Även om jag drog mig till minnes TNG:s "Frame of Mind" och liknande stories.
Stargate SG-1 säsong 2
Posted 09 March 2007 - 19:14
Även om jag drog mig till minnes TNG:s "Frame of Mind" och liknande stories.
Posted 10 March 2007 - 00:05
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 March 2007 - 00:34
Posted 10 March 2007 - 01:25
Småroligt avsnitt. Inte så bra igentligen. Kul att se Kawalsky igen (Han var min favorit i filmen).
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2007 - 12:16
Du förstår inte.Man kan nästan tro detDe är inte Goa'uld.
![]()
"De är inte Goa'uld."
Posted 12 March 2007 - 12:20
Eller har jag missat nåt?
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 12 March 2007 - 13:36
eh, jag och GG pratade om konspiration mot oss här i Gävle eftersom vi inte fick se avsnittet kl. 18.00 utan vänta på reprisen som gick efter midnatt.
Det var du som quotade den dialogen med 'De är inte Goa'uld.'
Och precis som Hof skriver, så var mitt svar ett skämt
Och självklart vet jag att de är Tok'ra.
Jag har faktiskt sett alla avsnitt redan.
För att det ska bli rätt, så ser min och GG's dialog ut så här i helhet.
Men då
TV6 bara slocknade för mig precis när det började.
(även TV3 & Kanal 5 bl.a är borta)
samma här.
Fortfarande inge TV6 här i Gävle
![]()
Hoppas den kommer tillbaka till reprisen, annars får jag väl sätta i gång DVDn.
hoppas inte det är permanent.
typiskt... nu är de tillbaka. konspiration på gång???
Man kan nästan tro dettypiskt... nu är de tillbaka. konspiration på gång???
Kanalerna kom tillbaka när eftertexten gick.
Någon på ComHem Kabel-TV vill visst inte att vi här i Gävle ska få se StarGate.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 12 March 2007 - 16:22
Det stod i metro idag att Tv6 åtminstone har köpt in till säsong 5. Hoppas det blir fler.
Kan det inte vara så att de måste köpa två olika rättigheter för hela serien. För de 5 första säsongerna gick ju på Showtime och resterande på SCI FI, då kanske det behövs köpas från båda. Eller är det MGM som säljer rättigheterna till tvbolag?Det får vi innerligt hoppas. Hatar när TV-kanaler inte köper in hela serier.
Posted 12 March 2007 - 16:22
"We are not Goa'uld."
Fattar du nu?
Posted 12 March 2007 - 17:36
Och det är klar att vi inte är Goa'ulds, vi är ju Tau'ri (eller hur det stavas)..
Ser FAII explodera
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 12 March 2007 - 18:09
Jag älskar vissa delar av detta avsnitt och hatar vissa. Michael Shanks visar exempel på vilken bra skådis han är och det är kul att se, speciellt scenerna med Daniel och Jack.
Men prinsessan...gud, så jag hatar henne. En sån otroligt mespropp och Mary Sue prinsessa! Åååh, jag klarar bara inte av henne. Och trodde någon att avsnittet skulle vara romantiskt på något sätt? *kräks*
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 12 March 2007 - 18:15
NopeDu förstår fortfarande inte.
"We are not Goa'uld."
Fattar du nu?
Men mitt tilltalsnamn idag är ju förstås korkad, eller rättare sagt; Jag har inte alla getter hemma just nu
Kommer säkert komma på det så småningom.
Edited by Georgia, 12 March 2007 - 18:18.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 12 March 2007 - 19:02
Posted 12 March 2007 - 19:11
Satt just och undrade varför inte sarkofagen korrigerade synfel...
Edited by Kizmiaz, 12 March 2007 - 19:12.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 12 March 2007 - 19:19
Jack och Daniel scenerna var verkligen bra (Speciellt den sista). Och scenerna när Daniel hälsade på Jack och de andra i gruvan var riktigt underhållande.
Mycket bra avsnitt. Plus att man få veta vad som får Goa'uld att bli så onda.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2007 - 19:21
Nej, de har ju inte visats än...OK, har någon av er ens sett dubbelavsnittet "The Tok'ra" ?! Om ni gjort det borde ni veta vad jag menar.
Dagens avsnitt var helt okej.
Posted 12 March 2007 - 22:22
Ja det har jag. Men eftersom säsong 2 och framåt aldrig har visats i Sverige så är det nog ganska många som inte sett det än.OK, har någon av er ens sett dubbelavsnittet "The Tok'ra" ?! Om ni gjort det borde ni veta vad jag menar.
Winter is Coming
Posted 12 March 2007 - 22:31
Två personer som påstår sig ha sett avsnittet fattade inte skämtet. Och det gör tydligen inte du heller.Ja det har jag. Men eftersom säsong 2 och framåt aldrig har visats i Sverige så är det nog ganska många som inte sett det än.OK, har någon av er ens sett dubbelavsnittet "The Tok'ra" ?! Om ni gjort det borde ni veta vad jag menar.
Vad Daniels synfel och sarkofagen anbelangar så kan Sarkofagen bara hela skador och ta tillbaka till från döden om de tas till den inom en viss tidsram. Daniels synfel är så gammalt att det inte går att korrigera längre.
Posted 12 March 2007 - 22:37
Jag har också sett. Men det är som sagt ett tag sen, och inte kommer jag i håg allt som händer och sker i StarGate världen. Som nu när det gäller s.2 (och framåt, åtminstone till s.8) kommer större delen av mitt minne av avsnitten komma tillbaka när jag börjar titta på det.Ja det har jag. Men eftersom säsong 2 och framåt aldrig har visats i Sverige så är det nog ganska många som inte sett det än.OK, har någon av er ens sett dubbelavsnittet "The Tok'ra" ?! Om ni gjort det borde ni veta vad jag menar.
Dagens avsnitt var helt okej, förutom prinsessan. Åh vad jag retar mig på henne. Daniel (Michael Shanks)var bra.
Posted 13 March 2007 - 00:56
Posted 13 March 2007 - 01:16
När folk inte fattade kompletterade jag med "We are not Goa'uld."
Inte nog med att Jolinar sa det redan i "Line of Duty", många Tok'ra säger det även i "The Tok'ra". Om och om och om igen när Jack envisas med att likna dem vid Goa'ulderna.
Posted 13 March 2007 - 09:54
Vad Daniels synfel och sarkofagen anbelangar så kan Sarkofagen bara hela skador och ta tillbaka till från döden om de tas till den inom en viss tidsram. Daniels synfel är så gammalt att det inte går att korrigera längre.
Dessutom tror jag att man inte ser (hehe) synfel som en skada utan som något medfött. Frågan är om en sarkofag skulle kunna bota något som är medfött, t.ex någon som inte kan gå.
Även om Daniel i avsnittet fick sin syn bra efter att ha använt sarkofagen 9-10 gånger så kommer hans syn att återställas till sitt normala ursprungsläge om han slutar med sarkofagen.
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 13 March 2007 - 11:22
Det fick vi ju se då han hade sina vanliga glasögon på sig i slutscenen.Även om Daniel i avsnittet fick sin syn bra efter att ha använt sarkofagen 9-10 gånger så kommer hans syn att återställas till sitt normala ursprungsläge om han slutar med sarkofagen.
Posted 13 March 2007 - 17:17
Posted 13 March 2007 - 18:18
Ikväll: Mera Cimmeria. Och Sam har Gou'auld-krafter. Cool.