Men jo, i början såg han ut som en nörd. Med frisyren och glasögonen. I min bok är dock nörd ett bra begrepp, så jag säger fram med mer sådana.
Stargate SG-1 säsong 4
Posted 09 May 2007 - 20:20
Men jo, i början såg han ut som en nörd. Med frisyren och glasögonen. I min bok är dock nörd ett bra begrepp, så jag säger fram med mer sådana.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 May 2007 - 20:38
Håller med. Han såg inte alls ut som en nörd i dagens avsnitt. Riktigt snygg faktiskt för att vara en 'nörd'
Varför blir Daniel kallad nörd?? Han har varken glasögon eller töntiga kläder på sig utan det är bara tittarna som "vet" att Daniel är en nörd. Boooooring.![]()
För att vara en nörd?! Georgia! *dör av chock*
Nu måste jag ta fram piskan här. Daniel är ALLTID snygg!
Klart alla nördar är sexiga - jag är ju nörd
![]()
*lol* Och mmm, älskar frisyren och glasögonen!
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 09 May 2007 - 20:46
Håller med. Han såg inte alls ut som en nörd i dagens avsnitt. Riktigt snygg faktiskt för att vara en 'nörd'
Varför blir Daniel kallad nörd?? Han har varken glasögon eller töntiga kläder på sig utan det är bara tittarna som "vet" att Daniel är en nörd. Boooooring.![]()
För att vara en nörd?! Georgia! *dör av chock*
Nu måste jag ta fram piskan här. Daniel är ALLTID snygg!Fast jag gillar ju nördar (Geeks!!) så det är väl inte så konstigt.
![]()
Har inget emot Daniel, men jag tycker han blir snyggare i senare säsonger
Är mer en John Sheppard och Cameron Mitchell typ
Edited by Georgia, 09 May 2007 - 20:50.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 May 2007 - 20:49
Jag kunde inte ta ögonen från och äcklas av Anises hemska uppblåsta, fullpumpade läppar så fort hon var i bild. Det där ser så fruktansvärt äckligt ut vem som än ser ut sådär.
Ja eller hur?!
Har inget emot Daniel, men jag tycker han blir snyggare i senare säsonger
![]()
Är mer en John Sheppard och Cameron Mitchell typ
Mmmm, ja kort hår är inte fel heller.
Edited by Freja42, 09 May 2007 - 20:50.
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
*
Posted 10 May 2007 - 07:37
"Nerd, as a stereotypical or archetypal designation, refers to somebody who passionately pursues intellectual or esoteric knowledge or pastimes rather than engaging in social life, participating in organized sports, or other mainstream activities."Ugh, hatar Anise. Avsnittet är sådär men jag har sett det förut och jag blir lite trött på vissa saker. Varför blir Daniel kallad nörd?? Han har varken glasögon eller töntiga kläder på sig utan det är bara tittarna som "vet" att Daniel är en nörd. Boooooring. Sen finns det alltid roliga scener men jag gillar inte avsnittet som sådant och speciellt inte Anise och hennes attityd.
Att vara en nörd är inte (alltid) något man "ser ut att vara".
Posted 10 May 2007 - 08:45
Klart alla nördar är sexiga - jag är ju nörd
![]()
Jag tycker också att nörd är ett bra begrepp. Tycker bara skådisen som ska spela Jackson mer (och det tydligt) är "förklädd" till en nörd än något annat.
Posted 10 May 2007 - 09:10
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 10 May 2007 - 09:46
Fast var det inte någon annan tv-serie som de pratade om Stålmannen och Blixten igår, Lost kanske?
Posted 10 May 2007 - 10:00
Nördar har i Hollywood ett stereotypiskt utseende med glasögon, "slapp" klädsel, dålig fysik då de antingen är väldigt spinkiga eller överviktiga och oftast långt och/eller dåligt skött hår. Daniel passar inte in på någon av de kriterierna annat att han bär glasögon och hans fysik är det inget fel på alls. Det är bara när han står bredvid Teal'c som han ser tanig ut.
Posted 10 May 2007 - 12:55
Dessa jäkla Tok'ra sjunker i mina ögon mer och mer för varje avsnit nu.
Jag fattar inte. Jag tyckte inte alls att de var såhär innan. Alliansen kändes mer som ett partnerskap då. men nu känns det som att SGC är deras knähundar.
Jag gillade dem verkligen innan men nu börjar jag nästan hoppas att de ska bli straffade på nåt sätt.
Vilket flin Teal'c hade efter sin erotiska natt.
Ska bli intresant med Teal'cs nemesis och se hur det utvecklar sig. personligen så tror jag att Tok'ra underskattar det hela och råkar illa ut. Hoppas det och att SG-1 får rädda dem.
Spännande avsnitt iallafall.
Edited by Crusader, 10 May 2007 - 18:01.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 May 2007 - 18:00
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 10 May 2007 - 18:16
Att symbioten skulle vara ond och inte alls intresserad av att byta sida var ganska givet från början. Tämligen ordinärt avsnitt imho.
Posted 10 May 2007 - 18:29
Kuriosa: Vanessa Angel var ursprungligen tilltänkt i rollen som Xena i TV-serien Hercules, men sade ifrån sig rollen (pga sjukdom tror jag det var).

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 May 2007 - 18:59
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 May 2007 - 19:11
Hmm... så Teal'c kan vara på gott humör morgonen efter han också?
Jättekul när Sho'nac kallar Jack för Teal'c's lärling.
Master Teal'c
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 May 2007 - 19:57

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 May 2007 - 20:01
Posted 10 May 2007 - 20:07
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 May 2007 - 20:33
Posted 11 May 2007 - 10:57
"Nerd, as a stereotypical or archetypal designation, refers to somebody who passionately pursues intellectual or esoteric knowledge or pastimes rather than engaging in social life, participating in organized sports, or other mainstream activities."Ugh, hatar Anise. Avsnittet är sådär men jag har sett det förut och jag blir lite trött på vissa saker. Varför blir Daniel kallad nörd?? Han har varken glasögon eller töntiga kläder på sig utan det är bara tittarna som "vet" att Daniel är en nörd. Boooooring. Sen finns det alltid roliga scener men jag gillar inte avsnittet som sådant och speciellt inte Anise och hennes attityd.
Att vara en nörd är inte (alltid) något man "ser ut att vara".
Nej, jag håller helt med! Men eftersom dessa grabbar på krogen skulle reagera på Daniel och hans utseende, för hur fan kunde de veta att han VAR en nörd om han inte hade sett ut som en?? Hade Daniel sett ut som han gjorde i början så hade jag förstått deras reaktion, för det är en ytlig grej, men nu såg Daniel helt normal ut och han hade ingen föreläsning om något, alltså förstår jag inte varför de kallar honom just "nörd". Förutom att det leder till att Daniel blir arg, eftersom han ÄR en nörd. Så då är det bara något som är tillagt för att skapa en konflikt. Helt ologiskt.
Var det nån som förstod hur jag menade?
*
*
Posted 11 May 2007 - 12:02
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 May 2007 - 12:05
Posted 11 May 2007 - 12:25
Hur förklarar man då Tok'ra? Deras minne är ärftligt, inte beteendet.Fast samtidigt så hade det sabbat Symbioternas totala genetiska ondska.
Posted 11 May 2007 - 13:07
Det förklarades ju i avsnittet. Tok'ra bröt från Goa'uld för 20000 år sedan. Under de 20000 åren så har Goa'uld utvecklat sin överlägsenhet och ondska till genetiskt. Därför kan de, som bevisat här, inte bli goda.Hur förklarar man då Tok'ra? Deras minne är ärftligt, inte beteendet.Fast samtidigt så hade det sabbat Symbioternas totala genetiska ondska.
Goa'ulds minne är ärftligt det också.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 May 2007 - 13:37