Jump to content

Photo

Stargate SG-1 säsong 2

• Please log in to reply
325 replies to this topic

#51 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 09 March 2007 - 19:14

Jäpp, det var kuligt, mycket tack vare Dwight Schultz i sin utstyrsel. :D
Även om jag drog mig till minnes TNG:s "Frame of Mind" och liknande stories.

#52 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 March 2007 - 00:05

Guuud vad tråkigt det gammla introt är.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 March 2007 - 00:34

Tänker inte på introt, när det börjar går jag alltid från tv:n och gör ngt annat.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#54 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 March 2007 - 01:25

Heh, väktaren såg inte så glad ut. :P

Småroligt avsnitt. Inte så bra igentligen. Kul att se Kawalsky igen (Han var min favorit i filmen).
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#55 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 12 March 2007 - 12:16

De är inte Goa'uld.

Man kan nästan tro det :ph34r:

Du förstår inte.

"De är inte Goa'uld."

#56 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 12 March 2007 - 12:20

Menar inte Georgia på ett skämtsamt vis att man kan tro att det var Goa'uld som stängde ned deras tv-sändning?
Eller har jag missat nåt?

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#57 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2007 - 13:36

:huh:
eh, jag och GG pratade om konspiration mot oss här i Gävle eftersom vi inte fick se avsnittet kl. 18.00 utan vänta på reprisen som gick efter midnatt.
Det var du som quotade den dialogen med 'De är inte Goa'uld.'
Och precis som Hof skriver, så var mitt svar ett skämt

Och självklart vet jag att de är Tok'ra.
Jag har faktiskt sett alla avsnitt redan.

För att det ska bli rätt, så ser min och GG's dialog ut så här i helhet.

Men då :angry: TV6 bara slocknade för mig precis när det började. :upset: (även TV3 & Kanal 5 bl.a är borta)

samma här. :upset:

Fortfarande inge TV6 här i Gävle :upset:
Hoppas den kommer tillbaka till reprisen, annars får jag väl sätta i gång DVDn.

hoppas inte det är permanent. :(

typiskt... nu är de tillbaka. konspiration på gång??? :unsure:

typiskt... nu är de tillbaka. konspiration på gång???

Man kan nästan tro det :unsure: Kanalerna kom tillbaka när eftertexten gick.
Någon på ComHem Kabel-TV vill visst inte att vi här i Gävle ska få se StarGate.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#58 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 March 2007 - 16:22

Det stod i metro idag att Tv6 åtminstone har köpt in till säsong 5. Hoppas det blir fler. :(

Det får vi innerligt hoppas. Hatar när TV-kanaler inte köper in hela serier.

Kan det inte vara så att de måste köpa två olika rättigheter för hela serien. För de 5 första säsongerna gick ju på Showtime och resterande på SCI FI, då kanske det behövs köpas från båda. Eller är det MGM som säljer rättigheterna till tvbolag?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#59 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 12 March 2007 - 16:22

Du förstår fortfarande inte.

"We are not Goa'uld."

Fattar du nu?

#60 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 March 2007 - 17:36

Nja, det är väl MGM som äger rättigheterna, skulle jag tro.

Och det är klar att vi inte är Goa'ulds, vi är ju Tau'ri (eller hur det stavas)..

Ser FAII explodera :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#61 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 12 March 2007 - 18:09

"Need"

Jag älskar vissa delar av detta avsnitt och hatar vissa. Michael Shanks visar exempel på vilken bra skådis han är och det är kul att se, speciellt scenerna med Daniel och Jack.

Men prinsessan...gud, så jag hatar henne. En sån otroligt mespropp och Mary Sue prinsessa! Åååh, jag klarar bara inte av henne. Och trodde någon att avsnittet skulle vara romantiskt på något sätt? *kräks*
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#62 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2007 - 18:15

Du förstår fortfarande inte.

"We are not Goa'uld."

Fattar du nu?

Nope :unsure:
Men mitt tilltalsnamn idag är ju förstås korkad, eller rättare sagt; Jag har inte alla getter hemma just nu :P

Kommer säkert komma på det så småningom.

Edited by Georgia, 12 March 2007 - 18:18.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#63 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 12 March 2007 - 19:02

OK, har någon av er ens sett dubbelavsnittet "The Tok'ra" ?! Om ni gjort det borde ni veta vad jag menar.

#64 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 12 March 2007 - 19:11

Ang. dagens avsnitt;
Satt just och undrade varför inte sarkofagen korrigerade synfel... :rolleyes:

Edited by Kizmiaz, 12 March 2007 - 19:12.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#65 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 March 2007 - 19:19

Sarkofagen förbättrar kroppen också. Daniel blev t ex lite starkare. Igentligen borde den ha fixat synfelet redan när han använde den för att helas.

Jack och Daniel scenerna var verkligen bra (Speciellt den sista). Och scenerna när Daniel hälsade på Jack och de andra i gruvan var riktigt underhållande. :P
Mycket bra avsnitt. Plus att man få veta vad som får Goa'uld att bli så onda.
-Sora, Kingdom Hearts

#66 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 March 2007 - 19:21

OK, har någon av er ens sett dubbelavsnittet "The Tok'ra" ?! Om ni gjort det borde ni veta vad jag menar.

Nej, de har ju inte visats än... :blink:

Dagens avsnitt var helt okej.

#67 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 March 2007 - 22:22

Ja det har jag. Men eftersom säsong 2 och framåt aldrig har visats i Sverige så är det nog ganska många som inte sett det än.

Winter is Coming

#68 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 12 March 2007 - 22:31

Ja det har jag. Men eftersom säsong 2 och framåt aldrig har visats i Sverige så är det nog ganska många som inte sett det än.

Två personer som påstår sig ha sett avsnittet fattade inte skämtet. Och det gör tydligen inte du heller.

Vad Daniels synfel och sarkofagen anbelangar så kan Sarkofagen bara hela skador och ta tillbaka till från döden om de tas till den inom en viss tidsram. Daniels synfel är så gammalt att det inte går att korrigera längre.

#69 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2007 - 22:37

Jag har också sett. Men det är som sagt ett tag sen, och inte kommer jag i håg allt som händer och sker i StarGate världen. Som nu när det gäller s.2 (och framåt, åtminstone till s.8) kommer större delen av mitt minne av avsnitten komma tillbaka när jag börjar titta på det. ;)

Dagens avsnitt var helt okej, förutom prinsessan. Åh vad jag retar mig på henne. Daniel (Michael Shanks)var bra.

#70 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 13 March 2007 - 00:56

Sista akten var hyfsad men resten var boooo-riing!

#71 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 13 March 2007 - 01:16

Jag sa "De är inte Goa'uld."

När folk inte fattade kompletterade jag med "We are not Goa'uld."

Inte nog med att Jolinar sa det redan i "Line of Duty", många Tok'ra säger det även i "The Tok'ra". Om och om och om igen när Jack envisas med att likna dem vid Goa'ulderna.

#72 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 13 March 2007 - 09:54

Vad Daniels synfel och sarkofagen anbelangar så kan Sarkofagen bara hela skador och ta tillbaka till från döden om de tas till den inom en viss tidsram. Daniels synfel är så gammalt att det inte går att korrigera längre.

Dessutom tror jag att man inte ser (hehe) synfel som en skada utan som något medfött. Frågan är om en sarkofag skulle kunna bota något som är medfött, t.ex någon som inte kan gå.

Även om Daniel i avsnittet fick sin syn bra efter att ha använt sarkofagen 9-10 gånger så kommer hans syn att återställas till sitt normala ursprungsläge om han slutar med sarkofagen.
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#73 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 March 2007 - 11:22

Även om Daniel i avsnittet fick sin syn bra efter att ha använt sarkofagen 9-10 gånger så kommer hans syn att återställas till sitt normala ursprungsläge om han slutar med sarkofagen.

Det fick vi ju se då han hade sina vanliga glasögon på sig i slutscenen. ;) Kunde de förresten inte ha kostat på honom nya bågar, de han hade på sig i början blev ju förstörda. :P

#74 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 13 March 2007 - 17:17

Tja, han byter glasögon längre fram i tiden.

#75 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 March 2007 - 18:18

Det gör han säkert. Det hade ju varit enkelt - och logiskt - att ge honom ett nytt par när de gamla ändå gick söner är vad jag menar.

Ikväll: Mera Cimmeria. Och Sam har Gou'auld-krafter. Cool. :D