Vad spelar du just nu?
Posted 22 March 2007 - 00:23
Vad är Team Fortress 2 och Portal för något?
Winter is Coming
Posted 22 March 2007 - 00:49
Säkert skönt för dig, men jag hör till den därna gamla generationen som anser att shoot 'em up ska spelas på pc, speciellt det gamla goa HL
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 22 March 2007 - 04:19
Tja, Episode 1-3 är ju ett spel (Half-Life 3) uppdelat i 3 delar för att fansen inte skulle behöva vänta i 6 år på att få Half-Life 3.Det var väldans vad många episoder de är på väg att släppa.
Gammla? Jag är 6 år äldre än du.Säkert skönt för dig, men jag hör till den därna gamla generationen som anser att shoot 'em up ska spelas på pc, speciellt det gamla goa HL
Själv så kan jag inte spela FPS på dator. Gillar inte mus/tangentbord kontrollen. Den är så oprecis och hal på nåt sätt och det är jobbigt att spela så. Jag tycke en handkontroll är som gjord för FPS och ger den perfekta kontrollen. Ändå så spelade jag en hel del FPS på dator innan jag började spela dem på konsoll. Men jag gillade aldrig kontrollen riktigt.
Intresant att du kör med "shoot 'em", vilket spelen hette innan det bestämdes att det skulle vara FPS. Jag brukade köra stenhårt med shoot 'em när jag var ung men andra gamers gillade inte det utan ansåg att det nya namnet, FPS, var det riktiga. Så tillsist så fick jag också börja kalla det så.
Portal är något så ovanligt som ett singelplayer FPP (First Person Puzzle) spel som använder sig av Half-Life 2s fysik för att göra puzzel. Man använder en Portal Gun för att öppna portaler som man kan ta sig förbi hinder till nästa bana med. Svårt att förklara så kolla Trailern istället.Vad är Team Fortress 2 och Portal för något?
Det ska vara riktigt kul.
Team Fortress 2 är ett spel som utvecklades efter Half-Life 1 men som aldrig släpptes. Det är ett klass baserat team multiplayer spel där man i lag ska besegra andra laget. Man kan välja olika klasser för sin karaktär (Allt från spion till spanare till krigare till sprängare osv).
Trailer
Portal och Team Fortress 2 kommer ingå i Half-Life 2: The Black Box (Episode Two) till PC samt Half-Life 2: The Orange Box till XBox 360, PS3, PC. Så köper man Episode Two så får man dem vilket fall som helst.
Half-Life 2: The Black Box innehåller:
Half-Life 2: Episode Two
Portal
Team Fortress 2
Half-Life 2: The Orange Box innehåller:
Half-Life 2
Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode Two
Portal
Team Fortress 2
Half-Life 2: Episode Three, den sista delen i Half-Life 3 storyn, ska släppas under slutet på året men antagligen så blir den flyttad till 2008.
När Half-Life 2: Episode Four kommer släppas är ännu okänt men det kommer bli första delen i ett nytt spel med en ny story, Half-Life 4 storyn.
Men Valve kommer inte göra den utan en 3:e part (Antagligen en av dem som gjort andra Half-Life/Half-Life 2 baserade spel).
Vilket får en att undra vad Valve tänker jobba på.
Om ni undrar varför allt heter Half-Life 2 så ska det ha varit någon miss de gjorde när de presenterade Episode 1 och som de sedan bestämde sig för att följa istället för att ändra.
Edited by Crusader, 22 March 2007 - 04:26.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 March 2007 - 22:25

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way!
Posted 25 March 2007 - 22:37
Säg mig, är True Crime: New York lika dåligt som de säger? Och hur är Hitman: Contracts i jämförelse med de andra spelen?Just nu spelar jag True Crime New York och Hitman: Contracts
Fallout
Jag försöker än en gång att spela klart Fallout. Jag försökte en gång för många år sedan på min gammla dator (Innan Fallout 2 kom) men datorn klarade bara av spelet en viss tid sedan gick det inte längre.
Försökte igen när jag skaffade mig en ny dator för ett par år sedan. Men efter att en bugg stoppade mig från att gå vidare i spelet och jag var tvungen att spela om ett flertal timmars spelande för undvika buggen så tappade jag suget totalt.
Nu så fick jag plötsligt suget på att spela igen. Tanken är att spela genom alla Fallout spelen i rätt ordning innan Fallout 3 släpps.
Få se om jag spelar klart spelet nu eller om jag tappar suget igen. Jag har en massa spel på G just nu.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 March 2007 - 00:50
Hitman Contracts... Har inte spelat några andra spel i serien så jag vet inte. Rätt oke spel. Men jag tröttnar snabbt på spel som är reptetativa. Gillar spel med öppna banor som GTA.

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way!
Posted 31 March 2007 - 14:20
Annars så körde jag nyligen ut Max Payne, och gillade storyn, så jag kommer nog köra 2an snart.
Posted 31 March 2007 - 16:56
Edited by Hofling, 31 March 2007 - 16:58.
Hade visst cappy-problem :P
Posted 31 March 2007 - 17:33
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 31 March 2007 - 18:22
Annars klarade jag nyligen av GTA:San Andreas, som var helt OK...sen testade jag också Resident Evil 4 till PC som var lika dåligt som alla sagt...sämre t.o.m. Helt ospelbart även med "mus-moden", så det var till att avinstallera efter en halvtimmes frustrerande spelande. Jag hade verkligen sett fram emot att få köra RE4 på PC
last.fm Filmtipset
Posted 31 March 2007 - 21:53
Max Payne 3 ska de börja på när de är klara med Alan Wake. Remedy är ett litet företag så de kan bara göra ett spel i taget.
Jag har inte spelat Max Payne själv men jag har skaffat Max Payne 2 men jag tänker vänta med att spela det tills jag hittat ettan för en billig peng och spelat det.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 April 2007 - 14:56
last.fm Filmtipset
Posted 01 April 2007 - 17:19
Just nu ska jag ta en liten liten paus från WoW och spela lite City of HEroes/Villains. var ett bra tag sen så dags att köra på lite och få inspiration, eller nåt
Edited by Hofling, 01 April 2007 - 17:20.
Posted 01 April 2007 - 19:13
Hade tänkt börja plöja mig igenom Final Fantasy XII, men har fastnat.
Posted 01 April 2007 - 19:56
Måste banne mig dra fram mitt NES ur garderoben och börja spela alla gamla goa spel igen
Posted 02 April 2007 - 06:47
Posted 02 April 2007 - 17:54
Billig "peng"?Ja, Resident Evil 4 till PC låter verkligen som en omöjlighet.
Max Payne 3 ska de börja på när de är klara med Alan Wake. Remedy är ett litet företag så de kan bara göra ett spel i taget.
Jag har inte spelat Max Payne själv men jag har skaffat Max Payne 2 men jag tänker vänta med att spela det tills jag hittat ettan för en billig peng och spelat det.
Du vet vad som måste göras i en sån situation. Det är trots allt ändå enklast.
Posted 02 April 2007 - 18:06
Max Payne går f.ö. att köpa för ca 100kr på cdon.com, så jag skulle tro att de flesta spelbutiker har det i samma prisklass.
Finsn säkert i "99 krs-högen" på Åhlens eller nåt sånt, jag hittade ju Batman Begins för 99kr på Ica Supermarket så..
Och jag tycker inte en hundring för ett så bra spel är mycket heller
Edited by Hofling, 02 April 2007 - 18:11.
Posted 02 April 2007 - 18:30
Och jag kan inte ladda ner det för jag har inte ett XBox som kan spela brända spel. Visst, min dator pallar spelet men jag har svårt för Mus/Tangentbord kombo.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 April 2007 - 19:14
Posted 02 April 2007 - 22:21
last.fm Filmtipset
Posted 02 April 2007 - 22:49
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 April 2007 - 22:02
Winter is Coming
Posted 04 April 2007 - 00:24
Posted 04 April 2007 - 18:25
Dessutom räckte det med 15-20 minuters dykande. Jag spelade nämligen det uppdraget idag
Winter is Coming

This topic is locked