Jump to content

Photo

Blood Ties - Säsong 1

• Please log in to reply
64 replies to this topic

#51 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 29 April 2007 - 09:08

Det var författaren som själv tog bort honom ur TV-serien. Anledningen var för att hon skulle kunna sälja in honom som en egen TV-serie, så skyll på hon som skapade karaktären.

Aha , det var jag inte medveten om.

Men han fattas fortfarende :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#52 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 April 2007 - 17:31

Mmm.. Klart han gör då de inte får ta in han där. Men det sista vi behöver är ÄNNU en trekant i serien. :P Tror inte det alls skulle tillföra serien någonting, snarare tvärtom.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#53 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 April 2007 - 22:00

1.07 - 1.08 Heart of ice - Heart of fire

Jag gillar basen för storyn med inkvisitionen och sol-mojängen och kopplingen till kvinnan som dog 1944 hade varit intressant att få veta mer om. Tyvärr brände de av en bra historia på bara två avsnitt när den hade kunnat räcka till minst två till. Henry blev riktigt scary där en stund och jag förstår varför Vicky gick tillbaka för att ta rätt på solen...

Det är synd att de inte arbetar mera med det faktum att hon är synskadad. Mestadels ser man inga spår av det alls, hon klarar sig hur bra som helst överallt och till och med när det är mörkt. Det hade kunnat användas betydligt bättre och med större skrämsel- och osäkerhetseffekt i serien. Jag vet ju inte hur detta används i böckerna, men här är det definitivt under- och felanvänt.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#54 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 30 April 2007 - 23:51

Också ikapp nu. Jag gillade den här lilla storyarcen och var glad att de inte drog ut det ytterligare. Det kändes som att det då riskerat att gå på tomgång. För första gången lite mörker i serien kring Henry - det framgick verkligen att det finns skäl att oroa sig för Henry. Visst, det är lätt att vara snäll och välvårdad då allt går med en men det är i de svåra situationerna som ens verkliga person kommer fram - och Henry fick inga sympatipoäng för det.

Jag håller dock helt med Marie om att synen underanvänds - det hade kunnat bli mycket mer skrämmande där. Å andra sidan kan det rätt lätt bli tröttsamt om de använder det fel. Så jag försöker se det positiva i det. :)

Nästa avsnitt skall vara det som skrevs av författarna till böckerna.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#55 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 May 2007 - 00:04

Jag menar inte att tortyrscenerna skulle ha dragits ut mera, men att build-upen innan var alldeles för kort, både för hur monsignoren fick kontakt med Mike och hur han jagade och planerade för Henrys tillfångatagande och behandling.

Avdelningen tröttsamt hur de använder Vickys synproblem är för mig att hon med ojämna mellanrum stöter i soptunnor och dörrposter eller vad det är och däremellan kan se i mörka vrår och kan läsa finstilt text obehindrat. Inkonsekvenser är något av det som retar mig mest i serier generellt sett.

Det var ngt annat som fick mig att säga "Argh!" i 1.07 också, men just nu minns jag inte vad det var. Något om en dåligt skriven bikaraktär och dåligt agerande av skådespelaren.

#56 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 May 2007 - 00:08

Jo, inkonsekvenser är aldrig bra. Det håller jag med om. :(

Jo, jag förstår hur du tänkte med build up:en - men det fungerar utan några problem. Hade jag klagat om man planterat Sands i avsnitt typ 4-5 också i bakgrunden? Nej, inte alls. Tvärtom. Men jag förståratt Julian kostar pengar också. :P

Enda sättet jag ser att det kunde dragits ut längre hade varit om han hade lyckats fly från Vicki och hennes pojkar.

#57 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 May 2007 - 00:14

Enda sättet jag ser att det kunde dragits ut längre hade varit om han hade lyckats fly från Vicki och hennes pojkar.

Jo, det hade också fungerat bra som en hook för att plocka in honom i framtiden, men jag tyckte slutet med att Henry tog hand om honom var en väldigt bra demonstration av vem och vad Henry kan vara. Att inte är den serietecknande, supersmidige och åh, så civiliserade vampyren som man sett inledningsvis. Jag gillar den utvecklingen mot en komplexare Henry. :)

#58 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 May 2007 - 09:30

Jo, jag håller med om att den bättre lösningen var den här. Så där säger jag inte emot dig. )

#59 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 May 2007 - 22:06

01x06 - Love Hurts
Boring...
Blev mycket bättre i slutet.
Speciellt när Henry kysser Vickie och Mike kommer in i rummet :lol:
och sen dyker Emanuel upp :lol2:

What? Var det verkligen nån som trodde att jag ville se ett avsnitt av Desperate Housewives goes Supernatural?

:lol:

Edited by Georgia, 01 May 2007 - 22:07.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#60 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 May 2007 - 01:00

1.12 Norman

Säsongsavslutning och här kommer Norman tillbaka. Han är ute på uppdrag att samla ihop artefakterna för att invokera (finns det ordet på svenska? - åkalla heter det nog :P ) Astaroth. Norman kamouflerar sig som än den ena, än den andra personen och det funkar bra i storyn.

Mike och hela polis-vinkeln börjar bli så fruktansvärt tråkig och tröttsam att jag bara vill blunda när de delarna är "på". Det är bara en upprepning av samma sak hela tiden (Mike vet lite, men kollegorna vet ingenting och allt måste vara sååå hemligt och ändå ska Mike kunna gå ut på vilka uppdrag som helst för Vickis räkning utan att chefen ifrågasätter det hela *gäsp*) och tillför inte storyn någonting intressant öht. -_-

Slutet var det sämsta här, dels blev Norman alldeles för pladdrig alldeles innan han skickades iväg, dels blev slutscenen mellan Vicki och Henry ett larvigt antiklimax där alla uppdämda känslor bara fick rinna ut i sanden. Riktigt dåligt och en usel avslutning av säsongen. :(

Är det någon som hört om det kommer en andra säsong?

#61 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 May 2007 - 02:46

Är det någon som hört om det kommer en andra säsong?

Är det någon som bryr sig? Jag har helt tappat intresset för den här serien. Jag har inte sett dom senaste avsnitten då jag började snabbspola alldeles för mycket av avsnitten för att det skulle kännas värt att fortsätta.

Jag tycker mig dock ha hört nåt om att en andra säsong ska bli av...

Edit: Jo.

NEW YORK, May 7 -- Lifetime Television's popular series "Blood Ties," which is averaging 1.3 million viewers during its freshman season, will return for a second season of ten new episodes in the fall.

(Futoncritic.com)

Edited by Wylie Times, 27 May 2007 - 02:50.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#62 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 May 2007 - 08:32

Lifetime Television's popular series "Blood Ties," which is averaging 1.3 million viewers

Det var inga jättesiffror precis, men om man applicerar svenska förhållanden på den så är det riktigt bra, vilket förvånar mig lite. Särskilt bra är den inte. Om jag jämför med de kvalitetskrav jag ställer på en serie som jag ska anse sevärd så faller den här långt innan mållinjen på samtlga områden utom ett, "Henry" är sk*tsnygg. ;)

#63 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 31 May 2007 - 14:56

Å andra sidan är det en rätt hög siffra om man ser till kanalen i sig - det är ju inte direk CW, ABC, NBC eller liknande. Så siffran är inte alls så dålig som jag trodde. Särskilt med tanke på att serien inte alls ska passa in med övriga kanalens program. Men jätteglada nyheter med en ny säsong! :)

(Ja, Wylie... Jag bryr mig.)

#64 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 02 June 2007 - 14:07

Jag bryr mig också :) Vill gärne se mera bloodties , speciellt mera av Henry :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#65 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 June 2007 - 12:19

Jag hade rätt.

The “Blood Books” were adapted for the small screen this year in Canada under the title “Blood Ties,” and picked up in the United States by the Lifetime cable network where the series has become that network’s first real bona-fide hit show.

Källa

Nyckeln till framgång är att placera det på rätt bolag. Nu håller iv tummarna på en ny Stargate här ;)