Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#51 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 March 2007 - 00:23

Det var väldans vad många episoder de är på väg att släppa.
Vad är Team Fortress 2 och Portal för något?

Winter is Coming

#52 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 22 March 2007 - 00:49

HL till PS2? :huh: :urk:

Säkert skönt för dig, men jag hör till den därna gamla generationen som anser att shoot 'em up ska spelas på pc, speciellt det gamla goa HL :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#53 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 March 2007 - 04:19

Det var väldans vad många episoder de är på väg att släppa.

Tja, Episode 1-3 är ju ett spel (Half-Life 3) uppdelat i 3 delar för att fansen inte skulle behöva vänta i 6 år på att få Half-Life 3.

Säkert skönt för dig, men jag hör till den därna gamla generationen som anser att shoot 'em up ska spelas på pc, speciellt det gamla goa HL

Gammla? Jag är 6 år äldre än du. :rolleyes: :P
Själv så kan jag inte spela FPS på dator. Gillar inte mus/tangentbord kontrollen. Den är så oprecis och hal på nåt sätt och det är jobbigt att spela så. Jag tycke en handkontroll är som gjord för FPS och ger den perfekta kontrollen. Ändå så spelade jag en hel del FPS på dator innan jag började spela dem på konsoll. Men jag gillade aldrig kontrollen riktigt.
Intresant att du kör med "shoot 'em", vilket spelen hette innan det bestämdes att det skulle vara FPS. Jag brukade köra stenhårt med shoot 'em när jag var ung men andra gamers gillade inte det utan ansåg att det nya namnet, FPS, var det riktiga. Så tillsist så fick jag också börja kalla det så.

Vad är Team Fortress 2 och Portal för något?

Portal är något så ovanligt som ett singelplayer FPP (First Person Puzzle) spel som använder sig av Half-Life 2s fysik för att göra puzzel. Man använder en Portal Gun för att öppna portaler som man kan ta sig förbi hinder till nästa bana med. Svårt att förklara så kolla Trailern istället.
Det ska vara riktigt kul. :) Vilket det också verkar. Fast risken finns att man blir galen när man spelar det. :D

Team Fortress 2 är ett spel som utvecklades efter Half-Life 1 men som aldrig släpptes. Det är ett klass baserat team multiplayer spel där man i lag ska besegra andra laget. Man kan välja olika klasser för sin karaktär (Allt från spion till spanare till krigare till sprängare osv).
Trailer

Portal och Team Fortress 2 kommer ingå i Half-Life 2: The Black Box (Episode Two) till PC samt Half-Life 2: The Orange Box till XBox 360, PS3, PC. Så köper man Episode Two så får man dem vilket fall som helst.

Half-Life 2: The Black Box innehåller:
Half-Life 2: Episode Two
Portal
Team Fortress 2

Half-Life 2: The Orange Box innehåller:
Half-Life 2
Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode Two
Portal
Team Fortress 2

Half-Life 2: Episode Three, den sista delen i Half-Life 3 storyn, ska släppas under slutet på året men antagligen så blir den flyttad till 2008.

När Half-Life 2: Episode Four kommer släppas är ännu okänt men det kommer bli första delen i ett nytt spel med en ny story, Half-Life 4 storyn.
Men Valve kommer inte göra den utan en 3:e part (Antagligen en av dem som gjort andra Half-Life/Half-Life 2 baserade spel).
Vilket får en att undra vad Valve tänker jobba på. ;)

Om ni undrar varför allt heter Half-Life 2 så ska det ha varit någon miss de gjorde när de presenterade Episode 1 och som de sedan bestämde sig för att följa istället för att ändra.

Edited by Crusader, 22 March 2007 - 04:26.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#54 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 25 March 2007 - 22:25

Just nu spelar jag True Crime New York och Hitman: Contracts
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#55 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 March 2007 - 22:37

Just nu spelar jag True Crime New York och Hitman: Contracts

Säg mig, är True Crime: New York lika dåligt som de säger? Och hur är Hitman: Contracts i jämförelse med de andra spelen?

Fallout
Jag försöker än en gång att spela klart Fallout. Jag försökte en gång för många år sedan på min gammla dator (Innan Fallout 2 kom) men datorn klarade bara av spelet en viss tid sedan gick det inte längre.
Försökte igen när jag skaffade mig en ny dator för ett par år sedan. Men efter att en bugg stoppade mig från att gå vidare i spelet och jag var tvungen att spela om ett flertal timmars spelande för undvika buggen så tappade jag suget totalt.
Nu så fick jag plötsligt suget på att spela igen. Tanken är att spela genom alla Fallout spelen i rätt ordning innan Fallout 3 släpps.
Få se om jag spelar klart spelet nu eller om jag tappar suget igen. Jag har en massa spel på G just nu.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#56 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 26 March 2007 - 00:50

True Crime är ganska okej. Jag har dock oturen att ha fått en repig skiva (begagnat spel inbytt på E-game) så det låser sig med jämna mellanrum. Annars är det ju en GTA kopia...

Hitman Contracts... Har inte spelat några andra spel i serien så jag vet inte. Rätt oke spel. Men jag tröttnar snabbt på spel som är reptetativa. Gillar spel med öppna banor som GTA.
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#57 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 31 March 2007 - 14:20

Själv så spelar jag ett gammalt Sega Genesis spel... :D Dragon's Fury! Grymt flipperspel, måste få ihop en BILJON poäng, så kommer jag till bonusbanan med djävulen själv.

Annars så körde jag nyligen ut Max Payne, och gillade storyn, så jag kommer nog köra 2an snart.

#58 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 31 March 2007 - 16:56

Max Payne har en härlig story. Jag tycker inte tvåan är riktigt lika bra, men klart spelvärt :)

Edited by Hofling, 31 March 2007 - 16:58.
Hade visst cappy-problem :P

#59 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 31 March 2007 - 17:33

Den ultra-hårdkokta noir storyn i Max Payne är hur bra som helst. Gillade både ettan och tvåan väldigt mycket och jag hoppas att det dyker upp en trea snart.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#60 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 31 March 2007 - 18:22

Vad kul att ni nämner Max Payne! Jag älskar de spelen och planerar faktiskt att installera tvåan i helgen. Det var två år sen jag spelade det senast, och jag har många fina minnen från det spelet. Jag rankar tvåan som ett av de bästa actionspelen någonsin! :)

Annars klarade jag nyligen av GTA:San Andreas, som var helt OK...sen testade jag också Resident Evil 4 till PC som var lika dåligt som alla sagt...sämre t.o.m. Helt ospelbart även med "mus-moden", så det var till att avinstallera efter en halvtimmes frustrerande spelande. Jag hade verkligen sett fram emot att få köra RE4 på PC :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#61 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 March 2007 - 21:53

Ja, Resident Evil 4 till PC låter verkligen som en omöjlighet.

Max Payne 3 ska de börja på när de är klara med Alan Wake. Remedy är ett litet företag så de kan bara göra ett spel i taget.
Jag har inte spelat Max Payne själv men jag har skaffat Max Payne 2 men jag tänker vänta med att spela det tills jag hittat ettan för en billig peng och spelat det.
-Sora, Kingdom Hearts

#62 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 01 April 2007 - 14:56

Så nu har jag kört igenom Max Payne 2 igen! Det tar ju bara 3-4 timmar men det är fortfarande ett väldigt, väldigt bra spel :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#63 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 April 2007 - 17:19

Gah, får väl ta och fixa Max Payne-spelen igen, var så länge sen ajg spelade dem och senast "lånade" ( :P ) jag dem.

Just nu ska jag ta en liten liten paus från WoW och spela lite City of HEroes/Villains. var ett bra tag sen så dags att köra på lite och få inspiration, eller nåt :)

Edited by Hofling, 01 April 2007 - 17:20.

#64 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 01 April 2007 - 19:13

Duck Tales och Snake Rattle 'N Roll till NES - och den sistnämnda driver mig precis lika vansinnig som den gjorde för 15 år sedan. Jävla Tradera och dess oemotståndliga 20 kronors handkontroller...

Hade tänkt börja plöja mig igenom Final Fantasy XII, men har fastnat.
Climbing to the Moon...

#65 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 April 2007 - 19:56

ahh, Duck Tales :wub:

Måste banne mig dra fram mitt NES ur garderoben och börja spela alla gamla goa spel igen :P

#66 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 02 April 2007 - 06:47

Ett varningens ord dock, har man väl gläntat på den dörren kan det vara stört omöjligt att bryta sig loss. Och vill du hålla igång något som åtminstone liknar ett social liv är det lika bra att hålla sig bort från Rush 'N Attack helt och hållet... märkligt hypnotiserande... :blink:
Climbing to the Moon...

#67 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 April 2007 - 17:54

Ja, Resident Evil 4 till PC låter verkligen som en omöjlighet.

Max Payne 3 ska de börja på när de är klara med Alan Wake. Remedy är ett litet företag så de kan bara göra ett spel i taget.
Jag har inte spelat Max Payne själv men jag har skaffat Max Payne 2 men jag tänker vänta med att spela det tills jag hittat ettan för en billig peng och spelat det.

Billig "peng"? :D Skärp dig, Crusader! Det är ett gammalt spel, som dessutom är singelplayer...

Du vet vad som måste göras i en sån situation. Det är trots allt ändå enklast. ;)

#68 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 April 2007 - 18:06

tyst nu Predabot, Ingen förespråkar "lånande" på spelforumet förutom jag :P

Max Payne går f.ö. att köpa för ca 100kr på cdon.com, så jag skulle tro att de flesta spelbutiker har det i samma prisklass.
Finsn säkert i "99 krs-högen" på Åhlens eller nåt sånt, jag hittade ju Batman Begins för 99kr på Ica Supermarket så.. :)

Och jag tycker inte en hundring för ett så bra spel är mycket heller ;)

Edited by Hofling, 02 April 2007 - 18:11.

#69 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 April 2007 - 18:30

Det är det jag äntar på. Att hitta det i 99 kr högen för 149 kr är för dyrt.
Och jag kan inte ladda ner det för jag har inte ett XBox som kan spela brända spel. Visst, min dator pallar spelet men jag har svårt för Mus/Tangentbord kombo.
-Sora, Kingdom Hearts

#70 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 April 2007 - 19:14

Jaha... det var där skon klämde...

#71 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 02 April 2007 - 22:21

Har inte spelat Max Payne på Xbox men enligt vad jag hört ska de versionerna "suga röv" :P De ska vara mycket sämre på alla sätt och vis...se till att spela spelen på PC, eller inte alls ;) Men det går nog på boxen också, det är ju trots allt väldigt bra spel... :)

last.fm Filmtipset

#72 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 April 2007 - 22:49

Det var PS2 versionen av Max Payne 2. XBox versionerna fick höga betyg. MP1 9.2/10 och MP2 8.4/10 på GameSpot och PS2 versionen av MP1 fick 8.0/10.
-Sora, Kingdom Hearts

#73 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 April 2007 - 22:02

Fick inspiration av GTA IV trailern så jag har börjat spela GTA San Andreas nu :)

Winter is Coming

#74 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 04 April 2007 - 00:24

GTA: Sa var underhållande.. tills man var i den tredje staden och int ekom någon vart då man var tvungne att uppa sin simning. Nu vet jag inte om det fanns något bra ställe att uppa det, men jag tröttnade iaf på att simma runt i havet i flera timmar :P

#75 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 April 2007 - 18:25

Det är i andra staden (San Fierro) som man måste bättra på sin lungkapacitet för att komma vidare.
Dessutom räckte det med 15-20 minuters dykande. Jag spelade nämligen det uppdraget idag :)

Winter is Coming