Edited by GaterGirl, 15 February 2007 - 20:28.
StarGate Atlantis - Säsong 1
Posted 15 February 2007 - 20:27
Posted 17 February 2007 - 02:18
Vad bedrövligt. Föreställ er ett tävlingsprogram och dom frågar från vilken tv-serien melodin
kommer ifrån och så känner radiopratarn inte till serien A-team?
Sade du A-team. Tyvärr du svarade fel.
Posted 17 February 2007 - 09:20
Posted 17 February 2007 - 11:03
Nej, det har en egen. Det är bara tv6 som har A-Teams intro i reklamfilmen.
Ojsan nu blev man kuggad
Posted 17 February 2007 - 13:52
Men i Atlantis hänvisar de inte till att fler länder än USA vet om Stargate programmet förutom IOA organisationen. Att det finns människor från olika länder där kan förklaras med att de bara rekryterade folk utifrån. För t.o.m. amerikanerna vet att världens bästa vetenskapsmän finns utspridda över hela världen och inte bara i USA.En annan sak jag nyss tänkte på ang. att det spoilas om SG-1 iom att Atlantis visas före säsong 7 av SG-1. Atlantis Teamet består ju av olika nationaliteter och det är ju inte förrän i säsong 6 och Disclosure som andra länder får veta om att Stargate programmet finns.
Dessutom är Rodney McKay kanadensare och dök upp redan i säsong 5 efter att ha arbetat i Area 51 (tror jag). Och Ryssarna har vetat om Stargate programmet sen långt innan "Disclosure". Det var fler än amerikanerna som visste om Stargate programmet innan "Disclosure".
Posted 17 February 2007 - 17:26
Nej, det har en egen. Det är bara tv6 som har A-Teams intro i reklamfilmen.
Det skulle vara intressant att sitta med på ett av produktionsmötena på 6:an och höra hur tankegångarna går gällande promosnuttar i allmänhet. Har inte stött på en enda person som klarar av den nya ironiskt klämkäcka infallsvinkeln.
Du Anders, har du busat någon gång?
Jo, busringt har man väl gjort.
Jaja, men kolla på det här då...
Smidigt!
Edited by Thinice, 17 February 2007 - 17:39.
Posted 18 February 2007 - 23:33
Folk säger att sex säljer men ärligt talat så säljer humor bättre.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 February 2007 - 11:30
Men det kunde gärna ha fått gå ännu lite långsamre. Staaaaaaaargate Atlantis.
Posted 19 February 2007 - 15:12
Jasså? Jag har tvärt om nästan bara hört bra kritik om deras reklam. Själv gillar jag den töntiga komiska satir vinklen de har.
Folk säger att sex säljer men ärligt talat så säljer humor bättre.
jag gillar det inte! Det är ok när de använder det på en uppenbart "crazy" serie som Special Unit, men när det kör det på t ex Stargate känns det bara som att de inte vågar presentera serien seriöst. Snacka om att underbygga alla gamla SF/nörd-myter...
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 23 February 2007 - 19:07
Posted 26 February 2007 - 18:13
Posted 02 March 2007 - 07:57
Posted 02 March 2007 - 15:46
Posted 02 March 2007 - 16:52
Posted 02 March 2007 - 17:52
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 02 March 2007 - 18:20
Har du GG?
Tyvärr blir det att spela in kvällens 2 avsnitt och titta på sen, krockar med annat som ska ses av familjen här hemma.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 March 2007 - 18:41
jo jag har sett. i en telefonkiosk på nygatan vid stortorget, inte särskillt synligt.Har inte sett ett dugg i reklamväg här i Gävle
![]()
Har du GG?
Posted 02 March 2007 - 18:46
Men jag vill inte bli SG-1 spoilad så jag får helt enkelt börja se det om 6 månader istället.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 March 2007 - 19:00
Och den telefonkiosken går man ju förbi varje dagjo jag har sett. i en telefonkiosk på nygatan vid stortorget, inte särskillt synligt.
Edited by Georgia, 02 March 2007 - 19:01.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 March 2007 - 21:32
Posted 02 March 2007 - 22:46
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 02 March 2007 - 22:58
[i] Men min mor älskar den drulen, av någon anledning...
och angående SG:atlantis:
:cool:
Wraiths verkar riktigt luriga, längtar dels till nästa fredag, dels så är jag lite som Crusader och vill inte bli spolerad, men jag kan helt enkelt inte låta bli att se på det
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 02 March 2007 - 22:59
Bästa citatet:
You Need to get out more.
How much out there can you get?
Posted 02 March 2007 - 23:05
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 02 March 2007 - 23:30
Nä då kollar jag hellre utan svensk text!
Winter is Coming