by Hofling, 18 March 2007 - 03:16.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#54 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 March 2007 - 02:51

Men Hofling! :o Har du gått och ärrat och märkt din vackra bleka hy!

Nåja, jag är iallafall glad att du valde originalet, den är ju trots allt bäst. :)

#55 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 18 March 2007 - 02:59

jao, för tre månader sen :P

Sen vetetusan om min hud är så vacker då jag har eksem, men nog är den blek :lol:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#56 Starbuck

Starbuck

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 157 posts
  • Gender:Female
  • Location:Karlshamn
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 27 March 2007 - 23:30

blek hud e super, få tatueringarna att framträda mer.
bruka ja säga när mamma gnäller på att ja e så blek, å då blir hon sur för "fina flickor fördärva inte sin kropp så som du"
å ja svarar me ett tyst "kiss my ass" å planera nästa.. :evil:

har ändå bara 2, å 3:e kommer snart...

#57 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 28 March 2007 - 11:28

Gjorde inte detta ont ?? men värt det antar jag :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#58 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 29 March 2007 - 12:14

Det är en överkomlig smärta. Det är ju en del av själva grejen. Det SKA göra lite ont.
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#59 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 29 March 2007 - 14:01

Hmm :lol: jag är nog förutan den sorts smärta :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#60 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 29 March 2007 - 18:17

FX: Jag tänker inte säga att det inte kändes, för det vore en lögn.
Men då jag satt och riktigt väntade.. "nu jäklar kommer det göra ont", och hade en klump i magen.. så när han väl satte igång så var jag riktigt förvånad. Det stack till lite bara, ömmade, typ.
Kändes väl lite mer då han färglade efter han gjort linjerna då det hade körts där en gång redan, men som sagt, det gjorde aldrig riktigt "AJJJJJ"-ont :P
Bet väl lite i tungan när han tog kanterna som var nära armhålan, där var det lite värre än mitt på armen :)

utöver det jag just skrev så sammanfattade DW det hela ganska bra där :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#61 Starbuck

Starbuck

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 157 posts
  • Gender:Female
  • Location:Karlshamn
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 31 March 2007 - 11:08

ont?? o nej, det kicklar lite bara. fast det beror väll på hur känslig man e.
alla sa ta mig att det gör så in i ont. så ja va supernervös när ja skulle göra min första. men när de väll satte igång så tänkte ja: vilka klenisar, hur kan man tycka detta gör ont?? :blink:
å här ha vi karlar som säger det gör ont, hallå! vem e det som e tjejig då? :P

#62 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 31 March 2007 - 16:49

Är det värre än tandläkeren ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#63 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 31 March 2007 - 16:58

Säger som Tony, killen som tatuerade mig sa.. "Jag har haft stora bodybuilders som kommit in hit för en liten tatuering, och de grät så tårarna rann".
Nu vet jag ju inte om de tatuerade en traktor på könsorganet då de skulle plöja genom mycket skit men men.. beror ju på var man skaffar den :)



Edit; Cappy-probs

Edited by Hofling, 31 March 2007 - 16:58.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#64 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 03 June 2007 - 22:39

:lol: traktor... ^_^

Är väldigt sugen på att tattuera in en Star Trek DS9/VOY-combadge på bröstet, saknar pengar tyvärr :( Dessutom funderar jag på om det är värt det att börja gymma järnet så mitt bröst blir större, men jag tror inte jag kommer hålla det i längden, då är det kanske lika bra att låta bli? :unsure: Sen vill jag tattuera in orden "Turn the tide" någonstans också, men inte bestämt var...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#65 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 12 November 2008 - 20:44

"Vi ses väl snart igen," sa Tony med ett smil när det var klart...
"haha, inte en chans, en räcker för mig", svarade jag.

Nu funderar jag på att skaffa en till... bah. All skuld går till Miami Ink..

(Alltid lika roligt att återuppliva ne gammal tråd :P )

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#66 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 November 2008 - 20:54

Vad planeras det att bli den här gången då?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#67 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 12 November 2008 - 21:17

Det lutar åt en penna eller liknande på insidan av vänstra armen, som skriver "10". Känner att om det nu blir ytterligare ne tatuering, så kommer den mer ha att göra med den artistiska (nåja) sidan av mig, istället för den lille nörden.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#68 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,184 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 13 November 2008 - 00:20

Inget hakkors i pannan, alltså?


*springer*

:P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#69 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 13 November 2008 - 00:29

Det kanske är kul med en bild i huden. Men det kan ju ske vissa missöden som har visats i tv.
Folk som fått svåra infektioner.

#70 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 13 November 2008 - 16:28

Peak; Näe, inte denna gången, men kanske nästa.. :P

Supertreck. det finns risker med i princip allt man gör. Jag hade inga problem med det förra gången, och att hålla axeln torr osv när man ska duscha är inte det lättaste :P
Plus att jag skulle tro att axeln kan vara svårare att hålla skyddat än underarmen.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#71 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 November 2008 - 17:17

Jag hade heller inga problem med min tatuering. Det gäller att vara noga med vem man väljer som gör tatueringen och att själv vara noga med insmörjning/rengöring så går det bra.

@Hof: Ditt förslag låter cool. Vad är anledningen till siffran 10 om man får vara nyfiken?
Support your local search and rescue unit - get lost.

#72 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 13 November 2008 - 17:33

Dels är jag född i den tionde månaden, så det har väl alltid påverkat lite när jag ska göra nåt där man kan välja nummer. Satsar alltid på 10 på lotterier osv :)

Sen så har Oktober nu varit något av en vändpunkt för mig; Har lyckats gå ned 10 kg lagom tills jag fyllde år på ett par månader. Så det är 10 på 10 där, vilket givetvis väger tungt för mig.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#73 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 November 2008 - 17:41

Vilken ordvits där på slutet... :D

Ett grattis för viktminskningen är väl värt att säga också tycker jag. :thumbsup:

Tycker motivet på den första var bra, inget som jag själv skulle ha valt men det är ju det som är tjusningen med tatueringar, att man väljer det man själv vill leva med och struntar i vad andra tycker och tänker i just den frågan. Såg den lite större bilden och tyckte det såg ut att vara lite glest med färgen (röda) och att huden lyser igenom lite, men du kanske gjorde den i omgångar och fyllde i mer färg vid ett senare tillfälle?

Ser med spänning fram emot dit kommande alster och förutsätter att du vill flexa lite på bild och visa upp den när den väl är färdig och så. :)

Edited by Cartman, 13 November 2008 - 17:42.


#74 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 13 November 2008 - 17:59

Var inte ens meningen att vara vitsig där :lol2: Ibland lyckas jag utan att tänka på't.

Och tack, Carty. Är själv väldigt nöjd och stolt över det. det bara rann av, efter att jag började på DHL i Juni, så det gick verkligen fort.

Men visst, färgen fäste inte riktigt på stålis-tatueringen. Hade planerat att gå tillbaks dit, men blev aldrig av, och nu får vi se när det blir, att jobba med en "omplåstrad" axel är inte det enklaste, speciellt inte om man ska lyfta ned lådor osv. Och jag håller med till fullo; Mansa själv gilla det. Andra får tycka vad f*n de vill. Jag skaffar ju tatuering för min egen skull, inte för att vara en av de "coola kidsen"

Jorå, om/när jag skaffar "handtatueringen" så kommer jag se till att visa upp den här.
(Har dessutom kollat upp lite om bra tatuerare i området, och ska tydligen finnas nån i Herrljunga som var med i VM eller nåt sånt och tävlade. Är det inte hutlöst dyrt, så blir det nog där jag gör den. )

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#75 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 November 2008 - 18:23

Var inte ens meningen att vara vitsig där :lol2: Ibland lyckas jag utan att tänka på't.


Omedveten och spontan humor FTW! :thumbsup:

Och tack, Carty. Är själv väldigt nöjd och stolt över det. det bara rann av, efter att jag började på DHL i Juni, så det gick verkligen fort.


Brukar oftast vara så, har själv varit i samma situation. Finns motivationen där när man kanske inte direkt märker av framgångarna själv så kommer man märka det automatiskt efter ett tag om man bara fortsätter att ge sig tusan på vad man vill åstakomma. Jag glädjs med dig för dina framgångar. :)

Men visst, färgen fäste inte riktigt på stålis-tatueringen. Hade planerat att gå tillbaks dit, men blev aldrig av, och nu får vi se när det blir, att jobba med en "omplåstrad" axel är inte det enklaste, speciellt inte om man ska lyfta ned lådor osv.


Tror samma sak händer flera. Mig har det hänt vid ett par tillfällen, speciellt då jag gjorde min stora ryggtatuering. Den fick jag fylla i vid olika tillfällen för att det inte blev tillräckligt bra första gången. Det är ju ingen brådska direkt då tatueringen sitter där den sitter och inte ska någonstans. Som du påpekade kan ju ett mycket rörligt arbete göra att man drar sig för att "fixa" en sådan detalj tills det ligger mera rätt i tiden. :)

Och jag håller med till fullo; Mansa själv gilla det. Andra får tycka vad f*n de vill. Jag skaffar ju tatuering för min egen skull, inte för att vara en av de "coola kidsen"


Agreed. Tatuering är ju kroppskonst på livstid så det är rätt tragiskt när folk följer med strömmen och gör saker som andra tycker är coolt istället för att göra det man själv vill.

Jorå, om/när jag skaffar "handtatueringen" så kommer jag se till att visa upp den här.
(Har dessutom kollat upp lite om bra tatuerare i området, och ska tydligen finnas nån i Herrljunga som var med i VM eller nåt sånt och tävlade. Är det inte hutlöst dyrt, så blir det nog där jag gör den. )


Kul. Ser fram emot att få se den om den blir av och det blir läge för det.

Bra att du kollar upp tatuerare, priser och så. Kan ju variera rätt ordentligt både i prisfrågan men även skicklighet i utförandet. Tycker du gör helt rätt som kollar runt lite och funderar lite innan. :)

Edited by Cartman, 13 November 2008 - 18:24.