Jump to content

Photo

Batman: Begins

• Please log in to reply
85 replies to this topic

#51 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 August 2004 - 19:33

Ok...jag har hört rykten om det här men.. Herregud vad kul det här är om det nu inte är ett skämt, och om det här är en av de flera cameos som det snackas om.. glöm nu inte att för några veckor sedan så sa Welling att "Skrivit på för nånting" ... Det här kan ju också vara ett fejkad grej...

http://www.superhero...dex.php?id=1911

:) :thumbsup:

Edited by super85, 24 August 2004 - 20:14.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#52 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 August 2004 - 19:54

Undrar, om det här nu är sant, om det är vad Welling pratade om på någon Award Show för några veckor, att han skrev på för något som han inte sa vad det var.

Hursomhelst, kul spekulation. Fast kan vara fejk också. I don't know. Jag ska forska vidare med det här.
Batman Begins

The Dark Knight

#53 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 24 August 2004 - 19:58

Wow, wow wow, det låter verkligen för bra för att vara sant..hoppas att det är ett rykte som är sant.. :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#54 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 August 2004 - 20:02

Om det nu är ett skämt, så har någon verkligen (igen) slösat tid på att lura människor, listan (har sett liknande förut) ser väldigt äkta ut. Men ja, det här var en rätt speciell grej som får en att undra, speciellt efter att Smallville folket fått nej att använda Bruce Wayne just på grund av Batman Begins filmen. Fast det har ju mer att göra med att Smallville ville använda sig av en yngre skådespelare än Bale till rollen som Bruce.Men det här kan vara internet skräp också. Jag litar inte på infot själv, men om det nu är sant verkligen :D

Hmm.

Edited by super85, 24 August 2004 - 20:09.

Batman Begins

The Dark Knight

#55 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 August 2004 - 20:27

Jag satsar mina pengar på att det INTE är äkta. Känns så bara, och har forskat lite i det. Men igen, kul att spekulera.
Batman Begins

The Dark Knight

#56 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 August 2004 - 11:14

Bra artikel

http://www.telegraph...8/28/ixtop.html
Batman Begins

The Dark Knight

#57 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 28 August 2004 - 11:56

Nolan studied 65 years of Batman comics to come up with Batman Begins, the story of how a young Bruce Wayne sees his parents murdered and then, after a long exile, returns to Gotham as a 25-year-old bent on seeking revenge. "Batman is one of the great figures of pop culture, but there has to be a good reason for making this film," says Nolan.

Låter mycket bra tycker jag... :)

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#58 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 August 2004 - 16:44

Indeed Mara. :rambo:
Batman Begins

The Dark Knight

#59 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 August 2004 - 21:53

Om ni går in på Batman Begins hemsidan (länken finns i min signatur om ni inte märkt) så har WB släppt en extra super high freakin wohaaa! resolution version av teaser trailern , som man kan ladda ner. Och jag vet att i allalfall Mara vill se Christian Bale med extra stor bild :rambo: :cool2:
Batman Begins

The Dark Knight

#60 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 August 2004 - 22:13

Från comicscontinuum.com
Vad DCs President har att säga.

DC Comics' Paul Levitz said that he's "never worked with a team that loved and respected a character more" than the one that is working on Batman Begins.

"I have never had an experience remotely like what I've seen on Batman Begins," Levitz said during Wizard World Chicago. "The entire team, from top to bottom, cares about the characters, is interested in the mythology and has reached deep into it to find the best way to do it."

Levitz praised the attention to detail of director Chris Nolan.

"From our point of view, while Chris has certainly been kind to his openess of the process, he's certainly been the personal compass for where this is going," Levitz said. "He has a sensibility for all aspects of it. From the first conversations where he and David (Goyer, writer) came in to start talking about the script to everything else we've seen, he's had a tremendous personal passion for getting this absolutely right in every detail. And I think from what you've seen in the trailer and what you'll see on the screen next summer, it will be testimony to that."

Levitz said that the creative choices in the film were scrutinized over and over.

"You may or may not always agree with the conclusions the team has come to, but the amount of effort that has gone into what will fit with what has been tremendous," Levitz said.

"My absolute favorite moment of the process was during one Saturday afternoon when the phone rang, and it was Chris stuck on a word as he was playing with one of the rewrites. 'What would go with this?' And I got Denny (O'Neil) on the phone and we went back and forth. And Chris still came up with the answer."
Batman Begins

The Dark Knight

#61 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 August 2004 - 23:03

Extra stor bild? On my way.... :D

Posted ImagePosted Image

#62 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 September 2004 - 17:05

Ny Bild. Från omslaget till Franska Score Cinema Magazine

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#63 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 September 2004 - 20:16

Det är förmodligen min franska som är rostig, men jag tycker att rubriken på den där tidningen lyder: "Batman - Är han död?"
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#64 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 September 2004 - 20:20

Alltså, det är alldeles för mycket Bat-armour för mig. Är väldigt besviken, trodde den skulle vara mer som serieförlagan. Här är det bara en smidigare version av de gamla Batfilmernas dräkter. Okej, han kan vrida på nacken, men tycker annars dräkten ser alldeles för "bulky" ut.
*Hockey och superhjältar*

#65 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 09 September 2004 - 20:24

Gillar dräkten.. :) Det är väl smart att ha kroppsskydd och inte bara spandex på sig.. :P

Posted ImagePosted Image

#66 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 September 2004 - 20:31

Jo, men superhjältar har "spandex". Okej, i X-Men gillar jag dräkterna, men här hade jag hoppats på något mer i stil med serien. Också med grå dräkt och svart mantel, inte helsvart som det är lätt att se det där som. Har hört att dräkten ska vara grå, men lite tydligare kontraster, tack. Nej, jag är grymt besviken.

#67 Mad Hatter

Mad Hatter

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts

Posted 09 September 2004 - 21:31

Tycker själv att den ser lite mer sleek ut än de tidigare. Men jag tror att allt kommer att hänga på hur Bale rör sig. Spandex eller inte, stillbilder säger ganska lite om hur den kommer att kännas "in action".

#68 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 September 2004 - 21:33

Okej, om man jämför med Clooneys dräkt är det skillnad, och Bale kommer säkert kunna röra sig bra i den, men jag är ändå besviken. Den ser för futuristisk ut också. Hade velat ha en dräkt mer i stil med Spider-Mans.

#69 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 September 2004 - 00:02

Den där bilden är för det mesta photoshoppat, det är Bale, men det är inte dräkten som används i filmen. Gick nästan på det där själv. Tidningen har vad jag hört en bra artikel om filmen, men den där bilden är väldigt photoshoppad. Tror fanimej att det är från en vanlig bild med Christian Bale från typ Entertainment Weekly som hade honom på omslaget och med texten "Meet the new Batman".

Dräkten passar med vad Nolan kör med, dräkten är en ex militärutrustning som Bruce sen modifierar, och passar för en Batman för år 2005. WB har som vanligt lyckats dåligt med några av de bilder de visat(t ex den jag har som avatar). Dräkten använder också mycket av samma material som Spider-Man dräkten, silikon etc, delar av den är också byggd på samma sätt som de gamla dräkterna, men mycket har hänt med materialet, sen senast när George Clooney "var Batman" (fick nästan sura uppstötningar när jag skrev det där). Dräkten är hur smidig som helst och Batman kommer att göra några riktigt häftiga stunts i filmen, sådana som skulle get skador på de tidigare skådespelarna, Michael Keaton sa för några år sedan att han fortfarande hade en skada i benet efter att ha sparkat skurken på hustaket i början av "BATMAN". Visst jag gillade också se Batman i en grå/svarta tights i de senaste kortfilmerna som diverse professionella fans (Sandy Collora) gjort, men faktum är att det skulle ha sett löjligt ut för den vanliga publiken, de flesta som jag visat kortfilmerna för har sagt "hur grymt som helst, fan vad ballt, men varför har Batman den där Adam West dräkten på sig?", jag själv ser ju skillnad på Clark Bartram som en beefcake Batman med svart fladdermus på brötset och Adam West med sin löjliga dräkt och sin löjliga fysik (eller hans stuntmans fysik, West var i rätt bra kondition när Batman TV serien började filmas). Som David Goyer säger, för en realistisk Batman film så är dräkten så nära man kan komma (innan någon skriker Spider-Man igen här, så notera fortfarande att materialmässigt så är Begins dräkten väldigt nära Spider-Man dräkten,) och manteln vi kommer se i filmen är nästan exakt som hur Marshal Rogers tecknade den. Masken har kortare öron, och är mer lik Frank Miller/Jim Lees version än något vi sett tidigare. Och sen är ju manuset 100% Batman. Jag själv vill se "min" karaktär få den respekt han förtjänar, och jag kommer att få göra det sommaren 2005.
Batman Begins

The Dark Knight

#70 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 September 2004 - 08:19

Dräkten använder också mycket av samma material som Spider-Man dräkten, silikon etc,

(innan någon skriker Spider-Man igen här, så notera fortfarande att materialmässigt så är Begins dräkten väldigt nära Spider-Man dräkten,

Det spelar ingen roll. Två teckningar gjord med hjälp av papper och kol gjorda av två olika människor är två helt skilda saker. Två CD-skivor, gjorda av samma material, som CD-skivor är, men en har Bubble Bobble på, den andra har Phtoshop. Två skilda saker. Vad spelar det för roll att det är gjort av samma material när utseendet är helt olika och det fortfarande ser ut som Bat-armour?
Och du, Super85, vill jag minnas, klagade på bristen av fantasi när de designade dräkterna till X-Men 1 och 2. Är det inte brist på fantasi där?

Daredevils dräkt...oavsett hur usel filmen än må vara...den är mycket, mycket närmare serieförlagan än vad den här Bat-armour är.
Visst, det går kanske inte att kopiera Batmans dräkt i serietidningen rakt av, men bara en sådan liten sak som färgerna hade varit ett stort steg åt rätt håll i mina ögon. Jag vill ha större kontrast mellan det gråa och det svarta, inget jag har sett har visat att det är så.

Att Bale kan röra sig smidigt....självklart, vi lever i andra tider än de gjorde 1989. Det är bara så synd att de fortfarande går i Bat-armourspåren. Tror att de mycket väl hade kunnat göra en "realistisk" Batdräkt och ändå ha kvar lite av t. ex Mazzuvhellis dräkt från Year one.

#71 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 September 2004 - 13:46

et spelar ingen roll. Två teckningar gjord med hjälp av papper och kol gjorda av två olika människor är två helt skilda saker. Två CD-skivor, gjorda av samma material, som CD-skivor är, men en har Bubble Bobble på, den andra har Phtoshop. Två skilda saker. Vad spelar det för roll att det är gjort av samma material när utseendet är helt olika och det fortfarande ser ut som Bat-armour?

Det som det spelar roll på är att själva kroppsdräkten (låter idiotiskt men Bodysuit heter det på engelska) armarna, benen, etc är också designmässigt konstruerade på ett liknande sätt som Spider-Mans dräkt, designen skiljer ju sig också för att Spider-Mans och Batman's dräkter är inte sådär jättelika i serierna heller.

Och du, Super85, vill jag minnas, klagade på bristen av fantasi när de designade dräkterna till X-Men 1 och 2. Är det inte brist på fantasi där?

Nej det tycker jag inte. Tycker att det är fortfarande mer kreativt än att beställa dräkterna direkt från Bikers-Monthly som X-men gänget gjorde. Lite som de även gjorde men DDs bodysuit. Även om masken där var riktigt bra och den mörkröda dräkten fungerade fint och var rätt nära serieversionen.

Att Bale kan röra sig smidigt....självklart, vi lever i andra tider än de gjorde 1989. Det är bara så synd att de fortfarande går i Bat-armourspåren. Tror att de mycket väl hade kunnat göra en "realistisk" Batdräkt och ändå ha kvar lite av t. ex Mazzuvhellis dräkt från Year one.

Det att den har Bat-armour är igen förklarat i manuset, jag håller med Nolan och Goyer där. Batmobilen är en tank, och Batman har en dräkt som faktiskt skyddar honom på ett realistiskt sätt,det passar för år 2004. Mazzucchelliis dräkt (igentligen en modifierad Bill Finger/Bob Kane dräkt årsmodell 1939). Tja, öronen är mer av den versionen och Bat-emblemet har samma design(och ja, den syns i filmen bättre än i bilderna). Det att man vill att dräkten ska se ut exakt som i serierna är ju naturligtvis något som många vill. Men jag är nöjd här. Et av mina största problem med de tidigare filmerna(det finns väldigt många problem där) är att Batman porträtterats av otränade veklingar, och att Batmans dräkt varit så extremt stel att han gått runt som Robocop med systemfel. Nu är det problemet åtgärdat.
Batman Begins

The Dark Knight

#72 Mad Hatter

Mad Hatter

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts

Posted 10 September 2004 - 14:11

Det att man vill att dräkten ska se ut exakt som i serierna är ju naturligtvis något som många vill. Men jag är nöjd här. Et av mina största problem med de tidigare filmerna(det finns väldigt många problem där) är att Batman porträtterats av otränade veklingar, och att Batmans dräkt varit så extremt stel att han gått runt som Robocop med systemfel. Nu är det problemet åtgärdat.

AHAHAHAHA!!! "otränade veklingar som går runt som Robocop med systemfel". Det ligger onekligen något i det. Det är omöjligt att få superhjältedräkter att se ut som i serierna. Många av serierna är starkt stiliserade och därmed omöjliga att direkt visuellt översätta utan vissa förändringar. Moderna serier har visserligen försökt att vara mer realistiska. Jämför tex Justice League med deras moderna motsvarighet The Authority. De senare har ju mycket mer varierande dräkter. Spandex schmandex, jag tvivlar på att Kane skulle klaga på Begins dräkten om han kunde se den...

#73 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 September 2004 - 15:23

Sen finns det dräkter som också fungerar bra. Spider-Mans dräkt är det bästa exemplet. Dräkten har en konstig look på det sättet att den ser nästan overklig ut, jag menar inte det på ett negativt sätt, men du vet, det ser ju inte heller ut som något som en ung fattig (men väldigt smart) kille gjort. Men snygg är den, och designen är nästan direkt från serietidningen. Supermans dräkt är en annan som fungerar för det mesta, mest för att "Superman har alltid sett ut sådär!". Många av superhjältedräkterna ser ut (i tidningarna) som de målats på hjältens kropp.

Vanliga publiken kommer att gilla Begins dräkten, fansen kommer alltid ha något emot det, om den skulle se exakt ut som i serietidningarna så skulle fansen säga att den är för lik den riktiga.
Batman Begins

The Dark Knight

#74 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 September 2004 - 22:16

Det som spelar roll är hur dräkten ser ut. Inte vilket material den är gjord av. Att han kan röra sig bra i den är en förutsättning. Tycker fortfarande det är för mycket batarmour över det.
Daredevills dräkt är mycket mer trogen serieförlagan, det enda är att han har en lite tjockare jacka än i serierna, då det är en trikå. Annars tycker jag den milsvida överträffar vad jag har sett om Batmans dräkt. Det blir säkert en bättre film, men dräkten är en stor besvikelse.

Spider-Mans dräkt är inte bara nästan direkt från serietidningen, förutom att han inte har nät under armarna så är den mycket mer lik Diktos originaldräkt än vad seriens dräkt är nuförtiden. Så det är inte alls mycket ändrat. Färgen på nätet på dräkten och spindeln. Inte mer.

Om vi ska gå tillbaka till Batmans dräkt...visst, det är säkert förklarat i manuset. Väntat det också. Fortfarande en besvikelse.

#75 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 September 2004 - 17:01

Lite utvalda bitar från det senaste batman-on-film.com rapporterat

The action was not part of the script that was leaked several months ago. The first thing that hit me was Christian Bale. He looked huge, far more intimidating than any Batman of the past and his voice sent shivers down my spine, it was almost a growl, reminiscent of a very pissed off Clint Eastwood.

Och sen vad Bale själv sa

"I looked at 'YEAR ONE,' 'THE LONG HALLOWEEN' and I saw that they were superb and hadn't realised before that (he) was that interesting of a character because I think that all that I'd seen before was that the villains were fascinating in Batman always, and suddenly I was reading these and it was like he's by far the most interesting of them (characters)"

Batman Begins

The Dark Knight