Jump to content

Photo

Slutet är nära ;)

• Please log in to reply
64 replies to this topic

#51 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 11 May 2011 - 21:10

Om tio dagar är det dags.

Om ni inte redan är Bibeltrogna och vill komma in i himlen är det alltså hög tid att göra en omvändning. Sent ska syndaren vakna, när djävulen har snattat hans väckarklocka.

#52 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 May 2011 - 23:51

Jaha, så det är meningen att man ska räkna från år 0 då? Fast om nån frågar mig så är inte 2012 förränns om mer än ett halvår... :P

Och det var ju Maja-kalendern det... Du nämner di bibeltrogne, men varför fäster dom vikt vid hedna-tro??

#53 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 12 May 2011 - 08:55

Var kommer Mayanerna in? Det här är grundat på gammal hederlig biblisk numerologi.

Camping and his affiliates present at least three explanations -- what he refers to as "infallible, absolute proofs" -- for May 21 being the day.

• It's the anniversary of Noah's Flood: A great deal of effort has been made by biblical literalists over the years to identify the exact chronology of the events dictated in the Old Testament. Some scholars, including Camping, adhere to the theory that the Biblical Flood took place on May 21 in the year 4,990 B.C. Then, in Genesis, God told Noah seven days before the Flood to warn people of the impending cataclysm. And Camping posits that this figure, seven days, holds greater significance than meets the eye. According to the biblical passage 2 Peter 3:8, "one day is with the Lord as a thousand years, and a thousand years as one day." Therefore, argues Camping, Rapture should occur 7,000 years after the Flood. And the 7,000th anniversary of the biblical deluge, by his math, falls on May 21, 2011.

• It's the anniversary of Creation ... sort of: Another piece of evidence -- explained by Family Radio affiliate eBibleFellowship -- suggests that the world began in 11,013 B.C., and its 13,000th anniversary came and went in 1988. During that year, apparently on May 21, the end of the "church age" came to pass. Then, a 23-year time of "tribulation" began, during which Satan claimed dominion over all the world's churches. (Camping also supports this notion. He claims that the number "23" -- far from just being a poorly received Jim Carrey film -- also represents "destruction" in biblical symbology.) The end of this particular period of cosmological strife is said to fall on May 21, 2011.

• Divine Numerology: This elaborate line of reasoning first argues that Jesus Christ was killed on April 1 in the year 33 A.D. Using that date, the crucifixion would have occurred exactly 1,978 years and 51 days -- or 722,500 days -- before May 21, 2011. It turns out that 722,500 is also the product of an equation -- (5 x 10 x 17)^2 -- that includes three different numbers of significance, according to Camping. Five means "atonement." Ten indicates "completeness."And 17 signifies "heaven." Thus: Armageddon.

Nio dagar tills vi blir karaktärer i Da Vinci-koden: the Apocalyptic Edition.

#54 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 May 2011 - 17:40

Jaha, på så vis. :P

Annars har det ju populärt nog mest talats om att Maya-kalendern 'slutar' 2012, och därför tror dom som tolkar det fel att dom trodde jorden skulle ta slut då. ^^

I verkligheten handlar det om att dom börjar räkna om istället... typ.

Wiki är kul, inte perfekt, men jävligt kul fakta ofta.

"Misinterpretation of the Mesoamerican Long Count calendar is the basis for a New Age belief that a cataclysm will take place on December 21, 2012. December 21, 2012 is simply the day that the calendar will go to the next b'ak'tun."

http://en.wikipedia....ndar#Long_Count

För övrigt tycker jag en feberyrande astronom från en stinkande djungel i sydamerika känns betydligt coolare som förutsägare, än en överstekt gammal, gammal, göbbe med jätteskägg från nån öken nånstans i mellanöstern. :thumbsup:

#55 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 13 May 2011 - 11:48

Var kommer Mayanerna in? Det här är grundat på gammal hederlig biblisk numerologi.

Camping and his affiliates present at least three explanations -- what he refers to as "infallible, absolute proofs" -- for May 21 being the day.

• It's the anniversary of Noah's Flood: A great deal of effort has been made by biblical literalists over the years to identify the exact chronology of the events dictated in the Old Testament. Some scholars, including Camping, adhere to the theory that the Biblical Flood took place on May 21 in the year 4,990 B.C. Then, in Genesis, God told Noah seven days before the Flood to warn people of the impending cataclysm. And Camping posits that this figure, seven days, holds greater significance than meets the eye. According to the biblical passage 2 Peter 3:8, "one day is with the Lord as a thousand years, and a thousand years as one day." Therefore, argues Camping, Rapture should occur 7,000 years after the Flood. And the 7,000th anniversary of the biblical deluge, by his math, falls on May 21, 2011.

• It's the anniversary of Creation ... sort of: Another piece of evidence -- explained by Family Radio affiliate eBibleFellowship -- suggests that the world began in 11,013 B.C., and its 13,000th anniversary came and went in 1988. During that year, apparently on May 21, the end of the "church age" came to pass. Then, a 23-year time of "tribulation" began, during which Satan claimed dominion over all the world's churches. (Camping also supports this notion. He claims that the number "23" -- far from just being a poorly received Jim Carrey film -- also represents "destruction" in biblical symbology.) The end of this particular period of cosmological strife is said to fall on May 21, 2011.

• Divine Numerology: This elaborate line of reasoning first argues that Jesus Christ was killed on April 1 in the year 33 A.D. Using that date, the crucifixion would have occurred exactly 1,978 years and 51 days -- or 722,500 days -- before May 21, 2011. It turns out that 722,500 is also the product of an equation -- (5 x 10 x 17)^2 -- that includes three different numbers of significance, according to Camping. Five means "atonement." Ten indicates "completeness."And 17 signifies "heaven." Thus: Armageddon.

Nio dagar tills vi blir karaktärer i Da Vinci-koden: the Apocalyptic Edition.

Siffror är roligt. Och uppenbarligen kan man använda dem för att bevisa vad som helst, vilket är väldigt praktiskt. Fast jag är lite skeptisk till de där tidsangivelserna. Skapelsen och syndafloden behöver vi nog inte gå in på, men vad Jesus beträffar trodde jag att de flesta vid det här laget var överens om att det inte var år 33 han dog, eftersom snubben som hittade på kalendern räknade fel på sju år eller så. Datumet verkar ju där emot väldigt vettigt.

Men Maria stod och grät utanför graven. Gråtande lutade hon sig in och fick då se två änglar i vita kläder sitta där Jesu kropp hade legat, en vid huvudet och en vid fötterna. Och de sade till henne: "Varför gråter du, kvinna?" Hon svarade: "De har flyttat bort min herre, och jag vet inte var de har lagt honom." När hon hade sagt det vände hon sig om och såg Jesus stå där, men hon förstod inte att det var han. Jesus sade till henne: "Varför gråter du, kvinna? Vem letar du efter?" Hon trodde att det var trädgårdsvakten och svarade: "Om det är du som har burit bort honom, herre, så säg mig var du har lagt honom, så att jag kan hämta honom." Jesus sade till henne: "April, april!"

#56 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 May 2011 - 13:37

Skapelsen och syndafloden behöver vi nog inte gå in på,

Nej, det är ju rätt vetenskapligt bevisat att Jorden inte skapades för 13000 år sedan. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#57 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 14 May 2011 - 09:11

Just det. Men ganska länge sedan var det nog ändå.

#58 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 February 2013 - 13:55

Meteroit nedslag i Ryssland idag. Minst 700 skadade, var av många barn.

Kanske kan det äntligen få regeringarna att inse att vi inte är säkra på vår lilla planet och ta hoten från rymden på alvar? Men jag tvivlar.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#59 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 February 2013 - 14:53

Läskigt. Vi har vaggats in i falsk trygghet och nu ser vi hur det kan gå. Burr.

Och senare ikväll ska en android passera oss på relativt nära håll. Sammanträffande? ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#60 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 15 February 2013 - 15:55

Läskigt. Vi har vaggats in i falsk trygghet och nu ser vi hur det kan gå. Burr.

Och senare ikväll ska en android passera oss på relativt nära håll. Sammanträffande? ;)

Android? :D

(Jag gör vad jag kan för att sluta märka ord, man brukar ju få igen det när man själv skriver fel. Men det kan ju bli rätt roligt ibland) :blush:

Edited by Libby, 15 February 2013 - 16:00.

#61 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 February 2013 - 17:43

Det då var en klockren. :D

Jag, det ska vara sammanträffande. De hör inte ihop med varandra. Därimot ska fler små meteoriter vara påväg.

-Sora, Kingdom Hearts

#62 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 February 2013 - 18:27

Japp, nu är de här! :lol2: *ont i magen* :lol2:

(Hm. Nexus eller Galaxy? Nåja, lika ödesdigert vilket som :P)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#63 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 February 2013 - 20:49

:lol2:

Hade stenen slagit ner lite tidigare eller om det var senare så skulle Malmö ha träffats.

Nu kommer alla katastroffilmer man sett kanske besannas ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#64 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 February 2013 - 21:33

Synon, du påminner mig om min morfar som en gång ringde 90000 (112 för er 80-talister ;)) och upprört berättade att han just sett en meteorolog flyga över himlen :).

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#65 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 February 2013 - 08:08

:lol2: